Bare litt info ang.dette med å vite hva som er hva:
Et gjenferd,er spor/energier etter en avdød,som henger igjen på stedet. Mennesker som har sett et gjenferd opplever dette bl.a som en skygge/uklar skikkelse,som forsvinner.
En ånd vil derimot prøve å få kontakt med deg,eventuellt se på deg,smile til deg.Kanskje har du sett hjelperen din?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ånd og gjenferd.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2005 14:33
- 19
- Kjønn (valgfri): Gift heks
- Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
- Har takket: 50 ganger
- Blitt takket: 192 ganger
Re: Ånd og gjenferd.
Tråden er flyttet fra Klarsynt.
Vennlighilsen Modderator for klarsynt
Heksepusen
Vennlighilsen Modderator for klarsynt
Heksepusen
Antall ord: 11
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Så ordet ånd er i hovedsak ikke et samlebegrep for mange typer gjenferd/gjenganger, hjelpere, poltergeister o.l., slik jeg har trodd? Hvert ord har en egen, mer inngående definisjon?
Hva med ordet "spøkelse"? Kan en bruke det som en samlebetegnelse? Søster fortalte meg en gang at det ordet bruker man ikke, det "finnes ikke noe som heter spøkelser". Kalles ikke slikt for spøkelser i det hele tatt? Har kanskje lite med saken å gjøre, men:P
Hva med ordet "spøkelse"? Kan en bruke det som en samlebetegnelse? Søster fortalte meg en gang at det ordet bruker man ikke, det "finnes ikke noe som heter spøkelser". Kalles ikke slikt for spøkelser i det hele tatt? Har kanskje lite med saken å gjøre, men:P
Antall ord: 82
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Du kan oppleve en ånd også ved: Poltergeist,lys,banking,i tillegg til at en ånd kanskje vil materialisere seg for en slik at man ser vedkommende. Du har altså rett.Det var dessverre jeg som var litt uklar.
Noen har oppplevd å se ånden som et menneske,og de har fortalt at de tolker denne som sin hjelper. En sådan vil iallefall gjøre oss oppmerksom på sin tilstedeværelse ved eksempler som nevnt ovenfor.
Spøkelser/gjenferd er energier fra en avdød,som av en eller annen årsak ikke har greid å slippe taket helt i dette fys.livet. En avspeiling/avtrykk av en avdød person. Gjerne med tilknytning til stedet og og derfor etterlatt "avtrykk" på stedet. Et gjenferd/spøkelse vil ikke prøve å kommunisere.
Noen har oppplevd å se ånden som et menneske,og de har fortalt at de tolker denne som sin hjelper. En sådan vil iallefall gjøre oss oppmerksom på sin tilstedeværelse ved eksempler som nevnt ovenfor.
Spøkelser/gjenferd er energier fra en avdød,som av en eller annen årsak ikke har greid å slippe taket helt i dette fys.livet. En avspeiling/avtrykk av en avdød person. Gjerne med tilknytning til stedet og og derfor etterlatt "avtrykk" på stedet. Et gjenferd/spøkelse vil ikke prøve å kommunisere.
Antall ord: 130
Hide post links |