Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Har jeg drømt eller var det noen der?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Mai 2009 00:33
- 15
Har jeg drømt eller var det noen der?
Jeg er en av de som tror det finnes mye mer mellom himmel og jord, men aldri har tenkt at det vil berøre meg, helt til jeg hadde en rar opplevelse i går natt...
Det slo meg først nå, et helt døgn senere, hva som faktisk skjedde i går natt, selv om jeg har vært veldig urolig i hele dag.
Jeg gikk å la meg rundt midnatt og som vanlig satte jeg på en spilleliste med rolige sanger på pc`en. Når spillelisten er ferdig, går pc`en i dvalemodus og jeg merker aldri mer til den og sover alltid godt hele natten. I går natt våkner jeg av at lyset på pc`en brått skrur seg på og det bråkte veldig i harddiscen. jeg vet ikke hva klokken var, men jeg vil tro jeg hadde sovet ett par timer. Jeg husker ikke at jeg har drømt noe spesielt, men hjertet mitt hamrer noe voldsomt og jeg føler et kraftig trykk i brystet. Så kommer den sterke fornemmelsen av av det er noen i rommet mitt. Jeg husker at jeg ser en svart skikkelse, som jeg føler står langt bortenfor sengen min (til tross for at det ikke er mer enn en meter til veggen) og kommer mot meg. Jeg var redd og stresset og lukket øynene, mens jeg prøvde og overbevise meg selv om at det ikke faktisk var noen der. Det hele gikk over på 1-2 minutter og jeg sovnet raskt igjen.
Da dette slo meg nå, måtte jeg spørre mamma om hun eller noen andre hadde vært inne på rommet mitt i natt, men det hadde de ikke. Så fortalte jeg om hele hendelsen og da slo det meg at det hele var ganske absurd. Mamma konkluderte med at enten hadde noen faktisk vært i rommet mitt, ellers var det bare en drøm. Men jeg har vanskelig for å tro at det var en drøm da jeg ikke kan huske at jeg har drømt noe annet i forkant, bare at jeg bråvåknet av pc`en også skjedde dette. Jeg følte det så veldig fysisk på kroppen og det hele var så virkelig at jeg er redd for å legge meg akkurat nå.
Vi bor i tredje etage i forholdsvis nye leiligheter. Vi flyttet inn etter det ble bygd, så det har aldri bodd noen andre her. Derfor ser jeg heller ingen grunn til at noen skulle ville "besøke" meg.
Jeg håper noen tar seg tid til å lese dette og kanskje gi meg en mulig forklaring på det som har skjedd! Enten er det bare drøm og fantasi, eller så er det mer mellom himmel og jord i dette hjemmet også.
Tusen takk til deg som har lest dette:)
Det slo meg først nå, et helt døgn senere, hva som faktisk skjedde i går natt, selv om jeg har vært veldig urolig i hele dag.
Jeg gikk å la meg rundt midnatt og som vanlig satte jeg på en spilleliste med rolige sanger på pc`en. Når spillelisten er ferdig, går pc`en i dvalemodus og jeg merker aldri mer til den og sover alltid godt hele natten. I går natt våkner jeg av at lyset på pc`en brått skrur seg på og det bråkte veldig i harddiscen. jeg vet ikke hva klokken var, men jeg vil tro jeg hadde sovet ett par timer. Jeg husker ikke at jeg har drømt noe spesielt, men hjertet mitt hamrer noe voldsomt og jeg føler et kraftig trykk i brystet. Så kommer den sterke fornemmelsen av av det er noen i rommet mitt. Jeg husker at jeg ser en svart skikkelse, som jeg føler står langt bortenfor sengen min (til tross for at det ikke er mer enn en meter til veggen) og kommer mot meg. Jeg var redd og stresset og lukket øynene, mens jeg prøvde og overbevise meg selv om at det ikke faktisk var noen der. Det hele gikk over på 1-2 minutter og jeg sovnet raskt igjen.
Da dette slo meg nå, måtte jeg spørre mamma om hun eller noen andre hadde vært inne på rommet mitt i natt, men det hadde de ikke. Så fortalte jeg om hele hendelsen og da slo det meg at det hele var ganske absurd. Mamma konkluderte med at enten hadde noen faktisk vært i rommet mitt, ellers var det bare en drøm. Men jeg har vanskelig for å tro at det var en drøm da jeg ikke kan huske at jeg har drømt noe annet i forkant, bare at jeg bråvåknet av pc`en også skjedde dette. Jeg følte det så veldig fysisk på kroppen og det hele var så virkelig at jeg er redd for å legge meg akkurat nå.
Vi bor i tredje etage i forholdsvis nye leiligheter. Vi flyttet inn etter det ble bygd, så det har aldri bodd noen andre her. Derfor ser jeg heller ingen grunn til at noen skulle ville "besøke" meg.
Jeg håper noen tar seg tid til å lese dette og kanskje gi meg en mulig forklaring på det som har skjedd! Enten er det bare drøm og fantasi, eller så er det mer mellom himmel og jord i dette hjemmet også.
Tusen takk til deg som har lest dette:)
Antall ord: 479
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Feb 2009 23:45
- 15
- Blitt takket: 3 ganger
Re: Har jeg drømt eller var det noen der?
Jeg vet at dette er et kjedelig standardsvar, men det du beskriver med trykk i brystet osv. kan være tegn på noe som heter søvnparalyse.
Her kan du få lese mer om det hvis det skulle være ønskelig.
http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse
Her kan du få lese mer om det hvis det skulle være ønskelig.
http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse
Antall ord: 49
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Mai 2009 00:33
- 15
men takk likevel! Det kan så absolutt være en forklaring og en god grunn til at jeg kan gå å legge meg igjen!
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2007 19:52
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Han er meg.
Antall ord: 3
Forskjellig. Hvis du vil vite mer, spør meg.
Hide post links |
Har du vært i hus hvor det spøker før? .. De kan nemlig henge seg på deg,og følge med deg hjem! Det spøker her og,noe ikke bare jeg merker. og det er ikke så gammelt her heller. Vet ikke hva det kan være,men neste gang du føler noe skjer,(om du ønsker kontakt),så prøv å kanskje komme i kontakt med "det" .. Ellers forsvinner det hvis du skriker ut i rommet at du ikke orker mer nå,og vil det skal forsvinne. Det kan så absolutt være en naturlig forklaring,ikke vet jeg. Men lykke til i allefall!:)
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2006 22:22
- 18
- Lokalisering: Nordland
Tror det du har hadd kan være være søvnparalyse har en venninde som har opplevd lignende.
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
Høres ut som en form for søvnparalyse dette ja
Du er i ett stadie mellom en drømmende tilstand og våken. Vanlig at man kjenner press i brystet, eller som om noen som presser deg ned, lammelse, osv.
Nå vil vel mange være raskt ute med å si at den mørke skyggen du så var en hallusinasjon, men det får være opp til hver enkelt å bedømme.
Tror heller ikke du skal være bekymret for at huset ditt plutselig har blitt hjemsøkt, med mindre du har lekt med f.eks ett ouija brett og pådratt deg noe slemt
Du er i ett stadie mellom en drømmende tilstand og våken. Vanlig at man kjenner press i brystet, eller som om noen som presser deg ned, lammelse, osv.
Nå vil vel mange være raskt ute med å si at den mørke skyggen du så var en hallusinasjon, men det får være opp til hver enkelt å bedømme.
Tror heller ikke du skal være bekymret for at huset ditt plutselig har blitt hjemsøkt, med mindre du har lekt med f.eks ett ouija brett og pådratt deg noe slemt
Antall ord: 107
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.
- Galileo Galilei
- Galileo Galilei
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jun 2009 20:50
- 15
Jeg føler selv ofte at det er noen i rommet når jeg skal legge meg, ellers er huset så fullt av folk at jeg merker ikke noe særlig til det. Dette skjer kun når jeg er hjemme i norge. Helt siden jeg var liten har jeg vært i stand til å føle andre ånder som er nært meg. Det har aldri skjedd meg noe. Opplevelsen med datamaskinen har jeg også opplevd, det skjer ofte når maskinen er i dvale modus, vet ikke helt hvorfor, men min gjør det når den skal oppdateres. dataen min er gal. Jeg tror jeg trekker til meg sjeler og ånder, kanskje fordi de vet jeg vet de er der, eller bare fordi noen gjør det, og andre ikke. en sort skikkelse har jeg også sett, jeg var ca 14 år, og så en mann i døra inn til rommet mitt, han var veldig stor og lang, nådde helt opp til dørkarmen, det var så skremmende at jeg husker det som om det var i går.
Hvis du opplever liknende ting, kanskje du skulle fått leiligheten din sjekket ut?
Hvis du opplever liknende ting, kanskje du skulle fått leiligheten din sjekket ut?
Antall ord: 198
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2009 21:30
- 15
Vell...
Opplevd noe lingnende før, bare med aliens som skrevet i et annet inlegg( hvor jeg forøvrig hadde skrivefeil på aliens, tror det ble riktig nå..) Igjenn: Jeg var også overbevist om at jeg var LYS våken, det var UTROLIG virkelig og jeg var OVERBEVIST om at det måtte være ekte. Jeg har aldri opplevd noe så virkelig uvirkelighet i hele mitt liv. Dette førte til at jeg sov med hodet under dyna i 4 år etter på. Grusomt slitsomt det der....
Men uanset, det er mange dokumenterte tilfeller av dette. folk har følgt at noen har sittet på beinet, gått ut av kroppen, tilstedeverelse ved sengekanten, sett skikkelser, og ja, for eksempel trykk i brystet. Men hvorfor skjer dette alltid når man holder på å sovne/har sovet?
JO, fordi dette er noe som foregår i hjernen i en sovefase. HJERNEN KAN FÅ EN TIL Å SE/ HØRE/ LUKTE/ FØLE / SMAKE HVA DEN VIL AT EN SKAL SE/ HØRE/ LUKTE/ FØLE/SMAKE. Og ja, dette er vanskelig for folk flest å forstå for man tenker at en selv har kontroll på hva hjernen skal føle/ se osv og ikke at det er hjernen som har kontroll på hva DU skal føle og se...
Mennesker tenker på seg selv som en personlighet med hjerne, at det er to forskjellige ting, men personligheten ER hjernen. Får en til å tenke eller hva?
Så fortvil ikke du, det var nok ikke noe farlige greier det der... Du kan nok sove trykt. Men i grunn er det litt tåpelig av meg å prøve å overbevise deg, for er hjernen din overbevist om at det var virkelig, er du det også...
Opplevd noe lingnende før, bare med aliens som skrevet i et annet inlegg( hvor jeg forøvrig hadde skrivefeil på aliens, tror det ble riktig nå..) Igjenn: Jeg var også overbevist om at jeg var LYS våken, det var UTROLIG virkelig og jeg var OVERBEVIST om at det måtte være ekte. Jeg har aldri opplevd noe så virkelig uvirkelighet i hele mitt liv. Dette førte til at jeg sov med hodet under dyna i 4 år etter på. Grusomt slitsomt det der....
Men uanset, det er mange dokumenterte tilfeller av dette. folk har følgt at noen har sittet på beinet, gått ut av kroppen, tilstedeverelse ved sengekanten, sett skikkelser, og ja, for eksempel trykk i brystet. Men hvorfor skjer dette alltid når man holder på å sovne/har sovet?
JO, fordi dette er noe som foregår i hjernen i en sovefase. HJERNEN KAN FÅ EN TIL Å SE/ HØRE/ LUKTE/ FØLE / SMAKE HVA DEN VIL AT EN SKAL SE/ HØRE/ LUKTE/ FØLE/SMAKE. Og ja, dette er vanskelig for folk flest å forstå for man tenker at en selv har kontroll på hva hjernen skal føle/ se osv og ikke at det er hjernen som har kontroll på hva DU skal føle og se...
Mennesker tenker på seg selv som en personlighet med hjerne, at det er to forskjellige ting, men personligheten ER hjernen. Får en til å tenke eller hva?
Så fortvil ikke du, det var nok ikke noe farlige greier det der... Du kan nok sove trykt. Men i grunn er det litt tåpelig av meg å prøve å overbevise deg, for er hjernen din overbevist om at det var virkelig, er du det også...
Antall ord: 290
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2009 21:30
- 15
Trygt*
Føle noen sitter på beinet*
+ andre tåplige skrivefeil....
Føle noen sitter på beinet*
+ andre tåplige skrivefeil....
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jun 2009 20:50
- 15
Drit i å rakke ned på skrive feil, d er ikke derfor vi er her!
Dette er et forum, med fokus på det paranormale.
Antall ord: 23
Hide post links |
kikkidi skrev:Drit i å rakke ned på skrive feil, d er ikke derfor vi er her!
Eh....? Hva skjer? H*n rettet på seg selv. Ingenting å skape seg over. Pluss...det er jo en fordel å være bevisst på sine skrivefeil
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Okt 2009 22:07
- 15
- Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 2 ganger
wow..virker creepy...føler meg litt dum nå, som minner deg på det igjenn :S
Antall ord: 16
U may like stories.. but you cant escape reality.
Hide post links |