Hei, min bestevenn og gode nabo kjøpte ett hus på en alder av ca 50år rett ved siden av meg.
Forrige eieren levde sist gang det skjedde noe merkelig der.
Forrige eiren er snart noe og 90 år, han har vært nær døden, men overlevd. Nå i det siste har værken jeg eller min venn sett han, så kanskje han har gått bort. Men uansett til story da:
Familien til kammeraten min er noen skeptikere hele gjengen, eller så velger de ikke tro på det. Faren er snekker, og har siden de flyttet inn bygd om ca hele huset.
Første gang de merket noe underlig var da faren hadde kjøpt VG + Sporten og gått å lagt den på kjøkkenbordet, for så å ha gått til sofaen for å se på TV.
kammeraten min og hans bror var hjemme, men de hadde ikke vært oppe i andre etasje iløpet av en 2timers periode.
etter at faren hadde sett på TV i ca 2timer gikk han på kjøkkenet for å finne avisene. Men, her lå kun VG igjen, sporten var sporløst borte. Så han gikk ned for å høre med gutta, men de skjønte ikke hva han pratet om. Han tenkte vell ikke noe mer over det for alt jeg vet. Da dette skjedde hadde jeg sett forrige eieren på tur med kona dagen etter, så han kan det ikke ha vært.
Nå for 1 uke siden opplevde de noe merkelig på nytt, da var moren deres, faren og søsteren på hytta (3timer kjøring). Merk dere at jeg har ikke sett forrige eieren og kona på tur på minst 3uker!
De satt begge nede og spilte PC spill i sin egen verden. Broren til kammeraten min gikk opp for å finne seg noe å drikke på, da han så at det stod noen type joggesko i gangen, midt i gangen. Han gikk ned for å spørre broren/kammeraten min om hvem sine sko det var. Kammeraten min gikk opp og ante ikke hvem sine sko det var. De sjekket så at låsen på døra var i låst posisjon.
De gikk ned til sin egen lille verden igjen, neste gang gikk kammeraten min opp. Skoene var borte, døren var låst. Og ingen hadde vært innom.
Her må det spøke? Jeg har spurt om han vil være med på å prøve å få kontakt, men han er ganske redd for det paranormale, selvom han er en tøff fyr.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjemsøkt hus eller (ikke)?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Apr 2008 19:07
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Rælingen
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Re: Hjemsøkt hus eller (ikke)?
Det er ganske naturlig å være litt redd det man ikke vet hva er. Så den skjønner jeg veldig godt. Har du kanskje tenkt om du kunne vært sammen med han når/hvis det skal prøves på kontakt? Det kan være lettere å roe seg hvis man ikke er alene.
Håper å høre mer, masse lykke til!
Håper å høre mer, masse lykke til!
Antall ord: 62
Memento mori
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Neida. Her er det nok litt mer sannsynlig at kameraten din og kompisen hans har surra litt.Chroptus skrev: Nå for 1 uke siden opplevde de noe merkelig på nytt, da var moren deres, faren og søsteren på hytta (3timer kjøring). Merk dere at jeg har ikke sett forrige eieren og kona på tur på minst 3uker!
De satt begge nede og spilte PC spill i sin egen verden. Broren til kammeraten min gikk opp for å finne seg noe å drikke på, da han så at det stod noen type joggesko i gangen, midt i gangen. Han gikk ned for å spørre broren/kammeraten min om hvem sine sko det var. Kammeraten min gikk opp og ante ikke hvem sine sko det var. De sjekket så at låsen på døra var i låst posisjon.
De gikk ned til sin egen lille verden igjen, neste gang gikk kammeraten min opp. Skoene var borte, døren var låst. Og ingen hadde vært innom.
Her må det spøke?
Det du forteller om er egentlig en klassiker; en eller flere gjenstander som tilsynelatende dukker opp og forsvinner uten at noen kan gjøre rede for det. Jeg opplever slikt ukentlig, både med mobiltelefon og nøkler.
I dette tilfellet var det altså to personer som godt kan ha misforstått hverandre (det du forteller har du tydeligvis hørt av kompisen din, og det er rimelig å anta at enkelte "uviktige" detaljer kan ha blitt utelatt - f.eks. kan det jo være at kameraten din ryddet litt i skoa eller av en eller annen grunn flyttet på noen av dem når han var oppe for å sjekke?).
Dette var bare et par forslag. Det finnes ganske mange andre mulige jordnære forklaringer på dette som er mer sannsynlig enn at et spøkelse skal ha tryllet frem et par sko, for så å trylle dem vekk når noen kom for å sjekke
Antall ord: 325
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 20 Mar 2007 10:51
- 17
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Fogn
Er litt enig med deg derKimbara skrev:Neida. Her er det nok litt mer sannsynlig at kameraten din og kompisen hans har surra litt.Chroptus skrev: Nå for 1 uke siden opplevde de noe merkelig på nytt, da var moren deres, faren og søsteren på hytta (3timer kjøring). Merk dere at jeg har ikke sett forrige eieren og kona på tur på minst 3uker!
Her må det spøke?
Det du forteller om er egentlig en klassiker; en eller flere gjenstander som tilsynelatende dukker opp og forsvinner uten at noen kan gjøre rede for det. Jeg opplever slikt ukentlig, både med mobiltelefon og nøkler.
I dette tilfellet var det altså to personer som godt kan ha misforstått hverandre (det du forteller har du tydeligvis hørt av kompisen din, og det er rimelig å anta at enkelte "uviktige" detaljer kan ha blitt utelatt - f.eks. kan det jo være at kameraten din ryddet litt i skoa eller av en eller annen grunn flyttet på noen av dem når han var oppe for å sjekke?).
Dette var bare et par forslag. Det finnes ganske mange andre mulige jordnære forklaringer på dette som er mer sannsynlig enn at et spøkelse skal ha tryllet frem et par sko, for så å trylle dem vekk når noen kom for å sjekke
Antall ord: 333
Åndene eksisterer
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Apr 2008 19:07
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Rælingen
vell, hva det nå er så skal vi prøve å spørre ut, jeg har klart å lure med meg de på dette. selvom de hater alt som har med det paranormale å gjøre
Da finner vi fort ut da om det er noe eller ikke
Da finner vi fort ut da om det er noe eller ikke
Antall ord: 45
Hide post links |