Det er det samme hva jeg sier her. Det samme hva dere andre sier også.
Ingenting av det vi sier betyr noe, fordi det er Guds ord som betyr noe.
Guds ord kan ikke uttales, de må føles. Man må se lyset, kjenne Guds varme for å forstå det hele.
Det er bare noen få som har dette privilegiet tydeligvis, og jeg har forsøkt å omvende kristne før. Noen ganger nesten med hell. Jeg håper iallefall de har tenkt seg om, for dette har vært av den påprakkende typen som bare prater og prater i vei om Gud og Jesus og deres endeløse kjærlighet. Det er sikkert godt ment, men når det gjelder sånne som vil misjonere og ha deg til å forstå deres tro ved å tvinge deg til å tro selv - da blir jeg bare stygg i meg og ikke god å ha med å gjøre.
Sånn sett kan du tro på hva du vil for min del, så lenge du ikke forsøker å prakke troen din på andre og så lenge du er åpen for at det finnes andre sannheter. Jeg kan ikke fatte og begripe at det i vår tid fremdeles går an å være intolerant og så dedikert til troen man har at man skal utfordre alle andres livssyn og samtidig preke om sin egen som om den var den beste.
Da er det virkelig noe som skurrer, altså...
Som sagt, jeg synes det er fint at trådstarter vil diskutere.
Men, på lik linje som at jeg på noen måter likte MikkelRev, så var han også fæl til å bare måtte blande inn bibelsitater og reneste salmene inni hvert eneste innlegg, og det virket som om det var de gangene han gikk tom for argumenter. Ikke ulikt "blindt troende" som poster linker til YouTube når de vil bevise sitt... og selvutnevnte skeptikere som viser til forskning.no og diverse artikler for å bevise sitt.
Hele tiden dette "bevise sitt" istedenfor på en vennligsinnet og imøtekommende måte bare diskutere. Så dette forumet har på noen måter blitt skakkjørt, men jeg ser det fremdeles er en god del solidarisk og kameratslig tone med noen her... de synes jeg skal få lov å være gode forbilder for resten av oss. Så lurer jeg samtidig også da på om trådstarter fremdeles er like åpen for diskusjon nå som folk sier sitt? For jeg synes det virker litt sjenert fra den kanten..?
Eventuelt har han bare bedre ting å gjøre, så jeg får vel vente og se...