En ånd, er en person som har mistet kroppen.... da kroppen er død.
Vi er alle etter min mening evige ånder, og deltar i "rollespillet" - livet på jorden - for å lære.
Endel lærdom får man ikke på annen måte enn å faktisk gå igjennom et liv selv.
I et annet liv får man en ny rolle, hvor da det motsatte skal skje, slik at man får sett begge ( eller alle) sider av en sak.
For å få til dette rollespillet er det nødvendig å ikke huske detaljer og erfaringer fra tidligere liv,
fordi slike minner vil medføre at man gjerne styrer unna situasjoner man skal lære av. ( for å se en annen side av saka ).
Når så livet er slutt ( kroppen dør ), så skal man tilbake til den "evige verden" - for evt å forberede et annet og nytt liv.
Så har vi det vi opplever , at ånder blir igjen her. og må hjelpes videre.
Hvorfor må de hjelpes ?
Jeg har tenkt mye på det, og kommet til følgende svar : Det er mange årsaker :
# Noen har noe de ikke ble ferdige med - skal bare - først...
# Noen har vissheten om at i livet har de en eller annen gang gjort noe som vil medføre evig pine- ifølge de kristne, og andre religioner, og tør ikke gå inn i lyset ( skjærsilden ), fordi de frykter å bli sendt ned til "sentralfyren".
( takket være indoktrinering av at om du gjør noe galt, så skal du til helvete - som etter min mening er her på jorden...)
# Noen er igjen, fordi noen av oss skal fokusere på paranormale ting, - for å lære.
( det er mye å lære via det paranormale, bla.a. medmelnneskelighet - healing, osv. ).
# Og noen er rett og slett ikke klar over at kroppen deres faktisk er død.... og at de skal videre.
# det er også andre grunner...
Merk at de aller aller fleste selv forstår at de skal gå videre, i løpet av alt fra samme sekund de dør, til en mnd tid etter at de døde.
De få som da er igjen, er det av bla.a. de årsakene nevnt over.
Den som skal hjelpe de videre av oss mennesker, må derfor forstå hvorfor de er her fremdeles, slik at de kan komme med de rette svarene - og la de forstå selv at de skal videre.
Å bruke makt -(såkalt utdrivelse - noe jeg personlig ikke liker å bruke) er kun i helt spesielle tilfelle aktuelt, og de er forholdsvis sjeldne.
Så har vi et annet fenomen : De som kommer på besøk fra "Lyset" - som Hjelpere som besøkende for å seh hvordan det går med en person, f.ex, osv.
Disse kan ikke sendes videre, da de allerede "er der". Men disse lager heller ikke hverdagsproblemer for folk.
Som et eksempel :
En gammel snill bestemor dør plutselig, og forstår selv ikke at hun faktisk er død.
Så tømmes leiligheten for hennes ting, og nye ting dukker opp...
Da kommer spørsmålene :
Hva gjør de tinga i MIN leilighet ? HVOR er tinga mine ?
Man setter en svær plante i østvinduet, - der hvor bestemoren alltid satt og så på soloppgangen...
Hvorfor ødelegger de utsynet mitt ? Og etterhvert blir denne snille gamle damen irritert - rett og slett fordi folk forandrer huset hennes, gjør ting hun ikke liker , og
kansje tilogmed henger opp nakenbilder ( kunst ) på veggen ! . .
Nå begynner hun virkelig å protestere - klarer å velte planten, og rive ned bildet på veggen ...
Når dette skjer ikke en men flere ganger, - begynner de nyinnflyttede å tro på "onde ånder" - og spøkelser....
Og man må ha en "husrens" - for å bli kvitt dette onde som plager og forstyrrer...
Så er det da bare den gamle snille bestemoren som er blitt irritert fordi noen roter i hennes hus...
Det er DA en som forstår dette, kan hjelpe den gamle snille bestemoren til å forstå - til å innse at tiden for å reise videre er kommet.
Ikke jage henne, men hjelpe henne til å innse situasjonen. Kansje be hennes avdøde mann om å komme henne i møte...
Og vips - så var det huset renset...
Så ; er det riktig ?
I noen tilfeller, ja.
I andre tilfeller, Nei.
A
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er det riktig å sende noen over "på den andre siden"?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Re: Er det riktig å sende noen over "på den andre siden"?
Antall ord: 709
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
ganske morsomt at noen skal sende noen over på den andre siden, for dermed skaper man en dualisme, og holder fast ved den som at det er noe ondt og noe godt, noe her og noe der, enten er du med oss eller du er mot oss, slik som man gjerne gjør på et visst nivå i livet, som vel ikke taler for at man har den store livsinnsikten.
nå kan man jo se på en del av dem som livnærer seg på å sende ånder "over" og gjerne som underholdning på tv, og som i kjølvannet skaper horder av mennesker som plutselig kan styre og rå over liv og død, og denne og andre sider og dimensjoner.
ganske morsomt, for de klarer ofte ikke takle sine egne liv, men mestrer å hjelpe andre i både inkarnerte og disinkarnerte tilstander.
at min gjerrige bestemor skulle ha glkemt å fortelle meg noe som hun oppretter en kontakt med et råskinn av et medium for å formidle, er bare så sinnsykt far out tanke, at den rett og slett dør ved fødselen, for logisk tenking tilsier at det ikke gir noe sense.
men disse menneskene som klarer å sende andre "over" har enda ikke lært såpass mye om energier at de kan kjenne forksjell på levende og døde, og tror det bare er døde som setter sine fingeravtrykk i eteren.
jaja, men noe skal alle leve av, og tross alt så er det jo noe for alle og enhver å pusle med, og det er kanskje på tide med oppfrisking i energilære.
som vanlig en ganske bastant mening fra meg, men jeg mener vel at de fleste mediumer som reklamerer for seg selv er late døgenikter.
nå kan man jo se på en del av dem som livnærer seg på å sende ånder "over" og gjerne som underholdning på tv, og som i kjølvannet skaper horder av mennesker som plutselig kan styre og rå over liv og død, og denne og andre sider og dimensjoner.
ganske morsomt, for de klarer ofte ikke takle sine egne liv, men mestrer å hjelpe andre i både inkarnerte og disinkarnerte tilstander.
at min gjerrige bestemor skulle ha glkemt å fortelle meg noe som hun oppretter en kontakt med et råskinn av et medium for å formidle, er bare så sinnsykt far out tanke, at den rett og slett dør ved fødselen, for logisk tenking tilsier at det ikke gir noe sense.
men disse menneskene som klarer å sende andre "over" har enda ikke lært såpass mye om energier at de kan kjenne forksjell på levende og døde, og tror det bare er døde som setter sine fingeravtrykk i eteren.
jaja, men noe skal alle leve av, og tross alt så er det jo noe for alle og enhver å pusle med, og det er kanskje på tide med oppfrisking i energilære.
som vanlig en ganske bastant mening fra meg, men jeg mener vel at de fleste mediumer som reklamerer for seg selv er late døgenikter.
Antall ord: 292
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Feb 2010 00:16
- 14
- Kjønn (valgfri): helvete
zind skrev:Jeg har stilt dette spørsmålet her før, men det er mange år siden, så jeg prøver igjen..
Grunnen til at jeg lurer er fordi dette i mange år har virket litt bakvendt og feil for meg. Hvis en sjel henger igjen, er det ikke da en grunn til dette og noe som er essensielt i denne sjelens utvikling? Er hele systemet så mangelfult at vi som jordiske mennesker må hjelpe til og føre de over i lyset?
Jeg får det bare ikke til å stemme...
Er ikke alt perfekt og i sin skjønneste orden akkurat slik det er da?
jeg vet at spøkelse blir igjen på jorden for å prøve å utføre den oppgaven dem ikke fikk gjort da dem levde, som å si skikkelig farvel til sine kjære og slektninger, kanskje noen aldri fikk dø sammen med sin kjære og ville vente til vedkommenede døde, noen spøkelse er på jakt etter en ny kropp , som skjer når noen lager barn,,, noen spøkelse ville vel prøve å forstå hvorfor dem døde og hva som skjedde.
og noen ganger hender det at spøkelsene bare trenger en liten dytt til den andre siden.
kanskje spøkelsene trenger forståelese på hva som skjedde og hvordan den kjære har det, og gi dem en grunn.
Antall ord: 229
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Ok? Hvordan vet du det?
Jeg signerer for øvrig ?'s innlegg 100%. Spesielt dette med at LEVENDE setter igjen like mye spor etter seg. Stort sett er det vel slik energi som henger igjen i de aller fleste tilfeller.
Når vi dør, sies det at ånden forblir her på jorden i max 3 dager for å samle sin essens og spinne denne opp til riktig frekvens. Så går energien over i "eteren" i sin helhet. Mesteparten av energien vår er jo alltid "i eteren" uansett. Jeg ser ingen grunn til at menneskelig uvitenhet lenger skal dominere over åndens frie vilje her. Sjelen har jo tross alt fulll oversikt, så ånder må ville være igjen frivillig. Jeg kan godt tenke meg at dette vil kreve at de gir avkall på muligheten til å høyne frekvensene sine der og da. Men hvordan kan vi klare dette som levende mennesker bare ved å "la det skje"? Å meditere, bedrive healing, yoga, tai chi osv høyner frekvenser. Hvorfor slutter ånder å vite om dette?
Det jeg opplever rundt meg når folk dør, uansett hvor "ferdige" de er her, er at store krefter er i sving for å rette opp ubalanser. Det er flaskehalser som løsner. Helt uten at "ånden" viser seg eller er tilstede. Dette ordnes gjennom "eteren". Akkurat som vi har internett og hele verden er bare noen tastetrykk unna.
Jeg kan sikkert få huset mitt hjemsøkt. Det er bare å tenke på skumle spøkelsesfilmer og så dette bilder ned av veggen og elektriske apparater skrus av og på. Forventningene og hva en tror selv, bidrar til at dette er veldig opp og ned hvor "åpen" en er.
Jeg signerer for øvrig ?'s innlegg 100%. Spesielt dette med at LEVENDE setter igjen like mye spor etter seg. Stort sett er det vel slik energi som henger igjen i de aller fleste tilfeller.
Når vi dør, sies det at ånden forblir her på jorden i max 3 dager for å samle sin essens og spinne denne opp til riktig frekvens. Så går energien over i "eteren" i sin helhet. Mesteparten av energien vår er jo alltid "i eteren" uansett. Jeg ser ingen grunn til at menneskelig uvitenhet lenger skal dominere over åndens frie vilje her. Sjelen har jo tross alt fulll oversikt, så ånder må ville være igjen frivillig. Jeg kan godt tenke meg at dette vil kreve at de gir avkall på muligheten til å høyne frekvensene sine der og da. Men hvordan kan vi klare dette som levende mennesker bare ved å "la det skje"? Å meditere, bedrive healing, yoga, tai chi osv høyner frekvenser. Hvorfor slutter ånder å vite om dette?
Det jeg opplever rundt meg når folk dør, uansett hvor "ferdige" de er her, er at store krefter er i sving for å rette opp ubalanser. Det er flaskehalser som løsner. Helt uten at "ånden" viser seg eller er tilstede. Dette ordnes gjennom "eteren". Akkurat som vi har internett og hele verden er bare noen tastetrykk unna.
Jeg kan sikkert få huset mitt hjemsøkt. Det er bare å tenke på skumle spøkelsesfilmer og så dette bilder ned av veggen og elektriske apparater skrus av og på. Forventningene og hva en tror selv, bidrar til at dette er veldig opp og ned hvor "åpen" en er.
Antall ord: 280
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
tro meg jeg har selv vært spøkelse en gang,
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Hva får deg til å tro at du ikke fortsatt er det? Er vi ikke alle spøkelser tildels fanget i en fysisk kropp??
Antall ord: 24
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
jeg har opplevd at andre folk rundt meg har sett meg som spøkelse når jeg selv er levende, og da betyr det at jeg ikke er helt fanget i min fysiske kropp.
jeg vil ikke være fanget i en fysisk kropp, jeg vil både være spøkelse og ha verten .
da har man en fordel, som man kan utnytte
jeg vil ikke være fanget i en fysisk kropp, jeg vil både være spøkelse og ha verten .
da har man en fordel, som man kan utnytte
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 20
Det er jo det jeg sier at kan være mulig.
Antall ord: 11
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
Jeg skal innrømme at jeg får helt creeps av å høre noen si : Føre dem inn i lyset.............blææææh. jeg får brekningsfølelser. Hvem andre enn folk som har våknet av koma, har beskrevet et sterkt lys....noe typisk kristent etter min mening. Hva tror du spedbarnet ser når det kommer til verden??? JO, STERKT LYS....TADAAAAAAAA!!! Så Paranormalt ass.
Det hele blir som en dårlig kopi av det ALLE de klarsynte sier på tv. sku tro de kom fra EN og SAMME skole hele bunten. Lite troverdig. Beholde eller fjerne er da en ting...føre dem inn i lyset...bløff!!! Man fører dem jo BAK lyset....snøft!!!
Det hele blir som en dårlig kopi av det ALLE de klarsynte sier på tv. sku tro de kom fra EN og SAMME skole hele bunten. Lite troverdig. Beholde eller fjerne er da en ting...føre dem inn i lyset...bløff!!! Man fører dem jo BAK lyset....snøft!!!
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Takker, bukker, nikker og neier for alle svar
Interessant å høre hva dere tenker. Jeg er nok mer på samme greie som Hecate og ? her, og tenker at de fleste opplevelser kommer av en av følgende;
a) Vi skaper disse fenomene selv i forbindelse med frykt, frustrasjon og aggresjon der det noen ganger bygges opp så mye energi at det resulterer i bl annet telekinese (ting som flytter på seg, tv `er som skrur seg av og på osv osv)
b) Nåtid og fortid overlappes slik at man kjenner på gamle opplevelser og energier. Noen ganger er disse så sterke at man opplever å se ting, kjenne ting, høre ting... i såfall vil man ikke kunne kommunisere og få svar, da dette ikke er en bevisst energi, men man kan hente inn informasjon om det som har skjedd på dette stedet tidligere, slik som mediumer gjør.
c) Ånder eller utenomjordiske som kommer og går som de vil og kan kommuniseres med da de er bevisst seg selv og sin eksistens
Jeg sier ikke at det ikke finnes ånder som kan sitte igjen her eller at noen få av karmiske grunner ikke forstår at de er døde, men jeg tror det i de fleste tilfeller er en av de tre årsakene jeg oppga over som har "skylda"
Interessant å høre hva dere tenker. Jeg er nok mer på samme greie som Hecate og ? her, og tenker at de fleste opplevelser kommer av en av følgende;
a) Vi skaper disse fenomene selv i forbindelse med frykt, frustrasjon og aggresjon der det noen ganger bygges opp så mye energi at det resulterer i bl annet telekinese (ting som flytter på seg, tv `er som skrur seg av og på osv osv)
b) Nåtid og fortid overlappes slik at man kjenner på gamle opplevelser og energier. Noen ganger er disse så sterke at man opplever å se ting, kjenne ting, høre ting... i såfall vil man ikke kunne kommunisere og få svar, da dette ikke er en bevisst energi, men man kan hente inn informasjon om det som har skjedd på dette stedet tidligere, slik som mediumer gjør.
c) Ånder eller utenomjordiske som kommer og går som de vil og kan kommuniseres med da de er bevisst seg selv og sin eksistens
Jeg sier ikke at det ikke finnes ånder som kan sitte igjen her eller at noen få av karmiske grunner ikke forstår at de er døde, men jeg tror det i de fleste tilfeller er en av de tre årsakene jeg oppga over som har "skylda"
Antall ord: 223
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
Kunne ikke vært mer enig
Antall ord: 6
Hide post links |