Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin Opplevelse

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
camhan88
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Des 2009 02:45
14

Min Opplevelse

Innlegg av camhan88 »

Jeg er en kar på 21, fra akershus fylke.
Jeg bodde der fra 2007 - 2008.
jeg bodde med en kompis nede til høyre når man kommer inn fra selve hovedinngangen.
husker nemlig ikke helt hva alle fløyene heter.
Men flytta ut av rommet og opp i en annen fløya hvor de to jentene visst nok skal vandre om nettene.
jeg opplevde en natt at jeg ikke greide og røre meg, like før jeg holt på og sovne, verken kroppen reagerte på det jeg ville. jeg prøvde og reise meg men skjedde ingenting.
så klart fikk jeg noia og prøvde og rope, men det var så vidt det kom lyd.
jeg hørte en svak lyd av snakking i selve rommet, og ble skremt.
lyden ble høyre og høyre, og jeg ble som dere vil forstå enda mer skremt.. prøvde og komme til meg selv men det gikk ikke. første opplevelsen var ikke den værste.
det skjedde flere ganger. og jeg ble mer og mer redd for og sovne og i det heletatt legge meg.

Andre gangen var faktisk den værste.
jeg fikk samme opplevelsen, men denne gangen var det mer skriking i rommet.
jeg følte bokstavligtalt at noen satt seg rett ved siden av meg der jeg lå i senga, madrassen gikk nedover, akkurat som om noen skulle satt seg ned ved siden av meg.
og etter det gikk jeg til en lærer som visstnok ikke jobber der mer. Musikk lærer.
jeg fortalte han om alt når vi var alene i studioet.
Han tok hånda på hodet mitt og ba en bønn på latinsk/spansk.
jeg følte meg veldig rar, fordi jeg aldri hadde forventet noe sånt,
men etter det så var det over en viss periode. og opplevde ikke noe mer som var like skremmende.
Hadde en drøm og samme følelse når jeg var hjemme hos meg selv, men da SÅ jeg en skikkelse som satt i soffaen min som hvisket noe i en lang stund.
sleit alltid med og komme til meg selv. men jeg VET jeg var våken. fordi jeg hadde øynene åpne men ikke kunne snu meg på noe som helst måte.
hvis jeg hadde lyset på så merket jeg ingenting.
jeg har lenge gått og undret på dette.
hva er det som skjer med at ALLE her har opplevd noe der, og jeg hører enda at folk gjør det.
Hvorfor ikke kontakte Åndnes Makt?
Verd et forsøk.
til og med kokke damene fortalte meg personlig at de hører trappe trinn fra den gamle speil hallen. de sa at det ikke var folk der på den tia, de vasket før skolestart. og de hørte altså noen som gikk opp eller ned trappene.
selv tok jeg mange sjangser og vandret rundt med og uten venner der. men aldri sett eller opplevd noe.

En venn av meg skrek plutselig fordi han mente han så et fjes i vinduet.
Da sto jeg med ryggen til og pratet i tlf med en venninne. Selvfølgelig ble jeg stiv frossen av det og gikk rolig ut av rommet. men når jeg tittet inn igjen så så jeg ingenting. men vennen min var helt ute av seg.
tok tid før han kom til seg selv og roet seg ned.

Det skjer ting på den skolen, mange som ikke tror på det og sikkert motsatt.
men vær åpne for det.

hvis de jentene jeg leste om her brente det brettet, er det mulig de greide og ødelegge den portalen de hadde åpnet. dvs: at åndene ikke kan vende tilbake dit de ble hentet ut av.
Tror dere åndene ønsker og bli hentet ut?
Er denne/disse åndene onde/usikkre/sinte/redde?
slike spørsmål kan man spørre seg selv om i en evighet. men noen der ute er mer åpne for åndlig kontakt enn andre.

Til slutt: dere som leser dette jeg har skrevet, og som sitter der på pc`n på bakketun nå og er små redde eller bare nysgjerrige... ting skjer der uansett hva dere sier.
dere sier sikkert. (pff) han derre er nok helt skrudd eller hva faen? :P
men jeg er ikke personen som lyver for og bli hørt eller få oppmerksomhet.
jeg vil simpelten dele min opplevelse og kanksje gi litt info/råd.
Lykke til, få det på film og del det med andre her ute som er skeptiske eller som tror.
dere alle fortjener og få vite sannheten like mye som andre.
og gjerne skriv tilbake her så jeg får lest hva dere/du tror og føler.
gjerne forklar meg hva det er jeg har opplevd, selvom det ikke er 100% at dere veit.
settes pris på.

PEace out og lykke til med året deres. nyt det. mye bra folk der og mye moro.
kanskje ikke alle på lyd har det like fett som de andre som reiser ut mer men STÅ PÅ !
musikken må ut !
Antall ord: 851

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Min Opplevelse

Innlegg av Eaglespirit »

Høres ut som du har hatt søvnparalyse. Mange opplever stemmer , lyder og nærvær under det . Men det er en kjip følelse når du ikke får rørt på kroppen.
Antall ord: 36
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
st3ne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2009 23:12
15

Innlegg av st3ne »

Jepp, høres ut som du har hatt søvnparalyse. Mange mener det ikke er noe åndelig over det mens andre mener det motsatte:) Selv er jeg ikke helt sikker. Har også opplevd det mange ganger. Og det er helt utrolig skummelt. Man ser skygger, mennesker og skikkelser og føler en enorm frykt. Du tror du skriker, men du gjør ikke det. Du tror du har øynene åpne, men de er lukket. Dersom noen går forbi deg mens du opplever det så opplever de deg som et helt normalt og rolig sovende menneske:) Hvis det skjer flere ganger; prøv å slapp av. Det har skjedd meg så mange ganger at jeg kjenner rett før jeg sovner at jeg kommer til å få søvnparalyse og prøver derfor å holde meg våken. Dette skjer ofte dersom du har en meget stressende hverdag dvs veldig sliten, trenger hvile, eller har mangel på søvn.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

camhan88 skrev:Til slutt: dere som leser dette jeg har skrevet, og som sitter der på pc`n på bakketun nå og er små redde eller bare nysgjerrige... ting skjer der uansett hva dere sier.
dere sier sikkert. (pff) han derre er nok helt skrudd eller hva faen? :P
men jeg er ikke personen som lyver for og bli hørt eller få oppmerksomhet.
jeg vil simpelten dele min opplevelse og kanksje gi litt info/råd.
Lykke til, få det på film og del det med andre her ute som er skeptiske eller som tror.
dere alle fortjener og få vite sannheten like mye som andre.
og gjerne skriv tilbake her så jeg får lest hva dere/du tror og føler.
gjerne forklar meg hva det er jeg har opplevd, selvom det ikke er 100% at dere veit.
settes pris på.
Som nevnt av andre, det du beskriver er søvnparalyse. Du opplevde en slags mareritt i våken tilstand.

Mer å lese om hvorfor og hvordan:
http://www.csicop.org/specialarticles/s ... paralysis/
http://www.stanford.edu/~dement/paralysis.html
http://www.spis.org.uk/
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

1) Det høres ut som...
2) Ja, det høres ut som...
3) Det er søvnparalyse.

Tja, det kan godt hende at det er det. Er du ute etter en logisk forklaring, og føler du at det kan ha slike naturlige årsaker selv, eller føler du ikke det stemmer med den konklusjonen du fikk?
Antall ord: 58
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

har selv opplevd sövnparalyse. Mren det kan faktisk unngaas i de fleste tilfeller.
Selv har jeg lärt meg aa passe pa at man sover i et godt ventilert rom. Hvis det er lite ogsygen i rommet er sjangsen for sövnparalyse og halusinasjoner meget stor. Og ja det föles ekte, men er ikke slik. Det er kroppens forsvarssystem som trer igjennom og pröver aa finne en logisk forklaring.
Noe som ikke er enkelt hvis man har kvelnings-fornemmelser etc.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det er ikke noen forsvarsmekanisme, det er en feil som skjer.

Søvnparalyse oppstår når bevisstheten (ihvertfall delvis) våkner før kroppen. Når vi sover er det vanlig at kroppen lammes for å unngå unødige bevegelser i søvne. Følelsen av å ikke få puste er en konsekvens av at mønsteret brytes, men intensiteten av det er i stor grad innbildt.
Antall ord: 66
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Selv har jeg lärt meg aa passe pa at man sover i et godt ventilert rom. Hvis det er lite ogsygen i rommet er sjangsen for sövnparalyse og halusinasjoner meget stor.

Ja, jøss...

Jeg sover i et bra stort sove rom, med et svært vindu og det er ALLTID åpent om natten, og min sengehalvdel er vedsiden av vinduet, jeg sover vel 1/2 meter fra vinduet, så luft tilgangen er meeeget stor hos meg...

Men.... "søvnparalyse" skjer meg omtrent 2-3 ganger i mnd'en lell..

Happe....
Antall ord: 93
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maritttt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2009 20:06
14

Innlegg av maritttt »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Selv har jeg lärt meg aa passe pa at man sover i et godt ventilert rom. Hvis det er lite ogsygen i rommet er sjangsen for sövnparalyse og halusinasjoner meget stor.

Ja, jøss...

Jeg sover i et bra stort sove rom, med et svært vindu og det er ALLTID åpent om natten, og min sengehalvdel er vedsiden av vinduet, jeg sover vel 1/2 meter fra vinduet, så luft tilgangen er meeeget stor hos meg...

Happe....

sån serr nå er jeg drit rett for at jeg kommer til og oppleve sån søvnparalyse... :oops:
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maritttt
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av maritttt »

maritttt skrev:
HappeTittenTooYouNow skrev:

Ja, jøss...

Happe....

sån serr nå er jeg drit rett for at jeg kommer til og oppleve sån søvnparalyse... :oops:

jeg leste på google at:
Mange mennesker som opplever søvnparalyse jevnlig lider også av narkolepsi, men forskning viser også at de fleste vil oppleve søvnparalyse en eller to ganger i løpet av livet. :mozilla_yell:
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Maritttt skriver: sån serr nå er jeg drit rett for at jeg kommer til og oppleve sån søvnparalyse...
Nå har du jo lest litt om det og vet ihvertfall hva det er dersom du skulle komme til å oppleve det. ;) Men jeg tror ikke det er så mange som er så heldige/ uheldige (alt etter som hvordan man ser det..) å få oppleve det. Jeg har aldri hatt søvnparalyse, ei heller noen av de jeg kjenner. Jeg har mild narkolepsi, og kjenner et par med "ordentlig" narkolepsi, men har normalt søvnmønster utover det. Så legg deg og sov du. :)
Antall ord: 103
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maritttt
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av maritttt »

Bearchild skrev:
Maritttt skriver: sån serr nå er jeg drit rett for at jeg kommer til og oppleve sån søvnparalyse...
Nå har du jo lest litt om det og vet ihvertfall hva det er dersom du skulle komme til å oppleve det. ;) Men jeg tror ikke det er så mange som er så heldige/ uheldige (alt etter som hvordan man ser det..) å få oppleve det. Jeg har aldri hatt søvnparalyse, ei heller noen av de jeg kjenner. Jeg har mild narkolepsi, og kjenner et par med "ordentlig" narkolepsi, men har normalt søvnmønster utover det. Så legg deg og sov du. :)
hehe ja takk jeg hadde aldri hørt om det før jeg leste dette,og jeg kjenner også ingen som har opplevd det så jeg skal prøve og leve livet videre :salute:
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev:Jeg sover i et bra stort sove rom, med et svært vindu og det er ALLTID åpent om natten, og min sengehalvdel er vedsiden av vinduet, jeg sover vel 1/2 meter fra vinduet, så luft tilgangen er meeeget stor hos meg...

Lite oksygen kan muligens være en medvirkende årsak i noen tilfeller, men det er absolutt ikke hovedårsaken.
Søvnparalyse er en søvnforstyrrelse som ikke nødvendigvis trenger å være påvirket av ytre faktorer.
Antall ord: 95
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links