Her ser vi ett eksempel på innbrenning.Chronii skrev:Asbjørn:
Kan nok være slik, ja, men hvordan klarer han å "gå igjennom" porten? Eneste forklaring jeg kan komme på er at den var oppe fra før, men da hadde vi vel sett det? Og hva med busken han "spaserer" på i slutten?
Kamera og monitorer som står fokusert på det samme bildet over lengre tid, vil etterhvert kunne få slike "spøkelsesbilder" innbrent, selv om de er avslått.
Påslått Kamera vil vise det fokuserte området, selv med en kappe over linsa.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... _amber.JPGEnglish: Phosphor burn-in ("screen burn") visible on an amber monochrome CRT computer monitor; shows burn-in from a spreadsheet program and a program utilizing ASCII-art. Self-made photo; own monitor; released PD.
Dette gjør at en persons bevegelse i området, spesielt om natt / dårlig lys vil kun vises som en svak skygge på skjermen, mens det innbrente bildet vil være mye tydeligere.
( det viser også gjerne hvordan stedet ser ut i dagslys )
Lyskastere vil seff lyse opp, men vil kunne vises som lysere og eller mørkere felt om dagen, når lyskasterene er avslått. avhengig av innbrenningsgrad / slitasje på kamera / skjerm.
Kansje filmen ble filmet med ekstrent kamera, nettopp fordi at det er skjermen hvor bildene vises som er utslitt / innbrent, mens signal fra kamera er ok ?
Dersom det er tilfelle ville man da sett om det var en levende person som gikk på stedet på et opptak rett fra kilden(kamera ).
Porten vil om natta i dårlig lys ikke kunne vises så bra, og kunne derfor åpnes og lukkes uten at man ser de helt store sporene av den.
Det samme med busken, er den innbrent kan personen gå foran og det se ut som om han går igjennom.
Jeg "kjøper " ikke denne filmen slik den er presentert. Dels fordi jeg er utdannet radio/tv fagmann, og dels fordi jeg har erfaring med overvåkningskamera fra tidligere jobb.
Jeg ville gjerne sett det hele med egne øyne, og også sjekket kamera, skjermer før jeg vil komme med noen som helst konklusjon.
At det spøker på stedet, er en annen sak, det jeg betviler er at man kan se det på overvåkningskamera/skjermer.
Jeg tror nemlig at spøkelser / gjenferd / åndelig aktivitet foregår i en høyere dimensjon enn hva vår 3D verden kan beskrive, derfor kan man normalt heller ikke se spøkelser osv på vanlige bilder / film.
Ps; Sjekk denne siden : http://www.hjemmekino.no/guide/tv_plasma.asp
A