Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFortsatt ikke søvn.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
st3ne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2009 23:12
15

Fortsatt ikke søvn.

Innlegg av st3ne »

Dette var historien min, for altså nå snart 2 år siden;

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=20405

Det ble forsøkt å stoppe, muligens litt halvhjertet. Men nå har jeg altså IGJEN problemer med søvnen. Etter et jeg opplevde er jeg ikke lenger redd, mye grunnet forståelse for hva det kan ha vært og også det at jeg har satt meg mer inn i det paranormale. Men likevel; søvnen uteblir på rommet mitt! Jeg må legge meg i en annen seng, helst ved siden av noen; da blir jeg litt mer rolig, for å få sove. En ting til en sa til meg når de var i hytta vår, hun sa at "åi, her inne er det kaldt, her må det være noe spookey!" Ja, når hun sier det, så har det alltid vært sinnsykt kaldt inne på det rommet (spisestua), selvom 2 dører står på vidt gap med ved og peisovn på hver side. Skulle inn der i går kveld/natt, men stoppet i døra, prøvde 3 ganger å slå på lyset (4. gang funket det, det er en trykk-knapp som man kan vri rundt for lysstyrke), men fant etterhvert ut at nei faan, jeg går ikke inn der.

Er det noen som kan komme med noen som helst tips for å få bukt med dette? Er det noen energier som henger i det rommet/rommene?
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

Re: Fortsatt ikke søvn.

Innlegg av Gjest »

Søvn går mer på Psyken, og søvnmangel over tid vil gjøre et menneske enda mer mottakelig for halusinasjoner, og helt vanlige ting som frysninger o.l.
Hva med å bare godta at det "ER NOE RART" med det rommet, og det er kaldt der.
Slik er det bare. hvis du lærere deg å leve med det, så tror jeg bestemt du kan sove igjen, på ditt eget rom, i din egen seng, heeeelt alene.
Søvnmangel er farligere enn ånder (stortsett) fordi det setter din egen fornuft og dine sanser på prøve.
ta deg en diiiiiger kopp nykokt melk med en t-skje sukker i, og drikk det før du skal legge deg. Da blir du døsig. ta deg gjerne et godt varmt karbad oxo og hør på lav klassisk musikk. Demp belysningen, og gjerne brenn en god røkelse eller lign. Alt dette vil få kroppen til å slappe av, og du vil falle lettere i en god dyp søvn.
Søvemedisiner er ikke å anbefale, fordi de ofte inneholder et lite innhold av halusinogener, som kan påvirke deg i større eller mindre grad når du er våken ( treg-reaksjonsevne).
Det enkle er ofte det beste. Sunt, Behagelig, og klokt ;) Lykke til. Sov Godt i natt. ikke la søvnmangel spille hjernen din et puss ;)
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
st3ne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2009 23:12
15

Innlegg av st3ne »

Jeg sover alltid veldig godt ellers takk;) det er bare umulig å sove på det rommet!
Spørsmålet mitt var uansett et annet.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jampy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 11:56
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Jampy »

Jeg synes Tonette gav et veldig fint svar på dette og gav gode tips.

Mangel på søvn er faktisk mye farligere enn ånder. Man kan dø av det fordi det blant annet svekker imunforsvaret ditt og du kan begynne å tenke urasjonelt (i et program som jeg så en gang var det en som skulle fly flere dager i luftballong og han sov lite. Det endte med at han holdt på å hoppe ut av ballongen da alarmen til klokken begynte å pipe. Han gjorde det som var naturlig; å komme seg unna lyden. Heldigvis fant han fornuft før begge beina var over kurven).

Hvorfor sover du bedre når du ligger sammen med andre? Kanskje fordi du da føler deg mer trygg?
Kanskje det da er frykten din som ikke lar deg sove? Det er vanligvis den som stopper søvnen. Selv om vi ikke den dag i dag lever i huler så har vi forsatt instinkter (fobier for slanger og edderkopper var viktig før og derfor er mange mennesker redd for det selv om de aldri har sett en slange eller blitt "angrepet" av en edderkopp). Når man er redd blir man automatisk mer våken og søvn uteblir fordi det var overlevelse før i tiden.

I stedet for å si at det er noe paranormalt på rommet så prøv heller først å finne en naturlig årsak. Vinduer trekker ofte selv om de er lukket, mørke kroker og steder kan gi deg følelsen over at noen er der osv..
Geomagnetisk felt spiller utrolig mye inn på hjemsøking med at det gir deg følelsen over at noen er der, noen tar på deg, du kan hører stemmer og til og med se appariasjoner. Jeg har lest mange rapporter hvor naturlige årsaker har vært årsaken til "hjemsøking" og ånder.

Gå først nedover listen for naturlige årsaker først (hvis du virkelig har en interesse for dette slik du påstår så blir dette ikke et problem for du har sikkert allerede forstått at mye kan ha en naturlig årsak). Men om du så ønsker og har "bestemt" deg for at det skal være noe paranormalt er det en annen sak...

Ønsker deg lykke til og ikke la hva nå dette er ta over ditt liv, om det har en naturlig eller paranormal årsak. Det er ditt liv, ikke "deres" eller "det" :mozilla_wink:

// Yvonne
Antall ord: 408

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links