Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvilke tanker har dere om den andre siden?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke tanker har dere om den andre siden?

Innlegg av Asbjørn »

Det var flere saker du spør om her : Jeg korter det litt ned :

Andre siden - kontra å hjelpe over - kontra at noen ikke vil videre....
For å skjønne dette med de som er imellom - må man tenke dimensjoner....

For å si det på en veldig enkel måte ; se for deg at du er i et rom - en dimensjon.
Et annet rom ( lyset ) er dit man skal .
Rommet mellom - gangen - er stedet der sjelene er mens de venter på å komme inn i det LYSE rommet...

Se på et ark, det er 2 dimensjonalt.
Tenk deg at noe er skrevet på det ene arket...
Dette som er skrevet løsner fra det ene arket, og skal over på arket som ligger over...
Sålenge skriften svever mellom arkene , er den ikke synlig på noen av arkene, men henger et sted imellom...

Det er mange slike bilder som kan brukes, men for å skjønne hva jeg mener må man se på dimensjoner som sådan, og forstå hva det dreier seg om.
Se denne tråden : https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 12#p419312
Der er også en video som forteller litt...

Det å hjelpe noen over - og at noen ikke vil over, kan forklares med flere grunner :
- Man vet ikke at man faktisk er død, - men går i gamle fotspor, og tror alt er som det alltid har vært....
- Man vet man er død, men har noe man må ordne først, - skal bare.....
- Man vet man er død, men er livredd for lyset / sankt peter - fordi man føler / tror man har gjort noe i livet som bryter Guds lov, og derfor vil bli sendt til et varmt sted.
Det kan og være andre grunner, men det går jeg ikke inn på her. . .

Når man hjelper en sjel til å gå videre, - så viser man denne sjelen det som trengs å vises, og forklares, slik at de kan slippe taket... og gå inn i lyset.
De som ikke tør gå videre, må fortelles hva det går i, at det varme stedet er her hos oss på jorden, og at man når man kommer inn i lyset vil bli reinkarnert til et annet liv, for å lære mer.

Reinkarnasjon - hva og hvorfor ?
Reinkarnasjon :
Kan lettest forklares med skolen....
Tenk deg at hvert liv er en form for skole, hvor man skal lære forskjellige aspekt ved livet.
Hovedforskjell på vår skolegang, og reinkarnasjon, er at ved vår skole så husker man fra klasse til klasse - ( sånn noenlunde iallfall )

Når det gjelder reinkarnasjon, er det noe annerledes, da minner fra tidligere liv, vil kunne ødelegge erfaringer i dette...
Enkelte mener at visse fobier - kan ha sammenheng med tidligere liv, pågrunn av opplevelser man da har hatt.. ( noen fobier stammer og uten tvil fra dette liv... )
Et eksempel : dersom man i et liv opplevet å leve undertrykket av en annen person, vil man i dette liv unngå å komme i kontakt med vedkommende - fordi man har dårlige erfaringer...
Men om dette andre mennesket i dette livet skal rette opp igjen, - så vil det ikke skje, nettopp på grunn av minner....
( noen slike minner KAN dog henge igjen, - tenker da på sympati / antipati overfor fremmede mennesker... - noen liker vi ved første øyekast. andre misliker vi ved første øyekast.... - uten å vite noe om de...)

Reinkarnasjon vil og gjøre at man kan se begge sider, eller flere sider av en sak.

Håper dette gir litt forståelse...

A
Antall ord: 588

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
goggo123x
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 11 Jan 2010 06:09
14
Kjønn (valgfri): gutt

Innlegg av goggo123x »

Er det sånn at når man er i den ikke fysiske verdenen, så husker man alle livene man har hatt?
eller er det sånn at man går inn i lyse og blir født og aldri husker noen av livene bortsett fra at man kan få minner om de?
Vis Reinkarnasjon er sant da.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

goggo123x skrev:Er det sånn at når man er i den ikke fysiske verdenen, så husker man alle livene man har hatt?
eller er det sånn at man går inn i lyse og blir født og aldri husker noen av livene bortsett fra at man kan få minner om de?
Vis Reinkarnasjon er sant da.
Ikke før man kommer inn i lyset - den evige dimensjon...

Sålenge man er i dette livet, og i skyggelandet / - der man ferdes før man kommer inn i lyset,
så har man kun minner fra dette liv.
Regresjon KAN bringe frem minner fra tidligere liv, men kan i noen tilfeller også være falske minner.
Først når man ved å teste ut det som kommer frem under regresjon, kan man se hvor sannsynlig det er at det er minner fra et tidligere liv.

Det er og kjent at små barn kan huske tidligere liv....
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 67#p433167

A
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Jeg kjenner til reinkarnasjon og mange tilfeller, sånn sett, og dimensjonsforklaringen også...men vil ha frem litt diskusjon rundt dette...hvilke tanker dere har om dette.
Et bevisst forhold til disse tingene vil, slik jeg ser det, være til hjelp ved husrensinger.
Tanken på at man reinkarnerer er kjent i mange livssyn og kulturer, ikke bare den paranormale.
Buddhistene har jo sin versjon, hvor hva man gjør i ett liv avgjør hvor bra man har det i neste.
Oppi dette har man jo også arvetanken, hvor spørsmålet om minner følger gener og DNA fra foreldrene som igjen har fått miner fra sine foreldre osv.
Når en husrenser sender en ånd inn i lyset, da forutsetter man at man får en bevisst kontakt med ånden og at ånden velger å inn i lyset etter oppfordring fra husrenseren.
Gjør man seg da opp en mening om hva man sender ånden til (en annen dimensjon?) og hva de møter der?
Jeg ser mediumer ofte sier f.eks at ånden kan gå inn i lyset og møte ett familiemedlem, men da forutsetter man vel at ånder som sendes over blir der ellers risikerer man vel at man sender ånden for å se sine kjente men så viser det seg at de allerede har dratt tilbake for å bli reinkarnert.
Sikkert en enkel måte å se det på, men dog.
Jeg tenker også sånn at hvis man ikke ønsker å dra inn i lyset fordi man frykter hva som venter, så kan det tenkes at man har gått den veien før og at man ble straffet forrige gang.
Man kan jo også tenke seg at man som husrenser har mulighet til å sende folk inn i mørket hvis man treffer på en ond ånd?
Så har man jo den evige diskusjonen om hvem som er på den riktige siden.
Er det vi som venter på å dra til dem, eller er det de som venter på å dra til oss?
Er vi iferd med å bli reinkarnert til dem, eller venter de på å bli reinkarnert til oss?
I eksistensielle glimt så får jeg av og til en ide om at det er åndene som er husrenserne og har sendt oss levende gjennom tunnellen hit, og ikke omvendt.
Ikke minst ble denne vinklingen tatt opp i filmen the others:

http://www.youtube.com/watch?v=Vu494-Dr5po
Antall ord: 401

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Skjønner hva du mener.
Når det gjelder familiemedlemmer på andre siden ( i lyset), så er sjelen evig, tid eksisterer ikke slik vi ser på det.
Derfor kan en som har gått videre til neste inkarnasjon faktisk også være i lyset samtidig.
Tid er vår 4 dimensjon, og sett fra 5 dimensjon er tiden en linje, som vår lengde eller bredde.

Sett fra den vinkelen, ( 5 dimensjon) - så er det ingen problem for en ånd / sjel å flytte seg langs tiden - og vise seg der det måtte trenges.

Når det gjelder det mørke, så mener jeg faktisk at det mørke også har opphav fra lyset, - for å lage kontrast.
Uten lys OG mørke blir det ingen kontrast / nyanser, og man kan ikke lære noe...

Så også denne delen er etter min tro ivaretatt av lyset ;)

A
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 09 Sep 2009 22:35
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av 30cm »

Wææ ha ha.
Jo da, tankene mine skiftes faktisk i takt med humøret.
Og når man får barn blir de enda mer forandret, noen ganger tenker jeg at jeg uansett kommer til å ligge og råtne under en god del fot jord og kommer ikke til å merke en jævla forpult dritt, men håper alikevel å våke over gjenværende medlemmer av slekta.
Uansett hvordan jeg tenker og ligger og vrir og håper hvordan det blir så vet jeg ikke hvordan det blir før dagen det skjer, og det gjør ingen andre heller.
Såhee vi ses. eller ikke? ;)
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Fy, for et språk! :mozilla_surprised:

Ellers er det jo sånn at folk som har hatt nær døden opplevelser eller tilsynelatende reinkarnert har fått et innblikk i hva som skjer.
Jeg ønsker selv å få et bevisst grep om disse tingene, for på en måte å forstå hvis jeg senere skal komme i kontakt med en ånd eller skal prøve meg som husrenser med tiden.
Jeg vil ikke drikke meg til mot og rave inn til de som skal ha huset renset og snøvle ut "nå fååru shje til å komme dehg i lysjet, gutt" og så snu meg og si, jah detth var detth og hah dhe bra".
Hvis man tar utgangspunkt i de tilbakemeldingene som er gitt i forumet, så har man de som er redde, man har de som ikke vet at de er døde, man har de som har ting uoppgjort, man har de som liker å tusle rundt på gamle steder og passe på sine kjære osv.
Jeg ser for meg at hvis noen har noe uoppgjort og derfor ikke har gått over, vil det være en dårlig ide å forsøke å pushe dem over før de er ferdige med det de vil.
Man må med andre ord skaffe seg et bilde på hva man har med å gjøre, og hva som trengs for å få fjernet dem.
Å si at dems kjære venter i lyset for å lokke dem inn blir litt dumt hvis de drar da og finner ut at, pokker, den fyren løy...her var det jo ingen som ventet. Tror jeg drar tilbake jeg...
Einsteins teorier om tid og relativitet er artige.
Man har den kjente? bildet av togvogna:
En togvogn har et lys midt i og en innretning som åpner en dør i hver ende når lyset treffer døra.
Så begynner togvogna å kjøre.
For en på innsiden vil begge dørene åpnes samtidig, på grunn av at lyset drar like langt.
For en på utsiden vil den bakre døra åpnes først, fordi den drar mot lyset mens den fremre drar fra lyset.
Dermed er døra både åpen og stengt samtidig.
Dette er jo prinsippet bak utviklingen av kvantepcer, hvor man skal få enorme ytelser ved å la binære verdier være både null og en samtidig.
For de som vil gå litt dypere i min forenkling:

http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_computer

Jeg regner med at det er tilsvarende prinsipper du tenker på, Asbjørn?
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg anbefaler IKKE å hverken drikke forut, eller forsøke seg på dette uten at man har "feelingen" og nødvendig forståelse og kunnskap om hva man holder på med.

Dersom du ikke gjør dette riktig, kan du forværre situasjonen, og å forsøke å gå inn til andre - for å gjøre noe i deres sted - er rett og slett dumt.

Foruten at du risikerer å åpne for elementer du ikke hadde tenkt på, og forårsake forværrelse på stedet, kan du også risikere å få med deg "blindpassasjerer" selv.

Saka er enkel ; Enten HAR du evner, - eller så har du IKKE.
Selv folk som har evner må få opplæring i dette.

A
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Ja, det er akkurat det jeg mener.

Men selv medium med evner må vel lese situasjonen litt før de går igang med en husrensing?
De har vel ikke samme fremgangsmåte uansett hva de møter?
Og da må de nødvendigvis ha litt forståelse av hva de møter før de setter igang.

Forøvrig, det med drikkingen var kun ment som en flåsete kommentar på hvordan man ikke skal gjøre det og litt skråblikk på noen useriøse som finnes der ute.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dette er som med mye annet, det er sjelden to saker er "identiske".
Derfor MÅ man ha en forståelse av hva det er og så jobbe utifra det.

Hver sak er egentlig like unik som ethvert menneske du kan tenke deg...
Det er i de fleste tilfeller mennesker som har mista kroppen det er snakk om.
Enkelte tilfeller kan også ha andre saker på gang, men det er en annen sak...

A
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links