Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler
Moderatorer:Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Kimbara skrev:Fanden Ta, jeg lurer på om du kanskje har et litt feilaktig bilde av hva jordskjelv egentlig er
Jordskjelv oppstår pga. platetektonikken når jordskorpen har beveget seg og bygget opp en spenning over tid slik at en plutselig forskyvning forekommer.
At jordskjelv forekommer er veldig vanlig, og det vil følgelig variere hvor ofte de oppstår. Også i Norge kan vi oppleve jordskjelv, men sjelden av alvorlig karakter.
Hvordan vil du forklare sammenhengen mellom jordskjelv og 2012-myten?
Det kom en kornsirkel 19.April i år, mer info finner du i linkene ovenfor!
Kornsirkelen viser Jorden i midten, og det de prøver å vise oss er hvem vei jorden spinner rundt, som man ser på kornsirkelen, så spinner den "feil vei" altså motsatt retning i forhold til i dag.
Det er dette ekspertene sier vil skje 21.Des 2012
Prøver "de" å advare oss ?? Hva mener de vi skal gjøre ??
Hvis man regner antall dager fra 19. April (datoen kornsirklen kom) til 21.Dec 2012 (dommedag) så er det 1666 dager igjen, 666 er tallet for mye ondt, forferdelig og satan han selv.
Noen sammenheng ? Men hva med tallet 1 ? Teit at det er litt "iveien"
Men vurder som du selv vil!
Mere Videoer og tanker rundt Des 21. 2012 finnes på uendelige nettsider, her er noen av de :
Jeg velger å tro det er oppspinn fra folk som vil tjene penger!
Men underholdende er det, og det er morsomt å leke med tankene rundt dette =)[/url][/b]
Du gikk fra å være noelunde skeptisk til gudsfrelst om at alle kommer til å brenne opp mens jorden går under? Sunne holdninger du har. Hva gjør du når du står der den dagen og ingenting skjer. Du kommer sikkert til å være flauere enn flauest. Med tanken på at du virker trygg i din "sak"
Det kom en kornsirkel 19.April i år, mer info finner du i linkene ovenfor!
Kornsirkelen viser Jorden i midten, og det de prøver å vise oss er hvem vei jorden spinner rundt, som man ser på kornsirkelen, så spinner den "feil vei" altså motsatt retning i forhold til i dag.
Det er dette ekspertene sier vil skje 21.Des 2012
Prøver "de" å advare oss ?? Hva mener de vi skal gjøre ??
Hvis man regner antall dager fra 19. April (datoen kornsirklen kom) til 21.Dec 2012 (dommedag) så er det 1666 dager igjen, 666 er tallet for mye ondt, forferdelig og satan han selv.
Noen sammenheng ? Men hva med tallet 1 ? Teit at det er litt "iveien"
Men vurder som du selv vil!
Mere Videoer og tanker rundt Des 21. 2012 finnes på uendelige nettsider, her er noen av de :
Jeg velger å tro det er oppspinn fra folk som vil tjene penger!
Men underholdende er det, og det er morsomt å leke med tankene rundt dette =)[/url][/b]
Du gikk fra å være noelunde skeptisk til gudsfrelst om at alle kommer til å brenne opp mens jorden går under? Sunne holdninger du har. Hva gjør du når du står der den dagen og ingenting skjer. Du kommer sikkert til å være flauere enn flauest. Med tanken på at du virker trygg i din "sak"
Da er det jo bare å finne på en ny "sak". Ikke noe problem.
Ja, hvor kan man ellers gå for å finne gyldig og presis fakta enn YouTube
Det virker sikkert imponerende for enkelte med storslagne Maya-spådommer, basert på Mayaenes "utrolige innsikt" i vår galakse. Men dessverre er det bare fantasi.
Det som påstås i videoen du linker til er veldig fjernt fra virkeligheten. Vi kan kikke litt på hva eksperter på området sier om disse spådommene:
Søren Brandt, romforsker ved DTU Space skrev:Siden solen befinner seg 50 000 lysår fra galaksens sentrum, og det tar solsystemet vårt 240 millioner år å rotere rundt i galaksen, ville det være umulig for en astronom for flere tusen år siden å regne ut når Solsystemet krysser galaksens ekvator, sier han.
Og Melkeveiens ekvatorlinje har ifølge DTU-forskeren likevel ingen betydning for livet på jorden, slik det påstås i de mange videoene som advarer mot dramatisk uvær og naturkatastrofer som følge av en økt tyngdekraft fra Melkeveiens sentrum ved galaksens ekvator.
– Klimaet og været på jorden er bestemt av hvordan solen står i forhold til jorden, og månen bestemmer tidevannet. Solsystemets plassering i galaksen har ingenting å gjøre med klimaet eller noe annet på jorden, forklarer Brandt.
forskning.no skrev:I gjennomsnitt tar det 5 000 år når polene bytter plass, og det er ikke noen polvending like om hjørnet.
I det hele tatt kan vitenskapen ikke finne tegn på at 21. desember 2012 skulle være en særlig skjebnesvanger dag.
2012, maya kalenderen, sitchin, reptiler, dommedags profeti, sentrum av galaksen, og planet X, ER fantasi og noe ETT menneske av kjøtt og blod, som alle andre, klarte å snu om på, i sitt hode. ( På 60 70 og 80 tallet? ) kom han med sine egne forklaringer og oversettelser på de summeriske tekstene. Han ble latterligjort av en hel verden av forskere, historikere og arkeologer. Han tok helt av ved å blande inn fantasi og virkelighet. Fyren var ikke helt ved sine fulle fem vil jeg tro.
Personen heter Zecharia Sitchin. :mozilla_wink:
Antall ord: 97
There will never be world peace as long as religion exists.
http://www.youtube.com/watch?v=vcaez8jn2Zg - in the ancient cities of the Maya, Grand Elder "Wandering Wolf" talks about 2012, the end of the world, the New Sun and the ancestral knowledge of the Shift of the Ages.
Antall ord: 53
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hva er godt igang? Bevegelsene i magnetfeltet som alltid har forekommet, mener du?
Du vet, Fanden Ta - vi befinner oss på en liten kule med flytende kjerne i et ugjestmildt og enormt stort sted kalt "Universet". Ikke så fryktelig langt fra denne lille kulen svever en annen kule. Denne kulen er omtrent 110 ganger større enn Jorden, og er et eneste stort fusjonsenergikraftverk som sender ut massive doser radioaktiv stråling.
Dette er noen få og meget enkle eksempler på faktorer som kontinuerlig påvirker vår planet.
Det VIL forekomme skiftninger i været. Det VIL forekomme forskyvninger i jordskorpen. Magnetfeltet VIL bevege på seg og variere i styrke. Det har IKKE sammenheng med 2012.
Antall ord: 117
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
Kimbara skrev:Hva er godt igang? Bevegelsene i magnetfeltet som alltid har forekommet, mener du?
Du vet, Fanden Ta - vi befinner oss på en liten kule med flytende kjerne i et ugjestmildt og enormt stort sted kalt "Universet". Ikke så fryktelig langt fra denne lille kulen svever en annen kule. Denne kulen er omtrent 110 ganger større enn Jorden, og er et eneste stort fusjonsenergikraftverk som sender ut massive doser radioaktiv stråling.
Dette er noen få og meget enkle eksempler på faktorer som kontinuerlig påvirker vår planet.
Det VIL forekomme skiftninger i været. Det VIL forekomme forskyvninger i jordskorpen. Magnetfeltet VIL bevege på seg og variere i styrke. Det har IKKE sammenheng med 2012.
Som du vet selv Kimbara, der tar du grundig feil!
Dersom du kan gi meg bevis for det du sier, at dette ikke er starten på det som vi skje i 2012, som man også ser i filmen 2012, så er det greit... og ikke kom her med... "Nei du får bevise hvorfor det vil skje" for det har jeg alt!
Antall ord: 181
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!
Det handler ikke om at jeg skal bevise at noe ikke kommer til å skje, da det alltids kan tenkes at f.eks. naturkreftene oppheves.
Men det handler om at du ser sammenhenger som ikke eksisterer. Du har ikke vist noe annet enn din manglende dømmekraft, om jeg får være så frekk.
Svingningene i jordens magnetfelt er noe som har pågått til all tid. Vi er nå inne i del av syklusen hvor det er mer aktivitet (selv om dette kan tenkes å komme av at vi ikke har målt aktiviteten før et stykke inn i det 20. århundret).
Ekspertene på feltet sier vi ikke vil merke noen seriøse konsekvenser av dette før etter noen tiår.
For all del; du må gjerne pakke hermetikk og vann og flytte opp i fjellene om du er så redd for 2012. Min personlige mening er at dette i det minste er en fordel for oss andre, da det sikkert ikke bare er meg som er lei av 2012-propagandaen din. Du poster innlegg etter innlegg med kun en link og "nå skjer det ting" eller "det er igang". Jeg har aldri sett deg gi noen argumenter eller seriøse svar på innvendinger.
Antall ord: 207
Om man skal se på statistikk over jordskjelv tidligere enn dette må man huske på at vi stadig har fått flere målestasjoner og bedre måter å måle jordskjelv på.
Dette er informasjon jeg har vist deg tidligere, og jeg finner det ganske karakteristisk for deg at du overser fakta totalt.
Enten er du bare ignorant, eller så er du et forumtroll. Etter ditt siste innlegg holder jeg en knapp på sistnevnte.
Antall ord: 137
Du har nok blitt litt for oppslukt av fascinasjonen din, Fanden Ta.
Det er ikke noe jeg sier for at jeg mener du tar feil, men du må også se det slik at det er noe naturlig, og ikke at jorda kommer til å gå fullstendig i oppløsning slik som i filmen.
Personlig tror jeg at det vil skje en del, men ikke et slikt scenario som i filmen.
Jeg tror det er for mye fokus på at det skjer. At folk allerede har konkludert opp med dette, og så gjør folk som deg; å knytter alle "løse tråder" opp mot denne konklusjonen.
Det er nok bedre å se det i et litt bredere perspektiv, uten å måtte forhåndsbestemme seg for hvorfor. Se heller på hva som skjer, og selv om det er enkelt å knytte alt dette opp imot "2012", så tror jeg heller du skal se på det som et naturlig forløp... som kanskje vil nå sitt "høydepunkt" i 2012... men kanskje ikke heller... og kanskje det vil forbedre seg etter å ha vært på sitt verste med antall naturkatastrofer i 2068 også... man vet jo aldri...
Det smarteste er nok å være positiv. For om man er overbevist om at alt tar slutt i 2012, vil man jo gi fullstendig faen i de viktige tingene. Og da går det jo galt uansett - det hele blir en selvoppfyllende profeti. Det er bedre å leve livene som vi vil leve dem. Ikke som om det var våre siste dager, ikke som om vi lever evig - men sånn vi føler vi skal fortjene og leve.
Gjøre livet til en gledesfylt fest for både oss selv og de rundt oss.
Er ikke det best, Fanden Ta?
Antall ord: 293
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Mayakalenderen slutter , ja, men tenk dere om ; har vi ikke nettopp byttet kalender ?
Kalenderen fra 2009 er vel mange plasser allerede kastet, fordi den er utgått på dato.
De fleste har nå skaffet seg en kalender for 2010.
OBS ; Kalenderen for 2010 slutter den 31 / 12 - 2010 ! !
Det er ny dommedag !
( hvis ikke noen produserer en ny kalender for 2011 da....)
Det er helt andre ting som er i ferd med å skje, vi er i ferd med å bytte "tidsalder" -
fra fiskenes tidsalder til vannmannens tidsalder.
Og dennes " skiftedag" er det som vises med maiakalenderen....
Livet går videre, ting vil forandres, men på helt andre måter enn filmen 2012 viser.
Det går mer på menneskers "ånd" - hvordan mennsket skal oppføre seg i forhold til andre.