Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBygningene på Lier, og det åndelige generelt.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
.:Believer:.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2006 17:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hernes

Bygningene på Lier, og det åndelige generelt.

Innlegg av .:Believer:. »

Jeg kjenner to som har jobbet der, begge har fortalt grusomme historier om disse bygningene. De lyver ikke om sånn, så godt kjenner jeg dem. Men jeg var der for to sommerer siden og gikk sammen med min daværende kjæreste (fordi jeg ikke torte alene). Vi så ingen ting i noen av bygningen, jeg har over 100 bilder derfra. Vil gjerne tro at det er noe på den andre siden, men hvorfor viser de seg ikke? Det mest spennende vi gjorde der var å ha sex på et av rommene lissom. Så hjelp! eller hvordan kommer man i kontakt med det åndelige? Er det meg det er noe med? Vil jo tro på det men har ALDRI sett FØLT eller hatt noen form for "det mellom himmel og jord" Har dratt på uttallige steder, null respons!
Antall ord: 139
You only see what you believe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Ankh

Re: Bygningene på Lier, og det åndelige generelt.

Innlegg av Ankh »

Synes jo for det første at hvis dere ender opp med å ha sex der så virker dere ikke så veldig seriøse.
Dernest så synes jeg det er dumt å dra dit hvis du i utgangspunktet er for redd til å dra dit.
Til slutt så er det vel sånn at de kommer til deg hvis de vil og ikke du som kan kreve at de kommer.
Jeg mener også at man må ha et minimum av "åndelige antenner" for å fange opp noe, og ikke bare være der fordi det er kult ass.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Å reise til steder med åndelig aktivitet - fordi det er "kult" - er ikke så veldig smart.
Dere risikerer å få med "blindpassasjerer" på returen...
( eller som enkelte brukere her vil si ; " mentale forstyrrelser" . . )

Og iallfall ikke når det ikke er lovlig tilgang på stedet.

Vær obs på at om dere anmeldes av eier av stedet, og har omtalt her at dere har vært der, kan politiet via rettens kjennelse be om informasjon fra forumet.
Det gjelder hvem dere er, - IP adresser, epost, osv.

Asbjørn
Admin
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Asbjørn da...
Uttalelser som "dere risikerer å få med "blindpassasjerer" på returen..." er jo nettopp slikt som gjør det "kult" å besøke slike steder.

"Ikke trykk på den store, røde knappen!"
Antall ord: 33
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Kimbara skrev:Asbjørn da...
Uttalelser som "dere risikerer å få med "blindpassasjerer" på returen..." er jo nettopp slikt som gjør det "kult" å besøke slike steder.

"Ikke trykk på den store, røde knappen!"
Tenkte litt andre blidpasasjerr jeg da hehe.

Men det er sant det Asbjøren skriver over her.
Antall ord: 52
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 11:56
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Jampy »

Må si meg enig meg Ankh og det med sex. Man er ikke mye seriøs om man går på "spøkelsesjakt" og så ender opp med sex. Enten var det så lite interesangt at dere egentlig ikke brydde dere om selve "jakten" og heller endte med å ha sex. Eller så må dere ha en syk måte å bli tent på :roll:

Jeg for min del forstår hvorfor du ikke har opplevd noe :mozilla_wink:

Hvorfor du ikke har sett eller følt noe kan ha mange grunner.

En teori på hvorfor ikke ånder hele tiden viser seg for oss er fordi vi ikke ha godt av det.
Vi er små barn inne i en snopebutikk og vi vil ha snopet, men det er ikke godt for oss. Vi vil se, vi vil oppleve, vi vil finne bevis, men noen ting er det sikkert meningen at de skal forbli mysterier. At det blir små hint om at "ja, det kan være noe her, men det er opp til deg om du tror eller ikke".
Det har sikkert også med at noen mennesker ikke bør tro at virkeligheten kanskje ikke er så enkel som vi tror og ånder, for dem er det en veldig skremmende tanke. Hvis ånder hadde vist seg og gått rundt med, hvordan tror du de menneskene hadde hatt det da?
Hvis du noen gang har sett den frykten noen mennesker har til det paranormale så forstår jeg hvorfor de ikke viser seg hele tiden og til alle. Det gir blant annet de som ikke takler å tenke på hvor avansert "virkeligheten" er en sjanse til å blåse det av skulderen og nyte livet på sin måte. For det er jo livet vi skal nyte.

Dette var noen teoriere om hvorfor ikke alle ser ånder og det med å gå rundt å tenke "jeg skal se, jeg skal se" hjelper ikke.

Nesten alle parapsykologer og "ghost huntere" jeg har snakket med til i dag har sagt at de har opplevd mest når de var avslappet og ikke en gang jaktet på spøkelser.

De viser seg for deg når du er klar for det.
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 09 Sep 2009 22:35
15
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av 30cm »

Æsj, sex der?
I badekaret da eller?

Du fikk da ihvertfall noe der da.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
6sansen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2009 10:30
15

Innlegg av 6sansen »

Jeg syns Jampy her hadde mange fine refleksjoner rundt dette.

Hvis det er en klar mening med at du skal se ånder, vil de vise seg for deg. Det er ikke noe som kan tvinges fram.

Grunnen til at jeg tror det er sånn, er at jeg har opplevd at de som virkelig har sett slike, enten de har blitt skremt av det eller hatt en fin opplevelse av det - har begynt å ta livet på alvor på en helt annen måte, det har gjort dype inntrykk på dem og det påvirker både hvilken tro og hvilken retning de har tatt videre i livet. Så det er en underliggende tanke bak det hele, skal vi tro universet og den spirituelle tankegangen.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Free

Innlegg av Slettet_Free »

Syntes det er interessant at "troende" prøve or rasjonere seg fram til at manko på bevis på ingen måte kan være et bevis på for fravær av det de tror på, heller tvert i mot.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deifyed
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2010 22:35
14

Innlegg av Deifyed »

Sex på gamle lier mentalsykehus er vel noe av det sykeste jeg har hørt noengang.
Kan man faktisk bli tent av det!?

Grunnen til at dere ikke opplevde noe kan være som mangt.
F.eks tror jeg at om en (vanlig person) drar til ett gjemsøkt sted for å finne spøkelser så er det 99% sikkert at de ikke finner noe som helst.
En ånd viser seg eller lar høre fra seg om ånden selv vil eller har behov for det.
Dumme redde ungdommer på spøkelsesjakt er ingen grunn til å vise seg.

Og som Asbjørn sa så er det fullt mulig å dra med seg noe du ikke vil ha med deg tilbake, altså en blindpassasjer.
Noe jeg selv har opplevd å klare selv.
Nei, jeg var ikke på spøkelsesjakt. Jeg var på besøk hos noen som bodde i ett hus som haddde åndelig aktivitet.
Heldigvis varte det ikke lenge og jeg regner med at ånden fant veien tilbake igjen siden den ikke lengere er her.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Des 2008 16:22
15
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Kenn »

Ja, litt spes sted å ha sex.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links