Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSjekk inn på spøkelseshotellene

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Laddyboy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mar 2009 22:25
15

Sjekk inn på spøkelseshotellene

Innlegg av Laddyboy »

Kunne du tenkt det å sjekke inn på et av disse hotellene under?

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=1615641

Selv hadde jeg aldri turt å tilbrakt en natt alene på et av disse skerekkelige hotellene.

Hvis du kunne tenkt deg å sove en natt på ett av disse hotellene, selv om det sikkert ikke hadde blitt mye søvn den natta. Hvilket ville du da hatt lyst til å overnatte på?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Sjekk inn på spøkelseshotellene

Innlegg av Gjest »

Jeg vet et hotel det spøker på for alvor, og det er ikke engang nevnt på den lista???
Royal Christiania hotell i Oslo, der spøker det på det hotellrommet Sigøynerkongen Caroli døde på.
Han har blitt sett av flere, og flere stuepiker har slutta å jobbe der pgav dette.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Hvis det er sant, alt dette her, kunne jeg gjerne tenkt meg å tilbringe en natt på et slikt "spøkelses-hotell"! For oss som syns det er fryktelig spennende med hjemsøkelser og gjerne skulle opplevd et gjenferd eller to selv, men ikke kunne tenke seg å ha et permanent spøkelse hjemme, er det jo perfekt med et hotell som disse :mozilla_smile:

Noe jeg måtte tenkt litt mer nøye igjennom, dog, er å sove over på et stort, eldgammelt skotsk klanslott. Min relativt nøkterne og jordnære far har sovet i et gammelt slott i Skotland, og hele stemningen, tror jeg, atmosfæren, var såpass tung og uhyggelig at han vanskelig ville gjort det igjen.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fribryteren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jan 2010 21:27
14
Kjønn (valgfri): Mann
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Fribryteren »

Ett av disse "spøkelsehotellene" er i Mandal, som ikke er så langt fra meg. Skal se om jeg får tid til å ta en overnatting der. Hører dere ikke fra meg igjen vet dere hva som har skjedd. :mozilla_tongue:
Antall ord: 40
"What can be asserted without proof can be dismissed without proof." Christopher Hitchens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Vårt favoritthotell ligger i Skottland og har sitt spøkelse:

http://www.maryculterhousehotel.com/

Anbefaler alle å besøke det.
Vi forsøkte i flere år å få overnatte på det rommet som regnes som mest hjemsøkt, og da vi endelig fikk overnatte der måtte vi bytte rom på grunn av vannlekkasje.
Husker jeg satte meg på do på badet, og så at baderomsdøra sakte gled opp.
Man vet at rommet er gammelt og skjevt men samtidig så har man jo følelsen av at man bor på et beryktet hjemsøkt rom så alle tegn blir automatisk tolket i den settingen.
Hvis dere besøker det, så hils fra "the troll people".
Vi har gjort det til en vane å ta med et norsk troll til dem hver gang vi er der som takk for utrolig god service, så vi har fått en god tone med dem der.

Historien bak er i korte trekk at familien som eide det var stolte og rike, og sønnen kom en dag hjem med sin kjæreste og faren godtok ikke sønnens valg av en "uadelig" kjæreste.
Som hevn for sønnens svik drepte faren han, og når kjæresten hans fant ut av det forbannet hun fyren og tok sitt eget liv.
Siden da har mange sett henne på vandring mens hun leter etter sin kjære.
Er en romantisk touch over dette, på tross av sin grusomme bakgrunn.

Jeg har også hørt en historie fra Sola flyplasshotell.
En gjest skal der ha kommet til vaktmesteren og spurt om han kunne lage et halsbånd til hunden sin som han ville gå tur med.
Vaktmesteren hjalp til, snill som han er, men det var ikke hunden som skulle ha tauet og gjesten ble funnet dinglende på det ene rommet neste morgen.
Har fått historien bekreftet av den ene resepsjonisten, men aldri funnet ut hvilket rom det skjedde på.

Hvis dere ønsker en billigere og enklere løsning kan dere jo overnatte på hytte 5 på Vemork.
Hydro har noen hytter der som leies ut billig til de ansastte.
Er en stor 10 manns? hytte så blir veldig billig om folk spleiser.
Bør forøvrig være et utmerket sted for en gruppe å dra og undersøke.
Er en gammel mann med stokk i hytta, ble sett når vi var der også og i hytteboka hadde andre skrevet at de hadde sett han også.
Forøvrig et flott turområde, og hvis man digger krigshistorie så kan man få vite "alt" om tungtvannsaksjonen på museumet der.
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Des 2008 16:22
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Kenn »

vg repotasjen er fra 2002, Caroli døde vel senere?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TordTorden
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Feb 2010 20:18
14
Kjønn (valgfri): Tulling
Lokalisering: Bodø

Innlegg av TordTorden »

Jeg har vært ved Polarsirkelen Høyfjellshotell, hvor Åndenes-Makt har vært. Det er nedlagt nå da, men følte meg litt uvelkommen da vi gikk rundt det.
Antall ord: 30
Hvis man ikke vet hva noe er, vil man alltid prøve å finne ut av det.

Ny her!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av Atmosphere »

Brr.. vet ikke om jeg ville bodd på noen av de hotellene!

Jeg tenker alltid at jeg gjerne vil opplevene noe paranormalt, men når jeg ser mulighetene så blir jeg litt svimmel...
har ikke lyst til høre verken barnegråt eller skrik, eller se hodeløse fyrer i hager... grøss!

Tror jeg nøyer meg med å lese om det på forumet her =)
Antall ord: 65
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chroptus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Apr 2008 19:07
16
Lokalisering: Rælingen

Innlegg av Chroptus »

Jeg er en person som prøver alt jeg kan for å oppsøke det paranormale til en viss grad. Har ikke veldig mange kjente som har samme hobby, men på ett slikt hotell skal jeg få med meg noen til. F.eks det i sunnmøre. Ny bil og sommer er jo perfekt kombinasjon!
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

caroli døde i 2004-2005, og jeg har ikke infoen fra noen VG reportasje, men fra folk som har jobba der. Og detaljer omkring hans dødsfall har jeg fått fra Kona hans i 2006.
Så slik er aaltså det. Jeg ble nemlig advart mot å ta jobben som Stuepike der på hotellet pga Caroli-rommet. å det eneste som er igjen av meg på det hotellet er CV-en min :S
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chroptus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Apr 2008 19:07
16
Lokalisering: Rælingen

Innlegg av Chroptus »

Høres ut som ett hotell som må prøves ;)
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links