Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderInnleggets emne: Irriterende spøkelse(r). Hjelp ønskes.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Subbart Gnerk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Jan 2010 22:50
14
Kjønn (valgfri): Finnskogs kær
Lokalisering: Finnskogen

Innleggets emne: Irriterende spøkelse(r). Hjelp ønskes.

Innlegg av Subbart Gnerk »

Heisann! Noen som har råd om hvordan bli kvitt ett eller to irriterende spøkelser? Jeg bor på Finnskogen i ei eldgammel skole i første etasje. Kompisen min bor i andre etasje. Og vi har felles bad og vaskerom i kjelleren. Jeg har bare bodd her ett halvt år, men har vært her veldig mye siden starten på 90 tallet. Det har i alle år vært mye paranormal aktivitet her. Mange har bodd i første her, og alle har opplevd att noe ikke stemmer. Jeg har ikke vært så mye plaget her bortsett fra att ting detter ned fra veggene og benker osv veldig ofte, og en luftfrisker i glass ble kastet etter meg rett etter jeg flyttet hit.
Kompisen min som bor i andre etasje er også plaget, men ikke så ille. Mest att han hører fotstepp. Jeg har også hørt fotstepp fra andre etasje når han har vært borte. Hendt jeg har gått opp og sjekket om noen er der, men alltid tomt. Han hadde kjæreste som ikke orket og bo her lenger pga att hu blei plaget hele tida. Spesielt på kjøkkenet i 2. etasje. Kasserolle lokk og div kjøkkenutstyr ble kastet etter henne flere ganger.
Jeg bryr meg ikke om att det spøker litt rundt meg, men etter jeg(som jeg tror selv) klarte og jage dem ut fra 1. etasje, så har det blitt litt av ett problem i kjelleren. Dette er jo som sagt ei gammel skole, så mur veggene i kjelleren er veldig tykke og ligger under bakkenivå. Derfor har det aldri vært problemer med vannet om vinteren. Men etter det ble "rolig" i 1. etasje, så har disse åndene begynt og åpne kjellerdøra og slå på lyset. Pluss att baderoms døra og lyset der blir slått på. Dette fører til att kulda slår ned i kjelleren så vannet fryser. Vi har begge to sjekket att alt er i orden i kjelleren når vi legger oss. Men på morgenen står døra oppe og lyset er på. Nå skjer ikke dette hele tida, men er irriterende når det skjer.
Jeg har en følelse av att det er en eldre mann i svart dress og en liten gutt(rakkerunge) som går igjen her. Noe jeg har fått vite av tidligere leieboere att dem har følt også. Ei veninne jeg chattet med så også en mann i svart dress stå bak meg når ho så meg i web kameraet, men bak meg var bare stuebordet. Og hu visste ikke noe om historien til huset ettersom hu bor i ett annet land, og jeg bare var på besøk her på den tida. Hu trodde mannen i svart dress var kameraten min, og blei sur på meg fordi jeg ikke sa hvem det var.
Hverken jeg eller kameraten er på noen måte skremt av dette her, men blir irritert til tider når "dem" driver med faenskap. Så om noen har noen råd om hva vi skal gjøre, så hadde det vært fint.
Og er det noen som bare vil spørre om noe eller chatte, så værsågod.
PS. Er ny her på forumet, så jeg har ikke fått satt meg helt inn i alt her. Er heller ingen racer på pc`n, så ha tålmodighet. hehe.
Antall ord: 578
Lei av og sitte på gjerdet og se på massene rote rundt. De 99.9 prosentene av jordas befolkning som er blinde. Intelligens er en last. Skulle ønske jeg var en av de 99.9......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Innleggets emne: Irriterende spøkelse(r). Hjelp ønskes.

Innlegg av Heksepusen »

Hei og velkommen hit til oss.
Takkfor at du vil dele oss.
Det er jo ikke akkuratt noe ønske sitvasjon dette her men det er jo noen små tips man kan bruke som ikke krever så mye.
Du kan prøve og forklare det du har i hus at det er greit at de er der men da får dem oppføre seg for her bor dere nå og bestemmer.
Du kan også gå over huset med hvitsalvie.
Siste er jol og tilkalle neo til og fjerne det som er i huset, men det kan fort bli dyrt.

Men du bor jo ei et veldig aktivt område og bare det kan jo være at ting er veldig aktivt og litt vannskelig og håndtere.
Men lykke til
Antall ord: 130
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Hei subbart fra Finnskogen.

Takk for ett litt lengre og veldig innteressant innlegg.
Det er jo klassiske spøkerier dette du beskriver da, men akk litt ekstremt. Du er visst en åndenes makt kandidat.
Jeg må flire litt over att du sier du har klart å jage dem ned i kjelleren :lol:

Vi her inne er jo ingen ultimate eksperter og spørsmålene dreier seg ofte om slike fenomener eksisterer i det hele tatt.
Men forusatt att det båre jeg ( og tydeligvis du) foenemmer og tror om dette, så er egentlig ingen sikker måte og håndtere sånt på. Ett velrenomert medium er vel den beste medisin.
Men jammen er det mangen elendige som absolutt vil være medium og.

Det att ting kastes og greier ganske sjeldent og ble før i tiden kallt poltergeisfenomener.
Hadde du fått noe sånt på film...det hadde vert veldig bra. Gjerne filmet av en 3. person siden man da har enda ett vitne. For man vil hele tiden bli trukket i tvil om ektheten får man slikt på film. Som du vet er youtube fullt av kule forfalskninger.
Tenk hadde du filmet insidenten med mannen i dressen f.eks. Vi har kamerkakyndige folk her inne, men Finnskogen...( tar du den utfordringen Kimbera ?) :)

Jeg skjønner du blir irritert om de hele tiden åpner dører så vannet fryser.
En kul historie er det i allefall. Man sier disse åndene hører oss godt så kansje du får gi dem en preken de sent glemmer ?
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deifyed
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2010 22:35
14

Innlegg av Deifyed »

Spennende historie subbart.
Må vel si meg enig i at ett ordentlig medium (ikke wannabees) er den beste medisinen.
Hvor enkle de er å få tak i aner jeg desverre ikke.

Kan man faktisk jage ånder fra ett sted i en bygning til ett annet?
Det har jeg faktisk aldri hørt om. hehe

Prøv å snakk til dem, gjerne med en bestemt tone og be de om å la deg være i fred og at du bor der nå.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrlee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2006 14:40
18
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Trysil

Innlegg av mrlee »

Subbart Gnerk: Trenger du hjelp til å få renset stedet, så kan jeg fikse det. Finnskogen er uansett ikke så langt fra der jeg bor (Trysil). Jeg har bedrevet en del husrensing rundt omkring i både Trysil og Elverum, og så langt har alle rensingene vært vellykkede, og ingen av spøkelsene har kommet tilbake.

Jeg bruker bl.a. en meget spesiell tromme, mine "hjelpere og åndeguider", samt en del andre ting, når jeg renser, og jeg går nøye gjennom alle rom i hele huset, fra loft til kjeller.

Se mer info. på min nettside www.thespiritwalker.net (nettsida er under konstruksjon, så er ikke 100% ferdig enda, men alt av informasjon ligger ute der, flere bilder kommer etterhvert).

Bare ta kontakt hvis du føler du trenger en husrens, så kan vi få sendt "spøkelsene" dit de egentlig skal være.
Antall ord: 147
The Spirit Walker - www.thespiritwalker.net - Trommeenergi, åndeverden, naturen, dyre- og fugleenergier, healing, husrens, Qigong m.m.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links