Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGhost Hunt i kveld (Villa Grande)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Furi0uS

Ghost Hunt i kveld (Villa Grande)

Innlegg av Furi0uS »

Jeg og mine venner har tenkt oss ut på Villa Grande i kveld.

Vi har med Kamera, Lykter og Stemmeopptaker (EVP), så det blir spennende å se om vi "fanger" noe. Jeg og flere andre har kun hatt personlige opplevelser der ute tidligere.

Uansett, så har jeg i denne anledning fått disket opp et kart med markører over området rundt, som viser hvor hvertfall én av "Lemmene" el. Lukene(om dere vil) pluss andre ting befinner seg.

Link:
Villa Grande

(Tykk på markørene for beskrivelse)

Beskrivelse av markører:

Trappeoppgang 1 - Her har jeg selv og flere andre observert en skygge i form av en menneskeskikkelse (kun observert i denne trappen) fra omtrent midt i trappen til helt nederst i trappen. Mulig dette er noe repetitiv aktivitet?

Kvislings Kontor - Fra uteplassen er det blitt observert en kvinneskikkelse i vinduene til kvislings kontor.

Vollgrav - Langs denne stien ved siden av skråningen (som jeg velger å kalle vollgrav fordi det minner om dette) er det beskrevet opplevelser av fysisk kontakt, folk har opplevd å bli grepet i armen, rundt ankler, tilogmed opplevd å få kloremerker på kroppen. Det er også sett "skikkelser".. opplevelser av å bli pustet i øret osv.. (Jeg personlig er skeptiker som mener det finnes forklaringer på dette. Samtidig tror jeg om de alle fleste går igjennom flere mulige scenarioer av opplevelser de har hatt også personlig vil kunne finne en forklaring på den opplevelsen.) Nå skal det sies at jeg har hatt noen "guffene" opplevelser her jeg også. Men jeg vil ikke si at dette er området som tiltrekker meg mest selv utifra alle de historiene jeg har hørt.

Sommerhage - På denne delen av tomten befinner det seg en Sommerhage (utehus). Her er det beskrevet en skikkelse som visstnok skal ha blitt observert sittende i en stol stirrende ut i løse luften. (Har hørt historier fra flere som visstnok skal ha blitt skremt av dette. ) Dog. skal det sies at det er usikkerhet rundt om det er en kvinneskikkelse eller herreskikkelse som har blitt observert.

"Lem" Luke - De beryktede "lemmene" rundt kvislings hus er noe de fleste som bor / har bodd på Bygdøy kjenner til. Under krigens dager ble det gravd ut ganger under kvislings hus (om disse var påtenkt som rømningsveier eller tilfluktsrom er jeg ikke sikker på). Men jeg vet de er der.
Flere (meg selv inkludert) har opplevd en del rare fenomener rundt denne éne lemmen jeg har fått markert på kartet. Skal ikke si for mye, da jeg ikke kan dokumentere eller har noe bevis på det som skjedde. Men, her dreier det seg om alt fra skygger som tar form, kvinneskrik og knirkelyder.
Jeg fikk forhørt meg litt rundt dette etter opplevelsen med skrikene, og fikk da vite at under krigen var det en 24 år gammel kvinne som ble torturert og brutalt myrdet på dette stedet. (Hva skal man tro?)

Håper beskrivelsene er til nytte for noen! I kveld setter vi kursen mot Villa Grande.
Om det er noen flere som ønsker å være med så si ifra :)
Sist redigert av Furi0uS på 16 Nov 2009 02:33, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 517

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
kroksveen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jan 2009 23:32
15

Re: Ghost Hunt i kveld (Villa Grande)

Innlegg av kroksveen »

Hei!

Bare lurer på hvor "Villa Grande" er ? : )
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 09 Sep 2009 22:35
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av 30cm »

Hadde jeg ikke bodd så langt unna skulle jeg jammen i meg slengt meg på, kanskje en annen gang?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Apr 2009 13:00
15
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Innlegg av develon »

Litt kort varsel... :)

kroksveen: er rett utafor Oslo...

30cm: du bor da ikke så langt unna?

Venter spent på oppdatering om hvordan det gikk !
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 09 Sep 2009 22:35
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av 30cm »

Jeg har flytta til Kongsvinger jeg nå.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av develon »

Ah, da ble det straks en god avstand ja. :)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Furi0uS

Innlegg av Furi0uS »

Der ute var det ganske dødt i kveld desverre.
Virker som alle spøkelsene har lagt seg...

Har ikke fått gått igjennom alle bildene, heller ikke analysert noe audio, da jeg legger inn dette samtidig som jeg skriver innlegg, men det var et par ting som skjedde.. En venninde av meg hørte en kvinnestemme og noe trasking ved "vollgraven", det var også noe som blokkerte lommelykten vår i et lite øyeblikk (dette kan selvfølgelig ha vært et dyr) jeg tok hvertfall bilder som en gal.
Ett av bildene stakk litt frem. Vi vet alle at man ikke skal røyke da man dokumenterer bilder, så selvfølgelig så var det ingen av oss som gjorde dette, men likevel fikk jeg et bilde med den klassiske "røykskyen" jeg regner med at dere her inne er kjent med.

Laster opp noen av bildene på en server og poster link om et øyeblikk, så kan dere også gå over disse å se om dere finner noe.

Uansett så var det ganske stille der ute i dag ja..
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av develon »

Er vel kaldt nok ute nå til at det kan være pust man ser på bildet?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Furi0uS

Innlegg av Furi0uS »

kroksveen skrev:Hei!

Bare lurer på hvor "Villa Grande" er ? : )
Hei hei
Villa Grande ligger på Bygdøy i Oslo :) Huk Aveny 56 er adressen.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Furi0uS

Innlegg av Furi0uS »

develon skrev:Er vel kaldt nok ute nå til at det kan være pust man ser på bildet?
Det har du helt rett i. Tenker det samme. Da jeg var på Villa Grande var det 7+ grader. Sitter på Holmenkollen nå og ser på utetermometeret her er det 5.2+ grader. Mye mulig mao. Du får se på bildet selv. Jeg har tidenes tregeste internett her så det tar en liten evighet å laste opp.
Sist redigert av Furi0uS på 16 Nov 2009 02:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Hvis det er fuktig luft så kan det være damp ja, men er den tørr så slipper den ingen damp
Antall ord: 22
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Furi0uS

Innlegg av Furi0uS »

Eaglespirit skrev:Hvis det er fuktig luft så kan det være damp ja, men er den tørr så slipper den ingen damp
Det var meget fuktig (duskregn).

Her er bildene jeg fikk lastet opp foreløpig..

Link:
VillaGrande/dirindex.php

Bildet jeg snakket om er DSC00083.jpg

Ikke mye spennende er jeg redd..
Det gjenstår å se om vi finner noe på audio.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
19

Innlegg av Eaglespirit »

00083 ser det ut som dampen kommer fra høyre. sto det noen på høyresida?
Var veldig klare og store bilder
Admin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Furi0uS

Innlegg av Furi0uS »

Eaglespirit skrev:00083 ser det ut som dampen kommer fra høyre. sto det noen på høyresida?
Var veldig klare og store bilder
Vi gikk på rekke, den som var nermest var vel en venninde av meg og hun stod vel et par skritt til venstre for meg. Men det var fuktig, det regnet, mye fuktig løv på bakken, 7+ grader. Det er også en del større trær i skråningen der som kunne avgi litt varme? jeg vet ikke.. er ingen ekspert.. det finnes sikkert en forklaring på det..
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
19

Innlegg av Eaglespirit »

Kan ikke se noe unaturlig, men var jo masse orber, men det er regndråper. Litt usikker på det bilde med dampen.
Admin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links