Jeg tror på reinkarnasjon, at man velger liv/skjebner før man kommer til dette livet. Men så lurer jeg på om noen tror det er mulig at jeg har vært et dyr i mitt forrige liv?
Grunnen til at jeg lurer er, vel, egentlig er jeg bare litt nysgjerrig... Men jeg har også hatt "minner" fra et muligens forrige liv. Greit nok, jeg var ca. 5 år gammel da jeg begynte å tenke på det "minnet" så det kan veldig godt hende jeg bare fant det opp, og har nå glemt at jeg gjorde det. Faktisk så er nok det den mest sannsynlige muligheten. Kanskje at jeg bare så det "minnet"/klippet på TVn og så har jeg i en annen anledning hørt om reinkarnasjon, og dermed ville ha det litt morsomt å bestemte meg for å legge de to tingene sammen.
Men ja, uansett - minnet mitt(eller det jeg tror jeg husker) er at jeg er i en by. Jeg skal over et gangfelt, men så ser jeg til høyre og der kommer det en svær lastebil imot meg. Det er der ideen om at jeg kanskje har vært et dyr kommer inn - fordi jeg er nemlig en førerhund!
Noe som får meg til å tro at dette kan være sant er fordi jeg har alltid, så lenge jeg kan huske, vært veldig glad i dyr samt et sterkt bånd til de. Jeg er mye mer glad i dyr enn jeg er i mennesker, og hadde jeg hatt valget mellom å redde en katt eller et menneske ut ifra et brennende hus hadde jeg valgt katten. Og når jeg var liten brukte jeg også å leke at jeg var en hund veldig ofte - eller, kanskje mere i den retningen av å være besatt etter å være en hund. Jeg ville nemlig ikke være et menneske i det hele tatt, men bare en hund.
Så ja, til dere som tror på reinkarnasjon, tror dere det er mulig å bytte på å være dyr eller menneske? Eller en teori jeg har tenkt på før er at alle kanskje har vært dyr en gang, men når man føler man er klar går man opp et nivå til å være et mer avansert vesen - nemlig menneske? At kanskje dyr er "unge" sjeler, mens menneske er litt mer avansert? ... Ikke vet jeg hva som kommer etter menneske, da men. Bare en teori.