Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMystiske ting skjer..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Småskræmt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2010 09:39
14

Mystiske ting skjer..

Innlegg av Småskræmt »

Heisann alle sammen :)

Jeg bor i et hus fra 30 tallet på Østlandet(Utenfor Hønefoss). Vi har bodd her i snart 6 år men det siste året/halvannet har det vært økende aktivitet her i huset fra ikkemenneskelig hold hvis jeg får si det slik ;) Det er et gammelt trehus så selvsagt knaker og knirker det av og til, men det vi hører er trinn/løping i trappa, slamring med ytterdøren så tom bikkjene reagerer. Jeg har en del hunder, men de pleier som regel ikke å reagere på lydene da vi også har barn i huset så lyder er det nok av for å si det slik.

For å gjøre en lang historie kort! Både jeg, min mor og min far har opplevd å høre ting i huset som ikke har naturlige forklaringer. Her en fredagskveld jeg satt med et glass vin og koste meg alene, så følte jeg at det var "noe" bak ryggen på meg..Jeg finnes ikke husredd, men ble helt iskald og ba med høy og klar stemme om at vedkommede måtte forsvinne for jeg var ikke interessert i noe form for kontakt! rett og slett fordi jeg ble for redd.."Det" forsvant og jeg ble ikke "kontaktet" igjen...

Vi har to rom i huset der både jeg og min mor har hatt en del "opplevelser" Gjesterommet overnattet jeg på her for en stund siden, og jeg må si jeg sov vanvittig dårlig og våknet plutselig med en følelse av at noe strammet seg rundt halsen på meg/kvelningsfornemmelse..Jeg kan selvsagt ha drømt dette, men har ikke orket å sove der noe mere for å si det sånn, og vil helst ikke være på det rommet noe særlig. Min datter hører lyder på sitt rom og er vanvittig husredd (jeg har selvsagt aldri fortalt de noe om våre opplevelser i huset av frykt for å skremme de halvt ihjel! :shock: ) Min andre datter klager på mus i veggen og dunker i veggen når hun hører den om natta...Hvem vet hva det er ..Men hun er iallefall ikke redd i huset! Min mann hører aldri noe men tror heller ikke på noe unormalt..Han bare blåser av meg når jeg forteller han hva som skjer...
Min mor har også hatt dårlige opplevelser på gjesterommet, og min datters rom, men jeg har ikke fortalt henne om min natt på gjesterommet pga at hun faktisk bor der når hun er på besøk, og jeg vil ikke skremme henne med mine historier..

Toppen kom vel egentlig i dag da jeg etter å ha sittet å sett på tv gikk en tur på toalettet, og når jeg kom tilbake stod den ene skapdøra vid åpen :oops: Det er ingen mulighet for at noen har vært her inne og åpnet den, og den kan ikke åpne seg selv..Jeg ringte min mann og spurte om han hadde hentet noe før han dro på jobb, men det hadde han ikke (Og uansett så ser du godt om døra er åpen eller ikke og det hadde den ikke vært før jeg dro på do) Ting har alltid forsvunnet herfra..Små ting som øredobber osv som vi finner igjen et annet sted en vi forlot de og noen dukker aldri opp igjen..Men skapdører har aldri åpnet seg før..

Jeg hadde en bestemor som kunne heale osv og jeg vet at når hun "dukker opp" skal man passe seg..Sist det skjedde punkterte jeg men heldigvis holdt jeg lavere fart en normalt pga at vi visste det var noe i gjære pga at hun hadde vist seg..

Jeg har alltid sagt at det er en veldig god stemning i huset vårt og det har flere påpekt, så jeg har aldri vært husredd her..jeg er det vel fremdeles ikke, men synes det er ekkelt når slike ting begynner å skje, og det skjer gjerne når min mann er bortreiset! Det er han nå og blir borte i flere dager..

Så....Hvordan blir jeg kvitt dette?? Hva kan det være?? Føler vel at det mest er uskyldig morro for å si det slik, men det gjesterommet er ikke spes hyggelig da...Kanskje det er flere??

Noen tips eller synspunkter?? Er veldig takknemlig for råd iallefall :P
Antall ord: 738

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Mystiske ting skjer..

Innlegg av kristiane »

Hei,og velkommen hit :)
Intressant det du forteller. Får begynne med det man alltid skal gjøre,og det er å be deg være sikker på at absolutt alle naturlige årsaker er undersøkt. du forteller både om løping,skritt i trapper,skapdører som åpner seg og følelsen av at noen klemmer deg rundt halsen. Jeg regner med at du godt hører forskjell på naturlige lyder av treverket i trappa og huset forøvrig,slik at du kan skille dette fra noe overnaturlig. Tross alt skal det være lett å høre forskjell på knaking fra huset/trapper og skritt. (Har forøvrig samme opplevelser her hjemme).

Skapdører: Er du sikker på at de er ordentlig i lås når du lukker dem? Bare spør,jeg... Gjør det sånn neste gang du må lukke denne skapdøra,f.eks at du nettopp forsikrer deg om at den er ordentlig lukket,og ellers helt i stand.
Følelse av nærvær er meg også godt kjent. Merker du andre ting i det du opplever dette? Av egen erfaring vet jeg bare at når jeg opplever dette,så er det liksom så tydelig,det nytter ikke ta feil.
Hva gjenstander som flytter på seg/kommer bort for så å dukke opp igjen,enten på samme sted eller et annet: Forhør deg med de andre om ikke noen har flyttet på det eller det,så vet du det,iallefall :)

at "noen" tar tak rundt halsen din,kan også ha en naturlig forklaring. Les om søvnparalyser her inne. Disse kan frembringe tildels skremmende opplevelser,men er ikke farlig. Nå sier jeg at det KAN være dette som er årsaken,og det blir umulig å gi deg et sikkert svar både når det gjelder dette,og det andre du opplever. Jeg er selv spiritualist,så jeg personlig tror på åndeaktivitet,men man skal ALLTID ha beina godt plantet på jorda,være kritisk,stille spørsmål til det man opplever. Den dagen du ikke lengre har svar,kan du få hjelp med dette. Et seriøst,erfarent medium vil kunne hjelpe deg.
Og husk: Ikke la fantasien fare av sted med deg :) Lett å skremme seg selv. Men skjønner samtidig godt at du spekulerer i alle disse hendelsene,og takk for at du deler :)
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Småskræmt
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Småskræmt »

Hei igjen og takk for svar :)

Jeg er helt sikker på at det jeg hører ikke er normale lyder i et hus for de er for tydelige og ikke "normale huslyder" Ex Jeg hadde et sammenleggbart hundebur stående sammenslått på høykant og dette hadde falt i gulvet et par ganger og bråkte veldig. En dag jeg satt nede hørte jeg tydelig at det datt i gulvet med et brak, men når jeg kom opp stod stod det fremdeles på høykant..Helt umulig at huset skal lage en slik lyd som det lager og sånn er det med de fleste ting jeg hører..

Når det gjelder den opplevelsen min på gjesterommet så er det mye mulig at dette kun var en drøm, og at det aldri skjedde noe slikt, men min mor har opplevd en del "ubehagelig" på rommet vegg i vegg så hun er litt småskvetten når det gjelder det..

Når det gjelder skapdøren så er det fysisk umulig at den kan åpne seg uten at man fysisk tar tak i døra og lukker det opp (Slik glassdør på en reol/skatoll eller hva det nå heter :geek: ) Jeg vet at den ikke var åpen før jeg gikk på toalettet, for den står aldri åpen med mindre man henter noe i skapet.

Jeg må si at jeg alltid har trodd at det er mer mellom himmel og jord en vi ser, men dettte har aldri vært et tema hjemme hos oss når jeg vokste opp, så når min mor nevnte dette ble jeg litt forfær for å si det slik..Min far gikk lenge her uten å oppleve noe før han hadde hørt noe han også (og det at han innrømte det er ikke annet en et mirakel skal jeg love deg :D ) Min mann hører aldri noe og synes jeg er en diger skrulle tror jeg..

Den ene hunden vår begynnte i går å oppføre seg litt merkelig og gikk rundt og knurret og var tydelig trykket..Jeg irriterte meg over at han stadig gikk til et hjørne og knurret mot ingenting men gikk utifra at han trodde han så noe..Han er fremdeles skvetten og lå akkurat og boffet ut i lufta.. Kanksje ikke uten grunn tenker jeg nå da??

Jeg må si at jeg trives godt i huset og det er lange perioder hvor det ikke skjer noe her..Er det mulig at det er noe som jevnlg stikker innom?? Det har aldri dødd noen her eller noe annet negativt bare så det er sagt..Generellt er det et hus med god stemning hvis dere skjønner så jeg skjønner ikke hvorfor det av og til blir slik ugreie her :?
Antall ord: 472

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Høres ut som "et hus med mye rart i"! ;)
Uansett hva som forårsaker uroen i hjemmet ditt kan jeg jo fortelle litt om huset mitt fra 1920. Første året jeg bodde der var alt stille og fredelig helt til det ble varmere i været. Dører gikk opp av seg selv, uforklarlige høylydte smell og bankelyder som kom oftere og oftere. En gang smalt det voldsomt i kjellerluka, hørtes ut som om noen gikk løs på den med rambukk eller noe. Unødvendig å si at hunder og kaniner oppførte seg "rart" når dette stod på..

Forklaringen var så enkel som snø og telehiv. Selv om det ikke var mye snø på taket var det alikavel for mye for mitt tilårskomne hus. Noen dører ble vanskelige å lukke mens andre rett og slett åpnet seg selv. Vekten av snøen på taket sammen med telehiv gjorde at huset var mye i bevegelse, lydnivået var langt over "vanlig huslyder".

Kanskje noen av ulydene hos deg kan skyldes litt på årstiden? Hvis det er sånn at du mener det har eskalert i det siste..?
Antall ord: 193
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Fint du deler og får synspunkter på forskjellig. Ville bare si at jeg fårstår at du faktisk spekulerer. Det virker som det KAN være aktivitet i huset,men dette er mitt synspunkt ;)
Er bare i samme situasjon,ganske mye å kjenne seg igjen i,i det du forteller. Kanskje du f.eks skulle vurdere å undersøke litt om husets historie,og prøve finne ut av mere på denne måten?
Mulig "noen" f.eks ikke har greid å slippe taket helt,og ikke kommet over etter sin bortgang. Eller har du kanskje besøk av din hjelper. Hovedsaken er at du klarer å skille fantasi fra virkelighet,og at du først leter etter de sannsynlige årsakene. Men jeg vet at den dagen man ikke har noen naturlig forklaring,da er det at man undrer... Men jeg snakker ut ifra det JEG tror på,andre har SIN forklaring. Men jeg har troen på det at det er mere etter vår fysiske død,at det finnes mer enn det man pr.i dag evner å fårstå og det man har kunnskap om,jeg tror også på åndekontakt.
Har opplevd mye av forskjellig art,dette har forsterket min tro. Så jeg skjønner godt at du stiller spørsmålstegn.

Du kan prøve å snakke til den som måtte være der. Si at du ønsker fred og ro,og at du ikke tillater at h..n skremmer deg, for det kan faktisk hjelpe ;)

Naturlig at du ikke "har besøk" "hver dag". I åndeverden finnes ikke tid,så for de på "den andre siden" kunne likesågodt siste besøk vært "i går",visst du skjønner hva jeg mener. Ellers får du bare spørre i vei. Du får helt sikkert mange,og forskjellige svar her inne :)
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Småskræmt
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Småskræmt »

Jeg er 100% sikker på at de lydene jeg snakker om ikke stammer fra hus som "slår" seg osv Lyden av et stålbur som faller i bakken kan aldri forveksles med lyden av tre som vrir litt på seg for å si det slik, for lyder er det i huset spes om sommeren når det er varmt, og det reagerer jeg ikke på ;)

Grunnen til at jeg reagerte såpass på dette med skapdøren er vel at jeg for en tid tilbake prøvde å komme litt i kontakt med de som eventuellt er her..Teit ting å gjøre men nyskjerrig som jeg var så måtte jeg bare prøve :oops: Det var etter det at jeg hadde den episoden i stuen der jeg helt tydelig følte et nærvær, hvorpå jeg fikk totalt hetta og ba vedkommede pelle seg vekk! :lol:
Etter dette har jeg opplevd en del av det jeg har fortalt..

Som sagt..jeg går ikke rundt og er redd eller ser etter slike ting for egentlig tenker jeg ikke stort over dette..Ble litt skremt i dag for det har aldri vært så "tydelig" før som det var i dag og fikk litt hetta og søkte etter mere info og fant da denne siden og tenkte det måtte være et fint sted å søke råd :p
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Jeg skjønner hva du mener ;) . Og jeg tror på det. egne opplevelser forsterker troen,vet du,og enig i det du sier om at man tross alt hører forskjell på vanlige "lyder og knirk",og det som IKKE er!
Er ikke redd jeg lengre heller. Man venner seg til forskjellig,etter hvert,og det er heller ingen dårlig energi hjemme her.
Fortell gjerne mer visst det skulle skje mere. fint at du deler.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Håper du ikke misforstod meg, jeg mente absolutt ikke at jeg ikke tror på at det skjer ting i huset ditt! ;) Og jeg mente ikke å si at det sikkert finnes en naturlig forklaring, jeg fikk bare inntrykk av at ting hadde forverret seg i det siste og da kom jeg til å fortelle om huset mitt i vårløsningen. Og tro du meg, det var alt annet enn "vanlige gamle-hus-lyder" og beskjeden knirking. :)

Men det kan jo høres ut som om det er noe(n) som ønsker å kommunisere i og med at det skjer mer etter at du har forsøkt å komme i kontakt med hva eller hvem det nå er. Har du kanhende noen formening om hvem det skulle være..? Artig å høre om steder der det skjer ting, hold oss oppdatert da vel?
Antall ord: 140
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Småskræmt
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Småskræmt »

Jeg har ingen anelse om hvem dette kan være..Tror ikke det er min avdøde mormor da jeg tror hun ville valgt andre "fremgangsmåter" for å vise at hun er her :lol: Men kanskje det er en sammenheng med at jeg forsøkte å bli mer åpen for hva det enn er som er her og det økte aktiviteten..Gudene vet! Synes ikke det er spes morro når man ikke har kontroll på ting for å si det slik, men føler likevel mest at det er en positiv energi i huset og er sjelden redd...Blir bare litt freaked out når det skjer sånne skap-ting ;) :lol:

Det skjer ofte at lyset slår seg av i stuen og det skjedde akkurat nå! Men det kommer vel mest av at gubben kjøper møkkadimmere fra Clas Olsson tenker jeg :bat
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links