Universet & dets hemmeligheter ⇒ FAKTA 2012
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2007 17:27
- 17
- Har takket: 4 ganger
- Blitt takket: 12 ganger
FAKTA 2012
Er mange teorier om 2012. Her er kort og brutalt noen fakta om 2012, med referanser såklart.
1. Solar Storm Warning - " Like most experts in the field, Hathaway has confidence in the conveyor belt model and agrees with Dikpati that the next solar maximum should be a doozy. But he disagrees with one point. Dikpati's forecast puts Solar Max at 2012. Hathaway believes it will arrive sooner, in 2010 or 2011.
Who's right? Time will tell. Either way, a storm is coming. "
REFERANSE:
http://science.nasa.gov/headlines/y2006 ... arning.htm
2.World News:
http://www.youtube.com/watch?v=4_TzIUla ... re=related
3.The Sun Does a Flip - The Sun's magnetic north pole, which was in the northern hemisphere just a few months ago, now points south.
"This always happens around the time of solar maximum," says David Hathaway, a solar physicist at the Marshall Space Flight Center.
The Sun's magnetic poles will remain as they are now, with the north magnetic pole pointing through the Sun's southern hemisphere, until the year 2012 when they will reverse again.
Earth’s magnetic field also flips. The last reversal happened 740,000 years ago.
REFERANSE: http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast15feb_1.htm
Vet ikke hva som som er sant og ikke ang 2012, men dette er ren fakta.
Så noe er det som skjer.
Konsekvensene vi i verstefall vil kunne oppleve er at kloden vår blir strømløs i flere år.
1. Solar Storm Warning - " Like most experts in the field, Hathaway has confidence in the conveyor belt model and agrees with Dikpati that the next solar maximum should be a doozy. But he disagrees with one point. Dikpati's forecast puts Solar Max at 2012. Hathaway believes it will arrive sooner, in 2010 or 2011.
Who's right? Time will tell. Either way, a storm is coming. "
REFERANSE:
http://science.nasa.gov/headlines/y2006 ... arning.htm
2.World News:
http://www.youtube.com/watch?v=4_TzIUla ... re=related
3.The Sun Does a Flip - The Sun's magnetic north pole, which was in the northern hemisphere just a few months ago, now points south.
"This always happens around the time of solar maximum," says David Hathaway, a solar physicist at the Marshall Space Flight Center.
The Sun's magnetic poles will remain as they are now, with the north magnetic pole pointing through the Sun's southern hemisphere, until the year 2012 when they will reverse again.
Earth’s magnetic field also flips. The last reversal happened 740,000 years ago.
REFERANSE: http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast15feb_1.htm
Vet ikke hva som som er sant og ikke ang 2012, men dette er ren fakta.
Så noe er det som skjer.
Konsekvensene vi i verstefall vil kunne oppleve er at kloden vår blir strømløs i flere år.
Antall ord: 251
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM
And they that are wise among the people shall instruct the many
UNDERSTANDING IS WISDOM
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- 17
Re: FAKTA 2012
Hva tror dere kommer til å skje?
Antall ord: 6
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM
UNDERSTANDING IS WISDOM
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
http://en.wikipedia.org/wiki/Novelty_theory
Timewave Zero.
Vi mennesker har levd her veldig kort, historisk sett.
Jorden har overlevd mangt så mange ganger før.
Alt har sin begynnelse og sin slutt. En generasjon må være den siste.
Tenk over hva som har blitt oppfunnet, og tenk hvor langt det er mulig å trekke det lengre...
Jeg vet det ble sagt at etter lyspæren ble oppfunnet så var "alt oppfunnet".
Dette er ikke helt det samme. Hvis vi ser historisk sett på det hele, så er det ikke mulig å se mye lengre enn dette. Det er så mange teorier som sammenfaller om 2012 at det blir vanskelig å ignorere eller avfeie det. Jeg sier ikke konkret at jorden går under, men det er for meg soleklart at det er noe som vil skje i 2011-2012. Vi står ovenfor store forandringer og utfordringer.
Personlig tror jeg det vil være positivt for jorden, da ingen "slutt" er noe annet enn en begynnelse på noe nytt. Og vi mennesker har totalfeilet i å elske hverandre og dyrene og jorda vi ble gitt til låns. Vi har for lengst tråkket over alle grenser, og vi dreper ikke bare hverandre, men vi ødelegger det meste rundt oss. Hvem satte oss her?
Det var virkelig et spennende eksperiment, og jeg er sikker på at de sitter og godter seg litt nå... litt sånn skadefryd... og så tenker de at vi er så idioter som de først antok.
Vi kaller oss utviklede, siviliserte og sofistikerte. Men se på oss. Vi er latterlige.
Kanskje vi klarer å sprenge oss selv i lufta i 2012 med en atomkrig? Kanskje sola skaper solstormer såpass kraftige at vi grilles og DNA'en vår får gjennomgå store forandringer. Survival of the ** og sånt. Og kanskje vi opplever en del katastrofer som setter oss ut av spill for ei stund, sånn at det ikke lengre nytter å leve med disse skjevhetene... denne overfloden på den ene siden... denne dumme forbrukermentaliteten, hvor vi bare sløser og fråtser i hjerneonani og ender opp som apatiske vesener som bare er her for å ta og ta og ta og bruke og bruke og bruke... helt til det er tomt!
Kanskje en vel romantisk tanke av meg, men det driter jeg i.
Jeg har faktisk lidenskap for naturen og jorden og hva den bringer meg, og kall meg gjerne nostalgisk, men jeg gir faen, for jeg vet hva jeg synes og mener og hvorfor jeg mener det.
Vi kan være uenige eller enige, og det betyr så lite. Det som betyr noe er at vi kunne ha ført livet videre for mange generasjoner og at de kunne hatt det bra. Men det er vanskelig å være lykkelig i en verden som dette, så det trenger definitivt en rekonstruksjon.
Absolutt.
Timewave Zero.
Vi mennesker har levd her veldig kort, historisk sett.
Tenk over hva som har blitt oppfunnet, og tenk hvor langt det er mulig å trekke det lengre...
Dette er ikke helt det samme. Hvis vi ser historisk sett på det hele, så er det ikke mulig å se mye lengre enn dette. Det er så mange teorier som sammenfaller om 2012 at det blir vanskelig å ignorere eller avfeie det. Jeg sier ikke konkret at jorden går under, men det er for meg soleklart at det er noe som vil skje i 2011-2012. Vi står ovenfor store forandringer og utfordringer.
Personlig tror jeg det vil være positivt for jorden, da ingen "slutt" er noe annet enn en begynnelse på noe nytt. Og vi mennesker har totalfeilet i å elske hverandre og dyrene og jorda vi ble gitt til låns. Vi har for lengst tråkket over alle grenser, og vi dreper ikke bare hverandre, men vi ødelegger det meste rundt oss. Hvem satte oss her?
Det var virkelig et spennende eksperiment, og jeg er sikker på at de sitter og godter seg litt nå... litt sånn skadefryd... og så tenker de at vi er så idioter som de først antok.
Vi kaller oss utviklede, siviliserte og sofistikerte. Men se på oss. Vi er latterlige.
Kanskje vi klarer å sprenge oss selv i lufta i 2012 med en atomkrig? Kanskje sola skaper solstormer såpass kraftige at vi grilles og DNA'en vår får gjennomgå store forandringer. Survival of the ** og sånt. Og kanskje vi opplever en del katastrofer som setter oss ut av spill for ei stund, sånn at det ikke lengre nytter å leve med disse skjevhetene... denne overfloden på den ene siden... denne dumme forbrukermentaliteten, hvor vi bare sløser og fråtser i hjerneonani og ender opp som apatiske vesener som bare er her for å ta og ta og ta og bruke og bruke og bruke... helt til det er tomt!
Kanskje en vel romantisk tanke av meg, men det driter jeg i.
Jeg har faktisk lidenskap for naturen og jorden og hva den bringer meg, og kall meg gjerne nostalgisk, men jeg gir faen, for jeg vet hva jeg synes og mener og hvorfor jeg mener det.
Vi kan være uenige eller enige, og det betyr så lite. Det som betyr noe er at vi kunne ha ført livet videre for mange generasjoner og at de kunne hatt det bra. Men det er vanskelig å være lykkelig i en verden som dette, så det trenger definitivt en rekonstruksjon.
Absolutt.
Antall ord: 477
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Vel, som du sier, Ludo.. En begynnelse på noe nytt.
Er jo det Mayaene mener det er.
Så hvis denne solstormen gjør oss strømløs i flere mnd/år, som NASA påpeker,
så vil jeg absolutt si at det forandrer en hel del av måten vi er vant til å leve på.
Vi må da altså venne oss på en NY levemåte.
Er jo det Mayaene mener det er.
Så hvis denne solstormen gjør oss strømløs i flere mnd/år, som NASA påpeker,
så vil jeg absolutt si at det forandrer en hel del av måten vi er vant til å leve på.
Antall ord: 66
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM
UNDERSTANDING IS WISDOM
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
Synes det var veldig bra skrevet, Ludo, og jeg er ganske så enig. :)
Om vi faktisk ender opp uten strøm noen år, så synes jeg ærlig talt ikke det er så ille.
Synes heller det er en fantastisk mulighet til å vise ikke bare andre, men også oss selv, hva vi er laget til.
Vi er jo laget for å leve i naturen, helt uten strøm og andre duppeditter.
Joda, syke mennesker som er avhengig av ikke bare medisiner men andre apparater for å overleve kommer sikkert til å få det veldig vanskelig, om ikke å dø, men tenk deg hvor sunne og sterke hver og en av oss som faktisk klarer oss gjennom det kommer til å bli!
... Hvis vi ser bort i fra kaoset og helvetet som kommer til å skje i byene, iallefall den første tiden.
Selv om det sikkert hadde blitt en vanskelig overgang, så tror jeg at hvis vi hadde mistet all strøm i noen år så hadde jeg elsket hvert sekund av det.
Og kanskje, bare kanskje, hvis vi går lenge nok uten strøm vil vi alle sammen innse at vi har det mye bedre uten.
DET hadde vært en forandring til det bedre, det.
Så ja, jeg velger å håpe at noe skjer i 2012.
Selv om kanskje ikke den massive bølgen med kjærlighet og snille utenomjordiske kommer og hjelper oss, så vil det forhåpentligvis et eller annet skje som får oss til å våkne opp og innse hvor menneskeheten er på vei henn.
Hadde vi levd i en komplett metall-verden så greit, da hadde vel teknologi vært den rette veien.
Men vi gjør jo ikke det.
Vi lever jo her, på en planet som er dekket av natur.
Hvorfor menneskene er så opptatt av å bygge en egen, falsk, "perfekt" verden av metall vil jeg aldri forstå...
Om vi faktisk ender opp uten strøm noen år, så synes jeg ærlig talt ikke det er så ille.
Synes heller det er en fantastisk mulighet til å vise ikke bare andre, men også oss selv, hva vi er laget til.
Vi er jo laget for å leve i naturen, helt uten strøm og andre duppeditter.
Joda, syke mennesker som er avhengig av ikke bare medisiner men andre apparater for å overleve kommer sikkert til å få det veldig vanskelig, om ikke å dø, men tenk deg hvor sunne og sterke hver og en av oss som faktisk klarer oss gjennom det kommer til å bli!
... Hvis vi ser bort i fra kaoset og helvetet som kommer til å skje i byene, iallefall den første tiden.
Selv om det sikkert hadde blitt en vanskelig overgang, så tror jeg at hvis vi hadde mistet all strøm i noen år så hadde jeg elsket hvert sekund av det.
Og kanskje, bare kanskje, hvis vi går lenge nok uten strøm vil vi alle sammen innse at vi har det mye bedre uten.
DET hadde vært en forandring til det bedre, det.
Så ja, jeg velger å håpe at noe skjer i 2012.
Selv om kanskje ikke den massive bølgen med kjærlighet og snille utenomjordiske kommer og hjelper oss, så vil det forhåpentligvis et eller annet skje som får oss til å våkne opp og innse hvor menneskeheten er på vei henn.
Hadde vi levd i en komplett metall-verden så greit, da hadde vel teknologi vært den rette veien.
Men vi gjør jo ikke det.
Vi lever jo her, på en planet som er dekket av natur.
Hvorfor menneskene er så opptatt av å bygge en egen, falsk, "perfekt" verden av metall vil jeg aldri forstå...
Antall ord: 311
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
Eller den samme gode, gamle måten forfedrene våre var kjempeflinke til...? ;)-Pedersen- skrev:...
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Pga. innleggets lengde blir det som vanlig litt oppdeling her.ludoburgero skrev: Vi mennesker har levd her veldig kort, historisk sett.
Hvis du har vært borti f.eks. arbeidene til Arthur C. Clarke, eller snust skikkelig på hvilken forskning som utføres for tiden, ville du kanskje ikke sagt det du sier om at det "ikke er mulig å se så mye lenger enn dette".
Forskning på kunstig intelligens er bare i spedbarnsstadiet for eksempel, og utforskningen av verdensrommet likeså. Andre eksempler kan være; fornybare energikilder, stamcelleforskning, kryogenikk, datalagring, dataprosessering og kartlegging av den menneskelige psyke.
Videre er det ikke rart at "mange" teorier om 2012 sammenfaller. Vi har opplevd at fenomenet har økt i popularitet de siste årene, og det er da også i løpet av denne tiden de aller fleste av disse "teoriene" har dukket opp. Til sammenlikning var det like mange teorier om år 2000. Som vi alle vet skjedde det nada og nix.
Huff da, her drar du mange slutninger uten å bremse. Først og fremst går du ut ifra at mennesker er blitt plassert her, hvilket er en påstand så absurd at jeg sparer det til en regnværsdag.Personlig tror jeg det vil være positivt for jorden, da ingen "slutt" er noe annet enn en begynnelse på noe nytt. Og vi mennesker har totalfeilet i å elske hverandre og dyrene og jorda vi ble gitt til låns. Vi har for lengst tråkket over alle grenser, og vi dreper ikke bare hverandre, men vi ødelegger det meste rundt oss. Hvem satte oss her?
Men du ser også ut til å være av den oppfatning at mennesker utelukkende er destruktive og har forårsaket enorme skader på Jorden. Det er vel ikke helt riktig, Ludo?
Riktignok har vi ikke vært helt snille med naturen og hverandre alltid, men la oss nå ikke overdrive. Vi gjør da mye bra også, selv om det er populært å ha et pessemistisk syn på ting.
Du har vel kanskje rett. Det er nok bedre å lese om Mayaspådommer på nettet og spre et budskap om kjærlighet og omtanke i overdrevent negative ordlag.Vi kaller oss utviklede, siviliserte og sofistikerte. Men se på oss. Vi er latterlige.
Jeg var sarkastisk der, men jeg er selvsagt delvis enig i noe av det du sier. Det er mye dårlig mentalitet ute og går, og det er vel nettopp derfor det også har dukket opp så mange tvilsomme dommedagsprofetier. Det kan jo være et desperat forsøk på å bli hørt av verden. Det er bare så synd at slike ting fører til mer ekstremisme og ignoranse. En direkte konsekvens av sensasjonsjaget som råder blant folk i vår tid. "Er det ikke storslagent gidder vi ikke høre".
Jeg skjønner hva du mener.Kanskje en vel romantisk tanke av meg, men det driter jeg i.
Absolutt.
Hvorfor flytter du ikke ut i skauen og lever av naturen? Da kan du jo sitte der og se på at forandringene skjer i 2012 og glede deg over at ting endelig kan begynne på nytt.
Eller du kan sitte der og fryse på nyttårsaften, sulten, stinkende og alene, og lengte tilbake til lasagne, caffe latte, varmdusj og PC'en - mens ingenting skjer, som vanlig.
Har jeg et snedig moralsk poeng med alt dette? Javisst. Men det skal du få finne selv
Antall ord: 937
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Ja, kanskje det er uungåelig å måtte starte "på nytt" når vi som vi lever slik vi gjør nå, med overforbruk og forurensning.Starchild skrev:Eller den samme gode, gamle måten forfedrene våre var kjempeflinke til...?-Pedersen- skrev:...
Jeg håper bare at det gamle ikke er helt glemt innen det er på tide å hente frem den kunnskapen igjen.
Ja, vi er liksom så siviliserte og kunnskapsrike her på vår høye hest, men ikke smarte nok til å ta vare på naturen som er vårt livsgrunnlag...vi har glemt ærefrykt og respekt for naturen, dyr, Jorda..
Sørgelig egentlig.
Antall ord: 117
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg har ikke tid til å svare på den måten jeg ønsker nå, men jeg vil iallefall spørre deg følgende, Kimbara:
Tror du nødvendigvis at utvikling må inkludere teknologisk videreutvikling?
Hvorfor skal ikke dette også være en "flopp" (okay, ikke døgnflue, men historisk sett)..?
Igjen så ser jeg ikke menneskeheten som utelukkende destruktiv.
Jeg kunne også sagt at det bare er historien som skriver seg av seg selv og fratatt dem alt ansvaret. Vi har nok gjort mye bra for oss selv, men neppe for resten av naturen og dyrene.
Vi har dyrene i fangenskap, vi eksperimenterer på dem for å ha god nok shampo, vi plager elefanter for å selge popcorn og sukkerspinn, vi erter okser og hiver gjerne et par stålpinner gjennom dem med det samme vi er i gang - for popcorn der også, vi avler frem dyr for å kjøpe pels til den feite kona vår, og vi dreper gris i massevis for å spise pølser mens resten av dem (store deler) bare går i dunken... og gjerne til grisene selv...
Så joda.
Tror du nødvendigvis at utvikling må inkludere teknologisk videreutvikling?
Hvorfor skal ikke dette også være en "flopp" (okay, ikke døgnflue, men historisk sett)..?
Igjen så ser jeg ikke menneskeheten som utelukkende destruktiv.
Jeg kunne også sagt at det bare er historien som skriver seg av seg selv og fratatt dem alt ansvaret. Vi har nok gjort mye bra for oss selv, men neppe for resten av naturen og dyrene.
Vi har dyrene i fangenskap, vi eksperimenterer på dem for å ha god nok shampo, vi plager elefanter for å selge popcorn og sukkerspinn, vi erter okser og hiver gjerne et par stålpinner gjennom dem med det samme vi er i gang - for popcorn der også, vi avler frem dyr for å kjøpe pels til den feite kona vår, og vi dreper gris i massevis for å spise pølser mens resten av dem (store deler) bare går i dunken... og gjerne til grisene selv...
Så joda.
Antall ord: 182
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Akkurat dèt er det vel fler som kunne tenkt seg å gjort.. flytte på skauen og leve av naturen. Men det lar seg jo ikke gjøre. Alt eies av noen,- fisk, dyr og tilogmed gress og planter. Da er det jammen ikke mye "natur" igjen å leve av!Kimbara skriver: Hvorfor flytter du ikke ut i skauen og lever av naturen? Da kan du jo sitte der og se på at forandringene skjer i 2012 og glede deg over at ting endelig kan begynne på nytt.
Sånn har det vel til en viss grad alltid vært, men takket være grådighet og eiertrang og også denne ekle utviklingen har man ikke mange muligheter til å hoppe av verden og slippe unna galskapen.
Antall ord: 124
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
http://halvvill.blogspot.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Så får man selge sitt jordiske gods og kjøpe seg et stykke jord da. Er vel ikke stort verre enn dét?
Antall ord: 24
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
...og så har ikke forskerne klart å bli enige om det finnes et g-punkt heller. Kanskje flere finner det hvis vi blir fri for strøm over lengre tid og folk begynner å kjede seg.Kimbara skrev:
Hvis du har vært borti f.eks. arbeidene til Arthur C. Clarke, eller snust skikkelig på hvilken forskning som utføres for tiden, ville du kanskje ikke sagt det du sier om at det "ikke er mulig å se så mye lenger enn dette".
Forskning på kunstig intelligens er bare i spedbarnsstadiet for eksempel, og utforskningen av verdensrommet likeså. Andre eksempler kan være; fornybare energikilder, stamcelleforskning, kryogenikk, datalagring, dataprosessering og kartlegging av den menneskelige psyke.
Antall ord: 112
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Nuvel. Den gjeldende oppfatningen er at dette "G-punktet" er områder med spesielt høy konsentrasjon av nerver, og at dette følgelig er et anatomisk aspekt som varierer fra kvinne til kvinne.Svartepus skrev: ...og så har ikke forskerne klart å bli enige om det finnes et g-punkt heller. Kanskje flere finner det hvis vi blir fri for strøm over lengre tid og folk begynner å kjede seg.
Jeg vil likevel oppfordre folk til å forsøke å finne ut av dette på egenhånd. Hvem sier at forskning trenger være kjedelig?
Antall ord: 93
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Kan nesten ikke vente til 1 januar 2013 når ingenting skjedde 21 des 2012.
Og alle som kjøpte "enden er nær overlevelses-kit" fra internett sider verden over.
Og alle som kjøpte "enden er nær overlevelses-kit" fra internett sider verden over.
Antall ord: 31
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2009 17:11
- 14
Synes det er merkelig at folk henger seg opp i en spesifikk dato..
For det første er det vel få folk der ute som har klart å spå fremtiden på eksakt dato. At det skjer noe rundt om i verden og på vår kjære jordklode er vel like mye fakta som at Lyn rykket ned i fjor
Men at det skjer på denne datoen, tviler jeg sterkt på. Mayane hadde en kraftig forandring i livet sitt på den tiden når dette ble spådd - blant annet tropeområder som ble islagt i løpet av kort tid o.l. Og de tenkte som så at dette må skje i fremtiden også.
Tror vi skal glemme datoer og heller tenke som så at Ja, jorden er i ferd med å dø - det har den gjort i mange mange maange år nå.
Er større sjanse for at vi opplever en ny storkrig som til slutt ødelegger all luft og vann for en lang periode.
Om dette skjer i vår livsstid gjenstår å se
For det første er det vel få folk der ute som har klart å spå fremtiden på eksakt dato. At det skjer noe rundt om i verden og på vår kjære jordklode er vel like mye fakta som at Lyn rykket ned i fjor
Men at det skjer på denne datoen, tviler jeg sterkt på. Mayane hadde en kraftig forandring i livet sitt på den tiden når dette ble spådd - blant annet tropeområder som ble islagt i løpet av kort tid o.l. Og de tenkte som så at dette må skje i fremtiden også.
Tror vi skal glemme datoer og heller tenke som så at Ja, jorden er i ferd med å dø - det har den gjort i mange mange maange år nå.
Er større sjanse for at vi opplever en ny storkrig som til slutt ødelegger all luft og vann for en lang periode.
Om dette skjer i vår livsstid gjenstår å se
Antall ord: 175
Hide post links |