Healing og annen alternativ medisinNLP og coaching utdanning

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Cluteus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Nov 2009 02:42
15

NLP og coaching utdanning

Innlegg av Cluteus »

Jeg vurderer å ta en utdanning i nlp og coaching. Er det noen som har erfaring fra slike typer utdannelser? Trenger litt tips, råd før jeg evt melder meg på. Finnes jo veldig mange aktører nå og er usikker på hvem jeg skal velge og om det er verdt det...?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: NLP og coaching utdanning

Innlegg av zind »

Absolutt ingen dum idè å lære litt nlp! Min erfaring var i allefall at jeg fikk utrolig mye ut av det. Hadde det ikke vært så sabla dyrt (faktisk så dyrt at for min del blir det nærmest en prinsippsak å ikke skulle fore gribbene), så hadde jeg tatt masterutdanningen i tillegg til practitioner. Jeg tok utdanningen på The Paradigm Academy for 6-7år siden, så det er det eneste alternativet jeg har kjennskap til. P.Academy passer bra om man er over gjennomsnittlig interessert i åndelig utvikling og ikke har noe imot at det i tillegg til nlp blir kjørt meditasjoner.. Røkelse og eksentriske personer, for å si det mildt. Jeg likte ekstremt mye av opplegget, men hadde kanskje valgt en litt mer jordnær tilnærming i dag...

Nlp inneholder mange gode verktøyer, og det er ganske interessant både å observere andre og se hva som skjer med en selv når en prøver ut alle disse teknikkene. På en måte får man en skikkelig opprydning av gamle traumer og dritt en går å bærer på. Tro meg, jeg hadde MYE å jobbe med når jeg begynte, men på slutten av kurset endte jeg med å si "nå begynner jeg virkelig å gå tom for problemer å jobbe med!".
Hvis du virkelig skal gå inn for det og er lottomillionær eller noe slikt ville jeg valgt å reise over atlanteren for å leke med de store gutta. De som virkelig kan disse greiene. Meeeen, du kommer også langt med noen bøker og gode venner som frivillig prøvekaniner også. Alt en vil får en til :)
Antall ord: 273
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links