Heisann. Jeg jobber på psykiatrisk avdeling på Ahus. Det er en nedlagt avdeling der de fleste ansatta røyker (En liten "balkong" i 1 etasje) som er gjerdet osv. En dag hadde jeg lite å gjøre, så jeg satt meg ned på sofaen for å slappe av. Jeg har personlig aldri trodd på spøkelser o.l.
Når jeg satt og halvsov, er jeg sikker på at det var noe unormalt som skjedde. Jeg hørte en form for susing, og så bevegelser av noe jeg vil tro var mennesker. Disse var helt svarte. Det så ut som de bare gikk forbi. Jeg stod litt opp igjen og sovna atter engang til etter noen minutter. Jeg sov, men samtidig så var jeg våken (vanskelig å forklare ). Da så jeg en av disse "spøkelsene" sitte ved siden av meg, og selvom jeg sov, så var på en måte alt klart i hodet mitt (veldig dårlig forklart, men man får med alt som skjer, selvom man sover) og øyene mine var halvveis åpne. Jeg var SIKKER på at det var kolleagen min som satt ved siden av meg for å vekke meg. Jeg så en hånd på låret mitt (husker ikke helt om jeg følte det så mye). Litt senere så stod jeg helt opp, og der satt det ingen. Etter dette så har jeg delvis fått troen på dette her, og det er alltid så mye mystikk rundt psykiatriske avdelinger. Avdelingen er også nedlagt, men har hørt noe om at den skal åpnes igjen.
Er dette noe som er normalt, eller kan det være spøkelser? Snakket med noen av de jeg jobber med og de påsto også at det hadde vært et par uforklarige hendelser. Har aldri merket noe utenom dette her, men dette var en smule skummelt. Ble ikke redd der og da, men har tenkt litt på det i ettertid. Jeg er selv en helt normal person som ikke tror så veldig mye på sånt egentlig, men dette forumet her er så j*vla interessant, og måtte bare poste dette her. Håper på noen forklaringer herfra.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøkelse? Psykiatrisk avdeling
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Des 2009 03:26
- 14
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Spøkelse? Psykiatrisk avdeling
Etter min mening var dette bare en form for drømming.
Når man sover eller halvsover kan man ikke stole på sanseinntrykkene. Drømmer kan blandes med virkeligheten og opptre i form av hallusinasjoner.
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du "sov, men samtidig var våken"?
Når man sover eller halvsover kan man ikke stole på sanseinntrykkene. Drømmer kan blandes med virkeligheten og opptre i form av hallusinasjoner.
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du "sov, men samtidig var våken"?
Antall ord: 52
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Dette KAN ha vært drømming som Kimbara mener, men når man er i halvsøvne er man også i en form for trance, og er da ofte mer åpen for paranormale fenomen.
Derfor skal man ikke avskrive at det er noe der, men før vi drar den konklusjonen, bør man ha flere ledetråder.
mvh Asbjørn
Derfor skal man ikke avskrive at det er noe der, men før vi drar den konklusjonen, bør man ha flere ledetråder.
mvh Asbjørn
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Det har vel alltid surret rykketer om at det spøker på det som var gamle Ahus men jeg må si at Det spøker vel i grunn på alle sykehus.
Jeg støtter meg til over meg jeg da.
Jeg støtter meg til over meg jeg da.
Antall ord: 40
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvordan kan man så skille mellom "paranormale" fenomen og hallusinasjonene man så lett kan få når man er i en slik tilstand?Asbjørn skrev:Dette KAN ha vært drømming som Kimbara mener, men når man er i halvsøvne er man også i en form for trance, og er da ofte mer åpen for paranormale fenomen.
Antall ord: 61
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Kimbera, hvem sier man kan lett få hallusinasjoner i en sånn tilstand.Kimbara skrev:Hvordan kan man så skille mellom "paranormale" fenomen og hallusinasjonene man så lett kan få når man er i en slik tilstand?Asbjørn skrev:Dette KAN ha vært drømming som Kimbara mener, men når man er i halvsøvne er man også i en form for trance, og er da ofte mer åpen for paranormale fenomen.
Jeg er ofte i halvsøvne jeg, men jeg hallusinerer ikke for det.
Og han som skriver dette kjenner seg selv godt nok til å vite om dette var noe typisk i sin natur eller noe spesiellt.
Halvsøvne ligner det man etterstreber i en transedal tilstand. Da er logikken ikke så skrudd opp og da er det kjent att for de som er åpne for att det kan finnes mere enn hva Kimbera ser med sine øyne og hører med sine ører til vanligt, kan være ekstra motakelige for evt. paranormal aktivitet.
Antall ord: 170
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Når man halvsover (hvilket egentlig er en halvbevisst tilstand man er i rett før søvn eller mellom søvnfaser), er det sannsynlig at man begynner å drømme og at disse drømmene blandes med virkeligheten. Dette er hallusinasjoner.Metodisten skrev: Kimbera, hvem sier man kan lett få hallusinasjoner i en sånn tilstand.
Jeg er ofte i halvsøvne jeg, men jeg hallusinerer ikke for det.
Og han som skriver dette kjenner seg selv godt nok til å vite om dette var noe typisk i sin natur eller noe spesiellt.
Halvsøvne ligner det man etterstreber i en transedal tilstand. Da er logikken ikke så skrudd opp og da er det kjent att for de som er åpne for att det kan finnes mere enn hva Kimbera ser med sine øyne og hører med sine ører til vanligt, kan være ekstra motakelige for evt. paranormal aktivitet.
Det er alltid forskjell på mennesker når det gjelder dette. Noen har lettere for å oppleve slike hallusinasjoner enn andre.
Selv om halvsoving og transe er nogenlunde det samme betyr ikke det at man dermed får "kontakt med den andre siden". Tvert om vil jeg heller si at man ved å gå i transe lurer sin egen hjerne. Det er ikke en ukjent ting at mange som praktiserer dette med å gå i transe også praktiserer dopbruk av ulik grad for å styrke denne "kontakten" (les: forsterke hallusinasjonene).
Poenget mitt er og blir at dere som påstår at en slik tilstand av halvsøvne medfører mer "åpenhet" for "åndeverdenen" vanskelig kan vise hvordan man skiller drømmer og "det paranormale" i en slik tilstand.
Antall ord: 275
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Sometimes spirits hount your house...
and sometimes fantasies hount your head,
and sometimes fantasies hount your head,
Antall ord: 11