Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva var det jeg så?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Stjerneskudd79
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Nov 2009 16:22
15

Hva var det jeg så?

Innlegg av Stjerneskudd79 »

Jeg skriver dette innlegget for å høre om noen har opplevd lignende eller vet hva det var jeg var vitne til. Jeg ble veldig skremt i går, mandag 16.11.09. Jeg går på kveldsskole for voksne, sentralt i Oslo.Rett før timen skulle begynne så jeg venninnen min, som jeg sitter sammen med i klassen, komme gående mot meg i korridoren. Jeg går først inn i klasserommet og setter meg på plassen min. Hun står i døråpningen på vei inn i klasserommet. Ser på utrykket i ansiktet, klart og tydelig, at hun er lei seg og tenker med meg selv: "hva nå da?". Så plutselig snur hun og går ut igjen. Læreren går ut for å hente henne, men kommer alene inn igjen. Jeg sender henne en melding på mobilen og spør henne hvorfor hun bare gikk...( hun vet jo at hun kan snakke med meg om alt ). Ca. 4 timer senere tikker det inn en sms fra henne på mobilen min. Hun har sovet etter hun kom hjem fra jobb. Hun var aldri på skolen i går. Dette skremmer meg virkelig da jeg vet det var henne jeg så. Vi hadde jo til og med øyekontakt. Ingen av mine nærmeste som tror meg....men jeg vet hva jeg så.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Hva var det jeg så?

Innlegg av kristiane »

Men dersom læreren din også så henne,har du et bevis på at dette var en uforklarlig hendelse,iallefall ;) selv om jeg ikke kan svare deg på HVORFOR dere så henne.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Paranomia »

Gikk i søvne kanskje? folk drar jo på jobb, kjører bil osv. i søvne, så jeg mener det ikke er så uforklarlig...
Antall ord: 25
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Stjerneskudd79 skrev:Jeg skriver dette innlegget for å høre om noen har opplevd lignende eller vet hva det var jeg var vitne til. Jeg ble veldig skremt i går, mandag 16.11.09. Jeg går på kveldsskole for voksne, sentralt i Oslo.Rett før timen skulle begynne så jeg venninnen min, som jeg sitter sammen med i klassen, komme gående mot meg i korridoren. Jeg går først inn i klasserommet og setter meg på plassen min. Hun står i døråpningen på vei inn i klasserommet. Ser på utrykket i ansiktet, klart og tydelig, at hun er lei seg og tenker med meg selv: "hva nå da?". Så plutselig snur hun og går ut igjen. Læreren går ut for å hente henne, men kommer alene inn igjen. Jeg sender henne en melding på mobilen og spør henne hvorfor hun bare gikk...( hun vet jo at hun kan snakke med meg om alt ). Ca. 4 timer senere tikker det inn en sms fra henne på mobilen min. Hun har sovet etter hun kom hjem fra jobb. Hun var aldri på skolen i går. Dette skremmer meg virkelig da jeg vet det var henne jeg så. Vi hadde jo til og med øyekontakt. Ingen av mine nærmeste som tror meg....men jeg vet hva jeg så.
Dette kan være en kombinasjon av flere ting. F.eks. en illusjon og kanskje også en midlertidig forveksling med en annen elev. Legg merke til at dette kun er muligheter for hva som kan være elementer som førte til opplevelsen, og ikke noen forsøk på å skrive fasiten.
Det kan også være at hun var der, men velger å si at hun ikke var der for å slippe spørsmål.
kristiane skrev:Men dersom læreren din også så henne,har du et bevis på at dette var en uforklarlig hendelse,iallefall ;) selv om jeg ikke kan svare deg på HVORFOR dere så henne.
To definisjoner du bør lære deg:

Prøv å finn ut hva bevis er og hva uforklarlig vil si.

Anekdoter er små historier og anekdotiske bevis er ikke bevis for noe som helst. Det er alt for mange feilkilder i en opplevelse til at det kan fungere som noe bevis overhodet.

Uforklarlig vil si at ingen overhodet kan forklare det til noen tid. I dette tilfellet kan man kanskje forklare det, vi har ikke nok informasjon til å vurdere det skikkelig.
Paranomia skrev:Gikk i søvne kanskje? folk drar jo på jobb, kjører bil osv. i søvne, så jeg mener det ikke er så uforklarlig...
Nei, jeg er enig i at det ikke er uforklarlig. Din mulighet er også mer sannsynlig enn at det skulle være noe overnaturlig på gang her. :)
Antall ord: 469
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chronii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2008 18:27
16
Kjønn (valgfri): Mann

Innlegg av Chronii »

Merket du noe på temperaturen i rommet, luktet du noe spesielt etc.?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Stjerneskudd79 skrev:Jeg skriver dette innlegget for å høre om noen har opplevd lignende eller vet hva det var jeg var vitne til. Jeg ble veldig skremt i går, mandag 16.11.09. Jeg går på kveldsskole for voksne, sentralt i Oslo.Rett før timen skulle begynne så jeg venninnen min, som jeg sitter sammen med i klassen, komme gående mot meg i korridoren. Jeg går først inn i klasserommet og setter meg på plassen min. Hun står i døråpningen på vei inn i klasserommet. Ser på utrykket i ansiktet, klart og tydelig, at hun er lei seg og tenker med meg selv: "hva nå da?". Så plutselig snur hun og går ut igjen. Læreren går ut for å hente henne, men kommer alene inn igjen. Jeg sender henne en melding på mobilen og spør henne hvorfor hun bare gikk...( hun vet jo at hun kan snakke med meg om alt ). Ca. 4 timer senere tikker det inn en sms fra henne på mobilen min. Hun har sovet etter hun kom hjem fra jobb. Hun var aldri på skolen i går. Dette skremmer meg virkelig da jeg vet det var henne jeg så. Vi hadde jo til og med øyekontakt. Ingen av mine nærmeste som tror meg....men jeg vet hva jeg så.
Man hører jo om folk som foretar astrale reiser mens de sover (eller under meditasjon), så det kan jo hende at hun i form av sitt astrallegeme ubevisst hadde en tur innom skolen mens hun sov? :mozilla_smile:
Ellers kan du ha sett et kraftig vardøge, men da skulle hun jo ha kommet en stund etterpå på ordentlig.

Jeg har også hørt fascinerende historier om noen mennesker som har en såkalt "doppeltganger" som av og til opptrer spontant, enten rett i nærheten av personen eller et annet sted. Det som visstnok er spesielt med disse er at selve personen blir veldig sliten og trøtt (dvs tappet for energi) når dobbeltgjengeren er i nærheten.

Ikke godt å vite hva du så, men her er noen ideer ihvertfall :) Jeg fikk forresten høre fra ei i klassen, mens jeg gikk på høgskola, at jeg hadde "besøkt" henne kvelden før. Hun hadde sett meg helt tydelig, i våken tilstand, og var noe forskremt når hun fortalte meg det. Jeg hadde ikke foretatt noen astralreise e.l., men hadde i det tidsrommet sovet på sofaen... Kanskje vi av og til reiser en tur til kjente mens vi sover? ;)
Antall ord: 433
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Noe slikt som Svartepus skriver tenker jeg også at det kan være. Viss vi utelukker andre "naturlige" forklaringer så klart. Jeg satt og tenkte mens jeg las dette at jeg kan huske at Seth sier noe om slike "tankeformer". At vi kan sende ut tankeformer av oss selv som i sjeldne tilfeller kan bli oppdaget av andre. Nå vet jeg selvsagt ikke om det er dette det er snakk om her, men uansett fant jeg faktisk det jeg referer til i følgende link.. Det er fra Seth Speak fra kap 7 og utover (på engelsk). Ser ut som hele boken ligger ute på nett..fantastisk for dere som har lyst å lese den. En av mine favoritter.

http://books.google.com/books?id=6h-YL3 ... ms&f=false

Denne linken ble litt lang da men.. :mozilla_wink:
Antall ord: 138
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links