Se og hør er en meget pålitelig kilde.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Poltergeist saker
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2009 00:45
- 15
- Kjønn (valgfri): hersker
- Blitt takket: 3 ganger
Re: Poltergeist saker
Antall ord: 24
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2007 11:56
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 2 ganger
Tusen takk! Denne kommer sikkert William Roll til å like Han har sikkert vært borti slike saker før . I dag poppet det inn en veldig formel e-post fra William, eller Bill som vi uformelt kaller han. Bill er en veldig sympatisk og forståelsesfull mann og en pioner innen poltergeistforskning. I somme skal jeg bo hos han i noen dager når han er i Sverige og jeg fikk helt sjokk da han iviterte meg (meg, jeg har jo ikke gjort noe stort innen parapsykologien). Trodde det var den største bomben han kunne slippe, men i dag dukket det opp enda en.
Den begynte slik: Herved, Yvonne (....), utnever jeg deg som "Field Investigator for the Psychical Research Foundation".
At hvis jeg aksepterte denne avtalen måtte jeg undersøke saker her i Norge når jeg hadde muligheten og familier ville se meg. Jeg måtte fortelle familiene at min kunnskap var fra bøker (i april reiser jeg til London for å lære det skikkelig), men at han var min rådgiver.
Hadde noen sett uttykket mitt når jeg leste den e-posten hadde de sikkert død av latter
Det er ikke en e-post man får hver dag...
Nå ser det ut som at alt arbeid og tid jeg har lagt inn i parapsykologien begynner å lønne seg. Hvor ofte får man sjansen til å møte sitt forbilde og en pioner innen poltergeistforsking?
Antall ord: 256
Hide post links |
Jøss, det må jeg si.
Gratulerer da!!!
Se og hør er vel ikke akkurat favorittstedet å referere til hos meg heller, men siden det ikke flommer over av saker så tar man vel hva man får og det er jo sikkert mulig å høre med fyren var han opplevde.
Gratulerer da!!!
Se og hør er vel ikke akkurat favorittstedet å referere til hos meg heller, men siden det ikke flommer over av saker så tar man vel hva man får og det er jo sikkert mulig å høre med fyren var han opplevde.
Antall ord: 51
Hide post links |
Har faktisk noe å fortelle, kanskje det er et poltergeist?
Denne historien er fra rundt 1910 og er fortalt av en i slekten. Denne karen var ute på vannet. Da han kom midt på vannet skjedde det noe han aldri fant svaret på i sin levetid. Plutselig ble båten angrepet av noe. Båten ble dratt i alle retningene i en stor hastighet. Dette skjedde vel i noen minutter før det sluttet. Fra denne dagen var han aldri mer enn 1 meter fra landet. Han hadde hele tiden en åre på land og en i vannet og rodde/staket seg langs vannet. Han var en troverdig person, konklusjonen av alt det min far, bestemor og bestefar forteller, så var han er kjernekar.
Denne historien er fra rundt 1910 og er fortalt av en i slekten. Denne karen var ute på vannet. Da han kom midt på vannet skjedde det noe han aldri fant svaret på i sin levetid. Plutselig ble båten angrepet av noe. Båten ble dratt i alle retningene i en stor hastighet. Dette skjedde vel i noen minutter før det sluttet. Fra denne dagen var han aldri mer enn 1 meter fra landet. Han hadde hele tiden en åre på land og en i vannet og rodde/staket seg langs vannet. Han var en troverdig person, konklusjonen av alt det min far, bestemor og bestefar forteller, så var han er kjernekar.
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Ja, og det gir meg også et innblikk i hvilken saker som går rundt (om de er ekte eller ikke). Tusen takk for linken.Ankh skrev:Jøss, det må jeg si.
Gratulerer da!!!
Og takk for det. Jeg ble litt sjokket da jeg leste det. Var på vei ut døren og hadde tatt på meg alt yttertøy. Tenkte "nei, dette må være feil." og måtte lese den flere ganger før det gikk opp for meg :mozilla_laughing:
TheTech: skjedde dette bare en gang? har det skjedd med andre? Takk for at du ville dele historien. :mozilla_smile:
Det kan vel ikke være strømmen i vannet som kan være årsaken? Var det ferskvann eller saltvann?
Antall ord: 167
Hide post links |
Dette skjedde kun en gang ja. Skjedde ikke flere ganger fordi han torte ikke å ro midt på vannet... Kan vel ha hendt mer flere før, men ingen torde å si noe om det, for de var vel redd for å bli latterliggjort.
Nei, det var nok ikke strøm nei Båten ble dratt raskt bortover og snudde iløpet av 1/20 sek og båten ble dratt like raskt tilbake. Dette hendte flere ganger selvfølgelig, og dermed kan det ikke ha vært strømmen. Det var ferskvann. Kan vel si litt mer om det. Det er ett litt spessielt ferskvann. Folk tror at det var et slags vann under vannet om du skjønner. Her er en tegning jeg tegnet på 1 min i Paint: (Har dårlig tid, skal legge meg nå...)
Nei, det var nok ikke strøm nei Båten ble dratt raskt bortover og snudde iløpet av 1/20 sek og båten ble dratt like raskt tilbake. Dette hendte flere ganger selvfølgelig, og dermed kan det ikke ha vært strømmen. Det var ferskvann. Kan vel si litt mer om det. Det er ett litt spessielt ferskvann. Folk tror at det var et slags vann under vannet om du skjønner. Her er en tegning jeg tegnet på 1 min i Paint: (Har dårlig tid, skal legge meg nå...)
Antall ord: 136
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Takk for tegning. Hva heter dette vannet?
Jeg pleier å si at poltergeist er som et bilde, vi alle tolker det etter hva vi ser. Det finnes mange formeninger om hva det er. Ut fra det jeg har lest tror jeg ikke at hendelsen var poltergeistaktivitet, men har en annen forklaring (fra naturlig årsak til det "paranormale").
Vet du om han hadde noen andre paranormale hendelser etter dette?
Jeg pleier å si at poltergeist er som et bilde, vi alle tolker det etter hva vi ser. Det finnes mange formeninger om hva det er. Ut fra det jeg har lest tror jeg ikke at hendelsen var poltergeistaktivitet, men har en annen forklaring (fra naturlig årsak til det "paranormale").
Vet du om han hadde noen andre paranormale hendelser etter dette?
Antall ord: 67
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2007 15:14
- 17
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Trondheim
Jampy skrev:Hei,
Jeg lurer på om det er noen her inne som vet om poltergeist saker som har skjedd opp gjennom årene i Norge? Prøver å grave fram saker og har funnet noen få til nå. Det kan også være poltergeist saker fra nyere tid eller som holder på nå :mozilla_smile:
// Jampy
MIX kiosken i Svolvær, Lofoten! der er det er poltergeist som elsker å stjele både mat og energi fra de ansatte han er en gammel fisker som går igjen...
Antall ord: 86
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Hvordan har de opplevd denne gamle fiskeren? Vet du hvordan de vet det er en gammel fisker? :mozilla_smile:
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
veldig enkelt: det er tatt et bilde av han og de ansatte har ofte sett han. jeg har forresten fått kjent han på kroppen, for å si det sånn. det kjentes ut som om han sugde ut livskrafta mi.Jampy skrev:Hvordan har de opplevd denne gamle fiskeren? Vet du hvordan de vet det er en gammel fisker? :mozilla_smile:
han stjeler mat, låser dører, tar til seg negativ energi... også lukter det gummistøvler og gammel fisk av han
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Hvorfor skulle et spøkelse stjele mat og låse dører?
Dette med å "stjele energi" kan jeg også gjøre. Null problem.
Ved hjelp av suggesjon kan man få folk til å føle nesten hva det skal være. Du lurer antakeligvis deg selv til å tro du er blitt "frastjålet energi" ved å forestille deg dette.
Ved hjelp av suggesjon kan man få folk til å føle nesten hva det skal være. Du lurer antakeligvis deg selv til å tro du er blitt "frastjålet energi" ved å forestille deg dette.
Antall ord: 57
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
jada jada, kimbara. what ever you sayKimbara skrev:Hvorfor skulle et spøkelse stjele mat og låse dører?
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jan 2010 21:29
- 14
Hei:)
Jeg vet ikke om noe selv, men her er en side hvor de har skrevet ned alle trolldomsakene som har skjedd i norge.. http://www.uio.no/om_uio/arrangementer/ ... mling.html
Jeg fant ikke den siden jeg egentlig ville gi deg, det ser ut som den ikke åpner før i mars? Jeg bare leste fort gjennom det.. men kanskje du finner noe du kan bruke :mozilla_smile:
Hvis du søker på norske trolldomsaker på google, så kommer det opp flere sider om det som kanskje er litt bedre..
Hva skal du med dette? Lager du en bok eller noe? :mozilla_laughing:
Jeg vet ikke om noe selv, men her er en side hvor de har skrevet ned alle trolldomsakene som har skjedd i norge.. http://www.uio.no/om_uio/arrangementer/ ... mling.html
Jeg fant ikke den siden jeg egentlig ville gi deg, det ser ut som den ikke åpner før i mars? Jeg bare leste fort gjennom det.. men kanskje du finner noe du kan bruke :mozilla_smile:
Hvis du søker på norske trolldomsaker på google, så kommer det opp flere sider om det som kanskje er litt bedre..
Antall ord: 105
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Nei, planen er ikke å lage en bok (men hvem vet). Det er mer for å få et overblikk i poltergeistsaker i norge, om de er forskjellig fra utlandet, hvor "vanlig" det skjer og rett og slett for å prøve å forstå poltergeist-fenomenet bedre.Mkt skrev:Hei:)
Antall ord: 149
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Ok? Så du er altså ikke villig til å ta til deg kunnskap som strider imot akkurat det du selv velger å tro?Metal maniac skrev: jada jada, kimbara. what ever you say
Antall ord: 31
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |