Universet & dets hemmeligheterCarola tror verdens undergang er nær.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Qwseyvnd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2007 19:52
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Carola tror verdens undergang er nær.

Innlegg av Qwseyvnd »

Slik mayakalender viser sier det at alt kommer til å reverseres seg til skapelse begynnelse. La dere merke til et diger svart hull i melkeveien ? Jeg drømte noe før jeg dro til USA: Jeg var i USA alt gikk bra et stund, men så senere ble alt mørkere og mørkere, til det ble svart i himmelen med et lys der og mennesker på bakken. Jeg drømte også at alt kom tilbake til vannet og jorden blir til kun lys. Kanskje bibelen har rett ?
Antall ord: 87
Forskjellig. Hvis du vil vite mer, spør meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 09 Sep 2009 22:35
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av 30cm »

Astarte skrev:Tar meg en kopp kaffe, og kjenner at jeg blir litt nervøs.....siden det er Carola og greier.

Og så kjenner jeg at det går helt fint likevel, og gleder meg til parafesten vi skal ha hos Sol den 21.desember 2012. :bandit

:coffe2
Ja, faen , den hadde jeg rent glemt, ha ha.
Jeg bør begynne å planlegge :D
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det er en ny tid, ja, men dere snakker om ting som ligger så langt frem i tid, at deres familier er forlengst glemt, og det er ikke sikkert menneskeheten som vi kjenner den eksisterer fremdeles...

Det er en ny tidsalder, på samme måte som vi for litt over en måend siden gikk inn i et nytt år.
FIskenes tidsalder - kjennetegnes ved strev for å få tak i f.ex fisk, de er der, men man må jobbe for å få tak i det.
Vannmannens tidsalder, derimot, indikerer at ting "blir pøst ut over oss " - der han står og tømmer ut av beholderen...

Det er enda mange tidsaldre igjen, - før "klokka kommer til 24" ... - svarte natta...
vi er antagelig ca midt på dagen... slik sett.. kansje tidlig ettermiddag...

Å si vi er på slutten nå, er som å si at om 2 sekunder er klokka 14:00:00 - noe som betyr at vi er ved veis ende...

Dette er like opphausset som katastrofenyttårsaften 1999/2000 - hvor absolut alt skulle gå til ....ja et varmt sted.

Ta det med ro, - "små katastrofer" ( i jordisk målestokk) vil stadig inntreffe - som de alltid har gjort.
Tsunami, Jordskjelv, Orkaner, istider, osv.
På 1600 tallet kunne man gå tørrskodd fra england til frankrike pågrunn av islagt farvann.
går vi 10000 år tilbake, var det trope på svalbard...

Det er stadig forandringer, - det er en naturlig syklus.
Men jorden består, og menneskene med den. Leeeeenge...

At katastrofer skjer, - det har å gjøre med at mennesker absolutt MÅ være de stedene som utsettes for nettopp naturlige hendelser.
Og ikke minst at vi lager egne saker som ikke tåler utfordringen når naturen slår til.
Som ruiner etter jordskjelv...

Som menneske må vi selvfølgelig støtte og hjelpe de som plutselig befinner seg i et slikt område, fordi naturen har vist oss at her er det naturen som bestemmer...
Men det er ikke jordens undergang, bare et "jordisk skuldertrekk" . . .

A
Antall ord: 335

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

30cm skrev:
Astarte skrev:Tar meg en kopp kaffe, og kjenner at jeg blir litt nervøs.....siden det er Carola og greier.

Og så kjenner jeg at det går helt fint likevel, og gleder meg til parafesten vi skal ha hos Sol den 21.desember 2012. :bandit

:coffe2
Ja, faen , den hadde jeg rent glemt, ha ha.
Jeg bør begynne å planlegge :D
Søren, jeg skal jobbe den fredagen, men dere kan jo ta hele tre dager til ende, og avslutte med julaften på mandag... ;)

Kansje jeg får sjans å ta en tur i romjula om jeg ikke må jobbe ekstra...
( mye julebord, og andre saker på gang, vet dere... )
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tosak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2007 00:44
17

Innlegg av Tosak »

Nytt kraftig jordskjelv, denne gang i Chile: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=579739

Nå kommer vel Carola og likesinnede på banen igjen og forteller at dommedag er like rundt hjørnet. :roll:
Antall ord: 34
Den beste gave man kan gi er litt positiv energi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det verste er at det ble meldt tsunamivarsel til 53 land, og alle disse kunne rammes.
Byer som Sydney i Australia, deler av Russland, Japan, ja - svært mange...

Nå begynner 2012 dere! Eller ikke... men det er ufattelig trist at slikt skjer.
Og så er det egentlig litt uheldig å snakke for mye om at "moder Jord rydder opp", tror jeg...
At vi er for mange mennesker. Det er mange som sier det. Vel, for alt jeg vet kan det jo være at det er litt slik, men det blir også litt kynisk å sitte og si sånt... litt følelseskaldt...
For vi lever jo alle vårt liv, og man kan jo tenke over at dette skulle ramme en av våre egne eller hele familien vår. Da blir tonen straks litt annerledes; man blir ikke ute etter å finne en sånn "rettferdigende" årsak til at de ble revet bort fra livet vårt.

Så jeg synes egentlig at Carola bør passe kjeften sin litt. Det er greit å tenke sitt om sånt, men en annen ting er å rope for høyt om det. Kan hende jeg også har gjort noe lignende andre ganger, og det må jeg isåfall bare beklage. For dess mer jeg tenker over det, så skal vi være glad for at vi har det så trygt og godt her i Norge. Og trist nok blir slike tragedier og katastrofer som dette en påminner som ikke engang fungerer ordentlig - for vi blir egentlig ikke særlig mer empatiske og snille - egentlig lærer vi nok bare mer å ta det for gitt at slikt ikke skjer i Norge.

Da er det viktig å tenke intenst på hvor usannsynlig heldige vi er - og se hver dag som en ny mulighet...
Antall ord: 297
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TordTorden
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Feb 2010 20:18
14
Kjønn (valgfri): Tulling
Lokalisering: Bodø

Innlegg av TordTorden »

Naturen har egentlig vært ganske stabil så lenge menneskene har eksistert, og det er faktisk et lit under, og det er det kombinert med intellegensen vår som ikke har utryddet oss. At det nå går nedover er jo synd. Kansje det blir et slags 2012?
Antall ord: 48
Hvis man ikke vet hva noe er, vil man alltid prøve å finne ut av det.

Ny her!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Næh, verdens undergang har vel blitt spådd så lenge menneskene har eksistert...før eller seinere får vel noen rett. Men jeg tviler på at det blir Carola. ;)
Antall ord: 31
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2009 00:45
15
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av DamageDone »

TordTorden skrev: Kansje det blir et slags 2012?
Hva vil dèt si?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mellamamma
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2010 23:13
14

Innlegg av Mellamamma »

Carola har en sønn-ergo er hun en "rollemodell" og da er det trist at hun går ut å sier slikt.
Barn er ømfintelig for hva foreldre og andre "autoritære" tror /sier.....og det kan skape redsel og utrygghet......
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Må påpeke at Carola tror så mye rart....unntatt lørdager. For da er den ellers så prektige fruen på lorreys og drikker seg drita til hun ikke synes bak barbordet. Hu er veeeelig religiøs ca 6 dager i uka. Hu er fanatisk da, men ganske så usynlig og lita på lørdagskvelden. (Dama er mindre enn jeg trodde før jeg traff henne første gang. pittelita . Hørt fra noen i oslo at hu lurte med seg ei 18 år gammal jente og fikk henne med i sekta si. og 2 uker senere tok jenta sitt eget liv. Skylder ikke på Carola, men det sier mye om sekta carola er med i !!
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links