Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelser som blir med

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TheTech

Spøkelser som blir med

Innlegg av TheTech »

Snakket litt med pappa og mamma om en tur til Sverige til et hjemsøkt sted. Et sted hvor det skjer like mye om natten som om dagen. Et sted som de fleste ikke har hørt om :) Men mamma var i mot turen, hun mente at spøkelsene kan bli med oss tilbake til vårt hjem...

Så det jeg lurer på er: "Kan spøkelsene hekte seg på personer og bli med dem hjem?". (Ja, jeg vet det ferdes spøkelser rundt omkring overalt, men tåler ikke tanken på det :P Det er også større sannsynlighet å få filme/bilde av spøkelser som viser seg?)
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Spøkelser som blir med

Innlegg av Ankh »

Teknisk sett så kalles det klebeånder.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... &sk=t&sd=a

Du vet vel selv om du er klar for slike ting, men ikke gjør det hvis du er usikker.
Du hørtes reletiv ung ut siden du må ha med foreldrene dine og vil vel ikke anbefale en slik tur hvis det kun er for moro skyld eller ikke alle er inneforstått med hva det er.

Du kan jo ta en titt i min etterhvert så lange tråd om dokumentasjon og erfaring så du har noe å tenke over.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=20875
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Tja... Ung og ung, er 17 år :P

Glemte å skrive at det er et byggefelt, og jeg har overnattet der en natt uten å merke noe. Det eneste jeg merket var stillheten, - ingen barn som lekte, - ingen klokker som tikket - ingen som var ute og gikk. De eneste som var ute var to ungdommer som gikk med ei jeg kjenner. Jeg hadde ikke sett henne på 8 år... Vi smilte stort mot hverandre da vi møttes på veien, men ikke mer enn det. De to guttene hun gikk sammen med var dønn serriøse og de var faktisk de eneste jeg så som jeg ikke kjente de to dagene jeg var der...

Jeg har ikke merket noe etterpå. Eller vent... Vi har merket noe, men det er borte nå... https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?t=10352
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CreepyCat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mar 2007 20:12
17
Kjønn (valgfri): She-devil
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av CreepyCat »

Hvor er dette stedet?
Noen som jeg kjenner har overnattet et sted i sverige der de måtte binde tingene fast til gulv og vegger pga. "poltergeist".
Antall ord: 27
~Paranormal Investigator~
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Det er utenfor Østersund.
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Des 2008 16:22
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Kenn »

TheTech skrev:Snakket litt med pappa og mamma om en tur til Sverige til et hjemsøkt sted. Et sted hvor det skjer like mye om natten som om dagen. Et sted som de fleste ikke har hørt om :) Men mamma var i mot turen, hun mente at spøkelsene kan bli med oss tilbake til vårt hjem...

Så det jeg lurer på er: "Kan spøkelsene hekte seg på personer og bli med dem hjem?". (Ja, jeg vet det ferdes spøkelser rundt omkring overalt, men tåler ikke tanken på det :P Det er også større sannsynlighet å få filme/bilde av spøkelser som viser seg?)

Energier/ånder er sted bundet, pga dem ofte har en veldig sterk tilknytting til stedet der dem er.
Tviler på at dere får med dere noen i bilen hjem:)
Mest deres egen skremsel tipper jeg:) hehe...
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

DET kommer vel litt an på hva man møter.
Et barn som savner mammaen sin kan vel slenge seg med en tilfeldig mamma som besøker stedet.
Man har jo vandrere også som tusler rundt i flere hus i et relativt stort område, og dermed ikke er knyttet opp til et veldig spesifikt område.
Klebeånder er sånn sett en realitet, men såvidt jeg kjenner til relativt sjeldne.
Har litt inntrykk av at det er som med fallskjermhopping.
Har man ett hopp, er sannsynligheten liten for at skjermen ikke løser seg ut.
Hopper man daglig i årevis så er sannsynligheten større.
Tror derfor at f.eks en husrenser er mer utsatt enn en tilfeldig besøkende.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Kenn »

kanskje noe i det du sier:)
Har vært mange rare steder selv, hørt lyder i blant hjemme men velger å overse det, uansett hvor mye man grubler, så kommer man ikke nærmere noe svar uansett, bare at det kan kjøre hodet på en om man tenker og grubler for mye:)
hehe..
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Er egentlig litt usikker på klebeånder.
Noen medium har fprtalt at de kan følge med, men at de normalt forsvinner av seg selv etter 2-3 dager.
Antar de finner ut at det ikke er noe å hente i løpet av den tiden.
Andre mener at de henger seg på inntil noen fjerner dem.
Føler også at deler av dette grenser mot besatt-lignende emner, men ikke da hollywood versjonen.
Registrerer også at mange mener at alle hus har ånder, og det kan vel også være sånn at man feiltolker en ånd man ser som noe man har dradd med seg.
På den annen side så har man f.eks barnet som turistene besøker og gir gaver til i
Edinburghs Mary King`s close http://www.realmarykingsclose.com/ som aldri har hengt seg på turistene, og det bygget som mrlee muligens skal rense har jo ihvertfall tre gjenferd, ett av dem et barn, og de har heller aldri hengt seg på noen.
Har også tenkt på om klebeånder er knyttet til reinkarnasjon, dvs om gamle ånder kjenner igjen enkelte fra gamle tider og andre liv og det er derfor de henger seg på.
Jeg vet igrunn ikke sikkert, men det er ihvertfall hva jeg tenker om det...
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Kenn »

Jeg vet jo at ånder f.eks en som har tilknyttning til et område som du er inne på, ett område f.eks en stor gård med masse hus så vil f.eks en eier som vil passe på gården ofte gå igjen over hele gården, men han er ofte stedbundet.
Og tviler litt på ånder henger seg på, selv om jeg har merket ting selv hjemme, selv om de stedene jeg har bodd har vært veldig rolige så har jeg til tider merket ting ofte etter perioder der jeg har vært i veien på masse steder ofte, sånn om våren,sommeren, høsten da det er varmt i været.
Men jag har ikke giddet og tenkt eller brydd meg mer om det og da har det gitt seg etter litt tid.. men jeg sier jo fra også, ber de roe seg eller ber de forsvinne.
Men jeg tviler litt på at de henger seg på folk hjem egentlig pga f.eks røyklukt eller at de savner den og den personen.
Mn ei venninne av meg som har vært i veien med meg mye på sånt har også merket en del.
MKen nå skal jeg i veien på kurs og få litt mer kjøtt på beinet, for mange mediumer sier så forskjellige ting, så gjør heller min egen erfaring.
Og jeg mener seriøse mediumer, de gjør ikke alt mulig rart for å skape blest rundt seg selv, som f.eks jakten på 6 sans.
Flere venner har sagt jeg skal melde meg på der, men nei, det er sånn for folk som vil litt fram i lyset i mine øyne.
Snåsa mannen og folk som jeg har merket som er seriøse og kan tingene sine, dem går stille i dørene for ikke å skape blest rundt seg:)
Antall ord: 317

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hondarider
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Aug 2009 10:20
15

Innlegg av hondarider »

Finnes jo klebespøkelser som kan følge med deg hjem og tappe deg for energi

Hondarider
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Hvor i østersund? privat? Hotell? Hytte? Fortell! (og gjerne link!)

Jeg tror ikke dere skal tenke på at de vil bli med hjem igjen. Tviler på at det skjer.
Hvis noe sånt skjer, er dere da en erfaring langt rikere, okke som, og mange spørsmål vdr liv og død er besvart. Genialt ;)
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Kenn »

nei, jeg tror ikke de blir med, men merket noe ved ei venninne.
Men tror nok heller det er en vis slektning av henne.
Men noen her som har vært borti glass som går av seg selv?
Hvis det er vann ell såpe søl på oppvask benken?
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 126 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Innlegg av tvilerlitt »

TheTech skrev:Snakket litt med pappa og mamma om en tur til Sverige til et hjemsøkt sted. Et sted hvor det skjer like mye om natten som om dagen. Et sted som de fleste ikke har hørt om :) Men mamma var i mot turen, hun mente at spøkelsene kan bli med oss tilbake til vårt hjem...

Foreslår at du hører på din mor, jeg har selv opplevd at "spøkelse/klebeånd/energi-kalldethvaduvill" ble med oss hjem. Det er vel kansje ikke ofte det skjer, men det er ingen vits i å utsette seg for at så kan hende.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Alva26 skrev:Hvor i østersund? privat? Hotell? Hytte? Fortell! (og gjerne link!)

Jeg tror ikke dere skal tenke på at de vil bli med hjem igjen. Tviler på at det skjer.
Hvis noe sånt skjer, er dere da en erfaring langt rikere, okke som, og mange spørsmål vdr liv og død er besvart. Genialt ;)
Beklager for sinnsykt tregt svar, men uansett så ønsker jeg ikke å oppgi helt nøyaktig hvor det er (jeg vet ikke det heller). Da jeg er ganske sikker på at de som bor der ikke ønsker å ha en haug med norske turister hengene rundt hvert et hjørne. Det er uansett i et byggefelt.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links