Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
karina skrev:Men er det en følelse av onde ånder eller bare hvileløse? Kan det være farlig, kan åndene gjøre fysisk skade??
Min opplevelse av dette var at jo lenger inn på området vi gikk, desto kaldere ble det. Jeg ble nesten helt nedtrykt av sorg/medlidenhet og jeg følte meg ufrivillig tiltrukket av bygget.
Min mann derimot, ble bare bokstavelig talt pissredd.
Han kjente også denne kulden jo lenger inn på området vi gikk.
Ja, det kan så absolutt være farlig!
Du kan lett pådra deg klebeånder e.l - som igjen kan føre til både psykiske og fysiske skader.
Antall ord: 112
We make a living by what we get, we make a life by what we give.
Må opp til sykehuset en tur igjen, ifølge min hjelper.
Jeg forstår ikke dette enda, men håper å forstå når jeg kommer opp dit.
Kommer tilbake til dette etterpå.
Send gjerne lys og varme tanker
Antall ord: 47
Pusejenta skrev:Hm, jeg fikk ihvertfall en pm med en beklagelse..
Må opp til sykehuset en tur igjen, ifølge min hjelper.
Jeg forstår ikke dette enda, men håper å forstå når jeg kommer opp dit.
Kommer tilbake til dette etterpå.
Send gjerne lys og varme tanker
Huuh, skummelt. Vær forsiktig pusejenta.
Du har meg med
Var der oppe igjen, fant ikke noen andre nedlagte avdelinger..
Når vi gikk videre oppover grusveien, kom vi jo bare til hybel-området til pasientene. Tok masse bilder, men dessverre ingen av samme kaliber som igår. Da jeg begynte å høre skritt komme imot oss og vi ikke så noen da vi lyste med lommelykten, fant vi det best å komme oss til h****** ut derfra (Området, vel og merke - vi gikk ikke inn idag heller.)
Forstår fremdeles ikke hvorfor jeg ble sendt opp dit igjen idag, kanskje skjønner jeg dette på et senere tidspunkt.
Nå er jeg bare helt tømt for energi, så det skal bli godt å sove
Masse lys og en god natts søvn til dere alle
Antall ord: 126
Nasse skrev:Mener ikke å tråkke deg på bena men du sier at du er mettet på krangler,så det jeg gjerne vil opplyse deg om er at du krangler nå fælt du til å være så mettet liksom... Det meste jeg har lest her inne til nå er jo tråder der du krangler med et stort flertall av medlemmene her inne.
*fniser* Det er bare en person her inne som ikke har merket det, tror jeg...
Antall ord: 79
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.
Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o
trodde heller ikke det var en blitz.. var bare for å få frem hvilket lys jeg mente
er skikkelig intressert i sånne ting, men her rundt er det ingen steder folk sier det liksom helt åpenbart er aktivitet.. er jo endel historier om div. plasser, men ingen av samm kaliber som det der... kanskje like greit egentlig
Må slenge på på slutten at det er skuffende å se folk her inne med tusen+ innlegg oppfører seg som småunger og hakker på alt som blir sagt.. mister litt troverdighet på den måten. jeg mener, en som legger inn over 1000 innlegg ser jeg på (som utgangspunk) e person som har litt peiling..
Mitt forslag er å lage en krangletråd..så slipper de seriøse tråden e å bli ødelagte. sorry, bare et lite hjertesukk
pusejenta: keep us posted om du skal dit noe mere!
Kent skrev:pusejenta: keep us posted om du skal dit noe mere!
Jeg har mine tvil, men kommer med nytt om det skulle bli slik
Synes du det var så ille der! Jeg tror faktisk ikke at det er så mye ånder der, men heller energi som henger igjen. Sånne steder har masse faenskap i veggene som sitter veldig lenge! Jeg er mer redd for andre folk der oppe enn åndene.
Wiz2 skrev:Synes du det var så ille der! Jeg tror faktisk ikke at det er så mye ånder der, men heller energi som henger igjen. Sånne steder har masse faenskap i veggene som sitter veldig lenge!
Nei, jeg trives overhodet ikke der oppe.
Kan bare snakke utifra hva jeg selv har følt der oppe, du ser ut til å få andre inntrykk enn meg igjen. Min mann og jeg følte også forskjellige ting der oppe. Første dagen var han vettaskremt og måtte nærmest dra meg vekk derifra, mens andre dagen var det jeg som besluttet når det var på tide å dra. Liker ikke å høre skritt komme imot meg når jeg ikke ser en kjeft med lommelykten
Antall ord: 125
Hva var det som gjorde at han ble redd første gangen?
Det var ganske stille da jeg var der. Skal tilbake senere også. Det er ikke alltid det er like mye liv. Jeg ble svimmel og kvalm etter 30 sekunder. Min samboer merket ingenting. Folk er forskjellige!
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her