Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan noen hjelpe meg??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
htsande
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Des 2009 00:21
14

Kan noen hjelpe meg??

Innlegg av htsande »

Hei!

Har lenge tenkt på og få skrevet et innlegg her på paranormal angående aktiviterer i huset jeg bor i. Huset ligger på Stabekk og er bygget i 1886 og har tidligere vært et guttepensjonat, hotell og liten fabrikk. Huset er nå restaurert til leiligheter, men energier ligger igjen fortsatt. Det har hendt mye uforklarlige ting, MEN det har bare skjedd mens JEG har vært hjemme/i rommet.

Brødfjølen fløy over benken og ned på gulvet. Medisinen min lå på bordet og mens jeg så på tv så flyttet den seg langsomt over hele bordet og ned på gulvet. Musikken slår seg på for FULLT midt på natten, og dette er en gammel cdspiller fra 80-tallet som ikke har noen instilling/alarm på når den sal slås på, endte opp med og ha den i kjellern for det skjedde så mange ganger. Faren min og jeg satt en dag og snakket om hendelsene som hadde skjedd her og begynte og prate(med musikk i bakgrunnen) om at vi hadde så lyst på et tegn på at det virkelig var noen her, og da stoppet musikken, midt i låta. Vi spilte den på nytt for og sjekke om ikke dette bare var cden som var ødelagt, men den stoppet ikke andre gang. Dette er noe av det som har skjedd her. Jeg har også sett 2 personer. En jente - og en mann.

Det jeg ville spørre om var om noen ville komme hit og undersøke hvem det er som er her og hvorfor. Dette passer bra til personer som er i gang med mediumsutvikling. Håper dette kan gjøres gratis/for en liten pengesum, for det er da for meg mer troverdig. Dette er en god måte og få utviklet evnene sine, for her er det DEFINITIVT noe! Det merker til og med gjester nå og da.

Men disse tingene skjer bare når jeg er tilstede, og det uroer meg litt. Jeg føler av og til at jeg "har med meg" en av energiene/personene i mitt daglige liv utenfor husets fire vegger. Så har følelsen av at det er noe med meg. Kanskje en hjelper? Jeg er ikke sikker. Vil gjerne fortelle mer om disse personene jeg har sett til dem som måtte spørre.

Håper på svar og håper noen vil komme og undersøke.
Antall ord: 407

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Kan noen hjelpe meg??

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Intresant..
Antall ord: 1
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Kontakt med trådstater om nærmele avtaler tas på Pm grunnet reglene.
MVH
Mod
Heksepusen.
Antall ord: 16
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Høres spennende ut. :)

Var noe sånt flere skulle vært med på å undersøkt, uavhengig av hverandre. Men siden det dreier seg om en privatbolig er det kanskje ikke så aktuelt.. Er alltid "artig" å sammenligne resultater fra fler, spesielt om det er mulighet for å finne noen form for dokumentasjon i etterkant.

Vi gjorde noe tilsvarende på Skillingmark,- "undersøkte" et sted på gården som egentlig ikke var av de kjente "spøkestedene". En og en gikk inn uten å få snakke med de som hadde vært inne/ skulle inn. Så måtte de "rapportere" til et par personer etterpå, og det var særdeles sammenfallende hva folk plukket opp. Mye av det ble bekreftet av gårdeier i etterkant.

Sånn litt i "forskningsøyemed" mener jeg..

Men som sagt, kanhende sånt ikke er noe særlig i et privathus. Ønsker deg uansett lykke til og håper du får ro i huset etterhvert! :)
Antall ord: 159
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
htsande
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av htsande »

Ja det hørtes spennende ut. Man kan vel gjøre det i privat bolig også?
Har gått så lang tid og blir bare mer og mer nysgjerrig på hvem dette er og hvorfor de er her.
Håper virkelig noen kan hjelpe meg.

Har tatt kontakt med et medium, men han skulle ha 1500 kroner for jobben. Vet ikke hvordan det er med dere, men for meg blir det bare mindre troverdig når så høye summer er i bildet.

Ha en fin kveld :-)
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Fint du får hjelp med dette. Bra at noen kan hjelpe deg,ettersom du selv er overbevist om at det er noe der. Men husk å forsikre deg om at mediumet virkelig er et medium ;)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

htsande skrev:Ja det hørtes spennende ut. Man kan vel gjøre det i privat bolig også?
Har gått så lang tid og blir bare mer og mer nysgjerrig på hvem dette er og hvorfor de er her.

Har tatt kontakt med et medium, men han skulle ha 1500 kroner for jobben. Vet ikke hvordan det er med dere, men for meg blir det bare mindre troverdig når så høye summer er i bildet.

Selvsagt kan man gjøre det i en privat bolig,- dersom boligeieren er interessert i å ha masse folk på besøk! ;)
Vanligvis er det jo "kjente" steder som blir brukt til sånne "forsknings-objekter", og da er det lettere (tror jeg) å være forutinntatt og å sjekke opp historien i forkant. Det enkleste for de fleste er sikkert å få tak i ett medium for å få ryddet opp, istedenfor å ha en gjeng spøkelsesjegere med masse utstyr for dokumentasjons skyld rennende rundt i heimen.. :)
Antall ord: 172
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

htsande skrev:Ja det hørtes spennende ut. Man kan vel gjøre det i privat bolig også?

Det finnes folk som faktisk påtar seg slike oppdrag gratis,
eventuelt at de vil ha dekket billigste reisemåte.
( ikke fly via arlanda, altså ;) )

Ofte er de som er kjent via media de som også tar betalt for slike oppdrag, dels fordi de ER kjent, ( pågrunn av media ), og dels for å sile vekk endel useriøse henvendelser.
Og noen tar ganske høye honorarer, for å unngå å springe livet av seg . . .

Men som sagt, synes du 1500 er dyrt, - forsøk noen av de som jobber gratis !

A
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 20 Mar 2007 10:51
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Fogn

Innlegg av kevenandre »

Jeg ville ha kontaktet et medium som jeg visste var professjonelt og hadde god erfaring :P
Det er litt farlig å bare la anyone komme inn og forstyrre kreftene. Ikke for å provosere/kritisere noen her inne altså, men personlig mener jeg at et Medium som har hatt gode resultater fra tidligere oppdrag hadde vært best her :P
Antall ord: 55
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
htsande
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av htsande »

Men hvem er "de" som gjør det gratis?? Noen som har en link, mail eller telefonnummer??
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrlee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2006 14:40
18
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Trysil

Innlegg av mrlee »

Jeg har foretatt husrens flere ganger, og med min metode så kaller jeg på åndene "mine", samt at jeg bruker en tromme, røkelse etc. Selve jobben krever jeg ingenting for, men hvis jeg må reise, så er det greit å få dekket reiseutgifter etc. Hvis folk blir fornøyde og vil donere en gave, så er det lov, men som sagt, jeg tar ingen timebetaling for dette. Det får være opp til hver enkelt hvis man vil gi noe til gjengjeld.

Jeg har tilholdssted i Trysil, Hedmark.
Antall ord: 89
The Spirit Walker - www.thespiritwalker.net - Trommeenergi, åndeverden, naturen, dyre- og fugleenergier, healing, husrens, Qigong m.m.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links