Jeg har opplevd noe merkelig i leiligheten min i det siste.. Vanligvis når man går å legger seg så slukker man alt lys og blåser ut alle sterinlys... men i den siste tiden så har jeg våknet på morgenen at lysene rundt peisen har brent en stund.. og ingen andre bor i den leiligheten som jeg vet om..
Har tidligere hendt at lokk på glassbeholderen til pasta på kjøkkenet har hoppet av.. og man må bruke litt krefter for å få av den..
Huseieren har tidlige nevnt at hun har hørt noen rare lyder og greier, men aldri gått noe mer inn på det..
Kan noen hjelpe meg?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Sterinlys som tenner seg selv?!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Nov 2005 18:03
- 19
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Nov 2009 23:11
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Barteland
- Blitt takket: 1 gang
Re: Sterinlys som tenner seg selv?!
Det kan jo være skummelt når stearinlys står og brenner uten tilsyn, tenker på brannfaren.
Hadde jeg vert deg så hadde jeg hørt mere med huseier om dette er noe som har skjedd tidligere også.
Siden det har vert snakk om rare lyder så er sikkert huseier åpen for at det er noe på gang.
Hadde jeg vert deg så hadde jeg hørt mere med huseier om dette er noe som har skjedd tidligere også.
Siden det har vert snakk om rare lyder så er sikkert huseier åpen for at det er noe på gang.
Antall ord: 59
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Ja,dette var interessant fortelling. har du mulighet til å sette opp kamera og filme? Kanskje du en dag fanger noe interessant? Lykke til
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jun 2008 02:42
- 16
kristiane skrev:Ja,dette var interessant fortelling. har du mulighet til å sette opp kamera og filme? Kanskje du en dag fanger noe interessant? Lykke til
Helt enig.
Hvis du bor i nærheten av vestfold og har lyst til å låne utstyr til å få dokumentert dette så er det bare til å si ifra. Utstyret mitt blir ikke i bruk før om noen mnd så du kan ha det en stund hvis du vil. men laptopen min har dødd så du må ha en egen laptop eller stasjonær pc for å ta opp. alt er trådløst så hvor pcn din er spiller ingen rolle.
Send meg en PM hvis du vil låne utstyret.
PS: hvis du er redd så kan jeg kjapt samle en gjeng å ta en "ghosthunt" hjemme hos deg. (kommer ann på hvor du bor)
men hvis tv'n og alt annet av verdi er borte så er det spøkelsene som har tatt det.. he he.. sorry måtte bare...
Det er selvsagt best om du er der sammen med oss.
Lykke til videre..
Antall ord: 181
Hide post links |
opplevde det samme her, og fant ut at noen lys er vanskelige og slukke helt. En liten glo kan føre til at de tenner igjen etter en liten stund.... Så det trenger ikke være mere mystefistisk enn som så
Puma/f
Puma/f
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
Lys som tenner seg selv p.g.a en glo har jeg aldri i mitt liv hørt om.
Men en kan ikke helt utelukke det.
Men att det skulle skje med fler en ett...det tror jeg bare ikke.
Tar jeg ikke feil så er de som fyrstikker laget sånn att de ikke skal gløde lenge etter man blåser dem ut.
Er dette tilfelle så hadde det vert fint å fått det på film ja. Jeg har sett en gang å¨åndenes makt att ett lys tente seg på den måten og det huset var hjemsøkt.
Men en kan ikke helt utelukke det.
Men att det skulle skje med fler en ett...det tror jeg bare ikke.
Tar jeg ikke feil så er de som fyrstikker laget sånn att de ikke skal gløde lenge etter man blåser dem ut.
Er dette tilfelle så hadde det vert fint å fått det på film ja. Jeg har sett en gang å¨åndenes makt att ett lys tente seg på den måten og det huset var hjemsøkt.
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Okt 2008 14:15
- 16
- Lokalisering: Bergen
Jeg synes å ha hørt at man alltid skal blåse ut lysene og deretter følge med dem en stund før man forlater rommet. Men det virker jo litt rart hvis det er flere lys som tennes og hvis det har skjedd flere ganger. Kanskje du burde prøve å bytte ut lysene med et annet merke for sikkerhets skyld? Bare for å forsikre deg om at det ikke bare er noe gale med de lysene du bruker
Antall ord: 78
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 21:55
- 18
- Kjønn (valgfri): Kanin
- Lokalisering: Orkdal
- Blitt takket: 3 ganger
Det lignende skjedde meg for ikke så lenge siden, faktisk.
Jeg elsker stearinlys, og siden jeg ikke har noen varmeovner e.l. rundt omkring i leiligheten min sånn at den er varm(bare en liten vedovn) blir det veldig lett iskaldt her.
Da tenner jeg gjerne masse lys rundt omkring, siden det også kan bli ganske varmt av bare stearinlys!
Jeg bruker alltid å ta en runde før jeg legger meg, og passer på at jeg blåser ut absolutt alle lysene.
Rett etter at jeg hadde lagt meg til å sove merket jeg at det kom lys fra stua(er ikke noe dør mellom soverommet mitt og stua, så jeg ser rett ut i den).
Jeg gikk opp for å sjekke da det viste seg at det var ett telys som sto på DVD-hylla som hadde fortsett å brenne, selv om jeg sverger på at jeg blåste det ut.
Jeg kom også til den konklusjonen at det bare var gloen som hadde tatt fyr av seg selv.
Litt senere fikk jeg sett det selv også da jeg hadde blåst ut et lys for så å se det flamme opp igjen før gloen hadde rukket å forsvunne.
Så det er nok ikke umulig at det kan skje! :mozilla_smile:
Jeg elsker stearinlys, og siden jeg ikke har noen varmeovner e.l. rundt omkring i leiligheten min sånn at den er varm(bare en liten vedovn) blir det veldig lett iskaldt her.
Da tenner jeg gjerne masse lys rundt omkring, siden det også kan bli ganske varmt av bare stearinlys!
Jeg bruker alltid å ta en runde før jeg legger meg, og passer på at jeg blåser ut absolutt alle lysene.
Rett etter at jeg hadde lagt meg til å sove merket jeg at det kom lys fra stua(er ikke noe dør mellom soverommet mitt og stua, så jeg ser rett ut i den).
Jeg gikk opp for å sjekke da det viste seg at det var ett telys som sto på DVD-hylla som hadde fortsett å brenne, selv om jeg sverger på at jeg blåste det ut.
Jeg kom også til den konklusjonen at det bare var gloen som hadde tatt fyr av seg selv.
Litt senere fikk jeg sett det selv også da jeg hadde blåst ut et lys for så å se det flamme opp igjen før gloen hadde rukket å forsvunne.
Så det er nok ikke umulig at det kan skje! :mozilla_smile:
Antall ord: 210
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det er helt riktig det, Starchild. Det er derfor man bør være påpasselig med å kvelde gloen mellom fingrene.
Antall ord: 21
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Mai 2005 22:22
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Artig teori om at gloen kan ha fyrt opp lyset igjen. Har aldri sett noe slikt, men det kan vel være fordi jeg sjelden tenner lys, men også som oftest kveler gloen når jeg slukker det, først og fremst for å slippe lukten fra røyken til en glødende veike. Faktorer som trekk og type lys (og veike) varierer, så det kan vel være at det for noen typer lys det skjer oftere med enn andre.
Mon tro hva sannsynligheten for at lyset skal fyre opp igjen er, gitt at en slukker det slik at veiken fortsatt gløder. Om noen har lyst så kan de jo prøve å tenne og slukke et lys tusen ganger.
Mon tro hva sannsynligheten for at lyset skal fyre opp igjen er, gitt at en slukker det slik at veiken fortsatt gløder. Om noen har lyst så kan de jo prøve å tenne og slukke et lys tusen ganger.
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jun 2008 02:42
- 16
gassene som kommer fra f.eks ett stearinlys blir sluppet ut en stund etter at det blir sluket og kann ta fyr igjen siden de er lettantennelige. Please pass på at det ikke ryker av lysene deres når dere forlater dem. det beste er å riste dem litt.. slik at røyken kan sirkulere litt. Mange av husbrannene har skjedd etter at man har slukket lysene spes med stearinlys og duftlys.
Ta vare på dere selv og hell litt van på dem eller legg dem i oppvaskkummen når dere dra på byen elle andre steder.
Ta vare på dere selv og hell litt van på dem eller legg dem i oppvaskkummen når dere dra på byen elle andre steder.
Antall ord: 96
Hide post links |