Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ De gråtende barna
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2009 10:30
- 15
De gråtende barna
Er det noen som husker maleriene "De gråtende barna" av italieneren Bruno Amadio (1911-1981)?
Bildet av den gråtende gutten skal ha en forbannelse, og jeg har hørt at gutten på bildet går igjen alle steder hvor det bildet henger. Det er fortalt at hus med dette bildet på veggen har brent ned, og bildet er funnet like helt i ruinene. (I England ble det forbudt å henge opp dette bildet på grunn av alle brannene!)
Noen har også opplevd å finne tårer på gulvet under bildet, og det i seg selv er ekkelt.
Dette er diskutert på paranormal.no tidligere...... bl.a her;
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... &sk=t&sd=a
Så jeg gjenoppliver tråden og spør;
Er det noen som kjenner til noe mer historie eller opplevelser rundt dette bildet?
Antall ord: 140
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: De gråtende barna
Søsteren min kjøpte i sin tid bildet av den gråtende gutten, hun opplevde aldri noe rart.
Syntes selv det var et ganske creepy bilde når jeg var liten.
Det finnes også en gråtende jente variant, og det ble sagt at hus brant osv hvis de ikke var sammen, dvs man måtte kjøpe begge bildene.
Tro nok det bare var en kreativ selger som skapte historien for å selge mer.
Alt i alt så ble det vel solgt endel av bildet i en eller annen variant, og statistisk sett så var det vel ikke så usannsynlig at når et hus brant så fantes det et slikt bilde i huset.
Har også lest endel historier om at hvis man skadet eller spottet bildet av gutten så brant huset osv.
Kjenner ikke bagrunnen til bildet, om barna fantes i virkeligheten og om det var noen forhistorie til hvorfor de ble malt.
Syntes selv det var et ganske creepy bilde når jeg var liten.
Det finnes også en gråtende jente variant, og det ble sagt at hus brant osv hvis de ikke var sammen, dvs man måtte kjøpe begge bildene.
Tro nok det bare var en kreativ selger som skapte historien for å selge mer.
Alt i alt så ble det vel solgt endel av bildet i en eller annen variant, og statistisk sett så var det vel ikke så usannsynlig at når et hus brant så fantes det et slikt bilde i huset.
Har også lest endel historier om at hvis man skadet eller spottet bildet av gutten så brant huset osv.
Kjenner ikke bagrunnen til bildet, om barna fantes i virkeligheten og om det var noen forhistorie til hvorfor de ble malt.
Antall ord: 155
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2009 19:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Far
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 44 ganger
Jeg hadde det bildet på barne rommet mitt. Huset står der fremdeles, ingenting har brunnet.
Jeg kan med engang si at det neppe finnes en lov i England mot å henge noen som helst bilder opp på veggen i sitt eget hjem, Det var det morsomeste jeg hørt i år faktisk! Men året er enda ungt, så jeg hører sikkert mer morsomheter!
Jeg kan med engang si at det neppe finnes en lov i England mot å henge noen som helst bilder opp på veggen i sitt eget hjem, Det var det morsomeste jeg hørt i år faktisk! Men året er enda ungt, så jeg hører sikkert mer morsomheter!
Antall ord: 64
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no
http://www.divine-spirit.no
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Nja...
Jeg er oppvokst i et hjem hvor vi hadde bilder av alle de gråtende barna på veggen.
De hang på kjøkkenet ovenfor noen tallerker som vi hadde i et stativ, om jeg ikke husker helt feil.
På rekke og rad. Det burde da være en massiv ungeflokk som gikk igjen, og ikke bare huset vi bodde i, men hele rekka med rekkehusene burde ha brunnet ned. Gange ti...
Tviler litt på disse mytene. Det kan for all del hende at det har skjedd andre steder, men vi er da alldeles ikke sikre på om det har noe med bildene å gjøre. Det kan hende at det er en fellesnevner at flere hus har brunnet ned og likevel hatt disse bildene, da de var veldig populære å ha på veggen ei stund. Men selv om det er en likhet, så er det ikke signifikant nok til å være årsaken for brann og gjengangere. Man kan jo f.eks. også spekulere i om alle disse huseierne drakk vann...
Å! De drakk vann! Da er det sånn at de som har vann i springen er kastet forbannelse over!
Nei.
Jeg er oppvokst i et hjem hvor vi hadde bilder av alle de gråtende barna på veggen.
De hang på kjøkkenet ovenfor noen tallerker som vi hadde i et stativ, om jeg ikke husker helt feil.
På rekke og rad. Det burde da være en massiv ungeflokk som gikk igjen, og ikke bare huset vi bodde i, men hele rekka med rekkehusene burde ha brunnet ned. Gange ti...
Tviler litt på disse mytene. Det kan for all del hende at det har skjedd andre steder, men vi er da alldeles ikke sikre på om det har noe med bildene å gjøre. Det kan hende at det er en fellesnevner at flere hus har brunnet ned og likevel hatt disse bildene, da de var veldig populære å ha på veggen ei stund. Men selv om det er en likhet, så er det ikke signifikant nok til å være årsaken for brann og gjengangere. Man kan jo f.eks. også spekulere i om alle disse huseierne drakk vann...
Å! De drakk vann! Da er det sånn at de som har vann i springen er kastet forbannelse over!
Nei.
Antall ord: 190
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Å jeg husker disse bilde fra besteforeldrene mine sinne vegger og jeg vil si at det har alldrig hent noe skumelt over hode hos noen av dem og alldrig noe brann heller.
Disse bldene har hvert et populært objekt på lik linje med negerdamen på vegge på 70 tallet og disse bilde har vel om trent like mange historier rundt som det det fins bilder.
Har til og med hort en histori om at hvis du har begge bilde den gråtende gutten og jenta på samme vegg se den grusome livshistorien dem. Min bestemor haddde begge bilde på en og samme vegg men jeg har alldrig sette eller hørt noe.
Jeg har konkludert etter min oppfatelse at det bare er vandrehistorier.
Disse bldene har hvert et populært objekt på lik linje med negerdamen på vegge på 70 tallet og disse bilde har vel om trent like mange historier rundt som det det fins bilder.
Har til og med hort en histori om at hvis du har begge bilde den gråtende gutten og jenta på samme vegg se den grusome livshistorien dem. Min bestemor haddde begge bilde på en og samme vegg men jeg har alldrig sette eller hørt noe.
Jeg har konkludert etter min oppfatelse at det bare er vandrehistorier.
Antall ord: 123
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2009 19:38
- 15
Jeg har oxo hadd det i barnerommretDivine Spirit skrev:Jeg hadde det bildet på barne rommet mitt. Huset står der fremdeles, ingenting har brunnet.
.synes d va ekkelt,men nada opplevelser m d
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Jeg hadde den gråtende gutten hengende på rommet mitt i barndommen. Trist,men like fullt var jeg glad i bildet,og syntes synd på gutten. Nå i dag har jeg ikke villet hatt bilde av et gråtende barn på veggen. Noe så trist å skulle se flere ganger om dagen
Merket hverken tårer på gulvet eller andre ting,jeg heller...
Merket hverken tårer på gulvet eller andre ting,jeg heller...
Antall ord: 62
Hide post links |
Det står endel artikler om the crying boy på nettet, bl.a denne:
http://www.ghoststudy.com/monthly/jun03/tears.html
Det ble visst malt en rekke versjoner av bildet
http://www.ghoststudy.com/monthly/jun03/tears.html
Det ble visst malt en rekke versjoner av bildet
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Feb 2008 23:57
- 16
Jeg hadde disse bildene av gutten og jenta på soverommet mitt i min ungdomstid etter jeg fikk dem i julegaver. syns de var kjempeskjønne da de ble pakket opp og hengt på veggen... Da jeg flytta ut som 16 åring fra mitt barndomshjem ble de hengt i trappegangen opp til 2. etg og der har de hengt til i sommer.... da flyttet mine foreldre til ny bolig og jeg inn i barndomshjemmet og spørsmålet kom om jeg ville ha de igjen i huset hehe Nei takk var svaret og mor tok de med og ble hengt opp igjen på deres soverom
Husker godt da skriveriene om disse bildene kom og jeg syns det var skikkelig ekkelt å lese om og det ble snakka veldig rundt dette... det er nok det jeg har tengt hver gang jeg har sett på de bildene... eller har vel helst unngått å sett på de i alle disse år hehe... Jammen da alt dette kom opp med disse gråtendebarnbildemysteriene så ble de for meg "ekle" bilder den gang jeg var ung hehe, og tanken om alt det som jeg dengang leste og vi snakket ivrig om i venneflokken sitter nok igjen på mine godt voksne dager også ... høl i huet!!!! men må innrømme det alså hehe
jeg husker jeg var sjelegald for at vi hadde både gutten og jenta ... PUAH for en lettlse for en 14 åring å det være så heldig å ha *ler*
Men aldrig har det skjedd noe som helst annet enn de har hengt i årevis oppe hos oss og fulgt med der vi har farta oss opp og ned i trappa hehe og mor synes bildene er bare skjønne og opp igjen kom de i deres nye bolig...
Men da jeg leste denne tråden kom jeg i tanker på at det var vel 4 forkjellige gråtende barn-motiver??? to forkjellige gutter og to forskjellige jenter??? eller husker jeg feil???
Gutten det er bilde av hos trådstarter her, er samme som vi har.
Å klart at i hus på forskjellige steder som brant fantes det i mange av husene disse bildene... de var jo superpopulære og fantes i "alle" hjem *S*
Husker godt da skriveriene om disse bildene kom og jeg syns det var skikkelig ekkelt å lese om og det ble snakka veldig rundt dette... det er nok det jeg har tengt hver gang jeg har sett på de bildene... eller har vel helst unngått å sett på de i alle disse år hehe... Jammen da alt dette kom opp med disse gråtendebarnbildemysteriene så ble de for meg "ekle" bilder den gang jeg var ung hehe, og tanken om alt det som jeg dengang leste og vi snakket ivrig om i venneflokken sitter nok igjen på mine godt voksne dager også ... høl i huet!!!! men må innrømme det alså hehe
jeg husker jeg var sjelegald for at vi hadde både gutten og jenta ... PUAH for en lettlse for en 14 åring å det være så heldig å ha *ler*
Men aldrig har det skjedd noe som helst annet enn de har hengt i årevis oppe hos oss og fulgt med der vi har farta oss opp og ned i trappa hehe og mor synes bildene er bare skjønne og opp igjen kom de i deres nye bolig...
Men da jeg leste denne tråden kom jeg i tanker på at det var vel 4 forkjellige gråtende barn-motiver??? to forkjellige gutter og to forskjellige jenter??? eller husker jeg feil???
Gutten det er bilde av hos trådstarter her, er samme som vi har.
Å klart at i hus på forskjellige steder som brant fantes det i mange av husene disse bildene... de var jo superpopulære og fantes i "alle" hjem *S*
Antall ord: 369
universet er nok ikke så stort...det er bare vi som er så bittebitte små
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Ja det var to bilder til.mener å huske at den andre jenta hadde musefletter,eller tar jeg feil?
Husker ikke den andre gutten,men hadde han noe kortere hår enn den gutten som er avbildet lengre opp i tråden?
Uansett veldig spesielle bilder da,og gutten er bare så søt
Husker ikke den andre gutten,men hadde han noe kortere hår enn den gutten som er avbildet lengre opp i tråden?
Uansett veldig spesielle bilder da,og gutten er bare så søt
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2010 22:35
- 14
De bildene er kjente og den myten jeg har hørt er at om man først tar de inn i huset, så kan man ikke ta de ut igjen for da vil huset brenne ned.
Selvfølgelig er dette bare tull, er jo bare bilder. hehe.
Selvfølgelig er dette bare tull, er jo bare bilder. hehe.
Antall ord: 47
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Okt 2006 21:03
- 18
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Hovin i Telemark
- Blitt takket: 3 ganger
Jeg hadde de når jeg var liten, akkurat det bildet trådstarter la til, og to til.. Ingenting spesielt skjedde.. Jeg har også klart å få tak i ett nå.. Skal prøve å få tak i all de tre som vi hadde da.. Heller ikke skjedd noe spesielt nå, etter at jeg fikk tak i det..
Antall ord: 56
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2005 16:45
- 19
- Lokalisering: somewhere over the rainbow
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 11 ganger
dette er litt morsomt.. jeg leste denne tråden her for liten stund siden, også kom jeg innom et hus rett etterpå og det første jeg så da jeg gikk en døren var det bildet av han gutten.
Antall ord: 40
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2006 15:02
- 18
- Kjønn (valgfri): kjærring
- Lokalisering: akershus
vi hadde sånne bilder da vi var små og det spøkte i det huset og huset brant mens vi var på ferie,hehe rart skrevet det her men sant.
Antall ord: 31
lellan
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
lellan skrev:vi hadde sånne bilder da vi var små og det spøkte i det huset og huset brant mens vi var på ferie,hehe rart skrevet det her men sant.
Med så mange bilder av disse gråtende barna som var, ville det være paranormalt om det IKKE brant i noen hus hvor disse bildene var.
Husbranner forekommer stadig :
http://www.dsb.no/Global/Publikasjoner/ ... ell_08.pdf
Denne viser at det er et snitt på ca 2500-3000 bygningsbranner pr år, og en del av disse er dessverre nødt til å være boliger.
Når man da tenker over at dette gir et tall på mellom 25000 og 30 000 branner de siste ti år, og sannsynligvis mer pr 10år tidligere - så er det klart at med den mengden av slike bilder, må det nødvendigvis være branner hvor slike bilder også er inne i bildet.
Uten å ha tallene på bordet, viser linkens dokument en gjennomsnittlig fallende kurve, at antall branner pr år i snitt er synkende.
Dette pågrunn av røykvarslere, overrislingsanlegg, og andre brannsikringstiltak som er kommet på banen de senere år.
I de årene disse bildene var på sin "høyde" i popularitet, antar jeg derfor at det var enda flere branner pr år.
Så - dersom det skulle være noe med disse bildene som forårsaker branner, måtte de være medvirkende i en betydelig mengde av disse brannene. Ikke minst pågrunn av hvor mange det faktisk var av disse bildene...
( noen ukeblader hadde vel slike bilder som vedlegg også, mener jeg å huske... )
A
Antall ord: 269
Hide post links |