Universet & dets hemmeligheterKlimamøtet i København. Århundrets største fiasko?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Klimamøtet i København. Århundrets største fiasko?

Innlegg av Deep Space »

Politikere fra hele verden diskuterer nå vår fremtid. Hvordan vi skal forholde oss til miljøet og hvordan vi skal leve våre liv. De mener faktisk at vår jord's temperatur har økt enormt på svært kort tid.

Allikevel kan det bevises at noen av de fremste forskerne på området har jukset med temperatur grafene tidligere. ( den kjente e-post skandalen )
Dette tyder, igjen, på at det er en økonomisk agenda bak det hele muligens?

Jeg tror vår sol påvirker jorda mer enn forskerne tror.
Selv om "sunspots" er sjeldent for tiden.
Sola er etter min mening, ene og alene grunnen til at det er liv på jorden. Vi surrer rundt den i en perfekt lineær avstand fra sola.

Edit: Vi har også mye vann på jorda, og mye vanndamp stiger opp i atmosfæren og vil muligens skape endel temperaturforskjeller på jordens overflate.

Jeg mener også at sola har en syklus, akkurat som VELDIG mye annet på jorda.

Forskerne prøver å avfeie solen som en viktig faktor for jordas temperatur, og skylder på at det er omtrent bare menneskeskapt forurensning som forårsaker global økning i temperaturen.
Jeg tror de har glemt at vi har vulkaner, og undersjøiske vulkaner som slipper ut enorme mengder med gasser som kommer opp til jordas overflate.

Hva mener du? Tror du at vi kan skylde på oss selv? Tror du at temperaturen på jorda har økt så mye som de påstår, eller blir vi rett og slett ført bak lyset av forskere og politikere?
Antall ord: 263
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Klimamøtet i København. Århundrets største fiasko?

Innlegg av Kimbara »

Jeg tror at det ikke er dumt for vår klode at man fokuserer mer på å begrense forurensning.
Jeg er helt med på at det bildet som males er overdrevet, men det betyr ikke at det ikke er viktig.

Men jeg blir skeptisk dersom dette kun fører til høyere avgifter på alt som kan tenkes å forurense litt. Det virker som enkelte politikere tror alt kan løses med høyere avgifter. Jeg håper for Guds og menneskehetens skyld at de fokuserer mest på forskning på området slik at vi kanskje kan begrense utslipp med hjelp av teknologiske nyvinninger o.l.
Høyere avgifter rammer bare de små aktørene som uansett ikke forurenser noe særlig. De virkelig store styggingene har uansett råd til å kjøpe seg "frikort".
Antall ord: 133
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Deep Space »

Det er også mulig at en ny istid er på vei, og jorda går litt i hvilemodus.
Igjen tror jeg vi har å gjøre med sykluser.

edit:
http://www.yr.no/nyheter/1.6903526

Eller for å skape enda mer tvil rundt temaet....: El Nino er spådd å øke temperaturen globalt, for 2009 2010.
Har våre rike, ekstremt kloke, politikere diskutert el nino i køben?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Deep Space »

Kimbara skrev:Jeg tror at det ikke er dumt for vår klode at man fokuserer mer på å begrense forurensning.
Jeg er helt med på at det bildet som males er overdrevet, men det betyr ikke at det ikke er viktig.

Men jeg blir skeptisk dersom dette kun fører til høyere avgifter på alt som kan tenkes å forurense litt. Det virker som enkelte politikere tror alt kan løses med høyere avgifter. Jeg håper for Guds og menneskehetens skyld at de fokuserer mest på forskning på området slik at vi kanskje kan begrense utslipp med hjelp av teknologiske nyvinninger o.l.
Høyere avgifter rammer bare de små aktørene som uansett ikke forurenser noe særlig. De virkelig store styggingene har uansett råd til å kjøpe seg "frikort".
Jeg vil tro at utfallet av debatten i køben vil bli økte utgifter på alt som kan forurense.
Håpet er jo at flere enn meg kan historie, og kjenner igjen mønsteret som nå gjentar seg.

Jeg tror vi har påvirket miljøet på jorden, men ikke i den grad politikerne skal ha det til.
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links