http://www.aftenposten.no/viten/article3389017.ece
Hmm, spennende
hva syns dere?
Universet & dets hemmeligheter ⇒ hva treffer oss??
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2005 16:45
- 19
- Lokalisering: somewhere over the rainbow
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 11 ganger
hva treffer oss??
Antall ord: 12
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2006 23:49
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i en skog
Re: hva treffer oss??
Det er jo så mangen som sier at vi vet alt, hva vet de om dette da? Nei, no må vi jordbeboere snart begynne å forstå at det er meget begrenset kunnskap vi har. Det skal no bli spennende og følge med fremover. Personlig tror jeg at det snart vil bli store forandringer på moder jord både når det gjelder det åndelige eller hellheten om du vil.....
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
ja, det tror jeg og.. kanskje til det værre, kanskje til det bedre.. who knows??
men kan jo hende det skjer mer når denne mørke massen kommer nærmere..
er utrolig spennede med dette her, det er jo ingen som vet noe om hva som kan skje
men kan jo hende det skjer mer når denne mørke massen kommer nærmere..
er utrolig spennede med dette her, det er jo ingen som vet noe om hva som kan skje
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jan 2009 19:37
- 15
grøsser av tanken på at vi er så utrolig små og ubetydlige i dette store universet...
Antall ord: 17
*Mennesket er det eneste dyr som kan rødme. Og som har grunn til det...*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
det er faktisk helt sykt.. vi er ikke et knappenålshode en gang.. eller hvertfall så virker det sånn.. lurer åsnn på hva som er lang langt langt av gårde...
Antall ord: 32
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Det som facinerte meg mest, var :
PÅ samme måte som en blyant kan påvirke overflaten på et papir ?
Berre ein tanke
Dersom alt som finnes av observerbare objekter telles opp, utgjør disse bare 4 prosent av alt som finnes.Knut Jørgen Røed Ødegaard, astronom
Hva om det er en (eller flere) PARALLELL(E) dimensjon(er), hvor vi egentlig er fysisk adskilt, men at tygdekraftens energi likevel virker på tvers av dimensjonene ?Vi er midt en kollisjon med en annen galakse, og astronomene har rett og slett ikke peiling på hva den består av.
96 prosent av universet består antagelig av såkalt mørk materie og mørk energi – noe astronomene så langt ikke vet hva er for noe.
<klippet ned bittelitt... >
For stor masse
Det store problemet med denne kollisjonen er at gasskyen ikke rives i filler av gravitasjonskreftene i Melkeveien. Forskerne mener også at skyen kolliderte med oss for 70 millioner år siden – uten å bli ødelagt.
PÅ samme måte som en blyant kan påvirke overflaten på et papir ?
Berre ein tanke
Antall ord: 165
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Det blir jo bare spekulasjoner, men kan jo også være at vi lever i et sort hull.
Antall ord: 18
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Hva om vår galakse roterer i høyere og høyere hastighet mens den kolliderer inn i en masse hvor den ender (midlertidig, ikke bokstavelig talt ender) med å bli en enda større galakse?
Disse fusjonerer, og det er endringene vi merker nå.
Vi føler vi når et bevissthetsløft som følge av å entre inn i en ny dimensjon, og det spirituelle knytter sterkere bånd til det fysiske på denne måten, både metaforisk og bokstavelig talt.
Merkelig nok starter dette å skje nå, ikke lang tid før Mayakalenderen slutter,
hvor vi skal entre "The Golden Age" og alt det andre de kaller det for. Samtidig har vi også alle disse andre store begivenhetene; blant annet at menneskene mer enn noen gang (så mange de er) opponerer med stor mistillit og skepsis til hvordan myndighetene stadig forsøker å føre dem bak lyset og holde dem under kontroll med jernlenker.
Kom ikke og si til meg at det ikke har noen logisk sammenheng at finanskrisen blir etterfulgt av en stor "pandemi"/epidemi. Forskere har for lengst bevist at frykt gjør at vi mennesker kjøper ting.
Ja, nå er vi faktisk så presset at vi får kontrabeskjeder om både det ene og det andre, og hysteriet vil ingen ende ta - tydeligvis. Vi blir utsatt for det ene dilemmaet etter det andre. Uansett hva vi gjør så kan det visst være galt. Huske å være redd nå!
Vi beveger oss mot en stor oppvåkning, det er jeg helt overbevist om.
Trenger ikke blande inn noe som helst religiøst svada for min del for å se det skje, men kom heller ikke å påstå at de som ønsker å forholde seg til det konvensjonelle og det trygge den dag idag, slik tilstanden her er; nemlig en jord og dens befolkning i stadig hurtigere og mer drastisk endring; har lett for å holde seg dit de engang var og der de ønsker å være.
Ikke at jeg sier det er bakstreversk, sneversynt og en fornektelse av endringene som pågår.
Bysselalling i den gode, varme, tryggheten i det kjente og vedtatte...
Nei, jeg mener det ikke så ille. Det er viktig å ha godt fotfeste!
Det er det faktisk. Å være litt jordnær blant alle de flyktige og svevende.
Likevel må jeg spørre hvor grensene går og hvor vi så alle møtes.
For på sett og vis så er jo dette bokstavelig talt det at en galakse møter noe annet.
Kanskje det er på tide å være mer velkommen til det ukjente..?
Det er mye vi mennesker ikke har kontroll over. Så istedenfor å utvise evindelige mengder med arroganse og hovmod, så er det kanskje snart på tide å åpne seg litt mer.
Uansett hvordan det går, så går det seg til uten vår innblandelse. Vi er ikke så betydningsfulle som vi vil ha det til, men vi er helt klart spesielle vesener. Vi ble satt her på jord for å nyte hverandres selskap og observere alle endringene rundt oss. Men vi må også ta del i dem, for vi har ikke noe valg. Vi kan ikke for alltid sitte på bakbeina og nekte å slippe taket.
Alt er midlertidig, og ingen ende er noe annet enn starten på noe nytt.
Glem ikke det, og ha en positiv innstilling til endringene. Vi trenger ikke ha aksept for alt som skjer, men vi må finne ut hva som er riktig i fellesskap. Det er den største og viktigste oppgaven vi har fordi vi er mange, mange, mange mennesker og dyr her på jord.
Jorda har vi bare en av, likevel. På tide å fokusere på det viktige?
Disse fusjonerer, og det er endringene vi merker nå.
Vi føler vi når et bevissthetsløft som følge av å entre inn i en ny dimensjon, og det spirituelle knytter sterkere bånd til det fysiske på denne måten, både metaforisk og bokstavelig talt.
Merkelig nok starter dette å skje nå, ikke lang tid før Mayakalenderen slutter,
hvor vi skal entre "The Golden Age" og alt det andre de kaller det for. Samtidig har vi også alle disse andre store begivenhetene; blant annet at menneskene mer enn noen gang (så mange de er) opponerer med stor mistillit og skepsis til hvordan myndighetene stadig forsøker å føre dem bak lyset og holde dem under kontroll med jernlenker.
Kom ikke og si til meg at det ikke har noen logisk sammenheng at finanskrisen blir etterfulgt av en stor "pandemi"/epidemi. Forskere har for lengst bevist at frykt gjør at vi mennesker kjøper ting.
Ja, nå er vi faktisk så presset at vi får kontrabeskjeder om både det ene og det andre, og hysteriet vil ingen ende ta - tydeligvis. Vi blir utsatt for det ene dilemmaet etter det andre. Uansett hva vi gjør så kan det visst være galt. Huske å være redd nå!
Vi beveger oss mot en stor oppvåkning, det er jeg helt overbevist om.
Trenger ikke blande inn noe som helst religiøst svada for min del for å se det skje, men kom heller ikke å påstå at de som ønsker å forholde seg til det konvensjonelle og det trygge den dag idag, slik tilstanden her er; nemlig en jord og dens befolkning i stadig hurtigere og mer drastisk endring; har lett for å holde seg dit de engang var og der de ønsker å være.
Ikke at jeg sier det er bakstreversk, sneversynt og en fornektelse av endringene som pågår.
Bysselalling i den gode, varme, tryggheten i det kjente og vedtatte...
Nei, jeg mener det ikke så ille. Det er viktig å ha godt fotfeste!
Det er det faktisk. Å være litt jordnær blant alle de flyktige og svevende.
Likevel må jeg spørre hvor grensene går og hvor vi så alle møtes.
For på sett og vis så er jo dette bokstavelig talt det at en galakse møter noe annet.
Kanskje det er på tide å være mer velkommen til det ukjente..?
Det er mye vi mennesker ikke har kontroll over. Så istedenfor å utvise evindelige mengder med arroganse og hovmod, så er det kanskje snart på tide å åpne seg litt mer.
Uansett hvordan det går, så går det seg til uten vår innblandelse. Vi er ikke så betydningsfulle som vi vil ha det til, men vi er helt klart spesielle vesener. Vi ble satt her på jord for å nyte hverandres selskap og observere alle endringene rundt oss. Men vi må også ta del i dem, for vi har ikke noe valg. Vi kan ikke for alltid sitte på bakbeina og nekte å slippe taket.
Alt er midlertidig, og ingen ende er noe annet enn starten på noe nytt.
Glem ikke det, og ha en positiv innstilling til endringene. Vi trenger ikke ha aksept for alt som skjer, men vi må finne ut hva som er riktig i fellesskap. Det er den største og viktigste oppgaven vi har fordi vi er mange, mange, mange mennesker og dyr her på jord.
Jorda har vi bare en av, likevel. På tide å fokusere på det viktige?
Antall ord: 617
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Signerer den, bra skrevet
Antall ord: 4
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Jeg derimot, finner det mer intressant at vi er det.Titten Tei skrev:grøsser av tanken på at vi er så utrolig små og ubetydlige i dette store universet...
Tenk på mulighetene!
Enda mer å oppdage!
Vi er nok bare en liten del av en større mekanisme og helhet, en helhet vi ikke er i nærheten av å ha oversikt over enda..
Men vi er nok neppe helt betydningsløse av den grunn
Vi har nok en funksjon, i all galskapen..
Antall ord: 82
Hide post links |