Universet & dets hemmeligheter ⇒ FAKTA 2012
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Re: FAKTA 2012
Vitenskapelig forskning sier uansett at om 100 år er det sannsynlig at jorden er ødelagt.
På tide å bruke det vi vet og har av kunnskaper og vitenskap til å utvikle noe som gagner jorda, hvis vi klarer å redde den nå. Vi har ødelagt mye av den, og samtidig finnes det også trusler fra det ytre rom som vi må bukte med. For eksempel vår egen sol som påvirker klimaet i stor grad.
Det er vel på høy tid vi tar affære og fokuserer primært på dette og hva vi kan gjøre,
hvis det er noe vi i det hele tatt kan gjøre - og hvis vi gidder.
På tide å bruke det vi vet og har av kunnskaper og vitenskap til å utvikle noe som gagner jorda, hvis vi klarer å redde den nå. Vi har ødelagt mye av den, og samtidig finnes det også trusler fra det ytre rom som vi må bukte med. For eksempel vår egen sol som påvirker klimaet i stor grad.
Det er vel på høy tid vi tar affære og fokuserer primært på dette og hva vi kan gjøre,
hvis det er noe vi i det hele tatt kan gjøre - og hvis vi gidder.
Antall ord: 112
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Nei, det sier den ikke. Det som "spås" er at vi om hundre år vil måtte takle store problemer i form av f.eks. overbefolkning og klimaforandringer. Jorden vil ikke være ødelagt, men det vil være noe vanskeligere å bo her.ludoburgero skrev:Vitenskapelig forskning sier uansett at om 100 år er det sannsynlig at jorden er ødelagt.
Dette er dog mer enn gode nok grunner til å begynne å tenke på hvordan vi oppfører oss her på jorden.
Antall ord: 81
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Jaok. Vitenskapen spår vel ikke, trodde jeg.
Uansett, vi må se at det er flere ting som må gjøres uten at vitenskapen først må bekrefte det for oss.
Uansett, vi må se at det er flere ting som må gjøres uten at vitenskapen først må bekrefte det for oss.
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Derfor skrev jeg "spås".ludoburgero skrev:Jaok. Vitenskapen spår vel ikke, trodde jeg.
Syns du det er fordelaktig å begynne med tiltak når vi ikke vet om de hjelper? Kanskje det bare er borkastet tid og penger, når det virkelige problemet ligger et helt annet sted?
Antall ord: 72
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Så, hva er det vitenskapelige ved å "spå" iforhold til å spå da?Kimbara skrev:Derfor skrev jeg "spås".ludoburgero skrev:Jaok. Vitenskapen spår vel ikke, trodde jeg.
Syns du det er fordelaktig å begynne med tiltak når vi ikke vet om de hjelper? Kanskje det bare er borkastet tid og penger, når det virkelige problemet ligger et helt annet sted?
Ja, det er alltid fordelaktig å gjøre det man vil i god tro og med beste intensjoner. Gjør man det, vil man aldri feile - da også feil og riktig (fasiten) også er definerbare beskrivelser. Er du med på tanken?
Ingenting er bortkastet. Alt vi gjør, uten et eneste unntak, er i omløp og resirkuleres.
Om det vil gi resultater vil bare tiden vise, og det er ingenting vi kan gjøre med 100% sikkerhet.
På tide å tenke mer altomfattende nå, for ting har en tendens til å bli mangelfullt og viktige detaljer utelates til fordel for mer spissfindige detaljer. Ofte kan faktisk et helt grunnlag etterhvert gå i oppløsning grunnet overdreven detaljfokus. Og om enn problemet skulle ligge et helt annet sted, så er det iallefall bedre å gjøre noe enn å ikke gjøre noe i det hele tatt.
Det er verdt å ta en sjansen når hele menneskeheten står på spill...
synes jeg da... men smak og behag.
Antall ord: 248
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Makan til pedantisk argumentasjon da! Herre...ludoburgero skrev: Så, hva er det vitenskapelige ved å "spå" iforhold til å spå da?
Jeg mente selvfølgelig at vitenskapsmenn mener at dette kan være sannsynlig å tenke seg. Siden vi diskuterte spådommer brukte jeg frasen halvveis ironisk.
Så om vi skal følge din tankegang så vil det være lønnsomt å sette inn store styrker på å lete etter en savnet person et tilfeldig sted?Ja, det er alltid fordelaktig å gjøre det man vil i god tro og med beste intensjoner. Gjør man det, vil man aldri feile - da også feil og riktig (fasiten) også er definerbare beskrivelser. Er du med på tanken?
Ingenting er bortkastet. Alt vi gjør, uten et eneste unntak, er i omløp og resirkuleres.
Om det vil gi resultater vil bare tiden vise, og det er ingenting vi kan gjøre med 100% sikkerhet.
Eller er det kanskje mer lønnsomt slik jeg mener; å gjøre litt skikkelig etterforskningsarbeid først?
Når det gjelder f.eks. jordens klima er det lite hensiktsmessig å føre store kampanjer (hvilket innebærer en enorm pengebruk) med fokus på én ting når vi ikke vet sikkert om denne tingen faktisk er en viktig årsak. Man burde fordele pengene mer på skikkelig forskning.
Plutselig finner vi ut den eventuelle egentlige årsaken, men for sent til å gjøre noe.
Ja, men alt med måte mener nå jeg. Det som foregår i klimaforsningen nå kan ikke kalles "fokus på spissfindige detaljer". Det er liten tvil om at forurensning er en uting for klimaet, men vi vet ennå ikke om det er så alvorlig som man antar. Det er viktig å også fokusere på hvilken innvirkning solen har, om det kan være naturlige svingninger, også videre.På tide å tenke mer altomfattende nå, for ting har en tendens til å bli mangelfullt og viktige detaljer utelates til fordel for mer spissfindige detaljer. Ofte kan faktisk et helt grunnlag etterhvert gå i oppløsning grunnet overdreven detaljfokus. Og om enn problemet skulle ligge et helt annet sted, så er det iallefall bedre å gjøre noe enn å ikke gjøre noe i det hele tatt.
Dessverre bærer klimadiskusjonen, som de fleste andre politiske diskusjoner, preg av en innbarket dualisme.
Antall ord: 377
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Des 2009 00:24
- 14
Hvis vi bygger livet våres på frykt...........så kan vi jo bare begynne å lage kisten til 2012, siden kalenderen stopper da. Kanskje den stopper for at vi skal stoppe opp litt og tenke over hvor vi er? Alle dommedag profetiene om overgangen fra 1999 til 2000? Hvor mange mikrobølgeovner gikk egentlig i stykker? Tenk positivt, og tenk sosialt..............man kan gjøre lite alene....men sammen kan vi gjøre mye......! Jeg tror det er en bevisthestendring for å forbedre moder jord som skjer, som er skadet med nedhogging av trær i Amazona etc. Jordskjelv, Nå må vi ta vare på det vi har....og arbeide sammen og ikke bare grebbe til oss selv............det er nå min ide! Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!
Antall ord: 133
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Det er du selv som etterlyser nøyaktighet og fordømmer pseudovitenskap.Kimbara skrev:Makan til pedantisk argumentasjon da! Herre...ludoburgero skrev: Så, hva er det vitenskapelige ved å "spå" iforhold til å spå da?
Jeg mente selvfølgelig at vitenskapsmenn mener at dette kan være sannsynlig å tenke seg. Siden vi diskuterte spådommer brukte jeg frasen halvveis ironisk.
Er du unntatt her, når det selv passer deg? Jeg mente det ikke mer pedantisk enn som så.
Nei.Så om vi skal følge din tankegang så vil det være lønnsomt å sette inn store styrker på å lete etter en savnet person et tilfeldig sted?
Ja, det er kanskje mest lønnsomt å gjøre slik du - i likhet med meg - mener om dette.Eller er det kanskje mer lønnsomt slik jeg mener; å gjøre litt skikkelig etterforskningsarbeid først?
Det er jo sistnevnte hos deg her som gjør at jeg sier det er bedre å sette inn ressurser.Når det gjelder f.eks. jordens klima er det lite hensiktsmessig å føre store kampanjer (hvilket innebærer en enorm pengebruk) med fokus på én ting når vi ikke vet sikkert om denne tingen faktisk er en viktig årsak. Man burde fordele pengene mer på skikkelig forskning.
Plutselig finner vi ut den eventuelle egentlige årsaken, men for sent til å gjøre noe.
Altså før det er for sent. Jeg sier ikke at vi skal gjøre hva som helst med blindfold.
Jeg synes det er fint med strategi og analytisk tilnærming, men det jeg sier er at det ikke alltid passer seg, hvis man har indikasjoner, indisier, påfallende likheter og troverdig informasjon å gå etter. Man må kunne tenke mer helhetlig, og ikke være så pirkete at det gjør mer skade enn nytte.
Klart det! Alt med måte, enig i det.Ja, men alt med måte mener nå jeg. Det som foregår i klimaforsningen nå kan ikke kalles "fokus på spissfindige detaljer". Det er liten tvil om at forurensning er en uting for klimaet, men vi vet ennå ikke om det er så alvorlig som man antar. Det er viktig å også fokusere på hvilken innvirkning solen har, om det kan være naturlige svingninger, også videre.
Dessverre bærer klimadiskusjonen, som de fleste andre politiske diskusjoner, preg av en innbarket dualisme.
Antall ord: 390
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Nov 2007 00:44
- 17
Hentet fra boken Lysslangen:
"Den 21 Desember 2012 er starten på en ny syklus på 13 000 år.Den gamle syklusen og de gamle mannemåtene å kontrollere menneskers liv på vil være i oppløsning.Da vil kvinnen ha full styring med tilbakeføringen av menneskene til lyset.
Og 18-19 februar 2013 kommer mayaene til å gjennomføre den første sermonien i den nye syklusen, noe som kommer til å føre til at det åpnes overalt for en utveksling med menneskene på en "personlig" måte, og dette vil sette i gang en rask helbredelse av alle mennesker på jorden.Den 19 februar 2013 vil verdens befolkning i sannhet begynne å vise sin kjærlighet og omsorg - den nye måten å leve på i verden.
De nærmeste årene vil bli de viktigste i menneskehetens historie."
Høres ikke så verst ut dette.
"Den 21 Desember 2012 er starten på en ny syklus på 13 000 år.Den gamle syklusen og de gamle mannemåtene å kontrollere menneskers liv på vil være i oppløsning.Da vil kvinnen ha full styring med tilbakeføringen av menneskene til lyset.
Og 18-19 februar 2013 kommer mayaene til å gjennomføre den første sermonien i den nye syklusen, noe som kommer til å føre til at det åpnes overalt for en utveksling med menneskene på en "personlig" måte, og dette vil sette i gang en rask helbredelse av alle mennesker på jorden.Den 19 februar 2013 vil verdens befolkning i sannhet begynne å vise sin kjærlighet og omsorg - den nye måten å leve på i verden.
De nærmeste årene vil bli de viktigste i menneskehetens historie."
Høres ikke så verst ut dette.
Antall ord: 144
Den beste gave man kan gi er litt positiv energi
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Tankevekkende idéer, Tosak...
Se bare hvor kjærlighetsløs verden har virket en stund nå.
Folk er forvirrede, villedede, apatiske, likegyldige, tomme, sarkastiske, fylt opp med alle slags følelser - men på en annen side - ikke bare negativt; de er også fyllte til randen med følelser.
Et slags overkill. Vi bombarderes med emosjonelle effekter i alt. Det spilles ikke bare på sex i eksessive mengder, men det spilles også på andre følelser... ensomhet, dårlig samvittighet, sinne, glede, komfort... mye annet... i reklamene... i dokumentarene... på film... all musikken... alt mangfoldet... det eskalerer... det bygger seg opp... videre og videre og videre...
Jeg mener... på et punkt må det hele bare SMELLE! Pang!
Så forvandles alt! Det blir kaos en stund... i hetens øyeblikk... jeg vet ikke hvor lenge det varer... men så kommer opprenskelsen... og det er kanskje den vi snakker om her?
Dette er mine tanker om det. Blir vanskelig å forklare med ord. Jeg har merket og følt på hele meg lenge nå at det er i ferd med å skje noe. Oppbygningen, det å gå i ventemodus, for å kjenne intensitet... at følelser blir satt på spill... at tabuer brytes... at ærlighet trer frem, og ikke minst at kontrastene har sine hårfine grenser... hele tiden balanserer det på hårfine grenser mellom negativt og positivt... og nå er vi inne i en "stille før stormen"-periode...
Ikke sant? Kom an? Jeg kan ikke være den eneste som føler på hele meg og omgivelsene at vi er i ferd med å oppleve drastiske endringer i nær fremtid? Tiden virker som å gå fortere... mytene sier at jorden skal gå fortere rundt sin egen akse nå... vi venter på den største solstormen i manns minne - OM DEN DA KOMMER - forskerne er uenige... vi har gravd og gravd, og blir stadig mer BEVISSTE - selvbevisste - og bevisste på endringene rundt oss... løgnene avdekkes... skjulte sannheter trer frem i lyset... banebrytende oppdagelser vitenskapelig... religiøse dogmer både avskaffes og innsettes... mye på en gang her... mange kontraster slåss...
Det er definitivt noe som er på ferd med å skje, tror jeg.
2012? 2010? 2011? 2013? Jeg vet ikke hvor nær disse endringene ligger i tid... vi har global oppvarming... vi har finanskrisen... vi har svineinfluensaen... vi har atomvåpen... vi har globalisering... vi har terror... sikkerhetsspørsmål... falsk sikkerhet... politiske agendaer... propaganda... hjernevaskning... massehypnose... giftstoffer... økologiske produkter... vaksiner... anti-vaksinekampanjer... konspirasjonsteorier... et anarki og total åpenhet ved hjelp av internett... vi tvinges til å ta stilling... og på den annen side - IKKE ta stilling - men vurdere... være kritiske... være åpne... være naive... lede mennesker... tvinge dem til å tenke selv... distansere seg fra andre... egosentrisme... nestekjærlighet...
Hva skjer, hva skjer?
Jeg tror det har rablet for meg. Det er så mange tanker i spinn, jeg kjenner det er vanskelig å samle dem om dagen. Er jeg den eneste?
Se bare hvor kjærlighetsløs verden har virket en stund nå.
Folk er forvirrede, villedede, apatiske, likegyldige, tomme, sarkastiske, fylt opp med alle slags følelser - men på en annen side - ikke bare negativt; de er også fyllte til randen med følelser.
Et slags overkill. Vi bombarderes med emosjonelle effekter i alt. Det spilles ikke bare på sex i eksessive mengder, men det spilles også på andre følelser... ensomhet, dårlig samvittighet, sinne, glede, komfort... mye annet... i reklamene... i dokumentarene... på film... all musikken... alt mangfoldet... det eskalerer... det bygger seg opp... videre og videre og videre...
Jeg mener... på et punkt må det hele bare SMELLE! Pang!
Så forvandles alt! Det blir kaos en stund... i hetens øyeblikk... jeg vet ikke hvor lenge det varer... men så kommer opprenskelsen... og det er kanskje den vi snakker om her?
Dette er mine tanker om det. Blir vanskelig å forklare med ord. Jeg har merket og følt på hele meg lenge nå at det er i ferd med å skje noe. Oppbygningen, det å gå i ventemodus, for å kjenne intensitet... at følelser blir satt på spill... at tabuer brytes... at ærlighet trer frem, og ikke minst at kontrastene har sine hårfine grenser... hele tiden balanserer det på hårfine grenser mellom negativt og positivt... og nå er vi inne i en "stille før stormen"-periode...
Ikke sant? Kom an? Jeg kan ikke være den eneste som føler på hele meg og omgivelsene at vi er i ferd med å oppleve drastiske endringer i nær fremtid? Tiden virker som å gå fortere... mytene sier at jorden skal gå fortere rundt sin egen akse nå... vi venter på den største solstormen i manns minne - OM DEN DA KOMMER - forskerne er uenige... vi har gravd og gravd, og blir stadig mer BEVISSTE - selvbevisste - og bevisste på endringene rundt oss... løgnene avdekkes... skjulte sannheter trer frem i lyset... banebrytende oppdagelser vitenskapelig... religiøse dogmer både avskaffes og innsettes... mye på en gang her... mange kontraster slåss...
Det er definitivt noe som er på ferd med å skje, tror jeg.
2012? 2010? 2011? 2013? Jeg vet ikke hvor nær disse endringene ligger i tid... vi har global oppvarming... vi har finanskrisen... vi har svineinfluensaen... vi har atomvåpen... vi har globalisering... vi har terror... sikkerhetsspørsmål... falsk sikkerhet... politiske agendaer... propaganda... hjernevaskning... massehypnose... giftstoffer... økologiske produkter... vaksiner... anti-vaksinekampanjer... konspirasjonsteorier... et anarki og total åpenhet ved hjelp av internett... vi tvinges til å ta stilling... og på den annen side - IKKE ta stilling - men vurdere... være kritiske... være åpne... være naive... lede mennesker... tvinge dem til å tenke selv... distansere seg fra andre... egosentrisme... nestekjærlighet...
Hva skjer, hva skjer?
Jeg tror det har rablet for meg. Det er så mange tanker i spinn, jeg kjenner det er vanskelig å samle dem om dagen. Er jeg den eneste?
Antall ord: 487
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Nov 2007 00:44
- 17
Står litt om boken jeg refererte til her: http://www.energica.no/800/800.asp?Arti ... typ=normal
Høres mer logisk ut enn mange av de andre teoriene synes jeg.
Ludo:Jeg har også den følelsen av at store ting er i vente.Tror ikke det er mye tvil om at vi er på vei inn i en ny tid, og jeg tror den vil være til det bedre.
Høres mer logisk ut enn mange av de andre teoriene synes jeg.
Ludo:Jeg har også den følelsen av at store ting er i vente.Tror ikke det er mye tvil om at vi er på vei inn i en ny tid, og jeg tror den vil være til det bedre.
Antall ord: 73
Den beste gave man kan gi er litt positiv energi
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
"En ny tid"? Hva snakker dere om?
Skal plutselig alle, i 2012, forandre seg slik at verden blir mer preget av kjærlighet og harmoni?
Kan dere vise til at noe slikt har skjedd tidligere? Hva baserer dere dette på, annet enn ønsketenking og diffuse spådommer?
Det føles sikkert berikende å lese litteratur som inneholder fine ord som "kundalinienergi" og "bevissthetsnivå", men det er jo det reneste vrøvl.
Det virker kanskje usympatisk av meg å kalle det vrøvl, men da må dere ta i betraktning at det dere leser om ikke er underbygget av noe som helst. Det forventes at leseren bare godtar påstandene som fakta og ikke stiller spørsmål ved det. For stiller noen spørsmål ved dette blir det naturligvis vanskelig å svare.
Jeg kan jo stille et spørsmål som eksempel; hva er energi?
Skal plutselig alle, i 2012, forandre seg slik at verden blir mer preget av kjærlighet og harmoni?
Kan dere vise til at noe slikt har skjedd tidligere? Hva baserer dere dette på, annet enn ønsketenking og diffuse spådommer?
Det føles sikkert berikende å lese litteratur som inneholder fine ord som "kundalinienergi" og "bevissthetsnivå", men det er jo det reneste vrøvl.
Det virker kanskje usympatisk av meg å kalle det vrøvl, men da må dere ta i betraktning at det dere leser om ikke er underbygget av noe som helst. Det forventes at leseren bare godtar påstandene som fakta og ikke stiller spørsmål ved det. For stiller noen spørsmål ved dette blir det naturligvis vanskelig å svare.
Antall ord: 143
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2009 19:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Far
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 44 ganger
Kimbara skrev:
Ikke begynn som BA nå!
Antall ord: 20
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Irrelevant. Hvis man har vurdert evidensen bak den litteratuen som her anbefales bør man være fullt ut i stand til å besvare spørsmålet.Divine Spirit skrev: Ikke begynn som BA nå!
Antall ord: 34
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2009 19:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Far
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 44 ganger
Kimbara:
Vi går faktisk in i en ny tid. En ny kosmisk tid, astrologisk sett. Sist det skjedde var rundt Jesus tid, og Jesus kom med en ny tid han og. Han kom med fiskens tid astrologisk-kosmisk sett. Vi går nå in i vannmannens tid. Jeg er ikke helt oppdatert hvordan dette telles frem, men det er visst et fakta at tiden går raskere. Før fiskenes tid, var det en lengre tidsperiode i det forrige astrologiske tegnets tid (jeg vet ikke hvilket)
Men at vi går in i en ny tid er "sant" astrologisk sett. Og siden vannmannen er et lufttegn, så vil da den nye tiden bli mer preget av åndelighet. Siden lufttegn går mer på det psykiske og det åndelige.
Når eksakt vi går in i vannmannen vet jeg desverre ikke, men jeg tror at det er i 2011-2012 en gang! Men datoen i 2012 er jo bare en tro, bygget på antagelser og ren "religiøs" tro, oppspinn og myter. Mayakalenderen slutter i 2011 vitenskapelig sett!
Vi går faktisk in i en ny tid. En ny kosmisk tid, astrologisk sett. Sist det skjedde var rundt Jesus tid, og Jesus kom med en ny tid han og. Han kom med fiskens tid astrologisk-kosmisk sett. Vi går nå in i vannmannens tid. Jeg er ikke helt oppdatert hvordan dette telles frem, men det er visst et fakta at tiden går raskere. Før fiskenes tid, var det en lengre tidsperiode i det forrige astrologiske tegnets tid (jeg vet ikke hvilket)
Men at vi går in i en ny tid er "sant" astrologisk sett. Og siden vannmannen er et lufttegn, så vil da den nye tiden bli mer preget av åndelighet. Siden lufttegn går mer på det psykiske og det åndelige.
Når eksakt vi går in i vannmannen vet jeg desverre ikke, men jeg tror at det er i 2011-2012 en gang! Men datoen i 2012 er jo bare en tro, bygget på antagelser og ren "religiøs" tro, oppspinn og myter. Mayakalenderen slutter i 2011 vitenskapelig sett!
Antall ord: 179
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
Hide post links |