Hei brukere på Paranormal.no,
Vi er to forfattere som holder på med en bok om spøkelser i Oslo. Vi gjør den som en vandring i byen og litt i omegnene, og tar med oss bla. a. Bygdøy, litt i Marka, ut mot Bærum osv. Boken "På spøkelsesvandring i Oslo" kommer ut på Kagge Forlag høsten 2009.
Vi er på utkikk etter informasjon om spesielle og interessante steder, bygninger og hus hvor det spøker. Gjerne kjente steder. Vi har allerede en rekke spennende steder med, som Akershus festning, Kvadraturen, Norsk Folkemuseum, Nationaltheatret og Blakstad sykehus i Asker.
Kjenner noen der ute til ryktene om spøkelser på Quislings gamle Villa Grande på Bygdøy? Har dere andre interessante historier og tips? Vi vil gjerne høre fra dere.
Mange hilsner,
Kristin og Ross.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøkelser i Oslo
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Nov 2008 19:44
- 16
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nittedal
Re: Spøkelser i Oslo
Har et par men ikke i oslo sentrum men oppover mot holmenkollen iallfall...
Antall ord: 13
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Okt 2007 19:36
- 17
- Lokalisering: Oslo
Hvis dere leter i gamle tråder her på forumet, vil dere finne flere historier fra Villa Grande. Forøvrig et interessant sted.
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Mar 2008 16:38
- 16
Med tanke på hvor mange bøker det faktisk allerede er skrevet om spøkelser og lignende i Oslo og omegn, så burde det jo egentlig være ekstremt enkelt å finne noe info... Men jeg er litt usikker på hvor mye "nytt" man kan finne... Jeg for min del er i hvertfall ikke så veldig interessert i å lese enda en bok om de samme merkelige hendelsene, men syns det hadde vært utrolig kult med historier som ikke er så kjent fra før av.
Antall ord: 85
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Sep 2008 11:56
- 16
Hei!
ELSKET boken deres. Den skal jeg lese flere ganger.
Håper dere skriver flere lignende bøker.
Hilsen stor fan!
ELSKET boken deres. Den skal jeg lese flere ganger.
Håper dere skriver flere lignende bøker.
Hilsen stor fan!
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Apr 2009 13:00
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 16 ganger
tuss: takk for bump av denne tråden, julegavetips... til meg selv
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2007 22:22
- 17
- Har takket: 2 ganger
Gjenferdssøkeren skrev: Kjenner noen der ute til ryktene om spøkelser på Quislings gamle Villa Grande på Bygdøy? Har dere andre interessante historier og tips? Vi vil gjerne høre fra dere.
Mange hilsner,
Kristin og Ross.
Heisann!
Vi er 3 stykker her på jobben som har opplevd/sett spøkelset på Halvorsens Conditori ved Stortinget.
Jeg var den første av oss.
Vi jobber med kontormaskiner og kassasystemer og har levert utstyr til Halvorsen i mange år.
Første gang jeg opplevde noe var mens jeg satt på knærne på gulvet innpå kontoret og plugget om noen kabler.
Døra var stengt og sjefen var ute i kafèen for å hente kaffe til meg.
Jeg hørte døra bli åpnet, og de rolige litt "subbende" stegende nærme seg. Deretter så jeg silhuetten i øyekroken bøye seg over min høyre skulder, og jeg snudde meg for å ta imot kaffekoppen.
Det var ingen i rommet, og døren var lukket!
Min andre opplevelse hos Halvorsen inntraff i fjor vinter, mens jeg satte opp nytt kassasystem der nede.
På vei mot kontoret kom det en mørk "sky" farende rett foran ansiktet mitt, og gjorde at jeg instinktivt kastet meg bakover og såvidt unngikk å ramle på ryggen.
En av mine kollegaer så speilbildet av en mann kledd i gammeldagse klær med kjøpmanns-forkle stående ved siden av sjefen på Halvorsen. Når han snudde seg, sto det selvsagt ingen ved siden av sjefen.
En annen av mine kolleger satt i kaféen med kaffe og Wienerbrød, når kaffekoppen hans (m/skål) flyktet bortover bordet! Han fikk såvidt stoppet den før det ramlet utenfor.
Han greide ikke å gjenskape hendelsen etterpå, og det var ikke fuktig på bordplata.
Jeg har snakket med sjefen og flere av de tidligere/nåværende ansatte der nede om saken, og alle har historier om opplevelser med gjenferdet, noen artige og noen ganske ekstreme og litt skremmende.
Skal forresten sjekke ut boka!
Roy.
Antall ord: 341
My tunes:
http://www.soundlift.com/RoyBratbakken
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mai 2011 02:42
- 13
- Kjønn (valgfri): jente
- Har takket: 2 ganger
- Blitt takket: 1 gang
- Spøkelser i Oslo
Utrolig sent svar, men ville bare legge til First Hotel Grims Grenka, som ligger like ved Akershus festning. Den er bygget på en svensk massegrav masse fine historier derifra!
Antall ord: 29
Hide post links |