Mens jeg leste forum kom jeg på en historie min bestemor har fortalt meg flere ganger.
Hun og en nabo eller kusine var ute en kveld, husker ikke helt hvor gamle de var, ganske unge tror jeg. Mellom 10 og 15 år mener jeg! (Da var det ca 1935-1945)
Hun fortalte i allefall at de gikk langs veien i bygda der de bodde. (og bor enda)
Noen kilometer lenger borte bodde det en gammel dame som het Anna, hun kunne vel være i åtti-årene. Da akkurat dette skjedde hadde Anna blitt gammel og syk, og lå på gamlehjemmet som lå 1,5 mil unna, rett over fjellet. Anna pleide å få/kjøpe melk fra min oldefar på gården der bestemor vokste opp, og kom gående hver dag for å hente, kanskje med unntak av den siste tida hun bodde hjemme og var dårlig, da gikk noen bortover til henne med melka.
Det som skjedde da, mens de gikk bortover veien, var følgende. Det regnet litt og var grått, mener jeg. Da de var kommet ca halvveis så de en person gå foran dem på veien som gikk på tvers, så de så henne ganske nær. De mente det var Anna, på utseende, også fordi de kjente igjen det veldig spesielle melkespannet Anna hadde! Det var noe spesielt med det, det hadde rundt lokk eller noe sånt. (Har ikke så mye erfaring med melkespann..!)
De sier til hverandre: Er ikke Anna på sykehjemmet? De hadde vel hørt at hun var gammel og kom til å dø. Så de ble redde, for det var noe unaturlig med synet, annet enn at folk sjelden kommer ut igjen fra gamlehjem.. De løp hjem, og helt riktig, dagen etter eller noen dager etter fikk de vite at Anna var død.
Bestemor har ikke kommet med så mange mystiske historier, så denne har jeg husket!
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Dødsvarsel om Anna
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Feb 2009 23:11
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Stjørdal
- Har takket: 4 ganger
- Blitt takket: 16 ganger
Dødsvarsel om Anna
Antall ord: 320
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Re: Dødsvarsel om Anna
Spennende, skikkelig klassisk spøkelseshistorie dette!
Antall ord: 6
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |