Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGhost Hunt i kveld (Villa Grande)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Furi0uS

Re: Ghost Hunt i kveld (Villa Grande)

Innlegg av Furi0uS »

DSC00078.JPG og DSC00079.JPG er tatt med 4 sekunders mellomrom.
Her er det også noe damp er det ikke? Nøyaktig samme sted klaget en venninde av meg over at hun ble svimmel og var nødt til å stoppe før hun kunne gå opp trappen. Tenkte ikke på dette før nå.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Har tatt en kikk på bildene, og det ER mange såkalte "orber" , men det er ene og alene pågrunn av regn / fukt.

Jeg fikk ikke noe feeling av noe form for aktivitet på disse bildene, men det er ikke ensbetydende med at det ikke finnes aktivitet på stedet.

Noen plasser er slik aktivitet det jeg kaller "avtrykk" - dvs det er restenergier som gjentar seg selv.
omtrent som å se en film... Disse opplever man ikke om man ikke er der når "filmen går" . .
Med andre ord ; skjedde det noe kl 02.00, vil "filmen" gå kl 02.00.
Og er man der akkurat da, så kan man i noen tilfelle "se" den.

Den andre type aktivitet, er sjeler som enda ikke har kommet over til lyset.
Også her er det ikke alle som faktisk kan oppleve dem.
Slike energier viser intelligens, -som om det er en levende person.
Disse kan være stedbundne, slik at man ikke merker noe andre steder enn akkurat der disse er.
For eksempel inne i et spesielt rom i et hus, eller i flere rom i samme hus.

Selv om det ikke var noe å spore på disse bildene, er det dermed ikke sagt at det ikke finnes paranormale fenomen.
Ofte kan man ikke se slike direkte på bilder, men er man følsom for det, kan man kjenne at det er noe der...
At det liksom ligger en energi gjemt i bildet.

For å få frem slike bilder, må man somregel ta endel bilder før man opplever å få et bilde med energier.

Det som dog er viktig å tenke på når det gjelder slike turer, er jo reglene vi har her på paranormal.no ;
Merk : Vær forsiktig med å legge ut personlig informasjon om deg selv og andre, dette omhandler også omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Etter bildene her har dere ikke vært inne i bygget, og jeg vil derfor anta at det er åpen tilgang til området.

Asbjørn
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Furi0uS

Innlegg av Furi0uS »

Asbjørn -

Jeg er kjent med reglene. Området rundt Villa Grande er åpent for alle, da det er knyttet til skogen og turstiene fra HUK badestrand. Selve bygningen huser nå Senter for studier av Holocaust og livssynsminoriteter.

Det er området rundt bygget folk som regel har opplevd ubehag og andre ting. Jeg tok disse bildene i retning av der jeg personlig følte at det var noe energi. Men det var så svakt at det ikke er nevneverdig en gang. Du har nok rett når du sier at det kan være mye repetetiv aktivitet er. De fleste opplevelsene jeg har hatt har vært rundt 3 - halv 4 på natten. Her forleden var vi der ute før klokken 12.. kanskje dette er noe av grunnen til at det var så stille.

Jeg får heller ingen følelse av at det er noe i disse bildene, men jeg syntes likevel det var litt spesiellt med denne dampen. :)

I kveld skal vi gå over lydopptakene. Holder dere oppdatert
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Det spöker IKKE paa villa Grande!! Det er det fredeligste stedet man kan finne, om man bare slipper mas fra spökelses-jegere.
Historiene rundt stedet er kun fordi Quisling oppholdt seg her, ikke noe mer mystisk enn som saa.
Hverken Quisling eller noen 24 aarig kvinne gaar omkring her.
Det eneste jammer man kan höre her, kommer fra hannkatten som vandrer i omraadet.
KJEMPE SKUMMELT :?
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links