Universet & dets hemmeligheter ⇒ Teoretiske og vitenskapelige bevis på at Gud eksisterer
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Ja, placebo er jo en velkjent sak. Og det er et utvetydig bevis på både healing og andre uforklarilige ting. Spennende sak. Og så morsomt at ettersom det har fått navnet placebo er det endatil godkjent av skeptikere - selv om det faktsik er bevis på at kroppen kan heles uten noen som helst forklaring annen enn tankens /troens kraft.
søt greie det der.
søt greie det der.
Antall ord: 66
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Ja, så godt jeg kunne. Jeg forsøkte å tro på denne guden, jeg gikk i kirken og jeg deltok på bønnemøter osv. Alt somskulle til for å kalles kristen var tilstede, men hvorvidt jeg egentlig trodde på gudene er det vanskelig å si. Grunnen til at jeg sluttet å kalle meg kristen var at jeg (ikke lenger) klarte å tro på gudene, og på alle miraklene som beskrives i bibelen.misty-gutt skrev:Men var du det?Og ja, jeg har kalt meg kristen.
Jeg har ngen grunn til å være bitter på egne vegne. Jeg er forbannet på vegne av alle barn som vokser opp i lukkede sekter og som blir hjernevasket fra barnsben av.Vet om mange med deg som har forsøkt det samme, men ikke lyktes. Bitterhet har ofte istedet fått slå rot som resultat av misslykkede forsøk på å bli en "god kristen."Jeg forsøkte virkelig å bli en god kristen.
Jeg var nylig i London, og så noen konservative jøder der. Jeg fikk helt vondt da jeg så hvordan sønnen på rundt 6 år var skamklipt.
Det var da en urettferdig hellig ånd du snakker om der da. Jeg og mange med meg har virkelig prøvd å bli frelst, men klarte det ikke, mens andre fødes rett inn i slikt, og gjør ingen ting for å bli frelst.Vel, tenk over disse ord som jeg gjengir her fra en kristen sang, for det ligger mye i disse ord. "Egen gjerning duger intet, ei litt vann fra prestens hånd, skal du frelses må du fødes ved den gode Hellige Ånd"Jeg klarte imidlertid aldri å forstå den kristne koden.
Og Petra sier det på denne måten i sangen her. It is finished!
http://www.youtube.com/watch?v=IuFvhjEO0Ao
Ingen bitterhet, bare en erfaring rikere.Bitterheten var blitt et faktum for deg. Hvilken menighet var det du forlot? DNK?Etter lang tids forsøk ga jeg opp å bli god kristen med kirkegang og møtevirksomhet med fellesbønn og bibelonani.
Møtevirksomheten var både i DNK og i fellesforum med forskjellige menigheter.
Synd er hva vi selv mener er synd. For meg er det andre synder enn for deg, og straffen er også annerledes.Vel, det er mangt som menneskene slipper å stå til ansvar for både av ord og gjerninger på kort sikt og urettferdigheten har gode kår i denne verden tilsynelatende. Men på lengre sikt, ja til syvende og sist skal alt opp til doms. Ingen er syndfri. Derfor har vi og fått det unike budskapet, ja evangeliet. Slik at den som velger Jesus, og lever etter hans lære med Den Hellige Ånds hjelp frem til målet vil mer enn seire.Det tok litt tid, men nå ser jeg ingen grunn til å legge ansvaret på andre.
Kanskje skal vi opp til doms, jeg ser ikke noen rasjonell grunn til å tro vi skal det, men jeg vet ikke mer enn deg om det.
Jeg gjør ikke det. Isåfall er jeg død, og har hverken ønske eller mulighet til å holde ham ansvarlig.Javel. Men tenk deg at en person kommer og tar ditt liv. Hvordan skal du da kunne holde ham ansvarlig?Nå er jeg selv ansvarlig for mine handlinger, og jeg holder andre ansvarlig for deres handlinger.
Antall ord: 554
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Placeboeffekten er at ting som ikke virker kan ha helbredende effekt likevel. Healere som belager seg på placeboeffekten er svindlere, for de tar isåfall betalt for behandling som ikke virker.Globeline skrev:Ja, placebo er jo en velkjent sak. Og det er et utvetydig bevis på både healing og andre uforklarilige ting. Spennende sak. Og så morsomt at ettersom det har fått navnet placebo er det endatil godkjent av skeptikere - selv om det faktsik er bevis på at kroppen kan heles uten noen som helst forklaring annen enn tankens /troens kraft.
søt greie det der.
Antall ord: 99
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Ja, du kan jo tenke deg sånn om du vil. Placebo er også beviset på at man kan bli frisk fordi man tror at medisinen virker, selv om den faktisk ikke virker. Dette beviser at healere ikke er svindlere, men at de jobber med akkurat det kroppen er i stand til.BA. skrev:Placeboeffekten er at ting som ikke virker kan ha helbredende effekt likevel. Healere som belager seg på placeboeffekten er svindlere, for de tar isåfall betalt for behandling som ikke virker.Globeline skrev:Ja, placebo er jo en velkjent sak. Og det er et utvetydig bevis på både healing og andre uforklarilige ting. Spennende sak. Og så morsomt at ettersom det har fått navnet placebo er det endatil godkjent av skeptikere - selv om det faktsik er bevis på at kroppen kan heles uten noen som helst forklaring annen enn tankens /troens kraft.
søt greie det der.
Jeg vet ikke helt hva du tror at healere påstår at du gjør?
Antall ord: 169
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Denne oppfatningen deler jeg. Artig nok er det bare "to sider av samme sak" med det BA mener. For om det virker, så virker det, ubetinget av hvordan, hvis det er resultatet vi vil oppnå - at det faktisk fungerer.Globeline skrev:Ja, du kan jo tenke deg sånn om du vil. Placebo er også beviset på at man kan bli frisk fordi man tror at medisinen virker, selv om den faktisk ikke virker. Dette beviser at healere ikke er svindlere, men at de jobber med akkurat det kroppen er i stand til.
Spørsmålet jeg går med rundt placebo-effekten er hvorvidt den:
- KAN utgjøre biologisk/fysiologisk(?) omstilling i kroppen
ELLER om den
- spiller vårt sinn et puss i grunn for å psykisk sette oss i en tilstand hvor det lindres
(kanskje vi kan kalle det "psyke oss opp"? og kanskje dette fører til første punktet?)
Eller..?
Antall ord: 153
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nei, det beviser ingenting. Vi vet ikke hva placeboeffekten kommer av, men vi har sett at den er der.Globeline skrev:Ja, du kan jo tenke deg sånn om du vil. Placebo er også beviset på at man kan bli frisk fordi man tror at medisinen virker, selv om den faktisk ikke virker. Dette beviser at healere ikke er svindlere, men at de jobber med akkurat det kroppen er i stand til.BA. skrev:Placeboeffekten er at ting som ikke virker kan ha helbredende effekt likevel. Healere som belager seg på placeboeffekten er svindlere, for de tar isåfall betalt for behandling som ikke virker.
Jeg vet ikke helt hva du tror at healere påstår at du gjør?
Placeboeffekten kan ikke tas som bevis for noenting, men hvis healere baserer seg på placeboeffekten er de svindlere.
Slik er det pr. definisjon, fordi placeboeffekten er at man kan bli frisk/bedre etter å ha tatt uvirksom medisin.
Hvis noen selger uvirksom medisin, så er det svindel og ingenting annet.
Antall ord: 171
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Des 2007 00:30
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Akershus
Omtrent 400 vil si flere tusener?mordecai skrev:For det første så viser den de ufattelige tilfeldighetene som må til for at alt er kommet til eksistens av seg selv.
Den beviser at Bibielen er uforandret etter tusener av år, etter funnene av Jesaja-rullene og den stemmer eksakt med KJ versjon av Bibelen.
Den beviser oxo at Jesus er messias, og at han oppfylte alle profetiene i gammel testamentet.
Den viser oxo kompleksiteten til enecellede organismer, og oddsen for at det kunne ha forårsaket tilfeldig til et flercellet organisme.
Summa sumarium av filmen, så beviser den at det er nærmest helt umulig at det ikke eksisterer en intelligent designer.
Antall ord: 113
Spiste loff til frokost i dag - Jævla digg!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Är inte det första vi bör göra.
1.att försöka förstå hur livsformer utan för vårt öga har en synbar kropp.
Hur kan dessa personligheter tänka, fungera och kommunicera.
2.är ni verkligen säker på att vår hjärna fungerar utan en själ/liv utan kropp.
3.det första livet bör ju universet själv ha skapat. Om det hänt tidigare, kan
det inte ske igen.
4. om gud kan skapa liv i olika former. Kan man inte då också skapa kopior av
sig själv. ?
5.om ni tror på evolutionen att universet i sig själv skapat våra kroppar. Varför för vi då en dialog om detta. ?
6.om en människa plötslitg befinner sig i svävande tillstånd. Är det själen, kroppen
gud eller någon annan kraft som utför detta. ?
7.tänk om möjligheterna och kunnandet är så stort "där ute" att dina innersta drömmar
egentligen kan skapas parallellt med alla andras drömmar. ?
Kopplingar till en annan värld - vem hjälper dig
"att ha förmåga att kunna känna hur du är delaktig i allt som sker, är få förunnat.
I dina drömmar skapas framtiden. I drömmen får din själ i kombination med hjärnan
utlopp för sin kreativitet"
2.är ni verkligen säker på att vår hjärna fungerar utan en själ/liv utan kropp.
3.det första livet bör ju universet själv ha skapat. Om det hänt tidigare, kan
det inte ske igen.
4. om gud kan skapa liv i olika former. Kan man inte då också skapa kopior av
sig själv. ?
5.om ni tror på evolutionen att universet i sig själv skapat våra kroppar. Varför för vi då en dialog om detta. ?
6.om en människa plötslitg befinner sig i svävande tillstånd. Är det själen, kroppen
7.tänk om möjligheterna och kunnandet är så stort "där ute" att dina innersta drömmar
Kopplingar till en annan värld - vem hjälper dig
"att ha förmåga att kunna känna hur du är delaktig i allt som sker, är få förunnat.
I dina drömmar skapas framtiden. I drömmen får din själ i kombination med hjärnan
utlopp för sin kreativitet"
Antall ord: 239
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mai 2008 23:08
- 16
Re: Teoretiske og vitenskapelige bevis på at Gud eksisterer
"beviser at det nesten er umulig uten en intelligent designer" ..Bullshit. for det første så er det så mange muligheter at vi kan ikke si det med sikkerhet en gang om det er mulig eller ikke også om det er 99% så er det fortsatt ikke bevist noe. Folk har fått barn med kondom den har 98% sikkerhet elns? Ingenting er umulig
Antall ord: 64
MG corperative.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Folk ønsker å være sikker på at de kjenner sannheten, Marius.
Det gir dem en trygghetsfølelse. Akkurat det er opphavet til disse bastante utsagnene.
Noen er villige til å kjempe for denne påtatte tryggheten med nebb og klør.
Det gir dem en trygghetsfølelse. Akkurat det er opphavet til disse bastante utsagnene.
Noen er villige til å kjempe for denne påtatte tryggheten med nebb og klør.
Antall ord: 40
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Des 2007 16:17
- 16
- Har takket: 2 ganger
Re:
De fungerer etter mer eller mindre kjent biologi. Hva du mener med hvordan livsformer utenfor synsvidde har en synlig kropp, er det nok kun du som forstår.First Day skrev:Är inte det första vi bör göra.
"Sjel" er en idé / filosofi - ikke et veldefinert og avgrenset faktum. Hva man legger i begrepet "sjel", avhenger av livssyn.2.är ni verkligen säker på att vår hjärna fungerar utan en själ/liv utan kropp.
For at spørsmålet "kan en hjerne fungere uten en sjel?" skal være logisk, må du først vise hva du mener med ordet "sjel", og så vise at slike "sjeler" faktisk eksisterer. Uten dette, er spørsmålet meningsløst.
Dersom liv oppstår av naturlige prosesser der forholdene ligger til rette, er det ingen grunn til å tro at dette ikke har skjedd andre steder i dette enorme universet.3.det första livet bör ju universet själv ha skapat. Om det hänt tidigare, kan
det inte ske igen.
Hvis Gud ikke kan gjøre alt, er Gud per definisjon ikke allmektig.4. om gud kan skapa liv i olika former. Kan man inte då också skapa kopior av
sig själv. ?
Evolusjonsteorien, universets utvikling og livets tilblivelse er tre forskjellige fagfelt som ikke har noe med hverandre å gjøre.5.om ni tror på evolutionen att universet i sig själv skapat våra kroppar. Varför för vi då en dialog om detta. ?
Hva mener du med "svevende tilstand"? Levitasjon? Eller en subjektiv følelse av å sveve? Sistnevnte kan forklares gjennom psykologi og nevrologi - det er ingen grunn til å dra flyktige idéer om "sjeler" og usynlige guddommer inn i det.6.om en människa plötslitg befinner sig i svävande tillstånd. Är det själen, kroppen
Mine drømmer skapes parallellt med alle andres drømmer hele tiden.7.tänk om möjligheterna och kunnandet är så stort "där ute" att dina innersta drömmar
Forøvrig synes jeg det er vanskelig å få tak på substansen i det du skriver, da innholdet ser ut til å være gjenstand for store mengder subjektiv tolkning.
Antall ord: 416
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Des 2009 00:24
- 14
- Kjønn (valgfri): Man
- Lokalisering: Kragerø
Lønner seg og være kristen i det lange løp, Hva har du og tape , ingeting, hva kan du vinne alt, evig liv, lykke, felleskap i evig tid, man har ingeting og tape, og kan vinne alt
Sist redigert av Mentalist. på 06 Jan 2010 02:40, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Des 2009 00:24
- 14
- Kjønn (valgfri): Man
- Lokalisering: Kragerø
Hvem har sakt hun?
Bare og tenge det generelle sp. meneskene har så mange mekanismer og er stt sammen. bare det er utrolig. Det sier seg selv at en gud finnes, uten og blande vitenskap.
Men godt og vete at vitenskap begynner og se lyset
Bare og tenge det generelle sp. meneskene har så mange mekanismer og er stt sammen. bare det er utrolig. Det sier seg selv at en gud finnes, uten og blande vitenskap.
Men godt og vete at vitenskap begynner og se lyset
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Dette fungerer bare hvis man later som kristendommen er den eneste religionen. Det er den jo ikke - du kan f.eks. havne i islamske helvete. Argumentet, http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager, er veldig lite gjennomtenkt.Mentalist. skrev:Lønner seg og være kristen i det lange løp, Hva har du og tape , ingeting, hva kan du vinne alt, evig liv, lykke, felleskap i evig tid, man har ingeting og tape, og kan vinne alt
Antall ord: 79
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Jeg synes det lønner seg å være et selvstendig tenkende individ i det lange løp, og ikke bite på saueflokkens vedtatte sannheter og religiøse doktriner.Mentalist. skrev:Lønner seg og være kristen i det lange løp, Hva har du og tape , ingeting, hva kan du vinne alt, evig liv, lykke, felleskap i evig tid, man har ingeting og tape, og kan vinne alt
Da kan en bestemme sin egen sannhet selv, og utforske veier en selv ønsker å gå.
Da slipper man mange av de religiøse fallgruvene som frykt for Helvete, det å ikke føle seg tilstrekkelig ovenfor "Herren", man slipper å måtte faste, ha på ETT spesielt hodeplagg, gå til religiøse messer på spesielt utvalgte dager, krige i "Herrens" navn.
Da kan man kan ta ansvar for sitt eget liv og handlinger uten å kunne skylde på guder.
Til og med fellesskapet slipper man unna.
Fellesskapet med en saueflokk som man i utgangspunktet ikke ønsket å være til felles med, nettopp pga punktene jeg satt opp ovenfor.
Så hva som er "best" for hver og enkelt, avhenger nok av den enkeltes perspektiv og ståsted i livet serru
Antall ord: 195
Hide post links |