Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHester

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 11:56
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Hester

Innlegg av Jampy »

Vi som tilbringer mye av vår tid i en stall og rundt hester vet sikkert om minst en stall som skal være hjemsøkt eller om en historie der en hest går igjen.
Hester er veldig vare dyr og de pleier som oftest å være tidlig med å gi beskjed om at noe ikke stemmer. Med dette mener jeg ånder og det paranormale.
Har selv vært i en stall der det skal ha vært åndelig aktivitet og sett hvordan hester noen ganger reagerer på dette. Hvordan de har prøvd å bryte seg ut av bokser, nesten har slått seg i hjel ved å klatre over boksdøren, stå vettskremt inne i et hjørne osv..
Det virker også som at det mange staller som har rykte på seg å være hjemsøkt.

Har også sett en fjordingskikkelse spise på beite like utenfor stall, hørt en hest komme utenfor, men når jeg har løpt ut for å sjekke så er det ingen der. En venn av meg borte i England, som da er veldig aktiv innen dette og et levende wikipedia, begynte å lage en liste over paranormale sider og det gjorde at han oppdaget hvor ofte man hører historier hvor man har hørt lyder av eller sett hester som går igjen.

Puma fortalte meg en historier om hvor hester visste når en person skulle dø og jeg lurte på om det er flere som har noen andre lignende uforklarlige historier. Trenger ikke å være der hester har varslet om død, det finnes mange andre utrolige historier. En venninne av meg visste hver gang det var noe galt med den ene hesten hun stelte. En annen hadd en hest som ventet på eieren før den døde.
Det er mange utrolige historier

Alt dette fikk meg til å bli nysgjerrig på hva det er med hester og psi og undersøke dette litt nærmere. Skal i april bort til England hvor jeg skal på kurs med andre som driver med parapsykologi og håper på å få et enda større innblikk i dette. I sommer skal jeg på et stort møte med parapsykologer over hele verden i Paris og jeg håper å få diskutert dette nærmere med dem der. Om hvilket funn som er gjort og hva vi egentlig vet om psi i hester.

Derfor lurte jeg på om det er noen her inne som har noen historier de vil dele?
Om en hjemsøkt stall, du har hørt eller sett en spøkelseshest, en hest som har oppført seg rart og du senere fant ut at det oppførte seg rart fordi den unngikk en ulykke ol, der eieren har visst når hesten er syk, der hesten har varslet om noe osv..

Veldig fint om du kan sende meg en PM slik at du kan få min e-post adresse og ligger til kontaktinformasjon slik at jeg kan kontakte deg i framtiden hvis det blir nødvendig (valgfritt selvfølgelig).
Fint om du også legger til hvor i landet det befant seg og så mye informasjon rundt omstendighetene som du kan komme på (hva du følte, når på døgnet det var, dato, hvilket vær, dine egne tanker rundt det osv). Historiene kommer ikke til å bli publisert noen steder, jeg vil i førte omgang bare prøve å samle inn historier og sammenligne dem med andre land. Grunnen til at jeg må ha kontaktinformasjon er fordi hvis jeg skal referere til noen av historiene i artikler i framtiden så vil jeg ha dens samtykke til å bruke sitater og muligens navn. Eller hvis jeg vil undersøke historien litt nærmere.
Om det er flere som har opplevd det samme er det fint om du legger til kontaktinformasjon til dem også (med deres samtykke selvfølgelig).
Du trenger ikke å gi mer kontaktinformasjon enn e-posten din eller til de andre som også har opplevd noe, men ett nummer hadde også vært fint.

Om du ikke vil legge til noe kontaktinformasjon kan du bare poste historien her eller sende den på en PM.

Du kan når som helst be meg slette historien din.

Takker for at du tok det tid til å lese dette og håper at noen av dere vil hjelpe meg med å samle inn historier om hester, psi og det paranormale. Veldig fint om dere kan spørre andre kjente dere kjenner som holder på eller har holdt på med hester om de vet om noen historier.

Mvh Yvonne
Sist redigert av Jampy på 13 Jan 2010 15:30, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 760

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Hester

Innlegg av Paranomia »

Jeg har :D

Jeg var å møkket boksene til fjordingene jeg steller og rir, og jeg var litt sein, så hestene var allerede tatt inn. Så da måtte jeg ta dem ut, binde dem, og gå å møkke boksen.
Da jeg endelig var ferdig, og hadde tatt ut alle vannbøttene sto jeg å hakket ut is...
Så ser jeg begge hestene snu seg mot porten, legger på øra, og ser vettskremt ut.
Så smeller det skikkelig i porten til stallen, og hestene står fortsatt å ser med ørene tilbake.
Så tar den ene fjordingen og setter i å hyle... På en rar måte... Jeg rakk ikke å filme dette, da mobilen min lå i stallen oppe og inne.
Dette skjedde gjentatte ganger...
Antall ord: 121
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Jampy »

Tusen takk :).
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beliveitornot
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2010 12:18
14

Innlegg av beliveitornot »

er selv i en stall hvor det spøker. man merker det mye lettere om man er alene i denne stallen da.
har alltid på radioen når jeg er der alene, for det er litt skummelt:o
vi er mange vitner til dette, vi hører blandt annet: vrinsking, hester som går, og en manne latter.
akkurat hestene og latteren hører vi kun ifra den gammle stall avdelingen, som nå er för-rom og dekken rom. men oppe på låven kan vi høre skritt ifra denne mannen:s
har selv opplevd ting forsvinne(kan ikke si om det er mannen/ånden fordi det er flere jenter i stallen), men da jeg lette etter hanskene mine snudde jeg oppned på alt av kasser med utstyr. hørte jeg plutselig en pose som ble presset/rørt bak meg. jeg snudde meg i full fart, men ingen pose og ingen der..

blandt annet når jeg har hesten min inne i stallen, og hvis han er alene er jeg nødt til og være med han hele tiden. han blir nervøs når han er alene der, har selv sett at han stiller seg oppi et hjørne. noe han aldri gjorde i sin forige stall.. da har jeg sagt høyt "Gå bort!" og da blir alt normalt en stund.
det er verre i noen bokser i stallen enn andre, men noen hester har blitt så redde at de har hoppet ut av boksen.

Men i nabostallen har de hatt besøk av klarsynte og fått påvist at en hest går igjen.

men jeg har hørt at hester som går igjen, har mest sannsynelig blitt misshandlet når de var i livet?
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Majih
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2009 23:14
14

Innlegg av Majih »

Jeg har små ting ang dette med hester, er ikke mye og dette har ikke akkurat med en stall å gjøre men:

På en stall jeg ridde en stund stod det er svart Blandings Valak som jeg ble glad i og han ble kanskje en smule glad i meg på måten han oppførte seg når jeg var ved han.
Traff han bare 2 ganger før jeg sluttet på den stallen pga triveds ikke, Men etter ca litt over 1 år etter jeg sluttet så beggynte jeg å høre Hover bak meg og se litt av en svart hest kom opp vedsiden av meg, men forsvant like fort som jeg så den.

En gang så hadde jeg handlet for moren min, jeg hørte på musikk men tok den fort av når høyt smell fra en hov mot astvalten (Vet at det var en hov for har hørt det flere ganger pga en hest jeg kjenner smeller med hoven i bakken av og til) og når jeg snudde meg så var det en mann som kom ut av et smug.
(dette med den mannen er ikka akkurat noe spesielt men , x])

Etter en lang stund med dette fikk jeg vite av en vennine at den Valaken hadde død av Kolikk, rett etter jeg fikk vite det stoppet Lyden av hovene osv opp.

Som sagt, dette var ikke mye, heller ikke spesielt eller spennende, følte bare for å dele dette^^

Syns dette var et veldig spennende Emne btw^^
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Jampy »

Tusen takk for historiene :mozilla_smile:

beliveitornot: Nei, de trenger ikke å ha det vondt. I en jeg har stelt hester skal det gå igjen en fjording og hun har ikke hatt det vondt. Fjordingen har bodd nesten hele sitt liv der og hun måtte avlives som 25 (+ - ) år rett utenfor stallen. Jeg har selv sett henne beite rolig på beite like ved og flere har hørt hovlyder i boksen hennes. Hva som bestemme hvem som går igjen og ikke vet vi ikke, men det er mest dem som har hatt det vondt.
Har det skjedd noe i stallen som kan ha gitt årsak til hjemsøkingen?
Noe om historien til stallen eller personer som har dødd? trenger ikke nødvendigvis å være i stallen, kanskje en som var glad i plassen (grunneieren, stallkarer, stalljenter osv) som har en grunn til å gå igjen.

Majih: En veldig spennede historie, den typen har jeg ikke hørt før. Følte du noe da du hørte lydene? Hvordan vet du at det er akkurat den vallaken? Hadde dere en spesiel kontakt sammen?
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beliveitornot
Nybegynner
Nybegynner
14

Idag skjedde det værste jeg noen gang har vært borti i stallen! det var så ekkelt at jeg ble fysisk dårlig.
altså, to av hestene sto igjen inne, slik at de holdt hverandre med selskap. jeg skulle slippe ut begge to, men det fikk "noe" fort snudd på.
jeg ante fred og ikke fare, siden det var 2 hester i stallen. så jeg sitter på do å gjør mitt, i det jeg hører fult av spraking fra boksen til en av hestene. jeg hiver på meg klærne og løper får og se. hesten er i panikk. en hest som alltids er rolig i boksen sin, men nå er hun spinn vill og løper rundt i boksen sin. hun følger nøye med et hjørne i en annen boks. og lager en rar lyd, jeg aldri har hørt fra en hest før. så begynnen min hest å få panikk, siden min var den roligste fant jeg ut at jeg skulle leie begge to samtidig. slik at den litt mer rolige panikken overførtes til den hesten som var fattet mest av panikk. slik gikk det altså ikke. jeg kom meg halveis imot den andre hesten, da min snudde å sprang ut.(noe han aldri bruke å gjøre, er en engel) jeg må løpe etter, jeg merker det lett på han at noe er feil.
Inne står den andre hesten igjen, jeg får meg ikke inn. Heldivis ringte jeg en mann, som kom å hjalp meg å få ut den andre hesten. han syntes noe var rart de henne, hun har altid brukt å være rolig, men nå skulle hun ut NÅ!

så ringer jeg eieren til den hesten som fikk mest panikk, som så kan fortelle meg at det har skjedd før. i akkurat den samme boksen, men en annen hest.

etter at hestne er sluppet ut, må jeg inn å skifte.. det fristet ikke for å si det slikt. men jeg sprang inn, fikk av klærne og sprang så ut. men i det jeg var inne, hørte jeg tramping på låven:s

vudrere STERKT å tilkalle noen klarsynte!
Antall ord: 360

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

I denne boksen du snakker om, hvor hesten "gikk amok".. er det drikkekar der? Lys? Det forklarer selvsagt ikke trampingen du mente å høre, men jeg tenker umiddelbart at det kan være snakk om feil i det elektriske anlegget/ jordfeil/ overledning, altså noe som kan ha gitt hesten støt/ strøm. Egentlig bare ren gjetning, men jeg har vært ute for noe tilsvarende før.. med en hest som fikk strøm i beina (fuktig flis og ledningsbrudd). I såfall vil vel hesten protestere på å bli satt tilbake i denne boksen,- noe den kanhende vil gjøre uansett hva som har skremt den.

Jeg antar du vet med sikkerhet at det faktisk ikke var noen andre i stallen? At trampingen på loftet kan ha kommet fra et høyst levende vesen..? Misforstå meg rett, men det kan være greit å utelukke "håndgripelige" ting. ;)
Antall ord: 148
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Når jeg leste dette tenkte jeg på Royal mile i Edinburgh som ifølge lokalhistorien skal være gaten hvor Djevelen kjører med hestespannet sitt og plukker opp de falne for å ta dem med ned i varmen.
Vet ikke hva som kom først, men har hørt flere varianter med at døden og djevelen drar med hestespann og plukker opp folk, så mulig historien har blitt vannet ut og vridd gjennom tidene til at hester har paranormale evner....?
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Hester, og andre dyr, ser ofte mer enn hva vi mennesker gjør.

Dette KAN kansje komme av at de ikke har språk slik som oss ?

Noen mennesker virker "positivt" på dyr, uansett situasjon,
mens andre mennesker virker "negativt" på dyr, også det nesten uansett situasjon.

Hva dyrene plukker opp, er en annen sak, men det er kjent at både hester, hunder og katter reagerer på steder der det sies å være gjenferd, osv.

A
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Jampy »

Hester er veldig sensitiv til alt rundt seg, mye er sikkert fordi de er vare dyr av natur. Flykt først og tenk senere.
Men tror også at hester er følsom og kan merke ting vi ikke kan. Ikke bare det at de kan se ting, men også andre ting. Har jobb med hester i mange år og selv sett hva de noen ganger kan gjøre.
Den kontakten noen har med sin hest kan være utrolig og noen av historiene jeg har blitt fortalt har noen ganger fått hårene til å stå opp på armen og vann fylle øyene. Det skjedde da en vennine av meg fortalte sin historie.
En hest er alltid "bare" en hest.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beliveitornot
Nybegynner
Nybegynner
14

det er en mann som går igjen, alle har merket noe i stallen. de skrittene vi hører på låven har vi "forsket" mye på, vi har vært oppe å kikket, sjekket alle mulige veier. men ingen forklaring.
ting forsvinner i ukesvis, så kan vi finne det i tomme för bøtter.

et godt eksempel er den gangen jeg ble forbanna fordi hanskene mine var borte, jeg snudde oppned på alt av utstyr, så hørte jeg en pose som ble klemt i hop bak meg. der var det ingen pose, og ingen å se.

det er greit at det går utover oss som er i stallen, men jeg liker ikke når hestene blir skremt.
stall eieren vet selv at det er noen som går igjen.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links