Liten vet jeg nå ikke om han er, men en ting er sikkert, jeg bor ikke alene på båten min.
Jeg er en jente som nettopp har rundet tyve (Go me) og har nå bodd snart to år på min vakre skute, MS Hestøy.
Det er en kjentsak at det går igjen noen der, men jeg kan ta historien fra begynnelsen.
Jeg flyttet inn ombord på hestøy I slutten av 2007, sånn ca. Jeg trengte et sted å sove etter harde arbeidsdager som lettmatros. I begynnelsen sov jeg som en engel, å jeg må ærlig innrømme at det var ikke før en medkollega spurte, uskyldig, om jeg hadde merket noe til Losen, at jeg begynte å få problemer med å falle til ro. Jeg merket lite, å det lille jeg merket det skylder jeg på frynsete nerver.
Men jeg fortsatte å bo der, i år har jeg tjent kongen, å ikke før i mars kom jeg tilbake til min kjære svane, da hadde jeg vært borte i nesten fem måneder.
Jeg merket igjen ingenting, ting gikk greit, ikke det at noen har klaget over losen noen gang. Men det er jo litt... eerie.
Jeg sov da i "kaptein" bikka på styrbord side, forut, å på bb side, er det en liten lugar jeg kaller "navigtør" lugaren. Som jeg, etter et ultimatum fra min far, overtok.
Nå kanskje jeg skal fortelle litt om meg selv, jeg studerer for å bli kaptein. Jeg planlegger å begynne å ta matros fagbrev neste år, samtidig som jeg nå tar kystskipperen. Så det er en navigatør som har overtatt navigatør lugaren.
Men nå etter at jeg flyttet inn der, vel første uken, eller i løpet av den første tiden.. Så begynte jeg å våkne hver natt kl ett. eller rundt ett. Rundt den tredje natta da jeg våknet, åpnet jeg øynene, så på klokka, å mens jeg ventet på at øynene mine skulle venne seg til mørket, tenkte jeg "hvis klokka er ett... Blir jeg mektig uimponert.." Klokken var 01.03...
Hvis jeg spørr min far om denne losen "han er ufarlig han". Ja, det er jo greit.
Jeg har sendt mail til losforbundet ang. spørsmål vedrørende dødsfall ombord, siden hun er en gammel losskøyte, å er nå snart rundet seksti år.
Jeg tenkte at dette var et sted å fortelle om min spøkende venn, fordi jeg skal nå prøve å finne ut hvem det er og hvordan han døde, kanskje finne ut hvor han "spøker" og hvorfor. Jeg har mange spørsmål og noen teorier.
Å vil gledelig høre andre teorier og ideer!
Mvh.
Ephie.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Mitt snille, lille losspøkelse..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2009 12:33
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
Mitt snille, lille losspøkelse..
Antall ord: 446
Those who are afraid to fall, will never fly.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Nov 2009 23:12
- 15
Re: Mitt snille, lille losspøkelse..
Fascinerende! Vil gjerne høre om du finner ut av noe!
Antall ord: 11
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |