Jeg tenkte mer på dokumentasjonen du refererte til som omhandlet at smertesignaler reiser raskere enn fysisk mulig (jeg har forsøkt å søke).Ankh skrev:rhonersen: Jeg skal svare deg, men det er med følelsen av at uansett hva jeg svarer så vil du returnere med at det ikke er vitenskapelig eller at det ikke er 100% bevist så jeg tviler på om svaret har noen verdi for deg totalt sett.
Google hjelper igjen til, og ved å søke så får man treff på dette:
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hvilke tanker gjør mediumer om sine evner?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Re: Hvilke tanker gjør mediumer om sine evner?
Antall ord: 87
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Siste gang jeg leste og hørte om dette, bl.a i schrødingers katt, så gikk det på det at signaler hadde en maks hastighet de fysisk kunne gå gjennom nervene med og man hadde målt at hjernen oppfattet smerte mye raskere.
Det ble derfor sagt at smerte må overføres på en annen måte.
http://hypertextbook.com/facts/2002/DavidParizh.shtml
Smerte er ifølge tabellen overført med 0,61 m/s.
Dermed skulle en smerte i f.eks en tå gå nesten 2 meter minst, altså 3-4 sekunder.
Mange har vel opplevd at ting går noe raskere.
Å finne tilbake til artikler lest for årevis siden er nesten umulig.
Det ble derfor sagt at smerte må overføres på en annen måte.
http://hypertextbook.com/facts/2002/DavidParizh.shtml
Smerte er ifølge tabellen overført med 0,61 m/s.
Dermed skulle en smerte i f.eks en tå gå nesten 2 meter minst, altså 3-4 sekunder.
Mange har vel opplevd at ting går noe raskere.
Å finne tilbake til artikler lest for årevis siden er nesten umulig.
Antall ord: 116
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det er forskjell på hvor raskt nervesignaler når hjernen. For eksempel er signaler fra berøring langt raskere enn smertesignaler. Dette betyr at, hvis man for eksempel slår tåen i dørkarmen, kjenner sammenstøtet før smerten.
Vi vet at smertesignaler eksisterer, og vi vet at smerter kommer fra nervesystemet. Derfor er det urimelig å anta at opplevelsen av smerte kommer av "noe annet". Hva hadde da vitsen med smertesignaler vært?
Vi vet at smertesignaler eksisterer, og vi vet at smerter kommer fra nervesystemet. Derfor er det urimelig å anta at opplevelsen av smerte kommer av "noe annet". Hva hadde da vitsen med smertesignaler vært?
Antall ord: 75
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Jeg har ikke gått så mye i dybden på dette, men det var endel omtale om dette i sin tid. Mulig man har kommet lenger nå, jeg har ikke fulgt med på den utviklingen.
Det at hjernen skal kunne oppfange "signaler i luften" uansett om det er egnes smerte og berøring eller ting man plukker opp i et rom har vært omtalt før som en mulig forklaring.
Det er vel teknisk sett ikke så stor forskjell på det og de ulike dingsene folk zapper folk i bakken på en trygg måte, som Myotron:
http://www.securityprousa.com/myotron.html
Blir litt smånervøs når det står sold out på endel butikker, er litt usikker på om det er grunnet høy etterspørsel eller lavt tilgjengelig antall.
Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men den bruker visstnok 26000 pulsewatt.
I den paranormale verden snakkes det om energier og jeg har ofte tenkt at denne enrgien burde vært mulig å fange opp av medium på samme måte som en ekstren kilde som en myotron blokkerer og andre ting.
I og med at man har målbare EMF så burde det tenke seg at dette kan utlades i en puls-peak høy nok til å fanges opp av et medium???
Det at hjernen skal kunne oppfange "signaler i luften" uansett om det er egnes smerte og berøring eller ting man plukker opp i et rom har vært omtalt før som en mulig forklaring.
Det er vel teknisk sett ikke så stor forskjell på det og de ulike dingsene folk zapper folk i bakken på en trygg måte, som Myotron:
http://www.securityprousa.com/myotron.html
Blir litt smånervøs når det står sold out på endel butikker, er litt usikker på om det er grunnet høy etterspørsel eller lavt tilgjengelig antall.
Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men den bruker visstnok 26000 pulsewatt.
I den paranormale verden snakkes det om energier og jeg har ofte tenkt at denne enrgien burde vært mulig å fange opp av medium på samme måte som en ekstren kilde som en myotron blokkerer og andre ting.
I og med at man har målbare EMF så burde det tenke seg at dette kan utlades i en puls-peak høy nok til å fanges opp av et medium???
Antall ord: 219
Hide post links |
Drar frem igjen denne tråden etter at den sporet av og håper på flere tilbakemeldinger på hvilke tanker medium gjør seg om sine evner...
Antall ord: 27
Hide post links |