Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDragning mot det okulte

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 20 Mar 2007 10:51
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Fogn

Dragning mot det okulte

Innlegg av kevenandre »

Hei folks :)
Jeg har holdt på med okultisme en stund nå, alt fra satanisme til å prøve å få kontakt med de som de kristne kaller det "onde" krefter.
Jeg har mange ganger, prøvd å stoppe mens det ennå er tid. Men da jeg gjør det, kommer det alltid noe okkult i veien.
det føles som om det oppsøker meg fordi at det vil bruke meg til noe.
Jeg hadde en lanag diskusjon med min far om hvilken fortvilt situasjon jeg var i.
Hver gang jeg prøvde å slutte ble kroppen fyllt med strekt fysisk ubehag.
Jeg er en person som aldri vil få fred, slik er det bare og jeg prøver å leve med det.

Kan noen gi meg noen gode "seriøse" råd?
Antall ord: 128
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Dragning mot det okulte

Innlegg av Moonstone »

kevenandre skrev:Hei folks :)
Jeg har holdt på med okultisme en stund nå, alt fra satanisme til å prøve å få kontakt med de som de kristne kaller det "onde" krefter.
Jeg har mange ganger, prøvd å stoppe mens det ennå er tid. Men da jeg gjør det, kommer det alltid noe okkult i veien.
det føles som om det oppsøker meg fordi at det vil bruke meg til noe.
Jeg hadde en lanag diskusjon med min far om hvilken fortvilt situasjon jeg var i.
Hver gang jeg prøvde å slutte ble kroppen fyllt med strekt fysisk ubehag.
Jeg er en person som aldri vil få fred, slik er det bare og jeg prøver å leve med det.

Kan noen gi meg noen gode "seriøse" råd?
For det første så er ikke begrepet "okkult" det samme som "ondt" eller noe negativt.
"Okkult" er et begrep for "ukjent" eller at en ting er "skjult"

Men uansett, hvorfor ønsker du å fylle deg selv med noe "negativt" da?
Antall ord: 170
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Innlegg av kevenandre »

Vet ikke, det har alltid vært et opprør inne i meg. Jeg tror det kommer av en vanskelig barndom som jeg håper ingen andre i verden noen gang får oppleve.
Jeg ble misshandlet som unge hver dag frem til jeg var 10år, og de onde kreftene har bare vokst inni meg siden den gang :( men jeg skal ikke gå inn i detaljer på barndommen men jeg tror at det kan ha noe med det å gjøre. En misunnelse overfor andre som har det godt et hat som vokser seg sterkere en folk kan forestille seg.
Antall ord: 100
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Hmm..ja, det kan jeg godt tenke meg da.
Det er nok en naturlig reaksjon, det å føle hat etter noe sånt..
Men ikke ødelegg deg selv MER med å fylle deg selv med MER hat, det hjelper vel ikke deg selv å leve med deg selv bedre?
Det er jo tross alt IKKE DEG SELV du burde hate, men de som gjorde ugjærningene?
Antall ord: 64
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Uff lei sitvasjon du har kommet borti.
Å holde på med det (onde) er ikke bra og slev om det føles beder å gjøre det så er det nok ikke det.
Eneste jeg kan si er vel at du må begynne å fylle deg med gode ting og sette en sperre for de(onde) ånden. Dette kan du gjøre ved å be hjelper om hjelp til og sperre det ut, meditasjon er også en fin ting å bli fylt opp av god het og varme.
Antall ord: 83
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Innlegg av kevenandre »

Moonstone skrev:Hmm..ja, det kan jeg godt tenke meg da.
Det er nok en naturlig reaksjon, det å føle hat etter noe sånt..
Men ikke ødelegg deg selv MER med å fylle deg selv med MER hat, det hjelper vel ikke deg selv å leve med deg selv bedre?
Det er jo tross alt IKKE DEG SELV du burde hate, men de som gjorde ugjærningene?
sant det :P jeg får vel prøve å fokusere på noe poitivt eller som hun andre sa, be hjelperene mine om å fjerne dem, :P Det er det som er bra med en side som dette, en kan få hjelp fra folk som tror på det jeg snakker om :P så det er en fin gjeng her inne :D det er hovederfaringen min
Antall ord: 125
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Fint at du synes det :)

Ja, prøv å gjøre ett slags rituale ved at du setter punktum for den vonde perioden som har vært, og fyll en ny mening i livet, nye verdier.
Tenn et bål på kvelden der du skriver ned på en lapp alle de vonde tingene, og kast det på ilden for eksempel.
Det kan hjelpe å flytte et anet sted, få nye inntrykk og få nye veier å gå med nye mennesker.
Det å sette seg inn i det "alternative" kan jo bringe med seg ny innsikt, kanskje undersøke litt filosofi, psykologi, samfunn, spiritualitet osv.
Å finne en MENING i tilværelsen er nok viktig, noe som en faktisk ØNSKER å streve for.
Men HVA man finner mening i, er veldig individuelt..
Søk, og du skal nok finne ;)
Sist redigert av Moonstone på 16 Des 2009 15:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 132
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Innlegg av kevenandre »

Moonstone skrev:Fint at du synes det :)

Ja, prøv å gjøre ett slags rituale ved at du setter punktum for den vonde perioden som har vært, og fyll en ny mening i livet, nye verdier.
Tenn et bål på kvelden der du skriver ned på en lapp alle de vonde tingene, og kast det på ilden for eksempel.
Det kan hjelpe å flytte et anet sted, få nye inntrykk og få nye veier å gå med nye mennesker.
Det å sette seg inn i det "alternative" kan jo bringe med seg ny innsikt, kanskje undersøke litt filosofi, psykologi, samfunn, spiritualitet osv.
Å finne en MENING i tilværelsen er nok viktig, noe som en faktig ØNSKER å streve for.
Men HVA man finner mening i, er veldig individuelt..
Søk, og du skal nok finne ;)
Takk :P :D skal gjøre det
Antall ord: 139
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Monn og hans ide om et lite rituale over og starte på nytt er en veldig fin ting og gjøre.
Jeg pleier og ha noen slike av og til selv. de marker at det er slutten på det gammle og starten på det nye. Dette sier jeg også høyt før jeg kaster lappen på båle. Virker like godt med et sterinlys eller vedovnene.

Bare det å søke kunnskap og hjelp er et skritt til og komme videree her i livet.

Lykke til og måtte det mye lys og kjærlighet bli med deg på det du skal igjennom.
Antall ord: 103
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Min holdning er vel at folk kan dra nytte av hva andre kaller både godt og ondt.
En teori som er populær er at ånder trekker energi fra levende og ved å skremme deg avgir du mer energi/frykt som igjen gir mer energi å ta.
Som i de levendes verden er det ofte mer effektivt å få beskyttelse av en bad guy enn et snillt lam, og har man kontakt med mørke ånder så kan man forsøke å få dem til å beskytte deg og ditt hjem, hjelpe deg å hevne ved behov osv.
Problemet er vel å finne en balansegang mellom hva man gir og får.
Min erfaring er også at de som trekkes mot mørket ofte har en tendens til å lese mer i situasjoner enn hva som er tilfelle.
Om man ønsker å bli mektig og få magiske krefter er det lett å tro at man har det uten at man har det, mens en som jobber med hvite krefter ofte tar veldig korte steg som ikke gir resultater før etter lengre tid.
Man planter et frø, ingenting skjer på lang tid men så vokser en vakker blomst frem.
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links