Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTelefonisk kontakt med død venn

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Telefonisk kontakt med død venn

Innlegg av Metodisten »

Jeg hadde tenkt å linke denne lille godbiten til en som nå spør om ånder kan komme igjenom på mobilen.
I stedet flytter jeg hele denne tråden opp som svar.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland

Innlegg av Metodisten »

Nå har scorps gamle tråd blitt flyttet opp som et lite slags svar til deg ;)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

oi, dette var jammen meg spennende... skulle ønske moren min gjorde det med meg...
selvom jeg kanskje hadde blitt skremt... :mozilla_undecided:
Antall ord: 20
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Master p
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2009 17:05
14

Innlegg av Master p »

Jeg skjønner meg godt på reaksjonen din, og vil gjerne dele min opplevelse, som er relativt lik.

For noen år tilbake mistet jeg min far. Han døde i en bilulykke. Min far bodde for seg selv, i barndomshjemmet sitt, og betraktet seg selv som ganske ensom og søkte ofte kontakt med andre mennesker, som regel meg. Han ringte meg minst 2 ganger i uken, og startet alltid samtalen med "Hei, det er faren din som ringer", eller noe lignende. Ca 3 uker etter at min far døde, mottok jeg flere telefoner, der vedkommende som ringte benyttet skjult ID. Jeg relaterte aldri disse "tulletelefonene" med min far, før etter en stund, der vedkommende begynte å snakke. Personen som ringte sa "Hei, det er faren din som ringer". Når jeg hørte dette fikk jeg panikk, og løp ut av huset, vettskremt som et lite barn. Etter en stund gikk jeg inn igjen, da hadde heldigvis vedkommende lagt på. Etter jeg hadde roet meg ned, var jeg sikker på at dette var en tulletelefon, kanskje ett tåpelig påfunn fra ett familiemedlem, med hensikt å gjøre narr av min avdøde far. Ingen i min familie har ringt meg, tydeligvis, og det er heller ikke noe jeg fortsatt tror i dag. Etter en dag eller to, ringte det igjen, og vedkommende presenterte seg på samme måte. Min familie var i dette øyeblikk tilstede, så jeg beholdt roen og hadde en rolig dialog med vedkommende. Han spørte meg om hvordan jeg hadde det, hvordan barna hadde det, og om han kunne komme på besøk de nærmeste dagene. Jeg sa jeg hadde det fint, barna hadde det bra, og at han gjerne kunne få komme på besøk. Vedkommende sa ingenting om hvem han var, men det virket som om han tok i betraktning at jeg visste hvem som ringte, slik som jeg normalt ville gjort viss min far ringte. Stemmen var også skremmende lik min fars, så jeg bestemte meg for å se nærmere på saken. Jeg kontaktet telefonoperatøren min, Telenor, for å se om de kunne spore opp samtalen. Dette fikk de til, og det viste seg at samtalen kom fra samme kommune som min fars, men ikke fra samme adresse. Adressen som mannen ringte fra var et gammelt hus, ubebodd, der en god venn av min far bodde. Politiet skal ha bekreftet at det ikke bodde noen i dette huset, og at det heller ikke har vært observert mennesker i/utenfor huset på lang tid. Ingen telefon eller lignende ble heller ikke funnet i huset. Etter sistnevnte samtale, så har ikke vedkommende ringt igjen. Nummeret er heller ikke kjent, men merkelig nok kun adressen der vedkommende ringte fra. Flere ganger har jeg dratt til opp til min fars kommune, Nannestad, for å personlig se nærmere på huset der personen har ringt fra. Huset er gammelt, taket har falt og det ser ut som om det engang brant kraftig der. At samtalen ble sporet opp til den adressen er for meg helt ufattelig og skremmende. Beboere rundt huset har ikke opplevd noe "rart" eller paranormalt i forbindelse med huset, men for noen år tilbake så skal de har hørt lyder av noe som faller, noe hardt som for eksempel en hammer, som faller ned på gulvet, men dette kan selvfølgelig også ha vært tilfeldigheter. Jeg har også ringt til min fars fasttelefon, men har kun kommet til operatøren som forteller at nummeret ikke lenger er i bruk. Vedkommende som ringte meg hørtes veldig stresset ut, det virket som om han hadde det vondt rundt om i kroppen med tanke på tunge pustelyder og relativt korte og presise samtaler. Vedkommende snakket fort og litt utydelig, noe som også min far gjorde. Denne hendelsen har plaget meg lenge, og jeg tenker på den hver dag. Jeg håper på å motta en telefon fra samme person igjen, for å få sjansen til å spørre mer om hvem det er. Jeg har også snakket med synske, og andre fagfolk på området. De kan fortelle at slike hendelser ofte forekommer av savnet som de pårørende har etter den avdøde, som gjør at de innbiller seg at det er den bortkommende de snakker med, men jeg i mitt tilfelle, er ganske sikker på at dette ikke er noen innbillning av noen form, jeg var edru og i "perfekt" psyisk stand da jeg opplevde dette.

Takk for oppmerksomheten, og takker på forhånd for gode forklaringer og løsningsforslag
;)
Antall ord: 761

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

oi, jøss.. det var litt av en historie..
var det mobil som det ble ringt fra fra det huset eller vanlig??
og som du sier, hvorfor skulle noen gå dit å ringe deg..
hmm.. lurer på hvordan jeg hadde reagert hvis det skjedde meg, helt sikkert løpt ut av huset jeg og :)
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Master p
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Master p »

camillah skrev:oi, jøss.. det var litt av en historie..
hmm.. lurer på hvordan jeg hadde reagert hvis det skjedde meg, helt sikkert løpt ut av huset jeg og :)
Hei, Camilla
Både jeg, og Telenor, er ikke sikre på hva slags telefon som ringte meg, men Telenor velger å tro at det er en mobiltelefon, med tanke på at ringeren ringte med skjult identifikasjon, men uansett, så er det ufattelig at samtalen ble sporet til den adressen. Du skjønner vel godt at dette plager meg:) Jeg jobber fortsatt den dag i dag med å finne ut av hva som skjedde, og håper at jeg finner ut av det i nærmeste fremtid.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maritttt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2009 20:06
14

Innlegg av maritttt »

skummelt.... :oops:
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Master p skrev:
Hei, Camilla
Både jeg, og Telenor, er ikke sikre på hva slags telefon som ringte meg, men Telenor velger å tro at det er en mobiltelefon, med tanke på at ringeren ringte med skjult identifikasjon, men uansett, så er det ufattelig at samtalen ble sporet til den adressen. Du skjønner vel godt at dette plager meg:) Jeg jobber fortsatt den dag i dag med å finne ut av hva som skjedde, og håper at jeg finner ut av det i nærmeste fremtid.
Det er noe jeg ikke forstår helt, kan man ikke finne ut telefonnummeret fra vedkommende som ringer selv om det er snakk om skjult ID? :/
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Rent fysisk sett så er jo dette mulig(?) (hvis vi ser bort i fra at gjenferd eksisterer).

Lyd er bølger. Når jeg snakker så sender jeg ut lydbølger. Noen gjenferd kan visst snakke, og dermed sende ut lydbølger. Noen gjenferd kan visst også flytte på ting og leke seg med elektroniske-saker. Dette betyr at et gjenferd kan like godt ringe noen og snakke.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maritttt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2009 20:06
14

Innlegg av maritttt »

det spørs hvor sterk energien er :?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

men telenor burde vel klare¨å finne ut nr selvom det er skjult id?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Master p
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Master p »

TheTech skrev:
Master p skrev:
Hei, Camilla
Det er noe jeg ikke forstår helt, kan man ikke finne ut telefonnummeret fra vedkommende som ringer selv om det er snakk om skjult ID? :/
ifølge Telenor så var nummeret ugjenkjennelig, det var enten ute av bruk, eller blokkert, dvs at abonnenten har skjult nummeret, og ikke gjort det mulig for andre å ringe han opp igjen. Dette kan hvem som helst gjøre, tror jeg
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Master p
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Master p »

Master p skrev:
TheTech skrev:
Master p skrev: Hei, Camilla
ifølge Telenor så var nummeret ugjenkjennelig, det var enten ute av bruk, eller blokkert, dvs at abonnenten har skjult nummeret, og ikke gjort det mulig for andre å ringe han opp igjen. Dette kan hvem som helst gjøre, tror jeg
Og jeg mener ikke å skjule nummeret fra telefonen, men å bestille et abonnement der nummeret permanent er skjult. Dette er noe politiet tar i bruk for å beskytte ulike personer i farlige situasjoner
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jun 2008 02:42
16

Innlegg av Jaywe »

Har opplevd noe lignende.
I fjor døde min tante, min onkel og min mormor på ca 6 mnd.

Onkel ble drept av en fylekjører på e18. Han kjørte trike og ble truffet av en bil. da var mamma (søsteren hans) i køen som kom av ulykken og hun kjente igjen noen av delene av triken men tenkte at det måtte være feil.

Min tante døde av kreft og jeg var blandt dem som tok skift om å passe på henne i tilfelle hun skulle våkne. Jeg var hjemme og sov og jeg våknet plutselig og trodde mobilen ringte men det gjorde den ikke så jeg la meg i senga igjen. ca 1 min senere ringte mobilen og sa at tante var død.

ca 2 mnd senere fikk jeg vite at mormor (moren til de to som døde tidligere det året) var alvorlig dårlig og var på akutten. så jeg dro til larvik hvor hun var og pratet med henne. hun sa til meg at alt hun ville var å få sove piller og få sovne inn for hun orket ikke mer. Og mens vi satt ute og røykte ringte tlf til fetteren min med skjult id og det var ingen der vi gikk inn og fikk vite at hun døde mens vi var ute.

Dette er ikke som historien din men det er jo noen merkelige sammentreff.
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg kan fortelle om en sak, den har ikke med telefon å gjøre, men kan kansje gi en ide om "energi -utløsning" - eller noe slikt...

Hos noen eldre folk var det en gammel klokke - som måtte trekkes opp ca 1 gang i uka ( med slike lodd i snorer).

Den dagen den gamle mannen døde, hadde han lagt seg nedpå for å hvile middag, noe han hadde for vane.

Plutselig ble de andre som var tilstedet oppmerksom på at det var så stille - klokka hadde stoppet.

Litt senere synes de han hadde sovet lenge i forhold til hva han pleide. Så de gikk og skulle vekke ham. Men da var han "reist".

De fastslo senere at klokkeslettet han døde på, tilsvarte tidspunktet klokka stoppet.

Det hører med til historien at den klokka ikke lot seg reparere, den var utslitt - og deler kunne ikke skaffes. Hva som skjedde videre med klokka vet jeg ikke, men den kom aldri igang igjen.

Denne saken kjenner jeg til førstehånds, og skjedde for 34-35 år siden.

Så at noe "mer" kan skje når folk dør, har jeg hørt mange historier om.

Når det gjelder telefon, så er det pr idag datasystemer som logger alt som skjer i telenettet,
og det skal derfor være mulig å finne ut hvem som har ringt til en fast eller mobil telefon, omtrent på samme måte som man kan spore IP adresser idag.
Telenor har dog ikke lovhjemmel til å levere ut informasjon om skjulte nr, uten at det foreligger en politianmeldelse eller et rettslig pålegg om å skaffe tilveie detaljene.

Men ; på den annen side KAN en telefon - som tross alt er et elektronisk apparat - bli påvirket av signaler utenfra, og kansje avgi ringelyd, selv om det ikke er innkommende samtale.

A
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links