Divine Spirit skrev:
Men fra spøk til revolver: Det er ikke jeg som løst "Gåten", den har ligget i bevistheten til menneskene i årtusener...
Akkurat som "vissheten" om at Gud eksisterer, at stjernene dikterer våre liv, at jorden er flat, at rent vann kan kurere alt, at Bermudatriangelet senker skip, at utenomjordiske besøker oss, osv?
Du forsvarer en påstand med en ny påstand, og det er sirkellogikk.
Nei det har jeg ikke funnet på selv, men baserer seg i uttaleser fra ånder i åndeverdenen.
Så du har hørt fra ånder at ånder eksisterer? Det gir ikke noen mening. Det du sier er at åndeverdenen eksisterer fordi du kontaktet åndeverdenen og fikk bekreftet at den eksisterer. Sirkellogikk igjen, er jeg redd.
Men under FYSISK arbeid som jeg snakket om tidligere i en annen tråd. Så uttaler seg åndene selv, med en egen stemme som alle kan høre, og som kan taes opp på bånd. Og der gir de klart
uttrykk for at tid er et ikke-tema.
Så hvis jeg deltok på en slik seanse så ville jeg i klar tale fra åndene få redegjort for alt dette? Jeg kunne ta opp disse stemmene på en profesjonell digital lydopptaker og senere høre på stemmene igjen uten at det eksisterte
tvil om at de virkelig snakket?
Men gudbevares, teknikken går fremover, og vitenskapen også. Jeg vil bare si en ting i hht teknikk og vitenskap. Da man trodde at solen kretset rundt jorden, så var ikke det feil. Det var helt sant ihht det utstyr man hadde på den tiden, så var det slik.
Jo, det var feil. Helt feil.
Ting blir ikke sant bare fordi man ikke evner å finne den virkelige forklaringen. Det er også derfor man ikke opererer med sannheter i vitenskapen. Man erkjenner at man aldri kan finne noen absolutt sannhet, og bruker derfor teorier istedet.
Alltså menneskene var ikke dumme som trodde det, men tekikken som var til rådighet viste at det var slik. Vi kan le av dem idag, men det er ikke rettferdig. Med dette vil jeg bare si at om X-antall år så vill man le av våres "viten" her idag. Og man kan enkelt si på samme måten om oss. De hadde ikke teknikken til å vite bedre, det som de trodde var sant den gang...
Mange av dagens teorier vil vi kanskje trekke på smilebåndet av i fremtiden, men husk at vi i dag har en vitenskapelig metode som er utviklet nettopp med tanke på å stadig videreutvikle teorier.
Jeg vil også minne deg på at de seansene, eller "fysisk arbeid" som du kaller det, som du hevder har gitt deg klare svar i flere tiår har vært gjenstand for vitenskapelige undersøkelser - uten resultat. Det sier meg at du kanskje ikke er helt ærlig når du gir inntrykk av at åndene prater til deg såpass klart og tydelig.
Hvis du derimot er helt ærlig, og åndene virkelig prater klart og tydelig til deg, så burde det ikke være noe problem å bevise det vitenskapelig. Dette er noe jeg kommer til å arbeide med i nær fremtid med tanke på forskning. Hvis du er villig til å delta skal jeg forsøke å huske å invitere deg.