Leste en del sjaman bøker før, og eksperimenterte endel med å være bevisst at man drømmer.
Leste bl.a at hvis man fokuserer på det motsatte av hva man vil drømme om den siste tiden før man skal sove, vil man med litt trening kunne velge hva man skal drømme om noe jeg klarte endel ganger.
Jeg har også hatt mange lucid dreaming, dvs at man vet at man drømmer når man drømmer og man vet at uansett hva man gjør så skjer det ingenting fordi man vil våkne opp og alt er som før.
De siste årene har jeg brukt mer meditasjon og trent på meditasjonsreiser, og har fått være med både på klangbolle meditasjon og trommereiser.
Trommereisene virket sterkest på meg, var utrolig til stede i reisen og kunne kjenne både lukt, følelser, høre og se på det stedet jeg var.
Gikk ut med en sjokkert følelse, siden jeg aldri har opplevd noe som funket så sterkt for meg.
Jeg har lurt litt på om drømmer, lucid dreaming, meditasjon, trommereiser og lignende er ulike teknikker som jobber med det samme i oss, og trigger de samme mekanismene eller om det er helt ulike ting man gjør.
Kan man f.eks drømme videre om natten på en trommereise man har hatt om dagen, kan man meditere seg til samme område man har hatt trommereise til og se oss selv fra en annen vinkel?
Synes det hadde vært interressant å koble disse teknikkene..
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Lucid dreaming og å velge sin drøm
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Re: Lucid dreaming og å velge sin drøm
Jeg husker jeg fikk et fint tips ang lucid dreaming en gang. Man skulle rett og slett dra seg selv i tommelen, gjøre dette ofte i våken tilstand. Tanken er at gjør du dette ofte og det har blitt en vane, er sjansen stor for at du vil gjøre det i drømme. Siden ting ofte føles annerledes i drømme, som f.eks at tommelen blir kjempelang når du drar i den, skal dette fungere som en trigger for å forstå at du drømmer... eller hjelpe deg til å våkne i drømmen om du vil.
Har selv hatt noen våkne drømmer, men relativt sjeldent de siste årene. Hadde en episode for noen måneder siden hvor jeg ikke likte drømmen jeg var i og bestemte meg for å skrike til jeg våknet. Det var jaggu en merkelig følelse, våknet av mitt eget halvkvelte skrik
Jeg har alltid sett på drømmer som et verktøy for åndelig utvikling og for å bli kjent med seg selv. Jeg vet også at problemer kan løses i drømme. Jeg kjenner en som ofte gjør dette. Et eksempel var når det ble bygget kjøkken, han kom borti et problem da han skulle sette på listene og lurte på hvordan han skulle få det til. Når han våknet løp han ut i garasjen og hentet biljekken, for det hadde han drømt at han gjorde og dermed var problemet løst. Vedkommende sier dette skjer han ofte
Jeg tror defintivt man kombinere meditasjon eller trommereiser med drømmer, spesielt hvis man er ganske bevisst i drømmene sine. Blant annet tror jeg drømmer er ypperlig å bruke for å teste ut ideer man er usikker på, eller til og med få bukt med frykt. Jeg kan ofte tenke på noe for så å drømme om det, eller legge meg ned å fortsette på forrige drøm etter å ha våknet. Det har sikkert du opplevd også Det er noe av det som gjør at jeg tror drømmer kan være et fantastisk verktøy når man begynner å bli litt bevisst det. Både for å leve ut ting man ikke kan eller bør gjøre i virkeligheten, og for å finne svar. Jeg vil nesten dra det så langt som å si at ingen hadde trengt å føle behov for å være utro, om de kunne leve ut fantasiene sine i drømme
Har selv hatt noen våkne drømmer, men relativt sjeldent de siste årene. Hadde en episode for noen måneder siden hvor jeg ikke likte drømmen jeg var i og bestemte meg for å skrike til jeg våknet. Det var jaggu en merkelig følelse, våknet av mitt eget halvkvelte skrik
Jeg har alltid sett på drømmer som et verktøy for åndelig utvikling og for å bli kjent med seg selv. Jeg vet også at problemer kan løses i drømme. Jeg kjenner en som ofte gjør dette. Et eksempel var når det ble bygget kjøkken, han kom borti et problem da han skulle sette på listene og lurte på hvordan han skulle få det til. Når han våknet løp han ut i garasjen og hentet biljekken, for det hadde han drømt at han gjorde og dermed var problemet løst. Vedkommende sier dette skjer han ofte
Jeg tror defintivt man kombinere meditasjon eller trommereiser med drømmer, spesielt hvis man er ganske bevisst i drømmene sine. Blant annet tror jeg drømmer er ypperlig å bruke for å teste ut ideer man er usikker på, eller til og med få bukt med frykt. Jeg kan ofte tenke på noe for så å drømme om det, eller legge meg ned å fortsette på forrige drøm etter å ha våknet. Det har sikkert du opplevd også Det er noe av det som gjør at jeg tror drømmer kan være et fantastisk verktøy når man begynner å bli litt bevisst det. Både for å leve ut ting man ikke kan eller bør gjøre i virkeligheten, og for å finne svar. Jeg vil nesten dra det så langt som å si at ingen hadde trengt å føle behov for å være utro, om de kunne leve ut fantasiene sine i drømme
Antall ord: 417
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Okt 2007 23:14
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Norge
- Lucid dreaming og å velge sin drøm
å sånt er spennende. Jeg selv opplever hele tiden og har alltid opplevd bevisste drømmer. Da pleier jeg enten å velge å gå ut av kroppen min eller så velger jeg å lage mine egne drømmer noe som er utrolig morsomt og spennende. Noe som hjelper meg til å oppnå sånne drømmer er å "følge megselv" inn i en drøm; at jeg skaper "drømmer" i hodet før jeg sovner og som oftest går jeg da bevisst inn en drøm og er fullt klar over at jeg drømmer.
Antall ord: 93
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |