Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoen som renser hus som kan ta med nysgjerrig?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Ankh

Noen som renser hus som kan ta med nysgjerrig?

Innlegg av Ankh »

Hei!
Vi har blandt familie og venner opplevd mye rart med gjenferd og tror ikke lenger på det...jeg VET!
Kunne tenkt meg å bli med synske/medier når de besøker/renser hjemsøkte hus.
Er nysgjerrig på hva som finnes/variasjonen av fenomener, om de å se og føle gjenferd er medfødt eller kan trenes opp, og hvilke teknikker som brukes for å eventuelt fjerne ting.
Er også interressert i å diskutere sider rundt muligheten til å fjerne gjenferd, og hvorvidt de har bevissthet/mulighet til å kommunisere eller kun tusler rundt av gammel vane.
Ønsker også tilbakemeldinger på de som har fjernet eller fått fjernet gjenferd, hva som ble gjort, om det fungerte, og teorier om hvorfor det fungerer.
Men som sagt, ønsker spesielt å bli med for å se når hus blir renset eller klarsynte/mediumer/synske finner ut av ting.
Helst i området fra Lier/Drammen og til Tønsberg og tilsvarende rundt.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

Re: Noen som renser hus som kan ta med nysgjerrig?

Innlegg av Gjest »

Alle hus som TRENGER å renses, er bebodde. Og det hadde jo vært litt rart hvis shamaner og slikt dro med seg utenforstående publikumere og forstyrret folks privatliv ved å gjøre det til et sirkus for skuelystne. :shock: Shamaner og andre åndeutdrivere driver jo ikke på slik.
man får heller kjøpe seg litt KIMS og sette på åndenes makt da. De menneskene har iallefall åpnet hjemmet frivillig fir cameraer.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Jeg kjenner til flere steder hvor mediumer har vært når eierne har vært borte eller etter stengetid.
Er ikke meningen å lage cirkus for skuelystne.
Kan hjelpe til med f.eks kjøring eller å rigge opp utstyr/, være med å overvåke rom osv hvis det er behov for det.
Jeg har bare lyst til å sjekke ut hva som finnes av varianter av fenomener, hvilke teknikker de ulike mediumene bruker, hva som fungerer best av sjamaner, wiccaer, mediumer, eksorsister osv.
Var bare et spørsmål.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Willhelmina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2009 23:11
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Barteland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Willhelmina »

Det vanlige er jo at mediumet ikke har med seg annet utstyr enn seg selv. :mozilla_smile:
Mange bruker levende lys som det eneste å det trenger ikke så mye rigging. :mozilla_laughing:
Man ser for seg et lys som man får ånden til å gå inn i.

Har fått huset renset her å det har ikke vert mere hokus pokus enn det, vi som bor her merker forandringer etter vert.
For andre som ikke har opplevd ting i huset og ikke har noe tilknytting til ånden så tror jeg ikke det er så mye å se egentlig, eller å oppleve siden dette som oftest skjer i en dialog mellom ånd og medium mentalt .
Det er skjelden mannen i huset opplever ting fordi om jeg vet at det er noen her.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Ofte så ser man på TV større team som rykker inn med et lass med kamera, mikrofoner og diverse måleutstyr som rigges opp i hele huset.
Er vel kanskje ikke så vanlig å gjøre det så omfattende, men hvem vet?

Det er uansett bare et spørsmål så hvis noen synes det er greit (både medium og den som skal ha huset renset) så hadde det vært artig å bli med.

Er både interressert i om jeg selv opplever/ser noe, hva som finnes av fenomener, og ja, kort sagt bli med og se hva som skjer.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jun 2008 02:42
16

Innlegg av Jaywe »

Tror ikke dette er noe man "drar med" nysgjerrige folk på. Dette er ikke en lek eller noe i likhet med ghosthunts. Tror det er best du begynner på bunnen og lærer deg hvordan dette gjøres (kanskje du tillogmed ikke har lyst til å gjøre det når du får litt lærdom om dette). Husk at flere som er med jo mere energi er det og jo vanskeligere blir det. Gå skolene som alle andre.

Ett godt stred å begynne tror jeg er ringom instituttet. det er der jeg begynte.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
solavisfolket
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Sep 2008 22:25
16

Innlegg av solavisfolket »

Syns ikke det var ille å spørre om det. Er jo samme som alt annet, "gå i lære". Skal det selv, være med på slike ting. Men det er jo en jeg kjenner godt, så kanskje ikke beste stedet å finne noen å "henge seg på".
Antall ord: 46
....farlig vakker....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Før jeg tar en eventuell utdanning så vil jeg se litt rundt hva som finnes og hva man møter.
Mulig det er feil rekkefølge å gjøre det på, men kjenner til flere steder hvor medium har vært og ikke klart å rense huset.
Tror derfor ikke at det er så enkelt at man kan ta en skole/kurs/utdanning, så kan man rense hus etterpå.
Vet jo også at husrensere bruker ulike teknikker, fra medium via eksorsister, sjamaner, wiccanere, og så videre.
Det hadde derfor vært greit å få en slags oversikt over hva som finnes, hva de ulike mediumene gjør for å rense, om enkelte hus er verre å rense eller om det kun er snakk om mediumets dyktighet og erfaring.

Er litt som at jeg vil vite hvor jeg er og hvor jeg skal før jeg begynner å gå.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 09 Sep 2009 22:35
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av 30cm »

Vær forsiktig og se an folka, mye rart der ute.

Lykke til :D
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jun 2008 02:42
16

Innlegg av Jaywe »

Ankh skrev:Før jeg tar en eventuell utdanning så vil jeg se litt rundt hva som finnes og hva man møter.
Mulig det er feil rekkefølge å gjøre det på, men kjenner til flere steder hvor medium har vært og ikke klart å rense huset.
Tror derfor ikke at det er så enkelt at man kan ta en skole/kurs/utdanning, så kan man rense hus etterpå.
Vet jo også at husrensere bruker ulike teknikker, fra medium via eksorsister, sjamaner, wiccanere, og så videre.
Det hadde derfor vært greit å få en slags oversikt over hva som finnes, hva de ulike mediumene gjør for å rense, om enkelte hus er verre å rense eller om det kun er snakk om mediumets dyktighet og erfaring.

Er litt som at jeg vil vite hvor jeg er og hvor jeg skal før jeg begynner å gå.
Min kommentar kom vist litt feil ut..
Var ikke ment å si at du ikke er verdig til å bli med ut. Det er du helt sikkert.

Jeg tenker mere på deg og din sikkerhet. Grunnen til at jeg vil du skal gå skolene først er for at du skal bli litt mere klar over hva du kan møte og hvordan du skal takle de forskjellige situasjonene.

Stortsett er det ingenting men blir du kastet inn i noe du ikke forstår og plutselig skal "kjempe" mot det så er ikke det så lett. Og tro ikke at det hjelper å løpe ut av huset hvis du blir skremt.

Bare en liten advarsel. Det er bedre å komme godt forberedt en å plutselig stå der uten å vite hva du skal gjøre.

Lykke til :P
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Har sett på ulike utdannelser og kurs og det er jo litt å velge mellom.
Mine venner og familie har også erfart at ikke alle medier er istand til å rense hus og bygg.
Jeg kjenner bl.a til et bygg hvor en i familien jobber som to ulike medier og en eksorsist har forsøkt å rense, uten hell.
Mediumene navnga uavhengig av hverandre og uten å kjenne til hverandres funn samme navn på de tre gjenferdene som finnes der, men de klarte ikke å fjerne dem.
Andre "hobby-mediumer" har også vært innom og hilst på dem, men ingen har klart å fjerne dem.
Nå er de ikke farlige, kun ubehagelige for andre ansatte, så det er foreløpig ikke noe absolutt behov for å fjerne dem.
Jeg har ingen oversikt over hva som finnes av skoler og kurs og hva som er bra og ting man bør ha av bakgrunn.

Sånn personlig så har vi hatt flere hendelser blandt familie og venner som gjør at jeg gjerne vil lære mer om dette.
Kort fortalt så jobber noen i familien et sted som har tre kjente gjenferd mange har opplevd.
To mediumer og en eksorsist fra kirken har vært på stedet og forsøkt å rense bygget, uten hell.
Begge mediumene navnga uavhengig av hverandre og uten å kjenne til hverandres funn samme navn på de tre, og navnene passer inn i historikken til bygget.
I tillegg har noen "hobby-mediumer" vært innom og hilst på dem, mest for å trene på egne evner.

Videre så hadde vi et dødsfall i familien hvor hele familien faktisk ble glade over at "drittsekken" endelig var borte....også enka.
I tiden etterpå opplevde enka å bli fysisk angrepet når hun satt i hans faste stol osv og angrepene var så ille at hun valgte å selge og flytte derfra.
Hverken hun eller nye eiere har merket noe i etterkant.

Vi overnattet også noen netter på Frøystul, og så i hytteboka at tidligere gjester hadde skrevet at det spøkte i hytta.
Vi trodde det var tull, men hadde endel opplevelser der som bekreftet dette.
Svigermor fikk ikke åpnet en dør fordi "ingenting" presset imot, den ene ungen gråt og fikk ikke sove fordi det stod en gammel mann med stokk i rommet og så på han osv.

Vi har også venner som ser skygger osv i huset de bor i.

Jeg vil ikke presse meg på noen, men for meg så hadde det vært nyttig å få en bedre forståelse av disse tingene, se hvordan medium jobber, se hva som finnes der ute, se om jeg også kan se og merke det samme som mediumene oppfatter, og se om jeg kan trene meg opp til å se og oppleve eller lære og forstå mer av dette.
Ett sted må man begynne.

Jeg har snakket med flere medium på ulike messer, og deltatt på flere foredrag.
Jeg synes det er enorme sprang mellom hva jeg oppfatter som gode og dårlige medium.
Noen har pratet i ett sett om alt og ingenting uten å egentlig si noe som helst, mens andre har truffet sjokkerende bra med utrolig spesifikke detaljer.
Det samme inntrykket har jeg av endel kurs og skoler også.
Marthas engleskole er jo endel i media, men for meg virker ikke det så veldig seriøst.
Antall ord: 555

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Over 300 besøk på posten, men null tilbud så langt.. :?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrlee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2006 14:40
18
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Trysil

Innlegg av mrlee »

Jeg har ingen problemer med å ha med folk på husrens, det med forbehold om du gidder å ta turen til Trysil da, eller hvor det nå blir jeg foretar neste husrens... :)
Antall ord: 30
The Spirit Walker - www.thespiritwalker.net - Trommeenergi, åndeverden, naturen, dyre- og fugleenergier, healing, husrens, Qigong m.m.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 11:56
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Jampy »

Det beste er vel egentlig å skaffe dine kontakter med mediumer og spørre dem. Tror de fleste blir litt skeptisk om de skal ha en fremmed med seg siden de ikke kjenner denne personen eller hva personen egentlig er ute etter :mozilla_smile:
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

mrlee: Trysil er nok hakket for langt unna, er snakk om ca 4 timer å kjøre for meg en vei så hadde håpet på noe nærmere i første omgang.

Jampy: Har en jeg kjenner som er medium, og jeg ønsker ikke å fremstå som om jeg skal sjekke om hun "gjør jobben sin".

Det er flere grunner til at jeg vil være med.
Først og fremst er jeg nysgjerrig på hva som finnes og få sjekket ut om jeg også kan se eller oppfange noe og/eller trene opp evner hvis det er mulig.
Dernest vet jeg av erfaring at det brukes ulike teknikker med ulikt resultat.
Har f.eks et sted i nærheten hvor to medium og en eksorsist har forsøkt seg uten hell, utover at de finner ut hva som er der uten å klare å få fjernet det.
Jeg har også familie og venner som har opplevd både gjenferd og poltergeist, og jeg skulle gjerne gitt råd som var mer basert på hva jeg selv hadde erfart isteden for hva jeg har lest om.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links