Ulvejente2009 skrev:Her inne står det mye vas gitt.
"Det var viktig for menneskene å finne ut hvilket totemdyr di hadde, så Gud ga dem tester på internett"...meheh.
For det første, totemdyret ditt kan ha en tendens til å dukke opp i viktige tidspunkt i livet ditt.
Totemdyret ditt er et kraft dyr, så du vil merke et kraftig nærvær når du tenker på det, det vil gi deg styrke, og du føler automatisk en sterk respekt og mulig ærefryd iforhold til det.
Det kan dukke opp i en drøm på en måte som sier deg at dette dyret betyr noe spesielt for deg.
Eller du kan se det ved klarsyn i "våken tilstand" men det forutsetter kanskje at du har evnene såpass oppe i dagen at du klarer å tolke dine indre bilder eller hva enn som måtte komme.
Sist men ikke minst, hvorfor er det så viktig å finne ut akkurat det?
Dersom du trenger å ha et kraft dyr å påkalle når du føler deg utrygg, vil det bli vist for deg.
Hva enn du trenger vil komme.
Se heller på de signaler som blir gidt her og nå.
Jeg vil påstå at det er forskjell på kraftdyr og totemdyr ("Totemdyr" er forøvrig misvisende, et totem kan like gjerne være en plante).
Forøvrig har jeg ingen oppskrift på
hva kraftdyret betyr/ gjør for personer, ei heller
hvorfor noen kan ha nytte av å vite hvilket "kraftdyr de har". Ofte er det vel snakk om en form for speiling,- at man "bruker" kraftdyr for å få, eller styrke egenskaper man har/ ikke har/ har for lite av.
Jeg tror egentlig kraftdyr var ment for å beskrive en persons egenskaper. Smidig (katt), slu (rev), luskende (ulv) f.eks. Osv. Kanhende urmenneskene brukte dyrs egenskaper for å forklare medmennesker hva/ hvordan de burde eller ikke burde gjøre i f.eks jaktsituasjoner..? Og at de så at en som var "lett og ledig som en elefant" burde få litt mer av f.eks gaupas egenskaper, og dermed ble "tildelt" gaupe som kraftdyr? Jeg vet ikke.
Selv liker jeg å tro at jeg har et eget forhold til snøugla. Jeg har vært heldig å få observert denne sjeldne fuglen over lengre tid 3 ganger i livet, første gang som 5-åring midt i et byggefelt i Bærum. De 2 andre gangene i mer naturlige omgivelser (for ugla), men alikavel under spesielle forhold. Forrige sommer fikk min datter et møte med denne vakre fuglen, og måten hun beskrev det på i etterkant gjør at det hele føles.. spesielt.
Ellers har jeg flere dyr som har fulgt meg på forskjellige områder gjennom livet,- noen "kommer og går", andre er der hele tiden både i virkeligheten og i "fantasien". Og de har gjort seg så bemerket at jeg har en formening om at de er der av en grunn. Om ikke annet så har jeg god fantasi i hvertfall.