Hei, som overskriften sier så lurer jeg på om katten min kanskje ikke er gått videre. Den ble påkjørt fjor sommer og ble bare 2 år. Den het fluffy. Vi begravde den i hagen og satte et kors på graven hennes.
Nå i vinter når jeg har vært ute i hagen har jeg merket at det alltid er kattespor rundt graven til katten min. Selvfølgelig, vi har jo nabokatter og sånt, men jeg synes det er så rart at katesporene alltid går rundt graven og så går de videre utover i skogen.
Hver gang det kommer ny snø så kommer det nye potespor rundt eller som går overalt på graven. Jeg ser aldri potespor andre steder i hagen, kun der Fluffy ligger. Så kan det være at katten min ikke har gått videre eller er det bare nabokatten? Og hvis det er min katt åssn kan jeg få den til å gå inn i "lyset"?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Har ikke katten min gått videre?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Feb 2010 20:30
- 14
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2010 22:35
- 14
Re: Har ikke katten min gått videre?
Som sagt så er det alltid katter rundt omkring, men har hørt om dyr som går igjen også.
Om du ønsker å finne ut av om det er din døde katt som går igjen så er vel den beste måten å finne en ordentlig klarsynt som kan hjelpe deg med begge deler.
Om du ønsker å finne ut av om det er din døde katt som går igjen så er vel den beste måten å finne en ordentlig klarsynt som kan hjelpe deg med begge deler.
Antall ord: 55
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Umiddelbart så tenker jeg at katter søker høyder og hvis graven er litt høyere enn området rundt ellers så kan det være grunn nok.
Dernest har katter god luktesans og kan sikkert lukte noe der.
Det kan jo også være at fremmede katter bruker korset til å klø seg på eller markere på?
Det finnes produkter som get off my garden og lignende:
http://www.amazon.co.uk/s/279-5966981-4 ... ex=blended
Hvis fotsporene forsvinner etter at du har drysset slike rundt grava så er det no fremmede katter.
Et videokamera kan jo også settes opp der.
Det kan jo også være at fremmede katter bruker korset til å klø seg på eller markere på?
Hvis fotsporene forsvinner etter at du har drysset slike rundt grava så er det no fremmede katter.
Antall ord: 104
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Har kjøpt et sånt produkt. Så da er det bare å vente å se.Ankh skrev:Umiddelbart så tenker jeg at katter søker høyder og hvis graven er litt høyere enn området rundt ellers så kan det være grunn nok.
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Det fortsetter å komme nye fotspor hver gang det kommer ny snø. Men det rare er at det kommer liksom ikke fra noe sted, det begynner liksom omtrent ved graven, men nå står det jo noen tre vedsiden av også, nabokatten kunne jo ha klatret i treet og hoppa ned der. Men det virker ikke som om at den keep of my garden greia funker.
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Feb 2009 23:11
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Stjørdal
- Har takket: 4 ganger
- Blitt takket: 16 ganger
Jeg vet ikke helt om jeg tror på at et katte-"spøkelse" lager fotspor jeg..
Men om det nå var nabokatten, så kanskje den "merker" at det ligger en katt begravd der på noe vis, at den merker energier eller noe? At det er derfor den går akkurat der.
Eller kanskje den ser din pus sitte der?
Jeg bare kom på da jeg var liten, ca 6-7, så mista vi en pus som varma seg i bilmotoren... (grusom skjebne)
Men jeg husker veldig godt at jeg selv da, som liten, syns jeg så en lys skygge i katte-størrelse smøg seg rundt av og til, selv etter at vi fikk ny katt. Den var helt annerledes enn en virkelig katt når du så den i øyekroken. Mener jeg så den i ganske mange år, selv om foreldrene mine bare mente jeg tulla eller noe fordi jeg savna den gamle katten.
Så jeg tror gjerne at dyr kan vise seg littegrann etter at de er borte!
Men om det nå var nabokatten, så kanskje den "merker" at det ligger en katt begravd der på noe vis, at den merker energier eller noe? At det er derfor den går akkurat der.
Eller kanskje den ser din pus sitte der?
Jeg bare kom på da jeg var liten, ca 6-7, så mista vi en pus som varma seg i bilmotoren... (grusom skjebne)
Men jeg husker veldig godt at jeg selv da, som liten, syns jeg så en lys skygge i katte-størrelse smøg seg rundt av og til, selv etter at vi fikk ny katt. Den var helt annerledes enn en virkelig katt når du så den i øyekroken. Mener jeg så den i ganske mange år, selv om foreldrene mine bare mente jeg tulla eller noe fordi jeg savna den gamle katten.
Så jeg tror gjerne at dyr kan vise seg littegrann etter at de er borte!
Antall ord: 171
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Feb 2010 20:18
- 14
- Kjønn (valgfri): Tulling
- Lokalisering: Bodø
Spøkelser skal visst ha evnen til å påvirke omgivelsene og lage fotspor, vet ikke om det samme gjelder dyr som med mennesker. Men et medium eller et kamera kan gi deg svaret. Kameraets svar kan enten være skuffende, eller rett og slett skremmende, men også det beste da.
Antall ord: 50
Hvis man ikke vet hva noe er, vil man alltid prøve å finne ut av det.
Ny her!
Ny her!
Hide post links |