Hei ,lurte bare på om det er noen her inne som kan hjelpe meg.
Fant tilfeldigvis denne siden her igår ,så jeg tenkte jeg kan jo alltids stille noen spørsmål hehe.
Meg og samboer flytta hit i juli ,et gammelt hus fra 1956. Litt avsidesliggende ,men ellers kjempefin plass etc. Har alltid vært ganske interessert i det overnaturlige på en måte ,mens samboer bare fnyser av slike ting .
Uansett, på disse 5 månedene vi har bodd her har jeg aldri følt at det skal være hjemsøkt eller noe sånt ,men på julaften begynte jeg faktisk å stusse litt .
Sent på kvelden satt jeg foran dataen med nesten alle lyst slukket i stua ,da plutselig juletreet bak meg går på . Jeg snur meg og skal til å spør min samboer om han slukka på treet,men han ligger i sofaen og halvsover. Tenker ikke noe mer over det ,treet blir stående på ,og etter en stund går det av igjen. Hmm.. tenker jeg . 10 mins etter går det plutselig på igjen før det slår seg av igjen av seg selv etter en lang stund.
Kan nevne et par andre ting også som har skjedd ,men som jeg egentlig aldri har tenkt noe videre over før det med treet på julaften.
En kveld jeg var hjemme alene og lå på sofaen og så på tv, kjente jeg sånn plutselig røyklukt som om noe skulle være brent . Jeg reiste meg opp og sjekka alt fra ovner ute i ganga til komfyren på kjøkkenet ,men ingeting .Ingen vinduer var oppe heller ,dette var sent på kvelden,natta.
Andre ganger har det skjedd at ytterdøra har stått oppe på vidt gap ,og jeg har spurt samboer og barn om de har satt opp døra ,men da har de svart nei.
Har hund også ,hun har aldri bjeffa mot noe rart noe ,men det har skjedd at hun har løpt bort til vinduet akkurat som om det har kommet noen utenfor ,men når jeg går bort og sjekker ,er det ingenting der.Hun kan også ha halen rett ned og stirre ut mot inngangsdøra akkurat som hun gjør når hun merker at det kommer folk ,selv om det ikke kommer noen.
En annen ting er sikringene i huset går hele tiden ,skifter sikringer annenhver dag nesten.Samboer sier det er pga huset er så gammelt ,men de går selv om vi nesten ikke har strøm på engang. Dessuten nevnte ikke huseier noenting om det da vi skulle leie her.
Det er også et rom oppe i annen etasje som alltid er kaldt ,uansett hvor varmt det er i resten av huset. Vet ikke hvorfor ,men jeg syns alltid det er så utrivelig der inne .
En siste ting ,en dag i høst da jeg var nede i stua hørte jeg at døra oppe smalt igjen . Greit nok ,jeg gikk opp for å se, og så at vinduet på soverommet der var oppe. Jeg gikk inn og lukka det ,men da hørte jeg plutselig at den andre døra smalt igjen ETTER at jeg hadde lukka vinduet. Det husker jeg jeg syntes var litt merkelig. Venninna mi sier alt har sikkert en naturlig forklaring ,men jeg lurer litt av og til på om det virkelig kan være noe her.
Kan tilslutt nevne at min mor døde av kreft da jeg var 7,en god venninne av meg tok selvmord i 2006, og nå i juli tok min storesøster sitt eget liv ,etter å ha vært tvangsinnlagt pga bipolar lidelse.
Av og til så tenker jeg at kanskje det er min søster som prøver å si meg noe ,men har liksom alltid skjøvet det vekk . Har slitt veldig mye pga det med min søster nå i sommer.
Noen som har noen tanker eller ideer ,om det bare er fantasien som rett og slett får meg til å innbille meg ting ? Føler alle andre bare fnyser og sier jeg må slutte og se så mye på skrekkfilmer =)
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Lurer på en del ting ang hjemsøkte plasser etc =)
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Des 2009 12:10
- 14
Lurer på en del ting ang hjemsøkte plasser etc =)
Antall ord: 699
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Lurer på en del ting ang hjemsøkte plasser etc =)
Jeg kommer ikke til å gi deg de svarene du sikkert ønsker å få på et sted som dette, men jeg vil gå igjennom punktvis for å gi deg mulige forklaringer på det du har opplevd:
Her ville jeg sjekket strømnettet i huset. Det er antakelig et gammelt strømnett, og det er sannsynlig at det kan oppstå slike feil eller svingninger i strømmen. NSB sliter med det samme, bare at de har feil med signalanlegget - ikke juletrærSally skrev:Sent på kvelden satt jeg foran dataen med nesten alle lyst slukket i stua ,da plutselig juletreet bak meg går på . Jeg snur meg og skal til å spør min samboer om han slukka på treet,men han ligger i sofaen og halvsover. Tenker ikke noe mer over det ,treet blir stående på ,og etter en stund går det av igjen. Hmm.. tenker jeg . 10 mins etter går det plutselig på igjen før det slår seg av igjen av seg selv etter en lang stund.
Dette kan ha sammenheng med strømnettet (hvilket gjør det enda mer viktig at dere får en elektriker til å se over det), eller det kan har kommet utenfra (hvilket jeg ser som mest sannsynlig). Nå om vinteren er det jo slettes ikke uvanlig at folk fyrer f.eks. Slik røyklukt kan fint kjennes selv om man ikke har noen vinduer eller dører oppe.En kveld jeg var hjemme alene og lå på sofaen og så på tv, kjente jeg sånn plutselig røyklukt som om noe skulle være brent . Jeg reiste meg opp og sjekka alt fra ovner ute i ganga til komfyren på kjøkkenet ,men ingeting .Ingen vinduer var oppe heller ,dette var sent på kvelden,natta.
Det kan jo være at de trodde de lukket den, men at den ikke gikk skikkelig i klinke? Hukommelsen vår, eller evnen til å få med seg alle små detaljer, er ikke så god som vi ønsker å tro.Andre ganger har det skjedd at ytterdøra har stått oppe på vidt gap ,og jeg har spurt samboer og barn om de har satt opp døra ,men da har de svart nei.
Hunder og en del andre dyr har langt bedre hørsel og luktesans enn det vi mennesker har. Ofte kan de oppføre seg som om de værer noe "usynlig", og mange tolker dette som at de ser spøkelser eller liknende. Det er ikke tilfelle. De får ferten av noe vi ikke kjenner, og reagerer på det. Det kan ha vært en lyd vi vanligvis ikke tenker over, eller det kan ha vært en lukt som for dem er merkelig.Har hund også ,hun har aldri bjeffa mot noe rart noe ,men det har skjedd at hun har løpt bort til vinduet akkurat som om det har kommet noen utenfor ,men når jeg går bort og sjekker ,er det ingenting der.Hun kan også ha halen rett ned og stirre ut mot inngangsdøra akkurat som hun gjør når hun merker at det kommer folk ,selv om det ikke kommer noen.
Her har nok samboeren din helt rett, og det underbygger det jeg skrev om strømnettet over her. Det er nok lurt å få sjekket det ut, og sikkert gi det en skikkelig overhaling også.En annen ting er sikringene i huset går hele tiden ,skifter sikringer annenhver dag nesten.Samboer sier det er pga huset er så gammelt ,men de går selv om vi nesten ikke har strøm på engang. Dessuten nevnte ikke huseier noenting om det da vi skulle leie her.
Kan det være trekk?Det er også et rom oppe i annen etasje som alltid er kaldt ,uansett hvor varmt det er i resten av huset. Vet ikke hvorfor ,men jeg syns alltid det er så utrivelig der inne .
Når du sier "smalt igjen", mener du da at det var et skikkelig smell - eller var det mer at du bare hørte døren lukkes.En siste ting ,en dag i høst da jeg var nede i stua hørte jeg at døra oppe smalt igjen . Greit nok ,jeg gikk opp for å se, og så at vinduet på soverommet der var oppe. Jeg gikk inn og lukka det ,men da hørte jeg plutselig at den andre døra smalt igjen ETTER at jeg hadde lukka vinduet. Det husker jeg jeg syntes var litt merkelig. Venninna mi sier alt har sikkert en naturlig forklaring ,men jeg lurer litt av og til på om det virkelig kan være noe her.
Dette er en forståelig og vanlig tankegang, men det har nok neppe noe med hva du opplever i huset å gjøre. Tror du ikke slike gjenferd ville klart å uttrykke seg litt mer tydelig om de først kan få til å manipulere strøm og objekter på denne måten?Kan tilslutt nevne at min mor døde av kreft da jeg var 7,en god venninne av meg tok selvmord i 2006, og nå i juli tok min storesøster sitt eget liv ,etter å ha vært tvangsinnlagt pga bipolar lidelse.
Av og til så tenker jeg at kanskje det er min søster som prøver å si meg noe ,men har liksom alltid skjøvet det vekk . Har slitt veldig mye pga det med min søster nå i sommer.
Du innbilder deg neppe det du forteller om her, men du har nok laget deg egne forklaringer som ikke henger helt sammen med virkeligheten. Dette kan lett forsterkes av at du har et fokus på slikt.Noen som har noen tanker eller ideer ,om det bare er fantasien som rett og slett får meg til å innbille meg ting ? Føler alle andre bare fnyser og sier jeg må slutte og se så mye på skrekkfilmer =)
Antall ord: 988
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Des 2009 12:10
- 14
Tusen takk for svar
Jeg tror nok du har rett ja ,bare enkelte ganger begynner jeg lissom å lure.
Glemte å si et par ting isted forresten .
To hendelser jeg kan huske ang det med min mor.
Jeg var rundt 10 år gammel og alene hjemme oppe på kjøkkenet og tegnet ,da jeg plutselig hørte noen rope navnet mitt. Jeg husker jeg reiste meg opp og løp ned i trappa for jeg trodde min far kom hjem ,men det var ingen der og ingen bil i oppkjørselen .Helt ærlig så hørtes det akkurat ut som min mors stemme da jeg var liten.
Andre gangen var for et par år siden da jeg hadde ekstrajobb å vaske i kirken her ,og jeg stod foran i kirka og støvsugde teppet,da jeg er sikker på at jeg plutselig hørte noen begynne å nynne på en sang som mamma pleide å synge da vi var små. Jeg er hundre prosent sikker på at det ikke var noe jeg innbilte meg ,men både familie og venner skal alltid ha slike rasjonelle forklaringer på ting hehe. Sikkert bare noe du trodde du hørte etc =D
Ang det med min søster var det mye styr rundt da hun ble innlagt etc .
Jeg husker vi var og besøkte henne ,de bodde i Drammen så det var lang vei å kjøre men jeg husker jeg ble rett og slett dårlig da vi endelig fant frem til der hun var.
Noen mer trist plass skal en lete lenge etter, sa det til min samboer også etterpå.Ekle bygninger og grått og trist ,akkurat som et fengsel med de svære dørene o.l.
Uansett, hun har hele tiden sagt at hun ikke er syk og jeg måtte høre på henne at folk bare ville stenge henne inne fordi de var uenige etc ,så jeg antar det bare er en slags ønsketenking at jeg innbiller meg at hun ikke har fred .
Uansett, kul side dette her ,skikkelig artig å lese alle disse forskjellige innleggene =)
Jeg tror nok du har rett ja ,bare enkelte ganger begynner jeg lissom å lure.
Glemte å si et par ting isted forresten .
To hendelser jeg kan huske ang det med min mor.
Jeg var rundt 10 år gammel og alene hjemme oppe på kjøkkenet og tegnet ,da jeg plutselig hørte noen rope navnet mitt. Jeg husker jeg reiste meg opp og løp ned i trappa for jeg trodde min far kom hjem ,men det var ingen der og ingen bil i oppkjørselen .Helt ærlig så hørtes det akkurat ut som min mors stemme da jeg var liten.
Andre gangen var for et par år siden da jeg hadde ekstrajobb å vaske i kirken her ,og jeg stod foran i kirka og støvsugde teppet,da jeg er sikker på at jeg plutselig hørte noen begynne å nynne på en sang som mamma pleide å synge da vi var små. Jeg er hundre prosent sikker på at det ikke var noe jeg innbilte meg ,men både familie og venner skal alltid ha slike rasjonelle forklaringer på ting hehe. Sikkert bare noe du trodde du hørte etc =D
Ang det med min søster var det mye styr rundt da hun ble innlagt etc .
Jeg husker vi var og besøkte henne ,de bodde i Drammen så det var lang vei å kjøre men jeg husker jeg ble rett og slett dårlig da vi endelig fant frem til der hun var.
Noen mer trist plass skal en lete lenge etter, sa det til min samboer også etterpå.Ekle bygninger og grått og trist ,akkurat som et fengsel med de svære dørene o.l.
Uansett, hun har hele tiden sagt at hun ikke er syk og jeg måtte høre på henne at folk bare ville stenge henne inne fordi de var uenige etc ,så jeg antar det bare er en slags ønsketenking at jeg innbiller meg at hun ikke har fred .
Uansett, kul side dette her ,skikkelig artig å lese alle disse forskjellige innleggene =)
Antall ord: 344
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Des 2009 00:24
- 14
- Kjønn (valgfri): Man
- Lokalisering: Kragerø
Tror det finnes Spøkelser osv. Men vil ikke anbefale og søke opp dem. hvis du har sett et spøkelse eller tror du har sett et, er det en ting jeg vil si de kan ikke skade deg bare skremme en,
Men hvis du oppsøker begynner du og miste kontroll og noe Kan da bosete seg ideg, men da er det jo du selv som bestemmer
Men hvis du oppsøker begynner du og miste kontroll og noe Kan da bosete seg ideg, men da er det jo du selv som bestemmer
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Sally
det med juletreet kan være att om en av pærene er litt løs i sokkelen så brytes strømmen til alle og da slukkes treet.
Sjekk det du.
Når det er sagt så er det jo kjent att spøkelser ofte tukkler akkurat med det elektriske, så hvem vet.
De andre tingene du snakker om er jo verre å forklare. Det kan likeså godt være ånder som noe annet.
det med juletreet kan være att om en av pærene er litt løs i sokkelen så brytes strømmen til alle og da slukkes treet.
Sjekk det du.
Når det er sagt så er det jo kjent att spøkelser ofte tukkler akkurat med det elektriske, så hvem vet.
De andre tingene du snakker om er jo verre å forklare. Det kan likeså godt være ånder som noe annet.
Antall ord: 74
Hide post links |