Men JEG tror ikke på noen gud. Som det står om i de religiøse bøkene. Hvorfor skal vi strebe etter denne "perfekte" skikkelsen som vet alt, kan alt, ser alt, og gjør alt, og bestemmer alt?
Dette kan vel ikke stemme?
Hmm, enn om "Han" er skaperen til ALT liv da?
Gud er den ene, som det står skrevet om.
Stortsett alle de "store" relgioner, har den samme "sjef"..
Og, ikke minst.: Gud har gitt sin signatur, iform for "profeter" som sprer om Guds ord.
Det er vel svært få konkurenter til GUD?
(Scientologi-kirken, gjelds ikke her.... De er basert på Ron Howards Sci-Fi-verden.)
Hvis gud eksisterer, så kan han altså ikke gjøre noe med dette for å hjelpe den stakkars familien, eller så bryr han seg ikke.
Familien gir seg hen til en gud som faktisk, i mine øyne og tankegang iallefall, ikke bryr seg faktisk. Eller ikke kan hjelpe?
Eller, hva tror du de etterlatter etter Tsunami-katastrofen tenker da?
Her kom jo "Ragnarokk" tilogmed fra havet...
Ingen andre personer som kan få "skylden".
Du stiller spørsmål, der det er svært så vanskelig for oss "dødelige" å komme med noen lunde fornuftig og vettug svar, men jeg kan jo bidra med noen av mine egne tanker.:
GUD står jo for EVIGHETEN..
EVIG liv...
Når man dør, så havner vi tilslutt opp til Himmelen igjen..
Så, i dette liv, er kun et blaff i den stooore sammenheng..
Hva om dette liv er kun en "skoletime" av hva du har lært av dette liv?
Hva om denne voldsmannen lærte om hvordan det er å være en "slemming", barnet lærte hvordan det var å bli missbrukt, og barnets familie lærte om hvordan det er å miste det kjæreste man eier?
Ofte stoler faktisk familien mer på sin gud, enn å søke hjelp og trøst hos andre.
Gud kan utføre mirakler, det kan ikke andre gjøre....
Tro, og fjell kan flyttes, lover GUD (sitat fra Bibelen et sted)
Dette er mine tanker og mine meninger om saken.
Godt å få delt på noen av sine tanker og grubleringer
For jeg mener at det er tragisk, og kjempetrist at mennesker gir seg hen til denne skikkelsen i en krisesituasjon. ( ref familien som beskrevet ovenfor )
For noen er TROEN ALT, de lever for..
For noen er slike hendelser du refrerer til, en såkalt prøvelse fra GUD.
Happe....