Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ De gråtende barna
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Re: De gråtende barna
Det var akkurat det jeg var inne på i mitt innlegg om bildene også.
På den annen side så gjelder det vel de fleste av masseproduserte bilder, så det er jo litt rart at akkurat disse har fått dette ryktet.
På den annen side så gjelder det vel de fleste av masseproduserte bilder, så det er jo litt rart at akkurat disse har fått dette ryktet.
Antall ord: 41
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Så dere reprisen på åndenes makt i går ( søndag)?
Der de hadde minst en mann som tok seg til rette i huset deres. De hadde drevet med salg og handel av antikviterer og det vet vi som leser mye om dette, er risikosport ang. og dra på seg åndelig energi.
Jeg la merke til att når kamera sveipet fort igjenom gangen deres...ganske riktig, der hang ett bilde av den der gråtende gutten. Det var ett halvt sekund, jeg vet ikke om noen andre så det, eller om det har noe med spøkeriene å gjøre. Men ikke henger jeg noe slikt opp på veggen
Der de hadde minst en mann som tok seg til rette i huset deres. De hadde drevet med salg og handel av antikviterer og det vet vi som leser mye om dette, er risikosport ang. og dra på seg åndelig energi.
Jeg la merke til att når kamera sveipet fort igjenom gangen deres...ganske riktig, der hang ett bilde av den der gråtende gutten. Det var ett halvt sekund, jeg vet ikke om noen andre så det, eller om det har noe med spøkeriene å gjøre. Men ikke henger jeg noe slikt opp på veggen
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Så bildet ja,Metodisten
Men blir nesten nedfor av det. Så trist,den lille gutten.
Men blir nesten nedfor av det. Så trist,den lille gutten.
Antall ord: 15
Hide post links |
hadde det bildet på veggen i naborommet i mitt barndomshjem. det hang der da vi flyttet inn ( i et ca 100 år gammelt hus) Jeg likte adri bildet, jeg begynte å gråte da jeg så det i skumring, og hadde mareritt om gutten. Men som sagt . det var ingen husbrann der. ( må seff nevne at vi flyttet fra huset; med bildet hengende igjen på veggen, der det hang når vi flytta inn og hele tiden mens vi bodde der. Er det ikke flytta på, ja så henger det vel der enda . STYGT BILDE etter min mening. Ser jo ut som et mishandlet barn som er tunget til å sitte modell for den gjøken som malte det. Det bryr meg midt i ryggraden hvem maleren er. Han fikk jo Navnet sitt i Gullmaling etter sin død, som alle kunstnere. Er vel egentlig bare Odd nerdrum som har blitt noe I levende live
Antall ord: 153
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg har en historie innen for det bilde som jeg tror jeg har fortalt før her på forumet.
Min mormor og morfar har et slikt bilde som er hengende på soverommet deres. Mormoren min forteller alltid at hun syns gutten på bilde var helt lik på hennes bror. På bildet er det en gutt i sikkert 10 års alderen, rødt hår og gråter.
Mormor har fortalt meg at under krigen ble hennes bror sendt vekk for å bo hos en familie som skulle ta vare på ham til krigen var over. Han hadde det ikke godt der, han ble torturert, pisket, slått og mishandlet. Heldigvis bodde ikke hennes andre bror så langt unna så han kom på besøk og fortalte at han hadde det så vondt at han ble sendt hjem igjen. Men må tro om det kan være samme gutten ?
Min mormor og morfar har et slikt bilde som er hengende på soverommet deres. Mormoren min forteller alltid at hun syns gutten på bilde var helt lik på hennes bror. På bildet er det en gutt i sikkert 10 års alderen, rødt hår og gråter.
Mormor har fortalt meg at under krigen ble hennes bror sendt vekk for å bo hos en familie som skulle ta vare på ham til krigen var over. Han hadde det ikke godt der, han ble torturert, pisket, slått og mishandlet. Heldigvis bodde ikke hennes andre bror så langt unna så han kom på besøk og fortalte at han hadde det så vondt at han ble sendt hjem igjen. Men må tro om det kan være samme gutten ?
Antall ord: 147
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
det kommmer vel helst an på om det passer tidsmessig, og evt om kunstneren holdt til i det området???
men en spenende teori det.
Som Nanny, så kan jeg nevne at det ofte er flere barn som har ganske like trekk. Som portrettmaler, tør jeg påstå at jeg også har sett mange kunsnere som har en tendens til å male alle portrettene sine med mange fellestrekk. Det varb oxo ganske typisk på 16-1800 tallet.
Alle så veeeeeeeldig like ut.
at et menneske eller et lite barn kan ligne noen på et portrett er ikke så veldig uvanlig. modellen for portrettet var tross alt et levende menneske,,,(forhåpentligvis)
Take a look at the picture i use on my prophile. The fact that If you find out her name, you will also find out my name......that is more of a fenomonen. And Its a fact, even how creepy and paranormal it may sound!
Som Nanny, så kan jeg nevne at det ofte er flere barn som har ganske like trekk. Som portrettmaler, tør jeg påstå at jeg også har sett mange kunsnere som har en tendens til å male alle portrettene sine med mange fellestrekk. Det varb oxo ganske typisk på 16-1800 tallet.
at et menneske eller et lite barn kan ligne noen på et portrett er ikke så veldig uvanlig. modellen for portrettet var tross alt et levende menneske,,,(forhåpentligvis)
Take a look at the picture i use on my prophile. The fact that If you find out her name, you will also find out my name......that is more of a fenomonen. And Its a fact, even how creepy and paranormal it may sound!
Antall ord: 156
Hide post links |
Vi har hatt et bilde av en gråtende jente hengende nede i kjelleren så lenge jeg kan huske. Helt siden jeg var en liten gutt har jeg lagt merke til bildet hver gang jeg har gått forbi det. Og helt siden jeg har vært liten gutt har jeg misstrivdes nede i kjelleren alene... Frykten hjemsøker meg hver gang jeg er der alene...
Her er bildet som henger nede i kjelleren vår:
Googla De Gråtende Barna og dere kan sjekke hva som kom opp: http://images.google.no/images?hl=no&um ... q=&start=0
Her er et annet bilde av en gråtende gutt
Om dere lurte så står huset her fremdeles, men kunne ha brunnet ned to ganger, begge ganger av menneskelig årsaker. 1. Pappa glemte potetene. 2. Jeg glemte tomatsuppen.
Her er bildet som henger nede i kjelleren vår:
Googla De Gråtende Barna og dere kan sjekke hva som kom opp: http://images.google.no/images?hl=no&um ... q=&start=0
Her er et annet bilde av en gråtende gutt
Om dere lurte så står huset her fremdeles, men kunne ha brunnet ned to ganger, begge ganger av menneskelig årsaker. 1. Pappa glemte potetene. 2. Jeg glemte tomatsuppen.
Antall ord: 139
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Om dere lurte så står huset her fremdeles, men kunne ha brunnet ned to ganger, begge ganger av menneskelig årsaker. 1. Pappa glemte potetene. 2. Jeg glemte tomatsuppen.[/quote]
Haha kjenner meg igjen der.
Haha kjenner meg igjen der.
Antall ord: 35
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Feb 2009 23:11
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Stjørdal
- Har takket: 4 ganger
- Blitt takket: 16 ganger
Jeg prøvde å google et bilde av gråtende barn, da fikk jeg opp bilde av Asbjørn
Husker mamma eller bestemor hadde et sånt bilde, men mener det var en blyanttegning av ei jente med musefletter. Sikkert en billig kopi! Lurer på om det er der enda.
Husker jeg var ikke direkte redd det, men syns det var innmari trist.
Husker mamma eller bestemor hadde et sånt bilde, men mener det var en blyanttegning av ei jente med musefletter. Sikkert en billig kopi! Lurer på om det er der enda.
Husker jeg var ikke direkte redd det, men syns det var innmari trist.
Antall ord: 62
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Hehe, ser det... referer til den tråden vi har her tilogmedAtmosphere skrev:Jeg prøvde å google et bilde av gråtende barn, da fikk jeg opp bilde av Asbjørn
( men hvorfor har de valgt bildet mitt da tro ? )hehe
Ikke er jeg barn, og ikke gråter jeg
A
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2006 15:02
- 18
- Kjønn (valgfri): kjærring
- Lokalisering: akershus
jeg har aldri likt de bildene,husker jeg tenkte på hvorfor de var lei seg,jeg trodde de var i fengsel eller noe.(da jeg var liten)
Antall ord: 27
lellan
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Tonette skrev:det kommmer vel helst an på om det passer tidsmessig, og evt om kunstneren holdt til i det området???
Ja, det skal være ganske stor sjangse for at han på bildet er min grand onkel
Antall ord: 175
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Jeg hadde også et av disse bildene hengende på det gamle jenterommet, men det var altså gråtende jente... Nå endte jeg med å sitte å google i en time her, men jeg finner ikke det jeg hadde hjemme. Lurer på om ikke hadde fletter slik noen andre i tråden har nevnt. Men jeg opplevde nok aldri noe uvanlig i forbindelse med det, selv om det gjorde veldig inntrykk på meg.
Antall ord: 70
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Ah, endelig fant jeg!
Det til høyre hadde jeg hengende på rommet i alle år, tok sabla feil angående musefletter da..
Her er noen fler typer:
Tanta mi hadde forresten kun et bilde av gråtende gutt, hvis jeg husker rett. Ikke noe problemer ift det som jeg har hørt Tror nok som de andre at dette bare handler om kvantum, enormt mange av de en periode, så helt naturlig at det var mange steder hvor det brant hvor det hang et slikt på veggen
Noen som husker dette da? Vi hadde en tråd om det her på forumet for evigheter siden. Dette var var visstnok "haunted" og ble solgt på ebay. Liker bildet jeg da, hadde gjerne hengt det på veggen
Det til høyre hadde jeg hengende på rommet i alle år, tok sabla feil angående musefletter da..
Her er noen fler typer:
Tanta mi hadde forresten kun et bilde av gråtende gutt, hvis jeg husker rett. Ikke noe problemer ift det som jeg har hørt Tror nok som de andre at dette bare handler om kvantum, enormt mange av de en periode, så helt naturlig at det var mange steder hvor det brant hvor det hang et slikt på veggen
Noen som husker dette da? Vi hadde en tråd om det her på forumet for evigheter siden. Dette var var visstnok "haunted" og ble solgt på ebay. Liker bildet jeg da, hadde gjerne hengt det på veggen
Antall ord: 126
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Bestemoren min har det nederst til høyer av de gråtende barna, det har da godt veldig fint der ingen brann eller noe rart.
Å ja jeg husker det bilde Zid, hvis jeg ikke husker feil så ble det spekulert veldig mye om bakrunden på dette bilde det vil si dørene barna står forann.
Men bilde er fint og litt spesielt så ja jeg hadde nk også klart og henge det på veggen.
Å ja jeg husker det bilde Zid, hvis jeg ikke husker feil så ble det spekulert veldig mye om bakrunden på dette bilde det vil si dørene barna står forann.
Men bilde er fint og litt spesielt så ja jeg hadde nk også klart og henge det på veggen.
Antall ord: 75
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |