Universet & dets hemmeligheter ⇒ FAKTA 2012
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mai 2008 21:11
- 16
Re: FAKTA 2012
Ludoburgero, etter å ha lest de fleste innleggene dine i denne tråden, og mange andre så må jeg si at vi har veldig mye tilfelles(til og med musikk og humor). Derfor legger jeg ut denne videoen, fordi jeg tror den kommer til å falle i smak
Terence Mckenna on 2012
forresten, se den her og
Michael Tsarion - The Mountain
Terence Mckenna on 2012
forresten, se den her og
Michael Tsarion - The Mountain
Antall ord: 59
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Feb 2010 20:18
- 14
- Kjønn (valgfri): Tulling
- Lokalisering: Bodø
Det blir egentlig bare positivt for jorda det. Mange folk vil dø, men jeg ofrer meg gjerne hvis flere gjør det for å gjøre jorda til et bedre sted...-Pedersen- skrev:Vel, som du sier, Ludo.. En begynnelse på noe nytt.
Er jo det Mayaene mener det er.
Så hvis denne solstormen gjør oss strømløs i flere mnd/år, som NASA påpeker,
så vil jeg absolutt si at det forandrer en hel del av måten vi er vant til å leve på.
Vi må da altså venne oss på en NY levemåte.
Antall ord: 98
Hvis man ikke vet hva noe er, vil man alltid prøve å finne ut av det.
Ny her!
Ny her!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Mai 2009 18:01
- 15
- Kjønn (valgfri): gutt
- Lokalisering: Nordland
jeg tror også at hvis noe meget drastisk skjer i 2012, så blir vi kastet noen århundrer bak i tid(levemåten altså) for en periode.
og det virker ikke så farlig ved første øyekast.
det jeg ser på som et eventuelt problem er folk.
hvis diesel blir utilgjengelig så blir det heller ikke noe mat i butikkhyllene.
og det er nok en del mennesker idag som ikke vet hvordan man skaffer seg mat ute i naturen.
mye gammel overlevelseskunnskap er tapt i årenes løp.
det er gjort en studie på emnet, husker ikke akkurat antall dager, men det er under 7 dager før normale lovlydige mennesker vil drepe for mat.
fra nyhetssendinger fra katastrofeområder kan vi se folk som plyndrer butikker, hjem etc
og det virker ikke så farlig ved første øyekast.
det jeg ser på som et eventuelt problem er folk.
hvis diesel blir utilgjengelig så blir det heller ikke noe mat i butikkhyllene.
og det er nok en del mennesker idag som ikke vet hvordan man skaffer seg mat ute i naturen.
mye gammel overlevelseskunnskap er tapt i årenes løp.
det er gjort en studie på emnet, husker ikke akkurat antall dager, men det er under 7 dager før normale lovlydige mennesker vil drepe for mat.
fra nyhetssendinger fra katastrofeområder kan vi se folk som plyndrer butikker, hjem etc
Antall ord: 128
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
Antall ord: 0
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2010 21:51
- 14
- Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
- Lokalisering: Valdres
Mayaene gadd ikke skrive mere ? det fantes ikke datoer som 21. 12. 2012 på den tiden de levde. like mye som det fantes år, måneder og uker da Adam og Eva ble til. Det er mange ting som ikke stemmer. Men uansett så tror jeg på det. Og helt ærlig. det jeg tror skjer i 2012: Ingenting
Antall ord: 58
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^
Enten det er positivt eller negativt ^^
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Anyways.. Noen som tør vedde månedslønna si på at jordskjelvene i Haiti og Chile ++++, IKKE har noenting med at sola vår nå har "våknet" fra sin dvale?
Antall ord: 32
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg tenker at vi muligens er inn i et skifte i bevisstheten slik mange snakker om. Men at noe spesifikt skal skje akkurat i år 2012 er jeg mere skeptisk til.
Et skifte i bevisstheten inneberer bl.a at vi åpner opp for en "større virkelighet" og innser at vi alle er forbundet i bevissthet og at vi blir mere klar over hvordan vi skaper vår egen virkelighet kollektivt og individuelt. Jeg tror ikke enderesultatet blir noe utopia. Men det blir en spennende framtid med tanke på eventuelle forandringer både når det gjelder pengesystem, vitenskap/teknologi, religion m.m .
Personlig så synst jeg at tiden smelter sammen for tiden. Jeg får opp minner fra fortiden og får en følelse av a jeg er tilstedes i situasjonen (i fortiden) akkurat nå. Merkelig opplevelse, men det virker som persepsjonen min av tid holder på å forandre seg. Samtidig blir jeg mer og mer overbevist om at jeg har en subjektiv bevissthet som hele tiden er tre hakk foran min objektive bevissthet. Det er som at jeg begynner å få mer kontakt med en større del av meg selv. Godt mulig at alt bare er innbilning men, uansett det er hva jeg opplever.
At det kommer inn nye energier i bevisstheten som vår vanlige bevissthet ikke vet hvordan den skal håndtere, kan nok kanskje være en årsak til at mange opplever mye trauma, indre uro og forvirring i vår tid. Men mye uro og forvirring har det vel alltid vært, viss en ser slik på det.
Et skifte i bevisstheten inneberer bl.a at vi åpner opp for en "større virkelighet" og innser at vi alle er forbundet i bevissthet og at vi blir mere klar over hvordan vi skaper vår egen virkelighet kollektivt og individuelt. Jeg tror ikke enderesultatet blir noe utopia. Men det blir en spennende framtid med tanke på eventuelle forandringer både når det gjelder pengesystem, vitenskap/teknologi, religion m.m .
Personlig så synst jeg at tiden smelter sammen for tiden. Jeg får opp minner fra fortiden og får en følelse av a jeg er tilstedes i situasjonen (i fortiden) akkurat nå. Merkelig opplevelse, men det virker som persepsjonen min av tid holder på å forandre seg. Samtidig blir jeg mer og mer overbevist om at jeg har en subjektiv bevissthet som hele tiden er tre hakk foran min objektive bevissthet. Det er som at jeg begynner å få mer kontakt med en større del av meg selv. Godt mulig at alt bare er innbilning men, uansett det er hva jeg opplever.
At det kommer inn nye energier i bevisstheten som vår vanlige bevissthet ikke vet hvordan den skal håndtere, kan nok kanskje være en årsak til at mange opplever mye trauma, indre uro og forvirring i vår tid. Men mye uro og forvirring har det vel alltid vært, viss en ser slik på det.
Antall ord: 264
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Nå ser det ut som om 2012-undergangen er midlertidig utsatt;
Den kjente kunstneren og vitenskapsmannen Leonardo da Vinci skal ha spådd at verdens undergang skal finne sted 1. november 4006, hevder en forsker i Vatikanet.
http://www.nettavisen.no/nyheter/article2858897.ece
Den kjente kunstneren og vitenskapsmannen Leonardo da Vinci skal ha spådd at verdens undergang skal finne sted 1. november 4006, hevder en forsker i Vatikanet.
Antall ord: 44
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2009 00:45
- 15
- Kjønn (valgfri): hersker
- Blitt takket: 3 ganger
Flaks.Bearchild skrev:Nå ser det ut som om 2012-undergangen er midlertidig utsatt;
Vatikanet er en pålitelig kilde. Så nå kan vi puste lettet ut. Eller finne noe annet å være paranoide over.
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
F.eks. at CERN skal fyre opp dommedagsmaskinen sin i rekordstort nivå nå...
7 TeV i slutten av denne måneden. Det er først nå de regner med å få merkverdige resultater.
Slik skal den stå og krasje flere millioner ganger i sekundet eller noe sånt.
7 TeV i slutten av denne måneden. Det er først nå de regner med å få merkverdige resultater.
Antall ord: 47
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2009 00:45
- 15
- Kjønn (valgfri): hersker
- Blitt takket: 3 ganger
Det var den nattesøvnen.ludoburgero skrev:F.eks. at CERN skal fyre opp dommedagsmaskinen sin i rekordstort nivå nå...
Antall ord: 54
Hide post links |
Det finnes så mange teorier om 21.12.12 at det ikke er til å tro.
At storfilmen ble lagd, var også med på å skape uro.
Jeg tror ikke noe som helst vil skjer, hverken av det bedre, eller det verre, denne dato.
Det vil absolutt ikke komme en dato der mennesker starter å tenke nytt, bli mindre egoistiske etc etc, slik noen mener. Mennesker snur ikke over natten.
Forskere har avvist at noen asteroide skal krasje med oss da.
Noe annet vil neppe skje.
Så ta livet med ro, folkens.
At storfilmen ble lagd, var også med på å skape uro.
Jeg tror ikke noe som helst vil skjer, hverken av det bedre, eller det verre, denne dato.
Det vil absolutt ikke komme en dato der mennesker starter å tenke nytt, bli mindre egoistiske etc etc, slik noen mener. Mennesker snur ikke over natten.
Forskere har avvist at noen asteroide skal krasje med oss da.
Noe annet vil neppe skje.
Så ta livet med ro, folkens.
Antall ord: 89
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Amerikanske NOAA advarer mot en kraftig geomagnetisk storm. De anslår at det er fem prosent sannsynlighet for at forstyrrelsene kan skape problemer for satellitter, radiosignaler, og i verste fall høyspentlinjer og elektriske apparater.Deep Space skrev:Anyways.. Noen som tør vedde månedslønna si på at jordskjelvene i Haiti og Chile ++++, IKKE har noenting med at sola vår nå har "våknet" fra sin dvale?
http://www.storm.no/nyheter/nordlys-paa ... 61646.html
Antall ord: 79
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Jepp. Og snart rrrrister det godt i bakken, ett eller annet sted på jorden. Får håpe man rekker å evakuere folk før det smeller....Bearchild skrev:Amerikanske NOAA advarer mot en kraftig geomagnetisk storm. De anslår at det er fem prosent sannsynlighet for at forstyrrelsene kan skape problemer for satellitter, radiosignaler, og i verste fall høyspentlinjer og elektriske apparater.Deep Space skrev:Anyways.. Noen som tør vedde månedslønna si på at jordskjelvene i Haiti og Chile ++++, IKKE har noenting med at sola vår nå har "våknet" fra sin dvale?
http://www.storm.no/nyheter/nordlys-paa ... 61646.html
Antall ord: 107
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Mange "fans" av 2012 teoriene er nok litt skjelvene nå, etter mang et jordskjelv om dagen.
Kanskje et tegn på at alt er på "the highway to hell?"
Eller ikke..
Da tar jeg meg en kaffe isåfall
Kanskje et tegn på at alt er på "the highway to hell?"
Eller ikke..
Da tar jeg meg en kaffe isåfall
Antall ord: 38
Hide post links |