Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEr det riktig å sende noen over "på den andre siden"?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Er det riktig å sende noen over "på den andre siden"?

Innlegg av zind »

Jeg har stilt dette spørsmålet her før, men det er mange år siden, så jeg prøver igjen..

Grunnen til at jeg lurer er fordi dette i mange år har virket litt bakvendt og feil for meg. Hvis en sjel henger igjen, er det ikke da en grunn til dette og noe som er essensielt i denne sjelens utvikling? Er hele systemet så mangelfult at vi som jordiske mennesker må hjelpe til og føre de over i lyset?

Jeg får det bare ikke til å stemme...
Er ikke alt perfekt og i sin skjønneste orden akkurat slik det er da? :mozilla_undecided:
Antall ord: 105
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Er det riktig å sende noen over "på den andre siden"?

Innlegg av Bearchild »

Hehe.. må si jeg har tenkt samme tanke. Ikke minst at dersom jeg selv skulle finne ut at det var en tilværelse etter at jeg dør,- kan ikke jeg da få bestemme selv hvor jeg vil være/hvem jeg vil hjemsøke? Skulle liksom en "wannabe utdriver" komme og fortelle meg at jeg må stikke av..? Nææh.. :x
Men på en annen side, når da disse utdriverne har gjort jobben sin og disse spøkelsene forlater åstedet. Hvorfor godtar de å bli sendt videre? Det er jo ikke akkurat som om de ikke får noe valg ("jeg ber om at du går inn i lyset")?
Antall ord: 110
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Å det har jeg lurt litt på selv av og til.
Nå kan jeg vel bare snakke for meg selv og det jeg har kommet frem til selv da.
Ånden som er igjen har som regel noe å fortelle og vil svært gjerne fortelle dette og derfor får vi åndelig aktivitet.
De få gangen jeg har sendt noen vider er det etter åndens ønske ikke etter hva vi levende vil.
Jeg syns det ikke er riktig og sende over en ånde som ikke ønsker det selv, som sakt det er som regel noen de vil oss levnde før de er klare til og gå over.
Jeg syns det er like viktig å ha et godt sammarbeid med åndene som det er å ha sammarbeid med levende.
Antall ord: 125
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Se, der fikk jeg med en gang noe nytt å tenke på! :mozilla_surprised: hehe

Jeg tenker det samme som du nevner her bearchild, at de får jo velge om de vil gå "inn i lyset" eller ikke. Det som har skurret litt for meg er når mediumet sier at vedkommende ikke vet de er døde og trenger hjelp til å komme over til den andre siden. For da er det noe i meg som sier at at denne sjelen ikke er klar ennå, men på en måte går over før sin tid og at vi "tukler" litt med naturens gang/systemet ?

Det du sier med at en del av åndene har noe de veldig gjerne ønsker å få sagt er veldig interessant heksepusen! Da kan det jo hende at en del automatisk blir "klare" nettopp fordi de har fått ut det de hadde på hjertet? Også veldig glad for at du sier du bare gjør noe der hvor de selv ønsker det :)
Antall ord: 168
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

zind skrev:Jeg har stilt dette spørsmålet her før, men det er mange år siden, så jeg prøver igjen..

Grunnen til at jeg lurer er fordi dette i mange år har virket litt bakvendt og feil for meg. Hvis en sjel henger igjen, er det ikke da en grunn til dette og noe som er essensielt i denne sjelens utvikling? Er hele systemet så mangelfult at vi som jordiske mennesker må hjelpe til og føre de over i lyset?

Jeg får det bare ikke til å stemme...
Er ikke alt perfekt og i sin skjønneste orden akkurat slik det er da? :mozilla_undecided:
Martinus mente jo at "alt er såre godt" etter et møte med "kilden"
Jeg har også tenkt en del på dette.
Kanskje de ikke hadde "gått over" om de ikke følte seg nogenlunde klare for det selv?
Noen nekter jo plent, og bare forblir der, mens andre nesten bare venter på en "vei ut" til kilden.
Man må værtfall vise respekt for energienes/åndenes ønske også, og ikke bare de levende..
Antall ord: 183
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Jeg tror det er noe i det, om dette virker for andre vet jeg ikke, men det med lytte og repekter det du har med å gjøre syns jeg er viktig i mitt arbeid, det tro jeg flere her også har sett.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg mener at hvis det er en beviselig OND ånd som går igjen, og setter oss levende i fare, så må vi kvitte oss med ham, eller flytte.
Men dersom en ånd ikke gjør noe verre enn å gå i trappene, åpne dører og gynge i gyngestolen din etc.. så syns jeg faktisk det er forkastelig å fjerne dem. Koselig å ha litt selskap vel???
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Bearchild »

.. men hvordan "sender" man en ånd avgårde? Er det ikke mer et "tilbud", eller forslag om du vil, når man tilbyr disse åndene å reise over?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Hehe uff skal prøve å forklare hvordan det virker for meg.
Jeg pleier først og spørre de hjelperne som jeg har rundt meg om de kan hjelpe til på veien.
Så åpner jeg i mitt indere en slag port som er fylt med lys så får jeg hjelperne mine til og hjelpe ånden inn i lyset noe mer er det ikke for porten lokker seg selv når det er gjort.
Noen finner jo veien helt på egenhånd og da går det av seg selv.
Men du kan vel kalle det et tilbud for dem.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Bearchild »

Joda, jeg har forstått framgangsmåten.. ordla meg heller litt dumt. Det jeg lurte på var jo hvordan man sender ånder over uten å tvinge dem. Som du sier Heksepusen, man "tilbyr" jo åndene å gå over.
Hvis det er som Tonette skriver over her at enkelte ånder er greit å sende over, andre kan man la være i fred..
Hvordan "sender" man liksom en "beviselig ond ånd" noen plass? Hvis h*n ikke vil avgårde?

Nei, jeg er litt skeptisk til denne "sende dem herfra"-greia. Hva skjedde med egen vilje? Er det en regel forbeholdt de levende..?
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Da må jeg nok si at jeg er vel en av de få heldig som ikke har møt noen såkalte "onde" ånder så det kan jeg ikke svare på.
Menjeg pleier hvis ånde er litt usikker på dette lyse og ha hjelp av hjelperne min de er enormt flinke til og følge over ting har jeg merket.
Men hvis noen har erfaring med noen minder hyggelig ånder og sende dem over så vil jeg også gjerne høre. Lærer gjerne.

Jeg tror faktis at både vi som lever og ånde har litt egen fri vilje jeg. Er vel derfor jeg latt de velg.

Dette høres litt tåpelig ut men det var en eller annen som sa at ånder er som små barn du gir dem bare to valg enten og gå over eller la det være.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Tonette skrev:Jeg mener at hvis det er en beviselig OND ånd som går igjen, og setter oss levende i fare, så må vi kvitte oss med ham, eller flytte.
Men dersom en ånd ikke gjør noe verre enn å gå i trappene, åpne dører og gynge i gyngestolen din etc.. så syns jeg faktisk det er forkastelig å fjerne dem. Koselig å ha litt selskap vel???

Så kommer jeg med greiene mine da - sikkert veldig naivt i andres øyne - men jeg tror rett og slett ikke på onde ånder :)
Hvis tidligere inkarnerte kan være onde må også mennesker kunne være onde, og det er jeg ikke med på. Hvis vi snakker utenomjordiske, demoner ol blir det noe annet, men da er det vel heller ikke noe alternativ å sende de over da de antagelig kommer og går som de vil?

Jeg har nå en/noe her hjemme som jeg merker innimellom og jeg syntes det faktisk bare er hyggelig! Det freaker totalt ut lillesøsteren da. Jeg tittet nemlig rett forbi henne og sa han måtte gå fordi hun var redd en gang, da ble hun så redd at jeg nesten ble litt redd selv. hehe

Heksepusen, du sier du er en av de få som ikke har opplevd onde ånder. Hva sier de du kjenner som har opplevd det, mener de at det da er snakk om ånder som i menneske-ånder?
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Zid du og jeg er av samme meninge om dette med onde ånder og når de få uten om para da som jeg prater med om dette sier at de har opplevd onde ånder så blir jeg litt sånn Ja ha så spennede ( i nøytraltone) Jeg tror heller at det med onde ånder blir skapt av oss mennsker som lever så lenge det skremmer oss og gjør oss utrygge så er det falig og blir ondt etterhver.
Så Zid jeg har egentlig ikke orket og giddet og spurt og gravd om det med de som sier det.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Sorry at jeg svarer uten å ha lest gjennom alle svarene i hele tråden. Men er det idet hele tatt mulig å sende noen over til den andre siden? Hva er den andre siden????
Dette er noe jeg synes virker så utrolig selvmotsigende og naivt i åndetro.
Hvorfor er det bare noen ånder som kan komme og gå som de vil? Hvem har sagt at ikke alle kan det? Hvorfor må noen ha hjelp til å komme over til den andre siden, når de allerede er på den andre siden? Er dette noe alle ånder kan komme tilbake og bekrefte at er sånn, eller er dette noe mennesker finner på for å tjene penger?
Antall ord: 113
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Heksepusen »

Gode spørsmål vil jeg si:
Så skal jeg svare for meg selv da.
Jeg vet jeg har brukt utrykke men de fleste vil jo bare vider her det inntrykke jeg sitter med, så hvorfor jeg bruker uttrykke aner jeg ikke egentlig dumt og si det slik, jeg liker heller og si vider.

Jeg tror innerst inne at allle ånder kan komme og gå som dem vil det er bare det at noen finner vel kansje litt mer fred og ro når dem vil vider eller kansje et annet sted det anner jeg faktisk ikke.
Noen er faktis litt usikkre på og gå videre selv om dem vil kall det gjeren skptis og da er det greit og gi dem det lille tuppe i ræva som dem trenger.
Dette her er mine tanker og litt slik jeg har opplevd det og nei jeg er ikke rik på dette her. Jeg gjør det ganske så gratis, kansje jeg spørr pent om og få en kopp kaffe eller et glass vann men det er vel ikke å tjene penger hehe.
Men som sakt dette er slik jeg ser det da.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links