Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHappe's sannhet, del II

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Happe's sannhet, del II

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Grunnet noen hissige diskusjoner med skeptikere som omtrent pådrar seg hjerteflimmer om noen våger å bruke ordet "sannhet" i samme setting som påståtte opplevelser, eller som skeptikere mer enn gjerne velger kalle det: Vrangforestilling, fantasi, søvnparalyse.. osv, osv, har jeg valgt å legge ut et par-tre SANNHETER..
Sannheter som bidrar til min TRO på det åndelige, alternative, eller paranormale..

Medvirkende i denne fortellingen:

Happe.
ExSvogerenTeHappe = Pål.
ExSvigerfarTeHappe = Erik.
ExKonaTeHappe = Gry.

Jeg og Gry hadde fått besøk av Erik og Pål, for en helt ordinær visit.
Dette skjedde for omtrent 11-12 år siden, det var ettermiddag, men ennå lyst ute, da jeg og Pål tuslet ned i kjelleren min for å lytte til musikk.
Vi elsker musikk..
Vi speller høy musikk når vi studerer skivesamlinga som står skrudd opp på endeveggen i kjellerstua mi.
Vi står da med ryggen mot kjeller nedgangen, så vi kan ikke se noen kommer ned trappa, for vi hører jo heller ingen grunnet særdeles høy musikk..

Mens vi megadigger en go' låt, så merker jeg en følelse bak oss...
Jeg registrerer i min øyekrok at Pål snur seg for å se bak seg, samtidig jeg gjør det.. Men Pål, snudde seg kansje et tiendedel sekund før meg...

Det vi ser... Er en litt lav og lubben fyr i en mørk kappe og hatt som "fader" ut i intet...
Han forsvant rett foran øynene våre...
Jeg, litt småskeptisk til det jeg hadde observert, går bort til "alteret" (stereoen), skrur av musikken å spørr Pål rett ut: SÅ DU DET? JA, sa Pål...
Hva SÅ DU, spurte jeg da.... en litt lav og lubben fyr i en mørk kappe og hatt som fader ut i intet, svarer han meg... Ahhh... Det samme som jeg så, men Pål så oxo ansiktet til denne fyren, det gjorde ikke jeg, da han snudde seg litt før meg.
Jeg observerte "kun" Hatten, og den litt lett korpulente kroppen som kappen omsluttet, og det det merkelige synet av en person "fader" ut i intet...

Vi avbrøt straks musikk-stunden, og så-å-si løp opp til Gry og Erik som satt og nøt kaffe i stuen i annen etasje, og fortalte det vi hadde opplevd sammen nerri kjellærn....

Selvfølgelig, så møtte vi jo ingen aksept for det....

Men....

Dette er en SANN historie.
Det er kun et lite vindu i kjelleren, som er på samme vegg som skive-hylla mi var.
Ingen fremprovosering, og oppjaging av hverandres spøkelses historier, da vi KUN skulle nyte god musikk, så noen spøkelser, hjelpere, guider og Aliens var det absolutte siste vi hadde omstreifende i våre tankebaner da.

Vi var 2 personer som opplevde et paranormal syn samtidig.....

Det er nettopp slike historier, som gjør min TRO sterk, og jeg kan med sikkerhet kalle dette for en SANNHET....

Happe....
Antall ord: 502
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Happe's sannhet, del II

Innlegg av eile-joha »

Takk for at du deler med oss Happe.. Det er flott du vil gjøre det..
kjente det gikk et lite "grøss" nedover ryggen. :D
Jeg har selv mine sannheter, men velger å ikke dele de for øyeblikket..
Men du er virkelig en inspirasjon til at kanskej flere vil" stå" frem med sine sannheter uten å være redd for å bli disset ned. (Og da tenker jeg ikke bare på evnt skeptikere, bare så det er sagt.)

Så et godt initiativ til å holde liv i den paranormale delen av paranormal.. Tusen takk..
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Ja, dere kan være sikre på at hendelsen faktisk fant sted, siden det var flere som opplevde det samtidig.
Men det er viktig å påpeke at våre subjektive ideer og trossystem rundt fenomenet ikke trenger å være riktig av den grunn..

Var den andre personen som opplevde det åpen for slike ideer fra før av, eller lukket?
Antall ord: 60
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ankh

Innlegg av Ankh »

Tviler ike på hva du så og opplevde, men erfaringsmessig så vil aldri egne opplevelser holde i møte med en skeptiker.
Jeg kan si at jeg så en rød bil i dag, og skeptikeren vil umiddelbart argumentere imot.
Kanskje jeg bare trodde jeg så en rød bil, har jeg bevis på at det var en rød bil, kan jeg bevise at bildet ikke er manipulert, kanskje var bilen kun rødlignende, kanskje var det en reklameplakat for en bil osv osv.
Så vi troendes opplevelser vil nok aldri bli akseptert av de ikke troendes skeptikerne.

Forøvrig en fin historie, og ikke så ulik hva MANGE andre opplever (også blandt våre venner og familie).
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Takk for at du deler og kansje får flere til og dele med oss Heppe.

Jeg skal ælig si at jeg tviler ikke på det du sier.

Jeg har jo hvert heldig da og få lov av deg og sambo og besøke dere og ja Heppe det ejg fikk oppleve hos deg har blitt et kjempe minne som jeg setter veldig høyt på listen min.

Stemingen og den enigheten som du og din familie har med det som er i hus hos deg er virkelig unik og jeg har kommet tilbake med noen erfaringer og oppleveser jeg alldrig glemmer.

Ps håper jeg er velkommen tilbake selv om jeg en liten stund fryktet at jeg skremte vanne av alle de som var der.
Antall ord: 126
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Er det så farlig da, om vi har en opplevelse og møter noen som ikke tror på oss?
Frustrerende og ensomt, ja, men hva er det som gjør det så viktig for oss at andre ikke skal mistro oss når vi av personlig erfaring vet?

Takk for at du deler en historien din happe - dette er snadder å lese for ei paranøtt som meg ;)

Jeg hadde en litt snål opplevelse i går. Satt hos ei skikkelig spirituell dame, hun drev å kanaliserte noe greier til meg. Ut av det blå skøt et objekt som stod ca 5-10 cm fra bordkaten fart og deiset i gulvet, uten at noen av oss var i nærheten av det. Det var slett ikke en lett ting heller, den stod på hennes side av borden men hun satt nå der med hendene i fanget og så like overrasket ut som meg. Festlig :lol:
Antall ord: 154
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jampy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 11:56
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Jampy »

Ikke alle skeptisker er til for å ikke tro, mange skeptisker mener mange hendelser kan ha andre forklaringer. Akkurat som folk forklare det paranormalt forkarer skeptikerene det med en naturlig årsak, men det betyr ikke at en skeptiker ikke tror at du har opplevd noe :mozilla_wink:
Her kan vi snakke om forklaringer fra alt som gruppe hallusinasjon til at kanskje den høye musikken kan ha hatt grunnen. Nå er jeg veldig dårlig på hjernebølger og lydbølger, og skal ikke uttale meg om det. Men jeg mener å ha lest en sak hvor høy musikk var grunnen til paranormale hendelser - skal se om jeg finner saken igjen. Det var en som opplevde paranormale hendelser hver gang naboen spilte høy musikk.

Når det gjelder å være skeptisk eller ikke er jeg "midt i mellom". Tror at folk opplever hendelser som kan kalles paranormal, jeg tror ikke at de er så "paranormal" som mange mener. Ikke fordi "den slags" ikke eksisterer, men det er en sans utenom de fem godkjente sansene innen vitenskapen, altså den er naturlig. Noe vi alle har, men noen mer enn andre (alle har ikke like god hørsel eller syn). Med dette mener jeg psi og ikke å bli besatt av demoner, se skyggefolk, få klebeånd etter seg, te-blad spåing osv Da snakker man om paranormal :mozilla_wink:

Slik du beskriver mannen kan han ligne på en "skyggeman" eller Shadow People som de heter på engelsk. Rosemary Ellen Guiley holder på å undersøke dette fenomenet og jeg var i kontakt med henne for en god stund siden (lenge før jeg begynte med parapsykologi) fordi jeg selv hadde opplevd en slik. Hun samler inn historier og jeg gav henne min. Om du vil vite mer om dem anbefaler jeg deg å kontakte henne.

Jeg så denne personen da jeg var 16 år og selv om jeg i dag, flere år senere, mener det var mer min egen hjerne som spilte meg et puss hver natt, var det i begynnelsen veldig skummelt å se han, men etterhvert en vane. Det varte vel ett år og så forsvant han, og veldig lik din i beskrivelse.

Så at folk opplever ting tror jeg på, men jeg tror ofter at naturlig skilder eller psykologiske faktorer spiller en viktig rolle på mange hendelser. Jeg tror isåfall at min "skyggemann" var min egen fantasi, mye siden det var om natten han kom.
Antall ord: 405

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ankh

Innlegg av Ankh »

Jeg har begynt å samle sammen litt konkret info rundt de ulike fenomenene, sakset fra ulike paranormale nettsider som driver hva ihvertfall jeg oppfatter som seriøst.
Jeg ser at flere av dem deler ting som spøkelser opp i ulike klasser og kategorier, som igjen er tiltenkt dokumentering hvor man kan referere til bestemte klasser.
Var inne på siden til Rosemary Ellen Guiley, og så f.eks at hun også klassifiserte som bl.a shadow people.
Det jeg synes er rart er at jeg har sett ulike klassifiseringer og tabeller på ulike steder, med ulikt innhold.
Jeg synes at skal man først klassifisere og dele ting opp, så bør man ha et felles system.

http://www.thingsthatgobumpinthenight.c ... ation.html

Her er shadow people med som klasse 7.
Men har sett klassifiseringssystemer fra indelinger på både 5, 7, 12 og 13.

Kom også over denne:

http://www.theparanormalsociety.org/con ... logy/names

All ære for presisjonen i tabellen, men er det utbredt å bruke slike faste lister og definere hva man ser og opplever som en absolutt definitiv bestemt klasse eller navn?
Har jo mer inntrykk av at man samler alt i en sekk man kaller spøkelse og tar det derfra?
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Her kan vi snakke om forklaringer fra alt som gruppe hallusinasjon til at kanskje den høye musikken kan ha hatt grunnen. Nå er jeg veldig dårlig på hjernebølger og lydbølger, og skal ikke uttale meg om det. Men jeg mener å ha lest en sak hvor høy musikk var grunnen til paranormale hendelser - skal se om jeg finner saken igjen. Det var en som opplevde paranormale hendelser hver gang naboen spilte høy musikk.
Lydstyrken var nok ikke i nærheten av det som kreves for å trigge i gang en hallusinasjon.
Jeg så denne personen da jeg var 16 år og selv om jeg i dag, flere år senere, mener det var mer min egen hjerne som spilte meg et puss hver natt, var det i begynnelsen veldig skummelt å se han, men etterhvert en vane. Det varte vel ett år og så forsvant han, og veldig lik din i beskrivelse.
Vi var 2 stk. som så det samme... Det var på ettermiddagen, fortsatt lyst. Ingen alkohol.
Ps håper jeg er velkommen tilbake selv om jeg en liten stund fryktet at jeg skremte vanne av alle de som var der.
SELVFØLGELIG er du velkommen tilbakeatters :mozilla_smile:
Men det er viktig å påpeke at våre subjektive ideer og trossystem rundt fenomenet ikke trenger å være riktig av den grunn..
Min tro, grunner i hva mine øyne oppfattet.. Jeg så, hva jeg tror.. En mørkledd skikkelse.. Menneske sådan.
Var den andre personen som opplevde det åpen for slike ideer fra før av, eller lukket?
Det er jeg litt usikker på, da han var 17-18år gammel, men.... et årstid etter denne hendelsen, deltok han i REIKI Kuurs, og utdannet seg til å bli en "hobby-healer". Så, troen på det alternative er i allefall sterk etter synet.. (Jeg har desverre ingen kontakt med han nå, ellers kunne jeg ha spurt om hans tro før.)
Så et godt initiativ til å holde liv i den paranormale delen av paranormal.. Tusen takk..
Trangen til å dele er sterk innemellom, og frykten for å havne på "slakte benken" daler vel litt ettersom tiden går..
Antall ord: 358
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Heppe med famile. får jeg bare si at jeg gleder meg fryktelig til neste besøk hos der, det skal bli virkelig gøy og få komme på kaffe og litt til hihi.
Jeg gikk i allefall fra der med at hos Heppe kan allting skje.
Antall ord: 47
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jampy skrev:Men jeg mener å ha lest en sak hvor høy musikk var grunnen til paranormale hendelser - skal se om jeg finner saken igjen. Det var en som opplevde paranormale hendelser hver gang naboen spilte høy musikk.
Kan det være infralydteorien du sikter til? Den går ut på at infralyd (dvs. toner som er så dype at vi ikke hører dem) kan forårsake merkelige følelser og opplevelser. Man har gjort en rekke forsøk med dette, og funnet at slik lyd faktisk fører til for eksempel følelsen av å bli iakttatt - eller til og med følelsen av å ha kontakt med Gud (!).

Slik lyd kan oppstå f.eks. i trafikken.
Antall ord: 118
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

Takk for at du deler Happe =)

Urelatert til topic:
Kimbara skrev:Kan det være infralydteorien du sikter til? Den går ut på at infralyd (dvs. toner som er så dype at vi ikke hører dem) kan forårsake merkelige følelser og opplevelser. Man har gjort en rekke forsøk med dette, og funnet at slik lyd faktisk fører til for eksempel følelsen av å bli iakttatt - eller til og med følelsen av å ha kontakt med Gud (!).
jeg mener å ha hørt om noe som kalles I-Doser. =Lyd som visstnok skal trigge noen deler av hjernen slik at man for eks. kan simulere en doprus.
så du tror dett kanskje har noe for seg?
Antall ord: 120
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links